oonko läski

tunnenitseniläskiksi

Oon 12v olen 158Cm pitkä painan 66. Pitäisikö alkaa laihduttaa?

56

2039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivind

      Ei laihduttaa, mutta turhat karkit, limsat ja sipsit voisit jättää vähemmälle ja pitää huoli myös liikunnasta...
      Painosi tulee asettumaan ihan kohdalleen alkavan murrosiän aikana!

      • tsemiisulle

        Komppaan edellistä! itse sairastuin anoreksiaan kun sinun iässäsi rupesin laihduttamaan... ja lopputulos: pituuskasvu pysähtyi ja en edelleenkään parikymppisenä omaa naisellista vartaloa vaikka normaalipainossa olenkin. rintojen kehitys ym. jäi täysin kesken ja arvatkaa harmittaako kun olin niin tyhmä? kannattaa odottaa, pittuskasvu tasaa kyllä kilot kunhan et syö kovin epäterveellisesti ja muistat myös liikkua sopivasti.


    • läskiii

      mul on iha sama juttu , paitsi painan vaa 67kg :(

    • äiti ---

      No aivan ehdottomasti painoa pitäisi pudottaa kohdallasi.

      Aikuisellekin paino olisi aivan liikaa ja olet vasta luiden ja lihaksiston osalta kehitysvaiheessa.

      Itselläni on samanikäinen tytär, joka on 10 cm pidempi kuin sinä. Hän painaa 52 kg, mikä on hänen ikäiselleen juuri sopiva paino. Sinun tulisi painaa korkeintaan 45 kg.

      Aikuisille tehtyjä painoindeksejä ei kannata tuijottaa, joskin niidenkin mukaan olet reilusti ylipainoinen.

      Mutta mitään nälkäkuureja ei kannata edes kokeilla. Elämäntapasi tarvitsee muutosta: urheiluharrastuksia, terveellistä ja kevyttä ruokailua jne.

      Älä syytä itseäsi. Se on tärkeintä. Vanhempasi ovat syyllisiä, mutta sinä ITSE voit korjata tilanteen.

    • äiskä minäkin

      Edelliselle kirjoittajalle sanon, että mietipäs mitä puhut! Syytät sitten 12-vuotiaalle hänen vanhempiaan!!! Suututtaa!!!

      Muutama vuosi sitten lapsen kuuluikin olla lapsenpyöreä, herranen aika. Mitä sinä täällä lihavuuskeskustelussa pyörit, jos tulit kehumaan lapsesi laihuudella!

      Itse voin kokemuksesta kertoa veljeni ja toisen tyttäreni kohdalla, että olivat lapsena lihavia, mutta lapsuudenperheessäni minä olin se laiha, ja omista tyttäristäni vain toinen oli lihava. Samat ruuat oli pöydässä.

      Veljestäni tuli sukeltaja ja tyttäreni mahtuu 16-vuotiaana nuorisovaatteisiin, ja korostan, että olivat oikeasti lihavia, ei niinkuin Eivind, joka on ihan mitoiltaan ok. Ilman mitään erityisiä laihduttamisia.

      Eivind, elä rauhassa alkavaa nuoruuttasi miettimättä kiloja, saati miettimättä sitä, että vanhemmissasi olisi jotain vikaa. Ei ole.

      Syö terveellisesti ja herkkujakin tietenkin myös! Äläkä tuhlaa energiaasi miettimällä kilojasi, elä perusterveellisesti, leiki, harrasta, ja käy kavereiden luona.

      Veljestäni tuli ennen lukioikää normaalipainoinen ja samoin tyttärestäni. On hyvä, että asiasta keskustellaan, mutta älkää nyt aikuiset ihmiset tulko nettiin asiaa tuntematta 12-vuotiaalle syyttelemään vanhempia!

      Ja Eivind, käy terkkarilla keskustelemassa asiasta, jos mietit asiaa. Kouluterkkari on sitä varten, oikeasti.

      Ja nyt pois siitä netin äärestä ja tekemään jotain kivaa :)

      Ja hauskaa syksyä sinulle! Olet varmasti ihana 12-vuotias! Niin, ja saman sanon nimimerkille "läskii". Ootte ihania!!!

      PS. Onko läksyt tehty? :)

      • äiti ---

        Vai että "lapsenpyöreä"? Tytsyllä on 20 kg ylipainoa ikäisekseen ja puhut jostain lapsenpyöreydestä.

        Hoh hoijakkaa...

        Ja kenen vika 12-vuotiaan lihavuus on ellei vanhempien? Naapurin koiranko vika? Ei pidä antaa rahaa karkkiin ja muuhun lihottavaan mässyyn eikä pitää niitä kotona. Ei 12-vuotias itse rahaa mistään ansaitse.


      • ....
        äiti --- kirjoitti:

        Vai että "lapsenpyöreä"? Tytsyllä on 20 kg ylipainoa ikäisekseen ja puhut jostain lapsenpyöreydestä.

        Hoh hoijakkaa...

        Ja kenen vika 12-vuotiaan lihavuus on ellei vanhempien? Naapurin koiranko vika? Ei pidä antaa rahaa karkkiin ja muuhun lihottavaan mässyyn eikä pitää niitä kotona. Ei 12-vuotias itse rahaa mistään ansaitse.

        SAIRAS SINÄ "äiti ---"!!!!! tuon pitusena ku painas 45 nii ois jo nii alipainonen että pitäs huolestua. sääliks käy sun tenavias.

        viestiketjun aloittajalle sen verran että oot ihan normaalipainonen varmasti!! ja jos tosiaan yhtään asia ahistaa niin terkkarille juttelee :) hän varmasti osaa sanoa järkeviä asioita tälläisiin tilanteisiin. täällä on aina joku urpo ruikuttamassa ja niistä ei kannata piitata! :)


      • 11-vuotias kaunotar
        äiti --- kirjoitti:

        Vai että "lapsenpyöreä"? Tytsyllä on 20 kg ylipainoa ikäisekseen ja puhut jostain lapsenpyöreydestä.

        Hoh hoijakkaa...

        Ja kenen vika 12-vuotiaan lihavuus on ellei vanhempien? Naapurin koiranko vika? Ei pidä antaa rahaa karkkiin ja muuhun lihottavaan mässyyn eikä pitää niitä kotona. Ei 12-vuotias itse rahaa mistään ansaitse.

        Itselläsi se 20 kiloa ylipainoa on, ainakin henkisesti....!!! Minä olen 11-vuotias, 158 cm ja 56 kiloa...no problem! Painukaa jonnekkin niitten 34 kiloa painavien lautojenne kanssa, ainakin pois näiltä palstoilta kehuskelemasta, että "minun lapsi onkin 5 kiloa, ja tuolla toisella on pelkkää läskiä ja ylipainoakin löytyy 123 kiloaaa!" Ja se on muuten totta, että se paino joskus laskee itsekseen, nytkin on lähtenyt 4 kiloa, enkä tiedä miksi. Olisin ollut ihan tyytyväinen siihen 60 kiloon myös. Aloin pitämään itseäni lihavana 9-vuotiaana, josta sitten seurasi masennus ja kaikki ihmeelliset sosionomit. Nyt olen kuitenkin oppinut rakastamaan itseäni, ja omasta mielestäni olen absoluuttisen kaunis. Se 66 kiloa on sopiva paino


      • oma painoind.28:-(
        11-vuotias kaunotar kirjoitti:

        Itselläsi se 20 kiloa ylipainoa on, ainakin henkisesti....!!! Minä olen 11-vuotias, 158 cm ja 56 kiloa...no problem! Painukaa jonnekkin niitten 34 kiloa painavien lautojenne kanssa, ainakin pois näiltä palstoilta kehuskelemasta, että "minun lapsi onkin 5 kiloa, ja tuolla toisella on pelkkää läskiä ja ylipainoakin löytyy 123 kiloaaa!" Ja se on muuten totta, että se paino joskus laskee itsekseen, nytkin on lähtenyt 4 kiloa, enkä tiedä miksi. Olisin ollut ihan tyytyväinen siihen 60 kiloon myös. Aloin pitämään itseäni lihavana 9-vuotiaana, josta sitten seurasi masennus ja kaikki ihmeelliset sosionomit. Nyt olen kuitenkin oppinut rakastamaan itseäni, ja omasta mielestäni olen absoluuttisen kaunis. Se 66 kiloa on sopiva paino

        Olet painoindeksin mukaan siinä normaalipainon ja lievän lihavuuden rajoilla. Eli älä päästä painoasi nousemaan mutta älä laihdutakkaan:-)


      • -.-
        äiti --- kirjoitti:

        Vai että "lapsenpyöreä"? Tytsyllä on 20 kg ylipainoa ikäisekseen ja puhut jostain lapsenpyöreydestä.

        Hoh hoijakkaa...

        Ja kenen vika 12-vuotiaan lihavuus on ellei vanhempien? Naapurin koiranko vika? Ei pidä antaa rahaa karkkiin ja muuhun lihottavaan mässyyn eikä pitää niitä kotona. Ei 12-vuotias itse rahaa mistään ansaitse.

        Ai ei 12 vuotiaat ansaitse rahaa ite? Itse olen 12 ja asun maalla. Autan joka päivä koti, metsä tai peltotöissä yms. Saan rahaa myös kesätyössä ja muita askareita tekemällä. Se on hyvä kun saa rahaa, oppia ja fyysinen kunto pysyy yllä! :D


    • kaiken kokoisia

      Vai että 158 cm pitkän 12-vuotiaan pitäisi painaa korkeintaan 45 kiloa? Huh huh.

      Koetko "äiti ---", että vastauksesi oli rakentava ja hyödyllinen?

      Kehotan aloitusviestin tekijää mieluummin lukemaan "äiskä minäkin" -nimimerkin vastauksen, koska siinä ollaan asiallisemmalla linjalla. Terveyttään ja hyvinvointiaan voi vaalia ajattelematta itse kiloja: kyllä ne lähtevät, kun ruokavaliota muokkaa terveellisemmäksi. Kannattaa syödä monipuolisesti ja jättää karkit vain sille yhdelle päivälle viikossa. Liikuntaa voi ja kannattaakin harrastaa vaikka joka päivä. Terveydenhoitajalta saat varmasti hyviä vinkkejä sopivan lajin/lajien löytämiseksi.

    • Omatohtori

      Tyttö, ikä 12 v, pituus 158, paino 66 kg. Aikuista vastaava painoindeksi on noin 28.1 kg/m2. Lapsi on lihava. Painonhallinta on suotavaa tulevien terveysongelmien välttämiseksi. Tämän ikäisen 158 cm pituisen tytön normaalipainon alue on 38.0 - 57.2 kg.

      Poika, ikä 12 v, pituus 158 cm, paino 66 kg. Aikuista vastaava painoindeksi on noin 30.4 kg/m2. Lapsi on lihava. Painonhallinta on välttämätöntä tulevien terveysongelmien välttämiseksi. Tämän ikäisen 158 cm pituisen pojan normaalipainon alue on 37.4 - 53.4 kg.

    • äitimummi

      Voi äiti ---, äiti ---, sulla ei taida olla kaikki päässä ihan kohdallaan. Et taida tietää mitään nuoren ihmisen kehityksestä. Lue jostain vain vaikka itseäsi sivistääksesi ja jätä ohjeiden anto muille.

    • Omatohtori

      •Alle 18-vuotiaiden lihavuus on viime vuosikymmenien kuluessa yleistynyt niin Suomessa kuin muissakin teollisuusmaissa.
      •Lapsuusiän lihavuudella on merkittävä taipumus jatkua aikuisikään. Murrosiästä lähtien lihavuuteen liittyy metabolisen oireyhtymän vaara.
      •Lihomisen ehkäisyyn tähtäävät toimet tulee aloittaa jo neuvolaiässä, ja niihin on kiinnitettävä huomiota koko lapsuuden ja nuoruuden ajan.
      •Lihomisen ehkäisy ja lihavan lapsen hoito perustuvat elämäntapamuutosten tukemiseen. Perhekeskeinen hoito voi olla yksilö- tai ryhmähoitoa.
      •Jotta hoito olisi tuloksekasta, lapsen ja hänen lähiympäristönsä – yleensä perheen – on sitouduttava siihen.

      • sanonpahan vaan

        Mää oon 12 ja painan vaan 45 kg :)


    • Dea'

      Mäki oon 12v ja kokoa on 162cm ja painoa 69kg mutta alipainoiseks mua iha tosissaa kutsutaa...

      • Äsh!!?!?!

        Et oo tosissas! Mieki oon 152 ja painan 40 ja alipainoseks sanotaa vaikka läskit lilluu. 12 v. Ne vanhemmat on kyllä niin kamalia tietäessään aina paremmin


    • en enään toukka

      Hei!
      Ei kuule mitään hätää, tuon ikäsenä sie kasvat edelleen pituutta.
      ite olin seiska luokalla pyöreä,
      vaan kun kasvoin pituutta minusta tuli nuori ja kaunis nainen.
      Tuossa iässä ei kanate laihuttaa, olet kuitenkin ruumiltasi vielä lapsi.
      Elä ressaa, :)

    • läski kasa

      mä oon 12v ja oon 158cm ja painan 60kg

    • 0r.k0

      Ole 11 v 140cm pitkä ja painoa n.36:) Ei kande vielä miettiä paljonko painaa,koska jos urheilee ja on esim.tehny paljon lihastöitä voi lihakset tuoda painoa lisää.Karkit ja muut herkut pois jos alkaa oma paino soimaamaan!Liikunta suositeltavaa...

    • Jippurallaa

      Itse olen ihan täydellisen kokoinen ja painoinen tän ikäiseksi, terkkarikin tokaisi niin....

    • lastenpainoindeksi

      Olet ylipainoinen. Terveyskirjaston alaikäisten painoindeksin tarkasteluun tarkoitettu laskuri antaa mitoillasi seuraavan tuloksen: "Aikuista vastaava painoindeksi on noin 28.6 kg/m2.

      Lapsi on todennäköisesti ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.

      Tämän lapsen normaalipainon alue on 37.0 - 55.8 kg."

      Jätä turhat herkut ruokavaliosta pois, ja ala harrastaa jotain mukavaa liikuntaa. Äläkä kuuntele suurinta osaa näistä lihavuuspalstalla pyörivistä lapsenpyöreydestä sössöttävistä harhaisista tankeista. Ylipaino ei ole sinunkaan iässäsi terveellistä, sillä lihava lapsi on hyvin todennäköisesti lihava myös aikuisena.

    • ääh123

      Täytän kesällä sen 13 vuotta. Pituutta löytyy 161 - 164 cm, en oo yhtään varma mutta ainakin yli 160 cm ja painoa on taas se 45 kg. Oonko läski ?

      • läski mikä läski..

        Et oo todellakaan läski verrattuna muhun. Olen 13.v ja pituutta on about 170cm ja painoo valitettavasti jo 79kg ja paino ei tipu millään.... Oon käyny pitkillä lenkeille ( 10km) ja jättäny aamiaisen ,välipalan ja herkut mut lihon vaan lisää. Mut onneks koht kasvupyrägdys nii vähä tasottuu. :) ps.sori kirjotus virheet :)


      • Ettt oooo

        No et todellakaan oo läski pikemminkin laiha oot yli 160 ja painat vaan 45 mä oon saman painonen mut oon 158 et oonko läski mielestäni oon mut sä et oo


      • fjj3
        läski mikä läski.. kirjoitti:

        Et oo todellakaan läski verrattuna muhun. Olen 13.v ja pituutta on about 170cm ja painoo valitettavasti jo 79kg ja paino ei tipu millään.... Oon käyny pitkillä lenkeille ( 10km) ja jättäny aamiaisen ,välipalan ja herkut mut lihon vaan lisää. Mut onneks koht kasvupyrägdys nii vähä tasottuu. :) ps.sori kirjotus virheet :)

        Aamiaisen kannattaa syödä


    • Iik!

      Oon 12 w, pituutta 153 ja painoa 42. Sopiva? Ap: oot sopivan painonen. Liikut vaa sopivasti ja syöt terveelliaesti, herkkuja silloin tällöin ;)

    • aikuinen neuvoo

      On sulla ap liikaa painoa nyt, mutta koska oot vasta 12-vuotias lapsi, voit laihduttaa myös pyrkimällä pitämään painoa nyt samassa. Sä tuut kasvaa pituutta vielä. Kun oot pidempi ja painat edellee 66kg, oot jälleen hoikka :).

    • läskipossulehmä

      oon 12 vuotias ja oon pitkä 161-162 ja painan jotai 55-53 kiloo.tuntuu että oon hirvee läski yritän laihuttaa mutta en koskaa laihu!!ku aina alan mässsää jottai.miten vois laihtua nopeaa ainaki viistoista kiloa!

      • 14vmuumi

        Viistoista kiloa?? ÖÖÖH olet juuri sopivanpainoinen, missään nimessä et saa laihduttaa!
        15 kiloa.... Sairasta...:D

        Itse olen 14 vuotta, 165cm ja 48kg ja yritän lihottaa!


    • 14vmuumi

      No huhhuh "äiti --" et taida ihan olla perillä...vai että pitäs painaa KORKEINTAAN 45kg!
      Ja ei todellakaan laihduttaa kannata vaan ruveta syömään terveellisemmin ja vähän enemmän liikkumaan.

    • Omituinenotus

      Mikä näitä nykyajan ihmisiä vaivaa? Sanotaan että media vaikuttaa nuorten ajatusmaailmaan ja kehonkuvaan mutta näyttää tuo vanhemmillekkin kolahtavan ja valitettavasti vielä niin että alkavat vaatia lapsiltakin mahdottomia! Tunnen monta ihmistä jotka ovat 14 vuotiaanakin olleet pyöreitä (esim. 154cm & 65kg) ja iän ja kasvamisen myötä hoikistuneet itsestään.

      JÄRJETÖNTÄ "äiti", sanon minä! Säälin lapsia joita kasvatat!

      • Vastatkaaa

        Oonks mä ok ku oon 158 ja 45-46 kg mitäiskö laihuttaa


    • enoleruipelo

      mä oon 12 ja painan 32 enkä oo mielestäni liian laiha, 158 cm jos on ni kannattais jo tarkkailla painoo.

      • auttakaaa

        HEI KAIKKI!!!
        Olen 16-vuotias nuori nainen, tuntuu että olen lihava...olen 161 cm ja painan 48 .

        oletteko sitä mieltä että pitäisi laihduttaa?

        Miten saisi reidet ja pepun pieneksi, onko teistä rumaa jos on on paksut?Harrastan tanssia, joten ne luultavasti ovat lihasta mutta haluaisin vielä hoikemmat..

        1.AUTTAKAA JA SANOKAA OLENKO PULSKA :(


    • mietityttää

      oon 11v painan 60-61 kg 158cm pitäskö olla huolissaa

      • Anonyymi

        Ei


    • huoh äidit -.-'

      me ollaan kaikki erilaisia. ei voida määritellä kuinka paljon jonkun " pitäisi painaa".

    • mää määä määä

      Mä oon 157cm pitkä ja painan 58kg. Ei se mua haittaa khyl yhtään vaik oosin läski koska mieluummin läski ku tollanen lautta:D Mun vyötärön ympärys kin on 81cm!! Mut en vaan jaksa laihduttaa oon liian laiska siihen mieluummin sit joskus myöhemmin!! Mässäillään nyt virlä:D

    • MÄKI OON

      157 cm pitkä ja painan 58.5kg! Mäki oon aika läski kun mullakin on yli80cm vyötärö sitä läskiä löytyy paljon normaalit 158cm farkut kiristää:D Mut en vaa jaksa laihduttaa oon niin laiska! ja mä tykkään syödä niiin lihoon koko ajan itseasiassa nytkin vedän sipsejä!:D mässäilen ihan sikan joka päivä mut en vaa voi sille mitää mä varmaan oon laiska sen takii ku en ees harrasta mitään pelaan vaan boxilla:D En mä tiiä miks sanoin tän mut päätin kun yritin laihduttaa mut se loppu karkkeihin! Tuli vaan mieli sanoo et oon läski ja laiska!

    • Avautunut

      Nyt turvat tukkoon, jos sitä ylipainoo on nii paljon et terveys on vaarassa ni sitte voi, mutta otetaan nyt esimerkiks mun hyvä ystäväni joka sairastui anoreksiaan 12 vuotiaana.. Hän kärsii paljon vilusta, heikotuksesta ja muista asioista. Hän viiltelee ja on masentunut. Hän näyttää luurangolta kävellessään ja mua pelottaa hänen puolestaan, että hän ottaa yliannostuksen tai vetää valtimon auki. Hän syö yhden suklaapatukan päivässä joskus ja ehkä hieman muuta. Hänellä on myös bulimia. Ollaan kaikki tosi huolissaan.. Joten kuulostaako mukavalta? Ite en ainakaa alipainollani ylpeilisi. Laihdutuskuurit ja muut on paskaa. Ottakaa ne terveelliset elämäntavat käyttöön. Siinä ei oo mitään epäterveellistä vai onko? Olen puhunut.

    • Hoikkeli

      Oon 11 ja pituus 141 ja paino 78 kg mielestäni ihan mallin mitoissa. (:

      • Anonyymi

        Oho oot ehkä muutaman kilon ylipainoinen sori


    • Nolostunut

      Olen 12v tyttö ja pelkään että minua kiusataan pian koulussa koska tunnen olevani ylipainoinen. Painan 60kg ja pituutta on 158cm. Kasvupyrähdystä ei ole vielä ollut. Kertokaa olenko läski? Koska olen omasta mielestäni.

    • hämilllåni oon

      Luulin, että olin ylipainoinen. Mietin että millä laihtuisin ,mutta nyt kun oon 159cm pitkä ja painan 151 ja menen 6 luokalle.

    • emi_8

      Siis painan 51kg

    • Älätuuvalittaamulle

      Oon 12v, 160cm ja 49kg. Mutlaihduttaminen ei auta. Se tulee vaan x2 takasin. Tai no kilot tulee takasin vielä, ite laihutin 5kg ja 3kg tuli takas. Ja siis harrastan Futista, oon harrastanu jo 7 vuotta, sulkapalloa, mul on 2 ponii ratsastus. Ku ei oo lunta nii 5-7krt viikos 4-10km lenkkei. Älä yritä laihduttaa, pidä vain kuntoa yllä. Läski ei tee vaikutusta.

    • Kysymysmerkkinä

      No olenko mä sit lihava ku oon 162cm pitkä ja joo 12v. Ja 46kg

      • 55Juupelisjuu

        Et kai ole :)


      • 55Juupelisjuu

        Et kai ole :)


    • Kertoiskojoku

      Moi oon noin 159-161cm pitkä ja painan 51kg haluisin tietää et oonko normaalipainone. Oon laihtunu helmikuust lähtien jotai 10kg ja äiti sanoo koko aja jotai et oot nii hoikka , ittestäni tuntuu kuiteski et oon vieläki läski.
      Mitä pitäis tehä?

      • Kissemursu

        Oot lähinnä alipainonen :0 ite oon 12v ja 54kg ja sanosin et se on aikalail se normipaino :0


    • Lisäys

      Ikää siis 13 ja puol vuotta

    • ei_kiihkoilua

      Täältä voi tarkistaa sopivan pituus-paino-suhteen:
      Laskuriin tarvitsee täyttää vain sukupuoli, syntymäaika, pituus ja paino (ei välttämättä muita tietoja) ja sitten voi jatkaa eteenpäin.
      Avautuvan taulukon ylälaidasta voi klikata pituus-paino (%), jolloin näkee kuinka lähellä on nollakäyrää, joka on ideaali.

      http://www.kasvukayrat.fi/kayra.html

      Kyseessä on (teksti kopioitu em. sivulta):
      Uudet suomalaiset lasten kasvukäyrät ovat valmistuneet vuosina 2010-2011, ja vastaavat aiempia kasvukäyriä paremmin nykyisten suomalaisten lasten kasvua. Kasvukäyrät on laadittu Itä-Suomen yliopiston Kasvututkimus-ryhmässä ja ne perustuvat yli 70000 suomalaislapsen aineistoon. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) tulee suosittelemaan käyrien ottamista valtakunnalliseen käyttöön.

    • Laihduttamist

      Oonko mä läski ainaki läskii on, mut kannattaisko harkita laihduttamist, oon 153cm ja 51-53kg ja 12v

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe