Janumet on ollut tehokas....Kp:ltä

Niin on ollut Januvia tehokas minullakin juuri aamusokruihin.

Olen käyttänyt Januviaa nyt vajaa 3 viikkoa ja näyttää siltä että aamuarvot pysyttelevät 5:n pinnassa.

Olen tablettihoitoinen d2 dg n. 1,5vuotta. Metformiini oli alkujaan 3x750mg. Se ja VHH sai pitkät sokerit 5,5 ja aterianjälkeiset ok.
Vain aamuisin olivat arvot 6,5-7,7. Nyt siis aamun Metformiinitabletti vaihdettiin Januviaan ja iltaisin otan 2 Metformiinia ja aamuarvot ovat korjaantuneet
Muut ravintolisät, vitskut ja vp- sekä kolesterolilääkkeet ennallaan. Tosin verenpainelääkkeen voisin arvojen perusteella jättää VHH:n ansiosta kokonaan pois, mutta lääkärin mieliksi syön pienintä ns. aloitusannosta, auttaa kuulema muuhunkin.

En tiedä johtuuko Januviasta mutta sen käytön samanaikaisuuteen on minulle tullut hikoilukohtaukset. Varsinkin öiset vaivaavat, herään niihin. Menevät ohi tullakseen taas uudelleen. Muistuttavat vaihdevuosioireita. Onko muilla Januvian tai Janumetin käyttäjillä samaa?

Mikä lie mahtaa olla, mutta en saa KP:lle viestiä lähtemään, niin laitan sitten postaukseni tänne.
4601
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Siis JANUVIA.

Äänestä

Oletko mitannut silloin yöllä verensokeria kun on tullut hikoilukohtaus? Sehän voisi olla myös hypon oire, ainakin minä olen kuin uitettu koira jos yöllä tulee hypo. Eikä voi johtua vaihdevuosioireista kun ne torjutaan hormonikorvauslääkityksellä.

Äänestä
  • Mittasin pari kertaa yöllä, klo 24 ja 5. Molemmilla kerroilla 5 ja risat.
    Jotenkin tuntuu että lämmönsäätelyssä olis jotain pielessä. Kädet on kylmät ja silti saattaa yhtäkkiä olla hiki muutaman minuutin ajan. Peittoa siirrän useita kertoja pois kun on hiki ja kuuma, ja taas takas kun paleltaa. Huone on viileä.
    Ihme homma. Mies sanoi että haukon henkeä tai lakkaan hengittämästä. Itse en sellaista ole huomannut.

    Ehkä tällä ei ole mitään tekemistä Januvian tai diabeteksen kanssa.

    Äänestä

Voisiko tuo yöhikoilu todellakin johtua Januviasta... olen käyttänyt ko. lääkettä diforminien kanssa muutamia vuosia. Yöhikoilua olen ihmetellyt, kun ei pitäisi vielä vaihdevuodetkaan olla käsillä. Voisin kuvitella, että hikoilulla on jotain tekemistä sokeriaineenvaihdunnan kanssa. Lääkkeeseen en ole asiaa yhdistänyt.

Tänään päätin kokeilla Januvian ottoa iltaisin, kun nuo aamusokrut ei pysy hallinnassa. Mielenkiinnolla odotan siirtyvätkö hikoilut päivään... silloin voisi syy-yhteyttä etsiä Januviasta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lettukin. kirjoitti:

Niin on ollut Januvia tehokas minullakin juuri aamusokruihin.

Olen käyttänyt Januviaa nyt vajaa 3 viikkoa ja näyttää siltä että aamuarvot pysyttelevät 5:n pinnassa.

Olen tablettihoitoinen d2 dg n. 1,5vuotta. Metformiini oli alkujaan 3x750mg. Se ja VHH sai pitkät sokerit 5,5 ja aterianjälkeiset ok.
Vain aamuisin olivat arvot 6,5-7,7. Nyt siis aamun Metformiinitabletti vaihdettiin Januviaan ja iltaisin otan 2 Metformiinia ja aamuarvot ovat korjaantuneet
Muut ravintolisät, vitskut ja vp- sekä kolesterolilääkkeet ennallaan. Tosin verenpainelääkkeen voisin arvojen perusteella jättää VHH:n ansiosta kokonaan pois, mutta lääkärin mieliksi syön pienintä ns. aloitusannosta, auttaa kuulema muuhunkin.

En tiedä johtuuko Januviasta mutta sen käytön samanaikaisuuteen on minulle tullut hikoilukohtaukset. Varsinkin öiset vaivaavat, herään niihin. Menevät ohi tullakseen taas uudelleen. Muistuttavat vaihdevuosioireita. Onko muilla Januvian tai Janumetin käyttäjillä samaa?

Mikä lie mahtaa olla, mutta en saa KP:lle viestiä lähtemään, niin laitan sitten postaukseni tänne.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu