Moi!

Vauvakuumeinen_

Haluaisn tietää että miltä mun mahdollisuudet raskaaksituloon on, kun olen 28-vuotias nainen ja lasta ollaan yritetty jostain heinäkuun lopusta 2008 asti ja sillon tulin raskaaksi 5kk:n yrityksen jälkeen, mutta sain keskenmenon. Sen jälkeen piti pitää yhden kuukauden yritystauko ja muutenkin kierto alko heittelemään ja meni sekaisin. Sitten pikkuhiljaa kierto muuttui takas normaalimmaksi ja normaalista 3 kierrosta tärppäsi eli ekan keskenmenon jälkeen meni n. 9kk kun tuli uus plussa, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään lääkkeillä kun se todettiin ultraäänessä tuulimunaraskaudeksi. Sen jälkeen on yritetty uudestaan 2010 vuoden alusta alkaen ja kierto ollut pitkä ja sekaisn enkä ole enää plussaa saanut. Kävin 2010 vuoden marraskuussa gynellä kun kierto oli jotain 70 päivää, katsoi ultralla ja sanoi että toisessa munasarjassa oli irtoamaton munasolu aika iso ja toisessa munasarjassa oli keltarauhanen eli ovis oli tapahtunut silloin. Kuitenkaan ei tullut silloinkaan tärppiä ja prolaktiini katottiin 2011 vuoden tammikuussa ja se oli normaali. Sain sitten clomifen lääkkeet kun miehen siemenneste todettiin hyväksi ja mies hedelmöityskykyiseksi, clomifeniä söin eka 1 tabl päivässä 5 päivän ajan, mutta se ei auttanu sillä annoksella mikä todettiin seurantaultralla. Sitten annos tuplattiin eli otain 2 tbl päivässä niin seurantaultrassa näky 3 follikkelia ( 25mm, 28mm ja 21mm) ja kohdun limakalvo oli vain 5mm, eikä tullut taaskaan tärppiä. Nyt olen päässy lähetteellä lapsettomuushoitoihin ja käynyt niissä pari kertaa. Munanjohtimet oli molemmat auki ja kohtu oli kuulemma hyvä ja hormonikokeissa oli kuulema lievää hormonihäiriötä ja toisessa munasarjassa vähän PCO:ta ja ovista ei tapahtunu nyt tässä kierrossa. Nyt odottelen että kuukautiset alkaisivat ja sitten alan ottamaan Femar lääkettä 2tbl päivässä ja viiden päivän ajan ja sitten on seurantaultra. Eli miltä kuulostaa tilanteemme?

2

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!

      Kerrot tarkasti tarinastanne, jossa raskaustoive on kestänyt kolme vuotta. Sinä aikana raskaus on alkanut kaksi kertaa, mutta valitettavasti keskeytynyt. Sinulla on todettu ovulaatiohäiriö, mikä on yleisin naisten hedelmällisyyshäiriö. Taustalla on usein monirakkulainen munasarja. Oletko normaalipainoinen? Mikäli olet ali- tai ylipainoinen, saattaa painon korjaaminen auttaa.

      Ovulaatiohäiriön hoito vaatii usein pitkää pinnaa, koska hoidoissa käytetään pieniä lääkeannoksia, jotta munasarjan vaste ei ole liian voimakas ja monisikiöraskauksilta vältytään. Sen vuoksi voi välillä olla kiertoja, ettei vastetta tule ollenkaan, mikä tietysti turhauttaa. Hyvä, että olet nyt klinikassa, missä hoidon vastetta seurataan mahdollisimman tarkasti.

      Pidän teidän ennustetta hyvänä.

      Ystävällisin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

      • Vauvakuumeinen_

        Moi!

        Kiitos vastauksesta. Olen normaalipainoinen eli ei sitten varmaan painostakaan johdu. Hyvä että meidän ennuste kuulostaa ihan hyvältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe