Entiset lahtelaiset

Sarrin sydän

Jos oot muuttanu joskus aikanaan pois Lahesta, niin minkä takia? Tuleeko koskaan sellanen olo et muuttais takasin? Mä mietin takasin muuttamista 20 vuoden muualla asumisen jälkeen, mut onhan se nyt aika villi ajatus, vähän takapakki, vähän pelottava, outo. Ja mies, joka siis ei oo Lahesta, pitäis puhuu ympäri... en oo uskaltanu viel ees ehdottaa... tai ehkä pitäiskin muuttaa salaa...

55

2277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihaan Lahtea

Älkää muuttako oikeesti! paska paikka : ( Mikään ei kehity, katso vaikka ess.fi ja sieltä uutiset kariston kauppakeskuksesta ja kehätiestä ja katso ne kommentit...! Kauheen negatiivisia kommentteja ja kehätietä vastustetaan koska sitä ei muka tarvita, ympäristösyyt jne ja hankkeet kannattajat jakautuvat kahtia kun on kaksi vaihtoehtoa. Itse muutan ainakin Tampereelle, että bye bye Lahti!

• Entinen lahtelainen

Tampereella muutamia vuosia asuneena, voisin todeta, etten kaipaa takaisin Lahteen! Siellä ei ole oikeastaan mitään, mikä olisi paremmin, kuin täällä. Täällä kun ihmisetkin ovat aivan erilaisia, ystävällisempiä, avoimempia ja tuttavallisempia. Lahti on mielestäni sisäänpäin kääntynyt, ahdasmielinen ja "kylmä" kaupunki, joten mietippä tarkkaan....haluatko muuttaa takaisin :)

• Lahti ei ikinä

Miksi muuttaisit takaisin jos pois olet älynnyt lähteä! Asuin muutaman vuoden Lahdessa. Pidin ennen Lahtea isona kaupunkina mutta asuttuani siellä huomasin sen pikkumaisuuden ja vanhanaikaisuuden. Kaupat myyvät mielellään ei oota ja mitään uutuus tuotteita on turha Lahteen odottaa. Ne tulee hämäläisen hitaudella muutaman vuoden viiveellä! Samoja asioita vatvotaan vuodesta toiseen ja mitään muuta ei tapahdu kuin Aleksanterinkadun auki repiminen joka kesä! Siis älä ihmeessä muuta varmaan Suomesta löytyy nykyaikaisempikin paikkoja.

• Sarrin sydän

Joo, mä ymmärrän kyl noi teidän pointit, en mä Lahtea minään huippukaupunkina ajattele, aika ei tosiaankaan oo kullannut muistoja. Mut mä oon aina lahtelainen, asun mä sit ihan missä tahansa. Tiiätteks te, se kaupunki on niinku mussa, osa mun historiaa ja identiteettiä... jotain... ja nyt joku vimma on alkanu ajamaan mua takasin... emmä tiedä... onks kellään muulla tällasia tuntemuksia...???!!???

• ???

Ymmärrän...Lahti on ihan hyvä, paskempia paikkojakin löytyy, mutta parempiakin on! No mistä olet tänne muuttamassa?

• Crisunen

Lahdesta 30 v. sitten poismuuttaneena, voin sanoa kokemuksen syvällä rinta-äänellä - EI KOSKAAN takaisin Lahteen.
      Vaikka siellä synnyin ja nuoruuteni elin.

Kehittymätön, taantuva ja ahdasmielinen kaupunki.

• halveksijasi.

Ja pyusykin poissa. Lahti on heti mukavempi, kun sinunlaiset katkerat vesipäät pysyy poissa. Älä ees kommentoi!

• -70 luku Wau...

-86 muutin lahesta pois kun ne ympyrät alko kyrsii mutta nyt tajuan pyörineeni hiukan väärissä porukoissa.Mitä olen kysellyt niin sen aikaisista kavereista on suurin osa kuollut.Joku viinaan,aineisiin,tapettu,itsarin tehnyt ja muutama linnassa pitkään...Turkuun lähdin mutta kyllä ne sisäänpäin kääntyneet itsekeskeiset kyrvelöt täällä kaikki asuu lahteen verrattuna vai onko niin,että aika kultaa muistot? Terveiset vaan Terolta kaikille n.50v lahtelaisille....;D

• Myös Turuus

Aika kultaa muistot, mutta Lahti ei ole muuttunut miksikään lähtösi jälkeen:)

Käyn kerran kesässä parin päivän visitiillä vanhassa kotikaupungissani Lahdessa, ja sitten jo ahdistus iskee. Mikään ei ole muuttunut, muuta kuin surkeampaan suuntaan.

• A.

Ajh.

• Turkunenkurkunen

Ja Turkku Obo Turkuhan se on Suomen best city für evah ja tietysti aurajoki ja Suomen ex-pääkaupunki ! Anteeksi nyt vaan, mutta minulle on oikeasti tullut fyysisesti paha olo kyseisessä kaupungissa ja kaikki meni aivan perseelleen kun viimeksi kävin, taitaa osua se ''Turku o Suome persereikä'' sanonta kohdalleen. Onkos Turussa mikään ikinä muuttunut ;) Lahteen tuli Sibeliustalo ja satama avattiin ihmisille sentäs.

• Laune vai ruola...

Totta se on,että on aikamoinen per...reikä ja mamuja täynnä!Varissuon iso lähiö on 80%mamujen vallassa basaareineen.Ovat kovin jo rakentamassa minareettiakin sinne.En tiedä onko liipola vähän samaan suuntaan mennyt?Kyllä lahes on sentään ihmisiä verrattuna turkuun!Vaikka onhan täällä Matti&Teppo ja niiden poika....;D

• Ex-Lahtelainen

Onneksi sain töitä Tampereelta ja pääsen pois Turuust:)
      Eikä tarvitse ikinä palata Lahteen.

• Laihamuija

Lahti on tosi mukava kaupunki. Asuin siellä 5 vuotta ja sitten pariksi vuodeksi pois ja pakko oli päästä takaisin. Viihdyn todellakin erinomaisesti. Kannattaa muuttaa takaisin.

• Toivottomuuden malli

Lahdessa oli syyskuun lopussa 6 144 työtöntä työnhakijaa, kertovat Lahden kaupungin tilastot. Määrä oli 204 henkeä vähemmän kuin elokuussa ja 592 vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Pitkäaikaistyöttömyys ei ole kuitenkaan vähentynyt läheskään samaa tahtia.
      Syyskuun lopussa oli Lahdessa 1 949 henkilöä, jotka olivat olleet työtä vailla yhtäjaksoisesti yli vuoden. Määrä oli supistunut elokuusta vain 17:llä hengellä ja viime vuoden syyskuusta 37 hengellä.

Alle 25-vuotiaita työttömiä oli syyskuussa 785 henkilöä, mikä on 22 vähemmän kuin elokuussa ja 28 vähemmän kuin vuosi sitten.

Hämeen ELY-keskuksen laskentatavan mukaan Päijät-Hämeen maakunnan työttömyysaste laski syyskuussa muuta maata nopeammin, mutta pysyi toisaalta yhä muuta Suomea korkeampana.

Maakunnan korkein työttömyysaste, 12,6 prosenttia, oli edelleen Lahdessa.
      Samalla kuitenkin avoimien työpaikkojen määrä oli lisääntynyt. Lahdessa oli syyskuun lopussa 699 avointa työpaikkaa. Se on 185 enemmän kuin vuosi aiemmin.
      ESS.fi

• Lahti ei ole yksin

...no onhan muuallakin suurimmissa kaupungeissa aika lailla saman verran työttömiä lukuun ottamatta Helsinki-Espoo-Vantaa kolmiota. Mikä se olikaan JKL:n työttömyys esimerkiksi?

• Lahtiko iso

Lahti - suuri kaupunki:) ????

• On se

Suomessa kaikki yli 100 000 asukkaan kaupungit luokitellan isoiksi kaupungeiksi.

• Kyllä näi o!
        On se kirjoitti:

Suomessa kaikki yli 100 000 asukkaan kaupungit luokitellan isoiksi kaupungeiksi.

Wikipediassa lukee näin:

"Suurkaupungeiksi kutsutaan Suomessa yli 100 000 asukkaan kuntia, joita ovat Helsinki, Espoo, Tampere, Vantaa, Turku, Oulu, Jyväskylä ja Lahti"

:)

• Sarrin sydän

Mistäkö oon muuttamassa? Helsingistä, en sen kauempaa (vaik joskus tuli asuttua muutama vuosi Tukoholmassa, ja sen jälkeen Madridissa). Sitäpaitsi en mä tiedä oonks mä muuttamassa, tää on toistaseks vaan tunne joka suorastaan huutaa konkretiaa... Mä oon kyl aina lähteny vaan rohkeesti liikkeelle jos on tuntunu siltä... ehkä siis tälläkin kertaa.. eihän se tarkota et mä jään Lahteen loppuelämäkseni jos mä nyt palaan sinne... vai tarkottaako? Nykyään aina Lahdessa käydessä tuntuu et on turisti. Se on oikeastaan mukava tunne.

• Bäck to City

No jos haluat asua rauhallisemmassa paikassa niin tänne vaan, Stadiinkin pääsee alle tunnissa junalla ja autolla että näin :)

• Päättele tästä

Lahdessa oli Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan syyskuun lopussa 102 129 asukasta.

Lahdessa oli Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan syyskuun lopussa 102 129 asukasta. Väkiluku on kasvanut alkuvuoden aikana 541 henkilöllä, josta syyskuun tuomaa lisäystä oli 78 henkilöä.

Kasvussa ollaan hieman jäljessä vuosien 2009 ja 2010 luvuista.
      Syyskuussa Lahteen tulleista oli 38 henkilöä siirtolaisia ja 27 henkilöä muutti muista Suomen kunnista. Syntyneitä oli 13 enemmän kuin kuolleita.

Maan sisäinen muuttoliike on kasvattanut alkuvuoden aikana Lahden väestöä 346 henkilöllä ja maahanmuutto 207 henkilöllä. Syntyneitä on sen sijaan ollut Lahdessa tänä vuonna 12 vähemmän kuin kuolleita.

• Kasvu-uralle

Kaupungin päättäjien pitää ruveta toimimaan, jos haluat väestönkasvun pitää! Lahdessahan ei ole yliopistoa, joten se on haaste, emmekä kasva yhtä nopeasti kuin esim. JKL, mutta mietipä kuin lujaa Lahti kasvaa ilman yliopistoakin :)

• Puupaavola puuttuu

Kyllä lahti on ihan hyvä paikka, ihan turhaan mollaatte sitä.kulkuyhteydet stadiinkin toimii hyvin. Lahti on sijainniltaan ihanteellisessa paikassa, Vaikka monesti sieltä lähtenyt ja aina palannut ja taas lähtenyt, niin syntyperäsenä lahtelaisena voin sanoa, että jos tuntuu, että on lahtelainen ym..niin tuskin tuut pettymään sinne takaisin muuttoa, sen enempiä selittelemättä miksi.Se on vain juurtunut selkäytimeen.

• nyksä

Lahti on pieni, surkastuneen keskustan ympärille levittäytynyt kaupunki. Nurkkakuntaisuus kukoistaa ja hyvä veli -järjestelmä toimii moitteettomasti.

• Never back

Nyksän kanssa ehdottomasti samaa mieltä!

Lisättynä narkkareiden ja päihdeongelmaisten yhä kasvava joukko, joita kukaan ei halua auttaa. Kaupunki sulkee silmänsä ongelmalta, vaikka joukossa on myös ns. hyväosaisten kersoja.

Syrjäytyneet ja vähävaraiset näkyvät entistä enemmän muutenkin surkeassa katukuvassa.
      Siinä Lahden tulevaisuus.

• Juurikin näin

Siinäpä kommentti joho ei ole mitään lisättävää.

• Ex lahen kundi

Se nyt on tosi,että noita syrjäytyneitä/narkkeja yms.löytyy joka pikkukylästäkin!
      Tuskin se lahti siinä mielessä se erikoisempi on!Vaan jos olet koko ikäsi pyörinyt vaan lahdessa niin se on ymmärrettävää...

• Lahtelaisten elämä

Niimpä, voisivat hankkia vähän avarakatseisuutta ja käydä jossain muualla, niin ei tarttisi valittaa, että Lahti on paska. Paskempia mestoja löytyy! Itse en ole pahemmin Lahdessa narkkeihin jne törmännyt, no en liikukkaan sellaisissa piireissä, että...

• Ex-asukki

Silmät auki, liikutte sitten missä hyvänsä. Katsokaa keskustan ihmisiä ja vetäkää johtopäätöksenne.
      Te ,jotka olette elänneet koko elämänne Lahdessa, käymättä muualla - AVATKAA silmänne ja havahtukaa.

Ongelmia on joka paikassa, mutta vilkaisu rikostilastoihin kertonee omaa karua tarinaansa Lahdesta. Eivät asiat siitä muutu, vaikka kuinka kaunistellaan.

Lahti on surkea käpykylä ja toivottomuuden tyyssija.
      Eikä parempaa ole näkyvissa.

• Sarrin sydän

Mä oon oikeastaan vähän yllättyny miten paljon negatiivisia mielikuvia liittyy Lahteen niiden mielissä jotka on siel asunu ja sit lähteny. Et Lahti on jotenki kaiken surkeuden keskittymä. Tuli taas käytyy siel tos viikonloppuna (ja ihan turistina!) ja jäi kyl aika hyvä olo. Syksy on kaunis Lahessa. Harkitsen edelleen muuttamista takaisin, entistä enemmän, en tosin tiedä yhtään et mihin päin. Ois kiva kuulla et mikä ihmisten mielestä on hyvää Lahessa. Ne negatiiviset jutut me tiedetään kaikki, mekin jotka on oltu sielt kauemmin poissa, niitä on turha jauhaa. Lahti on ylpee kaupunki.

• My opinion

Luonto ja vesistöt ovat Lahden parasta antia. Muuta hyvää ei sitten olekaan.
      Riippuu tietenkin siitä, mitä kukin elämältään haluaa.

• Ruuhkasta tunturiin.

älä ihmeessä muuta takaisin! Itse muutin Lahdesta Lappiin yli 10 vuotta sitten ja paluuta en ole edes ajatellut. Ei ollut lahti minua varten, Lappi taitaa olla...

• kotoko

On ollut koko tän vuoden SE olo. Ja ympäripuhuminen on käynnissä :)

Hauska huomata kuinka lahelainen näkee paikan, kun ei ole koskaan kai asunut ja katsonut menoa muualla. Itse olen rämpinyt läpi jo monta kaupunkia ja Lahdessa kaupunkikuva on kyllä kehittynyt eniten.

Omaan ikävään vaikutta kyllä se tosiasia, että muutkin palaavat jo kotiin.

• Lahti absolutely

Lahti on todella urbaanikaupunki minunkin mielestäni, Lahti näyttää kyllä kaupungilta ja tuntuu siltä, ainakin jos autojen vilinää katsoo :) Kyllä minä lisäisin Lahden tuonne kolmen suuren joukkoon eli Helsinki, Tampere ja Turku. Tavallaan elämään kuuluu se, että käydään katsomassa jonkun toisen kaupungin ilmapiiriä ja lopuksi palataan kotiin :) Itse olen käynyt ympäri Suomea, monet eri kaupungit, kyllä Lahti on todella hyvä, ei mikään paskin, hyvät yhteydet joka paikkaan ja palveluakin löytyy, luonto, väkiluku kasvaa jne Turku, Helsinki, Oulu, Kuopio esimerkiksi todella kivanoloisia kaupunkeja, mutta en viihdy niissä kuitenkaan sillä tavalla kuin Lahdessa, jos joku kaupunki pitäisi valita, valitsisin määränpääkseni Tampereen.

• Tosissaanko?

Muutkin? Oletko niin riippuvainen muista?

• kotoko

Kyllä sitä kuule 3-kymppisenä ne omat läheiset vaan alkaa kiinnostaan, tuut huomaamaan.

Tietty joku kai voi viihtyä ihan yksinkin.... ;)

• Tosissani

Meitä on 4 sisarusta, ikähaarukka 35-45v, ja muutimme itse kukin pois Lahdesta yo-kirjoitusten jälkeen uusille opiskelupaikkakunnille.
      Kukaan meistä ei ole palannut taikaisin syntymäkaupunkiimme, eikä palaa.
      Ehkä olemme tottuneet toisenlaisiin, hieman suurempiin ympyröihin, mene ja tiedä.

Vanhuksiamme tapailemme säännöllisesti ja välit sisaruksien välillä ovat erinomaiset. Yhteyttä kun voi pitää muutenkin, kuin asumalla vieri vieressä.

Jopa vanhempamme sanovat, että Lahti menee vain huonompaan suuntaan vuosi vuodelta, joten miksi ihmeessä palata takaisin. Ikääntyvien ja huono-osaisten määrä sen kun lisääntyy ja se näkyy selkeästi katukuvassa.

Oletko ajatellut, että oma elämänkumppanisi ei välttämättä tule sopeutumaan sinulle rakkaaseen Lahteen?

• jaa nääs

Muuta nokialle sielä hyvä vesi ja perkeleesti mielenterveys potilaita ja vain 16km tamperen keskustaan.

• RealistiRaija

Mitäpä jos nyt ensin hankkisit elämänkumppanisi kanssa työpaikat ja asunnon.
      Vai millä ajattelit elämäsi kustantaa Lahden unelmakaupungissa?

• Sarrin sydän

Kotoko, mitä tarkoitat että on ollut SE olo? Et säkin mietit muuttamista?

RealistiRaija, kiitos elämänohjeesta, mut mun työ kulkee läppärillä mukana, minne vaan meenkin, ja jos mä oon oikeen ymmärtäny, niin vuokra-asunto on suhteellisen helppo löytää Lahesta, keskustastakin jos siltä tuntuu. Ja hintataso asunnoissa on ihan uskomattoman helpottava kun sitä vertaa stadiin, jossa ihmiset maksaa järjettömiä summia asumisesta.

Ja kiinnostais kyl kovasti tietää et mikä Lahessa on niin pahasti menossa huonompaa suuntaan? Tarkotan et verrattuna kaikkiin muihin kaupunkeihin.

• Valittajat helv...

Minu mielestäni Lahdessa ei ole menossa mikään pahempaan suuntaan, suunta on vasta noussut ylöspäin. Tuli motari, oikorata...pkseudun ihmiset ovat löytäneet Lahden, uusia investointeja jne. Kaikenlaista suunnitellaan ja olisi jo toteutettukin, jossei jotkut idiootit (karjalaiset, savolaiset?) valittaisi kaikesta koko ajan. Lahden väkiluku kasvaa kohtuullisesti, 700 henkeä vuodessa. Suurempaa väestönkasvua ei voikaan odottaa yliopiston puutteen vuoksi. Eli väestönkasvu on ihan hyvä. Lahti ja Tampere miellyttävät minua eniten.

• Entinen lahtelainen

Työpaikkojen puute, nurkkakuntaisuus, huono-osaisuus, rähjäisyys, näköalattomuus. Siinä se tiivistettynä.
      Luonto, halvat asunnot ja hyvät kulkuyhteydet pois Lahdesta ovat parasta.

• Sarrin sydän

Huh. Taas aivan huippukäynti Lahessa. Tällasia aurinkoisia päiviä! Mä oon jo ihan muuttamassa, kohta alkaa pakkaaminen. Hei, te ketkä asutte Paavolassa, millasta siel on nykyään? Mä haluan lähelle keskustaa (tai keskustaan), ainakin näin alkuun. Ehkä voisin harkita myös Kivistönmäkeä tai sit sitä aluetta siel Kisapuiston takana, mikä se onkaan...? Mikä ois sellanen sopiva hinta 3h keittiö keskustan läheisyydestä?

• Bäck to Lahti City

Valitse paavola, lähellä keskustan palveluita :) Uusi asukas Lahteen! JEE :D

• Sieltä se löytyy

www.etuovi.com

• Sarrin sydän

joo, etuovesta kyllä löytyy, ja muualtakin, mut mä edelleen tässä penään sitä, mihin lahtelaisen mielestä kannattais muuttaa, mikä olis lahtelaisen mielestä ok hinta, ei siis myyntimiehen tai -naisen. Paavola, Paavola... täytyy kyl sanoo et mä kaipaan sitä puupaavolaa mikä oli. Sen systemaattisessa hävittämisessä (ensin luotiin epämääräinen maine, sitten puretttiin) Lahti teki ison virheen. Siinä oli vanhaa Porvoota ja Turkua - mut silti Lahtea! - siinä alueessa joskus aikanaan.

• hiiihaaaa

miksi kukaan haluaa muuttaa lahteen?? asuin siellä 5 vuotta, piirit on LIIAN pienet ja juntteja kaikki, jotka uskoi oman käden oikeuteen. Ehkä liikuin väärissä piireissä mutta kaikkihan siellä tuntui tuntevan kaikki. eikä yhtäkään viikonloppua voinut käydä baarissa ilman että joku halus haastaa taas riitaa jostain ikuvanhasta asiasta, GET A LIFE LAHTELAISET. Lshti on tuppukylä, Turku Suomen perseenreikä mutta tampereella on ollut hyvä asua ja ihmiset mahtavia! Jos sun mies ei ole lahdesta kotoisin ei tule sinne sopeutumaan, se on varma. Mutta tottakai sä haluat Lahteen jos et sopeudu muualle samanlainen tupukylän juntti kun ne muutkin! Jätä se mies sinne ja muuta yksinäs lahdessa on tarpeeks idiootti mäijiä mistä valita.

• Otitko vähän liikaa.

Et kyllä sovi tuon kirjoituksesi perusteella sinne Manseen ollenkaan! Siellähän on todella positiivisia ihmisiä ja kukaan ei hauku ketään :) ...vaivauduit silti tänne kirjoittamaan paskaa Lahdesta...hohhoijjaa...en jaksa ruveta veikkailemaan mistä olet kotoisin.

• Jens Tans

Kylläpä oli antoisa keskustelu. Jopa pari asiallista kirjoitusta joukossa. Olen muuttanut Lahteen Helsingistä ja vaimo Tampereelta. Kumpikaan ei sano pahaa sanaa tehdyistä paikkakuntavalinnoista. Varsinkin helsinkiläiset pystyvät ostamaan kunnon asunnon Lahdesta sillä samalla rahalla millä pääkaupunkiseudulta saa vain kopin.

Itsepä jokainen taitaa sen onnellisuutensa jossain luoda, ainakin valita kaveripiirinsä tason.

• älä unoha

Lahessa ainaki pilkataan tavallisia yksinäisiä ihmisiä homoiks ja lesboiks eikä mikään muukaan voi olla täällä lahes mitään muuta kuin uskonlahkolaiset tuijottaa ja jehovat pyörii rappukäytävässä etsien uhrejaan.Terveisiä Pirjolle.

• Anonyymi

Ainoa paikka Suomessa jossa homoa käytetään haukkumasanana, eikä vitsinä.

• Anonyymi

homo homo cp mutta ainoa sellanen löytyy lahtelaisen omasta peilistä...mutta ainiin eihän heillä ole peiliä!

• Ei helvetin vie

1990-luvulla Lahdessa aloitti muuan turkkulainen yrityksen pyörittämisen. Hän oli täysi kokovartalokyrpä, joka teki työntekjöiden elämästä vaikeaa. Maksoi Suomen huonointa palkkaa ja esimiehiksi valitsi henkilöitä, joilla oli noussut keltainen neste päähän ja olivat narsistipaskoja pieruja. Pääpiru käytti hyväkseen kaikkia mahdollisia kepulikonsteja ja oli lain yläpuolella.
      Tänä päivänä tämä pelle on takuulla monin verroin ahneempi, nuukempi, kierompi ja tyhmempi paskiainen kuin ikinä kukaan missään koskaan pystyy.
      Beware the beast in black. Nightcrawler.

• Anonyymi

Paikan äärimmäinen sisäsiittoisuus. Siellä se kylän ainoa ei sukua menee. Ei se mitään jos sieltä ei saa frendejä mut niitä jotka jätetään ulkopuolelle kaikesta pitää häiriköidä vielä.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4276
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2755
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2431
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      550
      1394
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1319
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe