Gerbiilin kuolema

s.u.r.u.l.l.i.n.e.n

Hei! Rakas gerbiilini oli tänään terraariossa kuolleena. Olen ollut tosi surullinen ja aion haudata sen tänään illalla. Toinen gerbiili jää yksin, kun hänen ystävänsä kuoli.

En valitettavasti varmaankaan voi ottaa toiselle gerbiilille (n.2 ja puoli vuotta vanha) uutta kaveria, joten kysyisin että miten toimia tässä tilanteessa. Voinko jotenkin auttaa gerbiiliä voimaan paremmin nyt kun ystävää ei enää ole. Auttaako seuranpito, juoksentelumahdollisuuden antaminen, häkkiin laitettava tekeminen tms. helpottamaan gerbiilin yksinäisyyden tunnetta?

Te joilla gerbiili on jäänyt yksin-> kuinka kauan yksinäinen gerbiili eli?

Toivottavasti yksinäinen gerbiilini eläisi mahdollisimman hyvän loppuelämän ja voisi hyvin.

37

9070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuliVili12345

      Jos mielipiteeni kysytään niin parasta hankkia kaksi nuorta gerbiiliä kavereiksi HUOM! KÄYTÄ TOTUTUSVERKKOA! ota tietoa gerbiiliyhdisytyissivuilta!

    • s.u.r.u.l.l.i.n.e.n

      En luultavasti voi ottaa uusia gerbiilejä kavereiksi, mutta toivottavasti gerbiililläni on silti hyvä loppuelämä.

    • Gerbuni<3

      Minulta kuoli pääsiäisenä gerbuni kaveri, ja toinen elää vieläkin. Ostimme sille kaksi kaveria, mutta ne eivät tottuneet toisiinsa. Hyvin on mennyt tähän asti, otan yksinäisen kaverini monta kertaa päivässä käteen ja puhhailen sen kanssa paljon päivittäin.

    • Gebu99

      Voimia sulle

    • AMBV

      Mun gerbiili eli 1.5vuotta yksin kaverinsa traagisen kuoleman jälkeen kunnes sai kaksi kaveria.

      Gerbuni Angel sairasti synnynnäistä ''nenä-sairautta''eli siis ei kunnolla osannut hengittää... Eräänä aamuna näin gerbiilini hyppivän häkissä paikoillaan ja otin sen sitten sängylle kanssani.. Gerbiilini käpertyi syliini, ''yski'', hengitti raskaasti ja sätki.. Tiesin miltei 4vuotiaan gerbiilini kuolevan.. Silittelin gerbiiliäni rauhallisesti itkien, en kyennyt muuta tekemään pidin sylissä.. Nostin gerbiilini kädelleni vielä sen eläessä annoin pusun gerbuni mustan turkiin.. Gerbiilini sisko tuli katsomaan lasin läpi mitä tapahtui, en halunnut Mileyn näkevän siskonsa kuolemaa ja sain heitetyksi pyyhkeeni terran päälle niin että sai kumminkin happea, mutta ei nähnyt.. Angel ikäänkuin ''oksensi'' ollessaan sylissäni n.7minuutin päästä Angel hengitti viimeisen kerran henki vinkuen...

      Angel 11.1.2008- 5.12.2011
      Miley 11.1.2008- ?
      Britney 29.1.2009-?
      Vivi 29.1.2009-?

      ? = ei ole vielä kuollut.

      • Anonyymi

        Niin surullista et rupesin itkeen
        😨😭😭😭😰😰😓😢😢😢


      • Anonyymi

        Rupesin itkeen😭 ja kun vielä tänään yksi gerbiileistäni lopetettiin😭😭😭💔💔💔❤️❤️


      • Anonyymi

        Aivan kauheeta mä itken😭😭😓


    • lottaska

      Meillä on gerbiili jonka toveri on kuollut,ei hankittu uutta toveria koska,kun tämä gerbiili kuolee jää uusi yksin........
      Meidän yksinäinen gerbiili 3.v 6kk

      • voihelevata

        No sen takia OTETAANKIN 2 NUORTA, SAMAA SUKUPUOLTA OLEVAA TOVERIA! Oikeasti ottakaa hemmetti kunnon tietoa! -__-


      • Anonyymi
        voihelevata kirjoitti:

        No sen takia OTETAANKIN 2 NUORTA, SAMAA SUKUPUOLTA OLEVAA TOVERIA! Oikeasti ottakaa hemmetti kunnon tietoa! -__-

        Aijaa sinä "kaiken tietävä"🤧


    • .... :(((

      meillä kuoli pari viikkoo sitte toinen gerbiili, nyt tota toista hoivataa koko ajan ja uskon että paremmin toi selviää yksin kun se joka kuoli koska se oli koko elämänsä semmonen joka aina kaipas kaveria.

      oltii viikonloppu muualla ja gerbiilit himassa yksin, kotiin kun tultiin tää toinen makas selällään puruissa. aattelin että se nukkuu mut kuitenkin menin koskeen sitä varmistaaksee että se vaan nukkuu. no se lähti heiveröisesti kävelee kohti mökkiänsä, ajattelin että okei nyt se sit kuolee ja valmistauduin kuolemaa, kuitenkin ruokin sitä ja se söi, koitin ajatella että ei se kuole, se vaan on vähän väsyny koska se kuitenki joi ja söi. lähin sit ulos kavereitten kans ja kun tulin takas kotiin se makas uudestaa selällää puruje päällä. menin taas koskee sitä ja tällä kertaa se ei enää hievahtanu, sätki vaan. silmät oli koko ajan kiinni mut sätki, se oli varmaan jo puoliks menettäny tajunsa koska ei se äännellenny tai liikkunu mitenkää muutenkun vaan vähä sätki. nostettiin kenkälaaatikkoon ja otettiin puruja häkistä sen peitoks, siinä se sätki 10min kunnes kuoli :(

    • Napoleon.

      Voimia sinulle! Meiltä kuoli eilen 3.5 vanha gerbiilipoika. ;( Kuoli siihen, että eläinlääkäri ei osannut olla stressaamatta sitä liikaa! Meille jäi sen kuolleen gerbiilin veli. Emme aijo ottaa toista, vaan olemme sen kanssa entistäkin enemmän.

    • gerbiilin rakas

      munkin gerbiili kuoli ! toinen jäi ypö yksin..... yhyyy! itkin ja itkin kokoajan! sen nimi oli tiku.

    • Sureva :(

      Toinen kuoli 1.5 vuotiaana. Ostimme toiselle kaksi kaveria lisää mutta kun toimeen ei tultu niin laitoimme väliseinän. Vanha kuoli eilen ja eli vähän yli 3 vuotiaaksi. Kuoli kai kasvaimeen. Lepää rauhassa Myy!

    • surullinen :(

      Minun gerbiili aksu kuoli 2-3 viikoa sitten hajurauhaskasvaimeen ja toinen gerbiili lalli joka on nyt yksin täytti juuri 3 vuotta ja silläkin on hajurauhaskasvain ja ollu jo aika kauan joten ei varmaan sekään enää kauaa elä mut se on vahva ja sisukas gerbiili mutta hommataan varmaan 2 uutta gerbiiliä :) mutta surettaa silti ;(((((

    • Surullinen ja vihainen

      Itelleni ja pikkusiskolleni hankittiin jokunen aika sitten 2 gerbiiliä ja jotenkin heti huomasi että minun gerbiili vihainen ssiivisempi. Tänään illalla kun tulin laittamaan kylpyä huomasin jotain purun alla. Alta ilmestyi pikkusiskoni gerbiili kuolleena, puremajälkiä ympäri kaulaa ja vatsaa. Samalla aikaa olen vihainen gerbiililleni ja surullinen hänen puolestaan sillä ystäväni jolla on ollut gerbiilejä sanoi että vain 6k gerbiilini ei elä kauaa yksin sillä emme ole hankkimassa lisää gerbiilejä

      • Tyyppii

        Jos nyt oikein ymmärsin niin tämä "agressiivisempi"(?) elossa oleva gerbiili on vasta 6kk? Jos se on oikeasti noin nuori, ettekä ole ottamassa uusia, luovuta se jollekkin toiselle gerbiiliharrastajalle. Mielestäni tuo on vastuutonta jättää nuori gerbiili yksin, ja olettaa että se kuolee pian.
        Vaikka gerbiili oliski agressiivinen, niin sitä voi yrittää totuttaa muihin gerbiileihin, ja jos ei onnistu niin pitää totutusverkkoa jatkuvasti välissä.


    • yksinäinen gerbun ra

      Tätä on vähä vaikeeta sanoo. Mut...... mun gerbiili oli mun paras kaveri. Mut se kuoli ja itken kokoajan!!! Vieläpä kesälomalla!!!:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

    • dfergtrhnn

      mmm... otan osaa kuolleen gerbiilin takia :c
      mutta siis, mulla on 4 gerbiiliveljestä. samasta laumasta siis. elivät ensimmäisen vuoden kaikki ihan sovussa. sitten yksi gerbiileistä, vili hyökkäsi Tikun kimppuun. se toinen gerbiili ei kuitenkaan loukkaantunut hirveästi. eli ne kaksi eivät siis tulleet enää toimeen. ajattelin sitten erottaa terraarion kahteen osaan ja laitoin kummallekkin puolelle 2 gerbua. ajattelin että niin olisi paras. vili (tämä aggressiivisin tapaus siis) eli Toffen kanssa puolisen vuotta ihan sovussa. pari kuukautta sitten vili ei enää hyväksynyt toffea ja hyökkäsi sen kimppuun. nyt siis tiku ja taku elävät vielä terraarion toisella puolella ihan sovussa keskenään, mutta vili elää yksin sillä toisella puolella ja toffe elää semmosessa jättidunassa. puolisen vuotta ne kaksi on ny yksin eläny. mä vaan yritän olla niiden kanssa mahollisimman paljon.. ja annan paljon pahvia, heinää ja herkkuja. välillä ne istuu vaan paikallaan apaattisena ja sillee, mut hei laumaeläimen on vaikee elää yksin. kuitenkin, hyvää loppuelämää toiselle gerbiilillesi :)

      • dfergtrhnn

        anteeksi korjaan edelliseen viestiin!!!
        ALUKSI SIIS VILI HYÖKKÄSI _TOFFEN_ KIMPPUUN, EI TIKUN.


      • dfergtrhnn
        dfergtrhnn kirjoitti:

        anteeksi korjaan edelliseen viestiin!!!
        ALUKSI SIIS VILI HYÖKKÄSI _TOFFEN_ KIMPPUUN, EI TIKUN.

        voi ei, mitä minä sekoilen.
        IHAN OIKEIN MÄ KIRJOTIN, ALUKSI VILI HYÖKKÄSI TIKUN KIMPPUUN. TOFFEN KIMPPUUN VASTA TOISENA. UNOHTAKAA TUO "KORJAUS"


    • gerbiilinomistaja

      Minulla on tällähetkellä yksi gerbiili jonka sisar menehtyi melkein vuosi sitten ja hyvin tuossa elelee. Ikää mittarissa 3 vuotta ja yksin on, sillä ei viitsitty mummolle nuoria kavereita ottaa. Ollaan paljon touhuttu yhdessä ja kyllä se hyvin voi, nyt on vaan tullut laiskemmaksi ja pelkään, että pian täytyy kaivaa pihalle toinenkin kuoppa. :( Todella surullista menettää rakas lemmikki. Siihen kannattaa kuitenkin valmistautua, sillä menehtynyt gerbiilini näytti kuolemisen merkkejä jo päivää ennen ja äitini kun on eläinlääkäri sanoi, että täytyy vain odottaa - se ei kidu joten odotimme ja itkin paljon ja tein kaikkeni, että se parantuisi. Aamulla löysin sitten hänet kuolleena - onneksi olin siirtänyt illalla kuljetuskoppaan, ettei kaveri sitten syönyt ruumista. Olin valmistautunut kuolemaan eikä se tullut niin yllätyksenä joka minusta olisi ollut pahempaa!

    • gerbiilinomistaja

      Onhan se toki surullista kun nään gerbiilini nukkumassa yksin kun olin niin tottunut suloiseen näkyyn kun siskokset käpertyivät kylki kylkeen. Ei se ihminen koskaan korvaa lajitoveria!

    • jaahass

      Minun toinen gerbiilini kuoli eilen, tämän sisar kuoli vuosi ja 2kk sitten. Kun ensimmäinen kuoli ajateltiin hankkia kaksi kaveria, mutta ei viitsitty. Hyvin sitten mummo eleli ja nytkin kuoli vain vanhuuteen, rauhallisesti nukkui pois. Kyllä ne gerbiilit pärjää yksinkin jos vain pitää seuraa. Tai en tiedä jos jollain on super sosiaalinen gerbiili...

    • Anonyymi

      Minun Gerbiilini kuoli tänään, olen hyvin surullinen onko kenelläkään muulla vinkkejä koska yksi gerbiili on vielä elossa eikä ole kunnollista terraariota uusille gerbiileille? Että onko kenelläkään vinkkejä suruun?

    • Anonyymi

      Sun pitää leikkiä sen kanssa paljon ja olla sen kanssa niin ettei se ole yksin

    • Anonyymi

      se toine pitää antaa pois tai jotain muuta mutta ei yksin enää terraarioon

    • Anonyymi

      siis tiedättehän että gerbiilin hajurauhaskasvain leikataan eikä sen tarvitse antaa kuolla siihen.meillä leikattiin molemmilta ja meni tosi hyvin,elävät vaikka kuinka kauan.ottakaa tietoa hyvät ihmiset

    • Anonyymi

      Gerbiilini "Peruna ja Pippuri" olivat noin seitsemän viikkoa vanhoja ja kuoli😩 uskoimme että "Vanilja" olisi ollut pieni osa Perunan ja Pippurin kuolemaa, Vanilja oli siis eri poikueesta sekä kaksi viikkoa vanhempi ja todella paljon vahvempi koska oli siis paljon isokokoisempi ja ahdisteli vähän Perunaa sekä Pippuria.

    • Anonyymi

      oof

    • Anonyymi

      Mä 2min sitten huomasin,että rakas gerbiilin oli kuollut terraarioon. Gerbiililläni on/oli kaksi sisarusta (Niistäkin enää yksi jäljellä)mutta gerbiili oli jouduttu erottamaan muista koska heillä ei ollut kovin hyvät välit eli he tappelivat paljon.Gerbiili oli ollut muista sisaruksista erossa noin 2 vuotta ja hyvin hän oli pärjännyt.Gerbiilistä tuli yksin laittamisen jälkeen paljon rohkeampi ja sosiaalisempi ihmisten kanssa.Hoidimme gerbiiliä ihan normaalisti,mutta kävimme useammin kaupoissa hakemassa esim.uusia mökkejä jotta gerbiilillä olisi tarpeeksi tekemistä.

      • Anonyymi

        Voi harmi. Onpa ikävää. On kurjaa menettää lemmikki. Kertomasi perusteella eläinystäväsi sai elää hyvän ja pitkän elämän.


    • Anonyymi

      Mulla kuoli kolmisen viikkoo sitten yks kolmesta ja äskön kuoli toinen kolmesta. Eli nyt siis vaan yks jäljellä. Muakin mietityttää, miten saisin piristetty yksinäistä gerbiiliäni? (Gerbiilit yli 3v) ja tiiän et vanha keskustelu

      • Anonyymi

        Otan osaa.
        Mieti jos haluat hankkia uusia gerbiilejä, laita verkkoaita poikasten ja vanhuksen väliin aluksi että tottuvat toisiinsa.
        Onko yksin jäänyt gerbiili aivan suruissaan kun kaverit poissa? Koeta helliä hyvällä ruualla ja vietä aikaasi sen kanssa. Onko sinulla jotakin uutta virikettä laittaa terraarioon?


    • Anonyymi

      TÄMÄ KERTOO DEGUSTANI JOKA KUOLI!
      Olimme tilanneet Peten koiran tarvikkeelta degulle sopivia tangoja huomenna heräsin ja katsoin että yhdellä dekullani ei ole kaikki hyvin ja äiti tulee katsomaan ja sanoo että soittaa eläin lääkärille ja menimme sinne ja Pekka nesteytti ja anto lääkkeet olin sen kanssa koko illan seuraavana aamuna ruokinsitä ja olin sen kanssa mutta piti mennä kouluun tulin kotia ja äiti sano että se pitää lopettaa aloin itkeä mutta tiesin että tämä on sen rääkkäystä jo ten sanoin ok olin sen kanssa ja isi tuli kotiin mutta iskä sano että mitä jos menee2 päivää ja se on terve toisena aamuna ruokin sentaas ja siivosimme niiden häkin ettei ripulia tuuniile jotain ja menin kattoon baimmii se on se nimi ja se veti happea niin syvää kun pystyi se k kuoli syliini ja aloin itkeä Peten koiran tarvike ei huvittanut kolme muut on elos ja niin😓😓😭😭😭

    • Anonyymi

      Hei. Minulla on yksi näinen gerppuu se on yksin Terrassa ja ylleen sä olen sen kassa tosi paljon ja nyt se on elä nyt kohta vuoden kaveri gerppu kuoli koska teki pako reitin Terrassa ja on nyt poissa toinen kaveri ei elä varmaan kauan mutta yritän antaa sille mahdollisen man hyvän elämän🥰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe