RUK tanssiaiset 2012

JooAnni

Aattelin pistää keskustelua tänkin vuoden tanssiaisista pystyyn, kun en ainakaan löytänyt että vielä kukaan muu olisi laittanut. :) Eli itse olisin tulossa RUK:iin valitun poikaystäväni daamiksi noihin tanssiaisiin. Olis kiva kuulla muista juhliin tulijoista ja "panikoida" yhdessä. :D Itse olen Turusta tulossa juhlaan.

184

3850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daami2012

      Joo, paniikkia kyllä iskee jo tässä vaiheessa pukujen ja muitten suhteen. Onko se nyt niin että 200e molemmista maksaa koko lysti ja se kuulu ite maksaa? Oon vielä iha ulapalla koko systeemistä, eiköhä lähempänä sit saa tietoo enemmän. Ite oon Joensuusta tulossa. :)

      • ansku567

        Hei neidit,minulta löytyisi uusi ja kertaakaan käyttämötän RUK:in tanssiaisiin tilattu mekko,jota en kumminkaan päässyt käyttämään. Todella upea ja sen vuoksi ei tule käytettyä kun ei tule enää niin hienoa juhlaa jonne sen voisin laittaa. Hintaan 35 euroa lähtisi tämä upeus,käykää katsomassa! :)

        http://www.huuto.net/kohteet/uusi-upea-violetti-iltapukuasoskoko-36/196272716


      • Riisikuppi

        http://www.oppilaskunta.net/
        Tuolta saa infoa ihan mukavasti :) Ite oon tulossa Helsingistä. Pikkasen jänskättää! Aattelin ite tehä serkun kanssa iltapuvun, saa nähä miten onnistuu. Onneks on plan B = Hong Kongista on pian matkalla mekko ;)


      • avecc

        Miekin tuun Joensuusta poikaystävän aveciks. Ja toi systeemi on aikalailla tuntematon. Vanhojentanssimekkoa ajattelin ainakin ite käyttää.. Miten muut Joensuulaiset (ja lähistöllä asuvat) ajattelitte mennä Haminaan? Ja mitä nyt luin tätä keskustelua niin tuli huoli noista kampauksista ja mekoista.. Millon neki pitäis laittaa kuntoon, paikan päällä vai jo kotona? Kertokaa te viisaammat. :)


    • JooAnni

      Sen verran mitä oon lukenu noit edellisten vuosien keskusteluja aiheesta ni sain sellasen käsityksen että yleensä noi upseerioppilaat maksais molempien kulut. :) Mutta en siis ole kyllä ihan varma. Kun tuleehan siinä daamille jo aika paljon kuluja puvusta, kengistä kampaajasta ym.

    • ruk2012

      Mä oon kanssa tulossa, tosin Oulusta. 190 e on mun käsittääkseni se maksu. Poikaystävä sano maksavansa mut aattelin kuitenki osallistua maksuun kun saan puvun lainaan ja luultavasti laitan ite myös hiukset, eli mulla ei muita kuluja ole. Mua jännittää kanssa jo nyt!

    • Naruuh

      Minäkin olen tulossa poikaystäväni avecina kurssijuhliin. Lueskelin tässä edellisvuosien juhliin liittyviä juttuja ja alkoi hirvittää huonomuistisena ihmisenä kuinka paljon silloin olisi muistettavaa :') Myös bussimatka Rovaniemeltä Haminaan kuulostaa varsin puuduttavalta. Pukuvaihtoehtoja miulla on entuudestaan useampiakin ja tällä hetkellä olen kallistumassa vanhojen tanssipukuuni, kun kuulema moni muukin on sitä kurssijuhlassa käyttänyt. Minä kun en hirveästi ressaa asioista muutenkaan nii odotan juhlaa kyllä oikein innolla vailla huolen häivää.. Paitsi siitä, että riittääkö muistikapasiteetti.

    • Olen tulossa poikaystävän avecina, ja on ollut tiedossa tanssiaisiin pääsy jo pidemmän aikaa kun poikaystävän rukiin pääsy oli käytännöllisesti katsoen 100% varmaa :) Eli olin ajoissa liikkeellä puvun hankkimisessa.. :D Löysinkin aivan täydellisen mekon enkä kyllä malta oottaa että pääsee laittautumaan! Vähän vaan jännittää miten saa esim. kampauksen kestämään kun ajattelin sillon perjantaina mahdollisimman myöhään käydä kampaajalla.

    • Daami2012

      Mie päätin etten ees käy kampaajalla laitatuttaa tukkaa, koska yleensä linja-auto kyydit on lähteny pe-la välisenä yönä tai aamuyöstä ni pystys nukkuu linja-autossa. Sit ku eka mennään sinne ulos kattoo se ruusu systeemi ni jos jotai lunta tuiskuttaa ni tukka menee kuitenki pilalle. Ku sen ruusu systeemin jälkeen on ilmeisesti joku muutama tunti aikaa kuitenki ennenku ne tanssiaiset alkaa ni laittaa esim tukkaa tai valmistautuu muuten. Kuuluukoha mekon tollasissa juhlissa olla sellane hillitympi vai voiko se olla näyttävä?

    • No se on kyllä totta, mutta pitää sitten suojata vaikka huivilla jos pyryttää.

      Mitä oon ottanut selvää niin kyllä siellä on mekkoja laidasta laitaan... kunhan ei oo esim. liian paljastava tai muuten mauton niin mikä tahansa pitkä mekko käy :) Ja tanssin kannalta helmankaan ei kannata olla liian muhkea. En nyt ehkä mitään ihan kermakakkumekkoa ottaisi, mutta kyllä tuo mun on aika sopivan näyttävä olematta liikaa :)

    • Ellysi

      Moi! Mäkin oon ite tulossa ko kurssijuhlaan (JEE

    • avec123

      Tulossa myös Turusta :-)

    • fredii

      Täällä Lahti ilmottautuu :> Ja oon kuullu että intti maksais kulut (hotelli&kuljetus), mutta en oo kuullukkaan moisesta osallistumismaksusta! :o kertoaaks lisää :>

      Ja hei, oottekos kaikki tyttö/naisystävii, vai onko mukana kohtalontovereitani eli kaveripareja ? :)

      • miikku

        Täällä on tulossa kaverin avecina tyttö Joensuusta, eli kohtalotoveri löytynyt! :D


    • Avecci

      Fredii täällä ilmoittautuu yksi kohtalontoverisi, olen itsekin kaveriparina lähdössä :) Meinasi jo paniikki lukiessa iskeä että onko siellä sitten kaikki seurustelevia pareja:D

      • fredii

        okei kiva :> mistäpäin tuut ? must tuntuu et kaikki ketä tiedän on sydänkäpysiä!


    • avecelli

      Moikka! Oon kans tulossa Rukin kurssijuhlaan poikaystävän avecina mutta mulla on sellainen ongelma,etten oo kovin innostunu tollasista juhlista :/ mutta kullan takia sinne sit lähden :)

    • blondi92

      Moi! :) Mäki oon tulos :) Ihan kaverin aveccina vaan ja ,kun luin näit teiän juttui ni herran jumala mikä paniikki mulle iski! :D Ei mulla vaa oo mitää tietoo mistää :D ;istä sen näkee, että mistä niitä busseja lähtee? :O Ku ite asun tuusulassa, mut ei mitää havaintoo :D apua!

    • avecelli

      blondi92! Jossain vaiheessa,lähempänä juhlaa tietoa tulee ilmeisesti tänne: http://www.oppilaskunta.net/ ja nyt sieltä voi kattoo jo olleista kurssijuhlista kuvia yms..

    • minelhi

      Turusta kaveriparina tulossa :)

    • blondi92

      Kiitos avecelli! :) Onks kukaa tulos täält pääkaupunkiseudulta kaveriparina? =) Olisin vähä neuvoja vailla

    • lilliu

      Moikka!
      Täällä ois kans yks ihan kaveriparina tulossa Helsingistä :)
      Mä oon kerran aikasemmin jo jännittäny nää tanssit, ku olin pari vuotta sitte silloisen poikaystävän kanssa tanssahtelemassa. Ja nyt ku tuli mahollisuus päästä uusiks ni tottakai suostuin! :D
      Tosi kattavan infon saa vähän lähempänä tansseja kaikesta sieltä nettisivuilta (kuljetuksista, hotelleista ja aikatauluista ymsyms) mut multa voi toki kysellä myös :))

    • Beibi

      Moii!! Täälläkin kaveriparina tulossa Helsingistä!
      Oon kans aika pihalla aikalauluista sun muista et kertokaa kokeneemmat ihmeessä! Me lähdetään luultavasti autolla:)

    • Beibi

      Ainiin ja vielä kuinka kauan tämä juhla kestää? pe-su vai miten se on?

      • Naruuh

        la-su. Me jotka tullaan kauempaa lähetään jo perjantai-iltana, mutta pääjuhla on lauantaina ja sunnuntaina on vapaata tutustumista Haminaan. : )


    • kui

      Täälläkin kaveripari pk-seudulta. Hui, ompas meitä paljon... Ja minä kun luulin että olisin siellä yksin satojen rakastavaisten joukossa (:

    • blondi92

      Hei kaveriparit pk/seudulta! Miten olis joku miittinki, ku must ainaki olis kiva tietää sielt ees joku joka tulee:D nukutteko muuten kaveriparit sen kaveripojan kaa samas hotellihuonees, vai miten se menee?:o

    • kui

      Äh kuulostais kivalta, mutta olen kiinni toisella paikkakunnalla parinsadan kilsan päässä melkein koko ajan. Mutta sopikaa te muut vaan joku ja jos nyt sattuisin pääsemään niin tottakai tulisin (:

      Tuota nukkumista minäkin mietin, mutta ei siis mitään infoa kuulunut vielä. Kaipa tuo selvinnee jossain vaiheessa :D

    • mekko :D

      moi oon 17v ja tulos tonne myös täält helsingistä! minkätyyliset mekot laitatte? sellaset muhkeet ja hienot niinku wanhoissa? vai sellaset melko suorat pitkät iltamekot? en tiedä yhtää et millasta ite lähtisin nyt ettimään :D

    • avecelli

      Mulla on vaihtoeihtoina joko serkun vanhojentanssimekko,ei mikään hirveän muhkea mutta kuitenkin tai sitten melko suora iltapuku,en vielä oo sovittanu niin en tiedä kumpi olis parempi.

    • lilliu

      mä ainaki ajattelin nukkua sen mun kaverin kanssa samas huoneessa.. eikai sillä niin väliä oo...ellei mua sit ala ahdistaa illan myötä semmonen mussukointi :D
      mekkona mulla on mun vanhojentanssimekko parin vuoden takaa, nii saapahan sillekki jotain käyttöö, ettei oo ihan turhanpanttina lojunu tuolla varastossa.. :D siin on vaa tosi iso se helma, että ootan innolla ku se tallotaan moneen otteeseen :D

      nii ja jos jotain miittinkii pk-seudulle on kehitteillä, niin mä ainaki mielellää oisin mukana! :):) ois kiva vähä nähä porukkaa valmiiks ja ainaki juhlissa me kaveriparit voidaa sit pitää yhtä!! ;)

    • Rauskis

      Minäkin olen tulossa poikaystäväni aveccina:) Ja tänään kävin ostamassa tuon puvun. Se on tuollainen musta, mikä voisi ihan hyvin olla, vaikka vanhojentanssi pukuna:) Minä tulen luultavasti Salosta kyytiin, kun se tässä lähimpänä on. Taidan olla yksi nuorimmista ketä siellä on ollutkaan, mutta minkäs mahtaa, kun seurustelen neljä vuotta vanhemman kanssa niin pääsen jo nyt kokemaan hienot juhlat;)

    • mekkotyttö

      mul on nyyt kauhee stressi et minkälaisen mekon laittais! toisaalta tekis mieli laittaa tosi hieno wanhojen mekko mut sit taas mietin et oiskohan sellanen iha liian yliampuva jos ois toooosi muhkee kermakakkumekko :D auttakaa!!!!

    • mikäväri

      Voisinko laittaa hieman kimallusta, mitä mieltä olette. Entä kynsien väri ja huulipuna ajattelin violettia mutta sopisiko se perinteeseen. Mitä mieltä olette.

    • avecelli

      mekkotyttö! Oikeen muhkeen mekon kanssa voi olla vaikea kävellä siellä ihmispaljoudessa mutta mun mielestä voit laittaa jos ite niin haluat,ei kai sitä mikään estä.. mikäväri! Mihin ajattelit kimallusta laittaa? Hiuskorut on nätti lisä kampaukseen ja niillä saa kivasti kimallusta ja mun mielestä joku pieni kimallus sopii tollaseen juhlaan. Ite ajattelin pitää kynteni ihan lakattomina,koska mulla on luonnostaan sellaset kynnet,että näyttää kuin olis ranskalainen manikyyri niissä. Mutta kynnethän vois laittaa niin,että ne sointuu mekkoo tms..

    • Mulla on sellanen vanhojen tansseihinkin sopiva hieman merenneitomallinen mekko, jossa on aika reilusti kristallikoristeluja että kimaltaa kyllä :) Pelottaa vaan että rusketus ehtii kaikota kokonaan siihen mennessä, kun tuo mekko on persikan/vaaleanpunaisen värinen! :D

      Ite en liian muhkeeta helmaa haluais, just tuon liikkumisen kannalta mutta muuten saa kyllä olla minusta ihan näyttävä :) Meitä on siellä niin monta että varmasti löytyy mekkoja joka lähtöön, kunhan tykkää ite eikä riko etikettiä liian rajusti!

    • Blondi92

      No mulla on ny oikeesti kauhee paniikki et laitanko vanhojen mekon vai lähenkö ettii jotai iltapukuu. Mun vanhojentanssi mekko on aika muhkee. Pitäs olla vannehame ja kaikkee:D mut onks se vähä liikaa? Se on kyl ihanan kaunis rinsessa mekko

    • Blondi92, jos se mekko nyt ei aivan liiotellun muhkea ole (tuskimpa jos oot kuitenkin se päällä tanssimaan pystynyt) niin kannattaahan se laittaa, ettei jää vaan kaappiin lojumaan! :) Munkin mekkoon kuuluu vannehame mutta en sitä laita, että on enemmän iltapukumainen.

      Etikettiin taitaa kuulua "kammatut" hiukset, eli kunhan on siisti kampaus niin voi olla aukikin, ehkä semmonen puoliksi kiinni olis vielä ihan tarpeeksi juhlava. Mutta nutturat ym. kuitenkin yleensä on juhlavampia ja sopii paremmin juhlaviin mekkoihin imo :)

    • Oulusta päin

      Minä olen myös tulossa Oulusta ja ihan ollaan kaveripari, onneksi on muitaki kaveripareja.. :) Oisko muita Oulun seudulta tulossa, ois myös kiva olla jossain yhteyksissä aikaisemmin, niin olisi edes joku tuttu mukana..? :)

    • jyväshyväläinen

      Onko tämä juhla tarkoitettu jotenkin pääasiallisesti "pareille" vai voinko kaverina mennä sinne? Kuulostaa että suurinosa ovat pareja.

    • Kaveripari

      Varmaan suurin osa onkin seurustelevia pareja, mutta ei kai siihen mitään sääntöä ole, että kenet sinne saa avecikseen kutsua. Joten jos kutsun on saanut niin varmaan tuollaiseen tilaisuuteen kannattaa mennä kun on mahdollisuus :)

    • stina1

      mä oon kans tulossa kaveriparina tampereelta! pyys mua vasta eilen niin tuli vähän äkkiä mutta tottakai oon tulossa :D mulla on onneks iltapuku valmiina, joskin sitä vähän taidan viedä muunneltavaks ompelijalle... ettei oo ihan samanlainen ku edellisissä juhlissa missä sitä pidin, kyllästyn niin helposti :D jännitän tosin kampaushommaa ja kaikkia aikatauluja aaaaivan liikaa....

    • Stressaaja

      Itekki kaveriparina tulossa ja kaverin kaa olla ees pietty vähään aikaan yhteyttä ja se soitti sit tänää ja kysy,tuli vähän äkkiä...ei oo pukua eikä mitää :) Mut ois toisaalta kiva nähdä kohtalontovereita mutta asun niin metässä ja ei ole ketään ihan lähistöltä varmaan lähdössä että joudun selviytymään yksin. ni miten se hotelli homma menee siellä? millä perusteella niitä huoneita jaetaan?

    • stina1

      mä en kans tiedä noista juhlista oikeen yhtään mitään ni ois kiva jos joku joka tietää vois vähän infota :)

    • avecelli

      mun milestä hotelli ja huonejako menee jotenkin yksiköittäin siellä. koko vloppu suurinpiirtein näin: linkat lähtee haminaan perjantaina illalla/yölllä ja lauantaina aamulla noin 8 haminassa. sitten me mennään heti daamiaiselle ja sen jälkeen katsomaan ruusurynnäkköä,jonka jälkeen linkat lähtee hotelleille ja saadaan uo:t mukaan. hotelleilla on vähän aikaa valmistautua ja vaihtaa iltapuku päälle,aika riippuu ihan siitä mihin hotelliin joutuu. sitten lähetään takasin kasarmille,missä on illallinen ja kaikki muu ohjelma. sunnuntaina oli vapaata tutustumista haminaan ja kasamiin.

    • Stressaaja

      Täähän alkaa jo valjeta pikkuhiljaa. Ja lisätietoja tulee varmaan ajan kanssa sieltä miesten suunnalta myös ku saavat lisä infoa tapahtumista.

    • tiij-aa

      Täälläkin yksi kaveriparina lähtevä. :) Sain eilen vasta kutsun ja tänää koko päivän ihan paniikissa katellu erilaisia pukuja netistä. Apuaaa. Kohta lähettävä kaupungille katsomaan mitä sieltä löytyis. Oon kyllä ihan innoissani, kun en vanhojentansseja saanu ikinä kokea ja nyt tuli tällänen mahollisuus! :)

    • ruk2012

      Ma oon tosiaan kans tulos Oulusta, mut oon talla hetkella au pairina Saksassa et tuun Ouluun vasta joulukuussa... Mutta ollaan ihmeessa yhteyksissa! Olis tosiaan kiva et olis bussissa juttuseuraa, sen verran pitka on se matka. Laita vaikka meilia osotteeseen [email protected] :)

      • Stelpa92

        Hei hauska kuulla et joku muukin on au-pairina ja tulossa juhlaan. Ite oon Islannissa ja tulossa Suomeen käymään just sopivasti kurssijuhlaa varten. Tuun sinne kaverin aveccina. :)


    • ruk12

      Täällä on yks Tampereelta.. Mulla ei oo vielä mekkoo, mut aattelin tällä viikolla käydä kattoon jotain! Minkä värisiä mekkoja teillä on? Ootan kyllä tota juhlaa, mut se on just tyhmää ku ei oikeen tunne ketään.. Eniten mua tällä hetkellä mietittyttää hiukset, miten ootte aatellu laittaa?

    • ruk2012

      Mun mekko on semmonen korallinpunanen. Hiukset laitan varmaan nutturalle niskaan, saa naha minkalaisen saan kyhattya. :D

    • tiij-aa

      Mä aattelin käydä kampaajalla tekemässä, jonkun nutturakampauksen. Kiharat ois kivat, mutta ne ei taho kestää niin pitkää päivää. ja loppuillasta ne ois jo ihan suorat. :(

    • Rauskis

      Mulla on musta puku ostettuna:) ja tänään sain varattua ajan rakennekynsien laittoon. Mä en jaksa niin hirveästi stressata noista hiuksista, koska kyllähän niitä sitten siellä Haminassa paikan päällä saa korjailtua. Mun yksi kaveri lupas auttaa mua niiden laitossa sillon perjantai illalla ja olen siihen tyytyväinen enkä jaksa mitään kampaajaa varata:)

    • Kumpale

      Yllätetty kaveripari Tampereen kupeesta ! Oon kyllä aivan ulalla. Nyt kun otin asiasta tarkemmin selvää niin onkin kyseessä vähän hienommat kekkerit, mitä kuvittelin! Njoo, täytynee suunnata puvun metsästykseen plus kaikki muu stressi päälle =) eiköhän se tästä, no panic...YET

    • ruk20

      Täälläkin Tampereelta tuleva ilmoittautuu! Ja kaverin kanssa oon tulossa. Tosi hienoo päästä tällasiin pippaloihin :) Tuntuu että mitä enemmän ajattelee mitä kaikkea toi kaks päivää pitää sisällään, sitä enemmän itelle alkaa syntymään ''pientä'' stressiä... Olis kyllä kiva jos tuntis sieltä muitakin kun sen oman parin :D

      • fredii

        voi pojat meitä on paljon! HEI MÄKI HALUUN MIITTINKII MUKAAN! koska jos Lahdesta ei oo muita ni en kyllä yksinkään tsillaile! :>

        Mulla on mekkona sininen iiiso w-daypuku ja hiukset aattelin kyl jättää auki, mut miten noi tatuoinnit ? pitäskö peittää. löytyy selästä mm..

        Ja JAHUU meitä on paljon, meitä kaveripareja! Mä ainakin nukun samas huonees tän parini kanssa, ei se nyt yks yö missää tunnu!

        Vaihtaisin mielelläni vaikka sähköpostiosotteita tai facee jonkun kanssa et voitais sit yhessä stressaa näistä kaikista! :D


    • Stressaaja

      Siis onko siellä joskus ollu jotai teemaa? Joo määki oisin valmis vaihtaa jotai tietoja et vois yhessa panikoida... Hiukset on vähä ongelma ku kummiski haluaa nukkua linkissä... Ja mää ainaki yritän kysellä onko kellää tutulla jotai mekkoa lainaa ku omaa vanhojentanssi mekkoa en halua laittaa. Et tod näk mulla on ruskea jos hyvin käy :)

    • jepa

      apua ajattelin että "jahas tanssaiset, no big deal" mut sit aloin googlettaa ja kauhea paniikki täällä:DD sain kutsun noin 15min sitten jäbältä joka on pikemminkin tuttu kuin kaveri, ja nyt alko vähän hirvittää kun en mitään tiedä mistään etiketeistä yms eikä mekosta tietoakaan.

      meitsi on kanssa stadista ja olis todella kivaa panikoida jonkun kanssa yhdessä! koska en oikeen usko että miehiltä irtoaa neuvoja siihen miten laitan tukan ja kuinka monet kengät otan mukaan...

    • avec E

      Täällä kans yks daami lisää! Pohjosesta tuun eli semmonen kevyehkö 11 tunnin bussimatka edessä.. cant wait! Bussiin hyppään näillänäkymin Torniosta, vaikka Oulussa asunkin. Näin kaukaa ku tuun niin eniten stressaa ehkä se, miten on aikaa laittautua hotelleilla. Se että meikkaisin jo kotona ennen lähtöä ei kyllä tuu kuuloonkaan...
      Mekkoa ei vielä oo mutta tällä viikolla on pakko pistää hösseliksi! Kampaus joko jotain itse väsättyä kiharaa (taas tullaan siihen että onko hotelleilla aikaa) tai sitten kampaajalla joku kiva nuttura (tässä taas ongelmana se että miten sen saa pysymään kasassa koko bussimatkan kun ois kiva pienet yöunetkin ottaa ja entä jos ruusurynnäkössä pyryttää lunta jnejne)
      Kaikesta stressistä ja jännityksestä ja bussimatkailusta ja rahan menosta huolimatta oon tositosi innoissani :)

      • tornio

        torniosta tulossa kans ! kuulin että 12 h bussimatka


    • Lahtis

      Hei, minäkin tulossa Lahdesta kaverin avecina! Pieni paniikki on juuri puvun osalta ja hieman on perhosia vatsassa, että mitä tuleva pitää sisällään. :) Hiukset ajattelin laittaa itse nutturalle jo ennen bussiin astumista, eipähän tarvi niitä sitten enää miettiä siellä Haminassa. Jei, jännittävää! :D

      • fredii

        heii vaihetaan yhteystietoja! mut voi lisää vaik mesee [email protected] ! :D koska jos ollaan samoilta hoodeiltakin!


    • avecelli

      Hei frendii! Mullakin on käsivarressa kaksi melko isoa tatuointia,eikä niitä saa mitenkään peitettyä eikä kyllä oo aikomustakaan peittää. Kyllähän sitä linnanjuhlissakin tatuointeja näkyy,että tuskin niiden peittämistä vaaditaan..

      Mullakaan ei oo tieoo miten hiukset laittaisin,en todellakaan halua mitään nutturaaeikä mun hiuksiin kunnollista sellasta saisikaan. Pitääkö ne hiukset kuitenkin olla kiinni jotenkin vai mitä? Ajattelin kans jotain kiharoita tai vastaavaa tehdä siellä hotellilla vasta mutta sitten jossei aikaa ookkaan,niin kusessa ollaan.

      • fredii

        okei hyvä hienoa!

        Olkapäät pitää olla piilossa ainaki syödessä & hiukset pitäs olla siististi, eli kiinni on suositus mut mä ainaki uhmaan kaikkia ja pidän auki :D


    • ruk2012

      Mun kasittaakseni siel hotellilla pitais olla muutama tunti aikaa laittaa hiuksia, meikkia ja muuta. :) Varmaan sit lahempana juhlia tulee viel ne ihan tarkat aikataulut niin voi suunnitella kunnolla. Ite aattelin luottaa siihen et hotellilla on aikaa, eli bussiin mennaan ihan viel normaalilla kampauksella ja normaalilla meikilla. :)

    • avecelli

      :D Hyvä,että joku muukin meinaa samaa kuin mä. Täytyy toivoa,että hotellilla on aikaa :)

    • ruk2012

      Viela taa pitaa mainita, kannattaa ladata tuolta oppilaskunnan nettisivuilta edellisen kurssijuhlan semmonen lehtinen mika aveceille on jaettu bussissa, siita saa tosi hyvin kaiken informaation mita juhlassa tulee tapahtumaan. :)

    • avecelli

      Mä ootan mielummin sitä mikä me saadaan ittelle :D

    • ruk2012

      No joo kai maki nyt ootan, mut niille jotka kyseli et mita siel juhlas tapahtuu? :D

    • hämmentynyt_hki

      meneekös se muuten silleen et kurssijuhliin pyydetään tyttöö josta mies on kiinnostunut tai sitten omaa tyttöystävää?

      Kun oon vähän hämilläni kun yks mies joka tällä hetkellä rukissa pyys mua tonne vaik ollaan vast kerran käyty treffeillä... :)

    • Blondi92

      Siis en usko et siihe on mitää tollast varsinaist "sääntöö" olemassa. Ainakim toivon niin:) mä ote nimittäi oon mun kutsujan kans käyny pari kertaa reffeillä ja sit juttu vähä niinku kaatu mu osalta... Mut ny ollaa uuestaa ruvettu näkee, mut iha frendi pohjal eli mä ainaki oon iha kaverina menossa.

      Mekkopaniikki!!!! Mun vanhojen mekko ei oo kyl yhtää to juhlan olone... Osaisko kukaa suositella mitää paikkaa mistä voisin niitä lähtee mettästää? Siis pk-seudulta:)

      Mäki kyl sit umaan etikettii noitten hiusten kanssa:D laitan kyl osittai kii ja osittai auki.

    • Lahtis

      Juu en usko, että sinne pitää kutsua henkilö josta on kiinnostunut vaan enneminkin henkilö jonka kanssa viihtyy, olkoon se sitten tyttöystävä tai kaveri. Mä olen tulossa mun kaverin avecina ja ollaan tunnettu nyt jotain 8 vuotta. :)
      Oon kuullu, että jos uo ei tuo avecia, joutuu se oleen koko illan siellä juhlassa töissä. Parempi siis tuoda avec mukanaan ni pääsee nauttimaanki saavutuksistaan :)

    • Remember

      Joo tuo on ihan totta ettei ole mitään kenet sinne saisi pyytää avecikseen, mutta se juhla on järjestetty vähän niinkuin tyttöystäville kiitokseksi, että ovat jaksaneet koko armeija touhun:) Mutta kukapa haluaisi sinne töihin joten ehdottomasti kannattaa olla avec matkassa mukana:)

    • salooo

      onks ketää tulossa salosta päin tai turusta? mä ainaki tarviin jotai henkistä tukee koska oon todella kujalla enkä uskalla yksin nousta mihinkää bussin kyytii...:D

    • Rauskis

      Mun piti tulla salosta kyytiin, mutta tuo ei löytänyt sitä transport koodia niin tulen sitten vissiin seuraavalta pysäkiltä eli suomusjärven kivihovilta ja tuolla kivihovilla on vissiin tunnin tauko niin minun ei ole siinä tapauksessa mitään järkeä lähteä salosta, kun heti seuraavaksi olisi pysähdys:) mutta samaan bussiin olen kyllä tulossa:)

    • AvecOulu

      Moikka! täältä ois tulossa kans yks daami oulusta! Mekko on jo hankittu ja kampaaja varattuna että kaikki ois siltä osin hoidettu! (jes!) mutta ois tosiaan kiva saada juttuseuraa tolle uuvuttavalle bussimatkalle:D viestiä vois laittaa vaikka osotteesee ( [email protected])

    • :)

      Ja mä olen lähdössä Helsingistä ja mustakin ois kiva saada juttuseuraa matkalle :)!

      Eli meiliä voi laittaa [email protected]

    • salooo

      no hei rauskis, laita mulle vaikka jotai viestiä [email protected] ku kerra samas bussis mennää :)

    • =)

      Heippa! Mieki oon tulossa Joensuusta ja kaverin parina, kiva kuulla et en oo ainut! pelotti jo jos kaikki muut on vaan seurustelevia pareja! Millanen sen mekon täytyy olla, ihan kokopitkä iltamekko? Apua, oon kyllä sen kanssa pulassa..

    • Rauskis

      salooo lähetin sulle nyt sähköpostia, joten sieltä pitäisi viesti löytyä:) Ja pukukoodina on tosin se kokopitkä iltapuku:)

    • avk

      heipparallaa, täältäkin yks tulossa helsingistä :)) kaveriparina ihan. en lukenut ihan kaikkia viestejä, niin onko kellään havaintoa bussikyydeistä just helsingistä? että ehtiikö käydä la aamulla kampaajalla vai miten? koska oon ihan toivoton mun hiusten kanssa (jotka on luonnonkiharat ja hallitsemattomat) ja aattelin ihan simppeliä nutturaa mennä sinne kampaajalle laittamaan. eli mitä luulette, ehdinkö la vai pitääkö mennä pe ja toivoa että kampaus kestää? :D

    • stina1

      onko ketään tulossa tampereelta? ois kiva panikoida yhdessä!! :)

    • :)))

      oon tulossa tampereelta ihan kaveriparina :)

    • stina1

      joo, sama juttu! luulin ensin että oon ainoo ja kaikki muut on jotain pariskuntia... :D

    • :)))

      nii mut ne jotka ei seurustele noista pojista on ottanu si jonku vaan pariks että on siä varmaan aika monta kaveriparia :) mua ei kyllä jännitä yhtään viä mitenkää vaikka ei oo ees mekkookaan hankittuna :D

    • ruk

      Tampereelta kans ja tosiaanki olis kiva panikoida yhessä :)

    • stina1

      mulla on mekko sentää, mut vien sen ompelijalle vähän muunneltavaks varmaankin... en vaan kuollaksenikaan keksi mitä näille hiuksille pitäis tehdä! ärsyttää. kuinkakohan paljon aikasemmin mahtaa tulla niitä jotain aikatauluja sun muuta lisätietoo noista juhlista...?

      • Hg

        Täällä kans ollaan tulossa Helsingistä! Ilmeisesti Pukinmäestä ainaski joku bussi lähtee, samasta paikkaa mihin perjantaina näiden miesten bussi jättää ainaki osan.


    • ?

      Heissan! Kertokaapas te kokeneet tai tietävät minkälainen on tuleva tanssiosuus? Näin ei vanhojatanssineella on se tanssahtelu pienellä kysymysmerkillä :D Hmmh.. Mitä ja miten kauan? Onko pakko? :D

      • Hg

        Ei oo pakollista tanssia. Ainakaan mä en aio tanssia, en nimittäin pahemmin osaa :D


    • ?

      Ah ihanaa! Kiitoksia! On siis olemassa muitakin mahdollisen tanssiosuuden skippaajia. :D Saispa toisenkin osapuolen ymmärtämään siihen nähden kun tämä tyttö ei osaa niin mitä sinne mennä jalkojaan liikuttamaan... :D "-kyllä sitä yrittää voi" "-Mmh, niin. No nyt ei voi." :D

      • Hg

        Bongaat mut sieltä roikkumasta jossain pylväässä ku en suostu tanssimaan :D oma pari onneks ite sano että ei siellä mitää tarvi tanssia. Tietääkseni noi on kuitenki enemmän valmistujaisjuhlat ku tanssiaiset :)


    • ?

      Samma här! Ja onpahan hyvää aikaa drinksuille... ;D

      • Hg

        Jep ;D Mahti idea!


    • Miekkii tuun Joensuusta. Suoraan sanottuna en kyllä ymmärrä miks lupauduin, ylimäärästä panikoimistahan tästä vaan seuras :D ja miten pelottavaa on lähteä semmoseen paikkaan mistä ei tiijä kun pari ihmistä! :D tietääkö sitä mistään mihin aikaan ne bussit lähtee?

      • Hg

        Ite en ainakaan tunne ketään muutaku muutaman näistä jätkist tavannu joskus nopsaa :D että eiköhä meitä oo monta ketkä tulee ilman tuttuja :)


      • =)

        Mie en ainakaan tiiä sieltä ku vaan tanssiparini, eli vähän jänskä lähteä. Ja joensuun bussitilanteesta en kans tiiä yhtään, olis kiva jo etukäteen vähän tietää..


    • :)))

      joo en kans tunne ketää ja pariakaan en niiin hyvin tunne et ehkä alle 10 kertaa nähty sen kans nopsaan :D

    • Tampere

      Itte oon kanssa tulossa tampereelta poikaystävän aveciks. Jännittää ihan pirusti kun ei varmaankaan tunne ketään muita sieltä juhlista. Ois mukavaa jos ois joku muukin tampereelta joka haluis kuolla jännitykseen ennen juhlia! :D

    • ?

      Hg: Kyllä. Aivan mieletön mielialaakohottava idea. :D ps. en minäkään sieltä kettää tunne. Ja tytöt NO PANIC! Luulisin, että siellä aika paljon poikien mukana mennään ja heillä on niitä aveceja (vink vink), joten eiköhän sitä juttuseuraa sieltä löytyisi niinkin. :) jos ei kukkaa mitää puhu ni jo on kumma! :D

    • stina1

      täällä yks tampereelta joka kuolee jännitykseen! :D mut kivaa varmasti tulee oleen :)

      • Hg

        No on kyllä moneksi meitä onneksi ketkä tulee "yksin" :) täällä oli ilmeisesti laiteltuki jotain msn osotteita nii muaki saa lisäillä: [email protected] nii vois ottaa uusiks senkin käyttöö :)


    • fredii

      FREDI TAHTOO PANIKOINTIYSTÄVÄN, iha mistä vaa mut itse oon Lahdesta :p minähän en yksin siellä ole ! [email protected] ! laittakaa eka s-postii ku eihän mulle mitää kutsui meses tuu -.- ! kiitän :)

    • Rauskis

      Kurssijuhla info on saapunut oppilaskunnan sivuille, joten menkääs tytsyt sieltä lukemaan kaikki tarpeellinen;)

    • niina93

      Mä kuulin että kurssijuhlassa on tapana antaa hotellilla, vaikka olis vaan kaveripohjalta liikkeellä.

      Vähän ahdistaa, onko siellä oikeesti niin kovat sosiaaliset paineet kun oon kuullu?

      • su

        Mua vähän kummastuttaa tää sun viesti.

        Tottakai jätkät puhuu/vitsailee että kuinka muka saa vaikka oliskin kaveridaami tulossa koska pojat on poikia. Mutta ei se tarkota sitä että tytön pitää toimia miten jätkät puhuu. Jokainen tekee omat päätökset.


      • sfsfsf

        Hah, juu. Se on pakko. Muuten et voi tulla koko juhlaan.


      • RUK_1987
        sfsfsf kirjoitti:

        Hah, juu. Se on pakko. Muuten et voi tulla koko juhlaan.

        Älä usko huhuja. Poikien jutut vaan on kovin suuria.

        En seurustellut armeija-aikaan, joten RUK:n kurssijuhlan daamiksi kutsuin ihan kaverina pikkusiskon ystävän, joka oli käynyt kaikki tyylikurssit ja jotain mannekiinijuttuja.

        Tyttö pääsi juhliin, ja minä tein tupakaverit kateellisiksi kun oli valokuvamalli daamina.. Ei tarvi heittää mitään "antoi hotellissa" valhelta.

        Tee tilanne selväksi alusta asti, niin ei ole epäselvää. Illalla hotellissa parin promillen kännissä on ikävä oikaista vääriä odotuksia.


    • -Ka

      Mitä pirua, onko meijjän UO:illa lomapuvut päällä? Meille daameille hirvee paniikki ja stressi laittautua näteiksi, mutta ite ei saada edes katella miehiä tummissa puvuissa vaan samoissa vihreissä vaatteissa! Mulle kamala pettymys, tuo lomapuku on jo niin nähty :D

      Ite oon lähössä Helsingistä kanssa tanssahtelemaan, mekkohommat ym viekä ihan auki, mutta jospa minä jotain jostain raapasen ennen loppiaista..

    • annukkaaa90

      Joo täältä on ihan pääkaupunkiseudulta tulos yks tyttö mukaan. Mutkin kutsunu yks mies ketä oon tapailu täs nyt jonkin aikaa.. mitin justiinsa kanssa että onko siellä vaan jotain "hei ollaan seurusteltu 2 v pariskuntia" :D Millasia mekkoja teillä on. Kun ite en oo sellanen prinsessa mekko tyyppi niin haluisin vaan tietää että onko sellanen ihan tavallinen ei mitenkään iso helmanen valkonen pitkä mekko ihan huono valinta :D Semmonen missä on etumuksessa timantteja. ei mitenkään liian paljastava.. vähän ehkä kreikkalais tyylinen jos snaijaatte :D?

    • sa

      Miten otte aatellu kuljettaa pukunne? Ihan pukupussissa vai miten? Tarvitseeko siellä peittää hartiat? Bolerolla, huivilla tms? Entä minkälaisen laukun meinaatte juhlaan ottaa?

      • tre-ve

        Hei! Täältä tampereelta olis lähtö. Kiva päästä kunnon juhliin, odotan innolla :-) itse kävin eilen ostamassa puvun. Enään noin kuukausi jännitystä! Itse ostin mekolleni pukupussin, helppo kuljettaa.


    • JM-92

      Mä olisin Kuopiosta nousemassa kyytiin. Ja ihan kaveriparina kans. Puku tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten ja vaikka lähinkin ettimään jotain suht simppeliä ja enempi suoraa ja iltapukumaista, niin silti tarttui mukaan tuollainen kohtuu leveä helmainen ja koristeellinen =D Tohdin ehkä paljastaa, että mut tunnistaa sit paikanpäällä tälläsestä ihanuudesta: http://www.manonfashion.co.uk/Gown/gownDetail.aspx?gownID=470
      Pukupussi on ostettuna, niin saa siinä hyvin kuljetettua. Ihmettelen vaan, että meinaako ne vaan tunkea nuo puvut kans linkun tavaratilaan? Eipä niitä kyllä sylissäänkään jaksa pitää =D Pitää muistaa laittaa nimet kaikkeen, ettei mee sekasin.
      Ja kampauksen yritän jotenkin laittaa ite. Luonnonkiharat hiukset, niin varmaan vaan yritän ne saada tottelemaan, että olisivat ees suht nätisti ja sit vähän jotenkin kiinni takaa... Eli aika pahasti vielä vaiheessa suunnittelukin. Kengät on olemassa jonkunlaiset avokärkiset ja jonkun olkaimettoman laukun aattelin vielä hommata (sittarissa oli ihana musta juhlalaukku vaan n.14e) Niin ja hartiahuivi on samaa materiaalia ja väriä ku pukukin. Tuli mukana ja en varmaan sen kummempaa rupea ettimään. Mukava kuitenkin joku olla harteilla ja on vielä sellasta kangasta, että saa helposti tarpeen tullen taiteltua uo:n taskuun pois tieltä =)
      Ja katoin just nuo majoituspaikat, niin me joudutaan Imatralle! Kiva matka ajella linkulla ees taas... Komean näkönen paikka onneks sentään.

    • sarb

      Kävin kans ostaan mekon ja se helma on aika levee ja muutenki toi mekko on "näyttävä".. :) kengät ja laukku on hankittu, mutta hiuksien laitto hommat puuttuu viä! Pukupussin aattelin kans hankkia ja joku hartiahuvikin pitäs saada :) ootan kyllä tota reissua vaikka vähän jännittää miten siä sit menee :D

    • avecelli

      No niin,oppilaskunnan sivulta löytyy nyt kaikki tarvittava info paitsi bussit. Ootteko käyny kattomassa hotelleja,missä yövytte? Me joudutaan oman uo:ni kanssa lappeenrantaan. Kivaa bussisa istumista koko viikonloppu! MUn pitäis löytää vielä laukku ja keksiä mitä tehdä hiuksille,hotellilla ei kuitenkaan ole hirveästi aikaa,kun tuota aikataulua katselin..

    • Rauskis

      Hei avecelli ei siinä lappeenrannassa nyt vielä mitään me yövytään Imatralla jonne on 2h ajomatka! Vähän kyllä otti päähän kun näin tuon hirmuisen matkan!:D Mutta mikäpä siinä bussissa istuessa oman kullan vieressä se kaksi tuntia:D ja tajusin myös, että se perjantai on sitten pyhä eikä kovin moni kampaaja tee silloin töitä!

    • sarb

      Huomasin saman asian että se pe on pyhä joten nyt on vähän auki mitä teen hiuksille ku ite oon ainaki kauheen huono laittaa hiuksia mut pitää vaan kysellä jostain tai sitten joku tuttu.. :) Jos oikein muistan niin meillä oli hotellille joku tunnin ajomatka.

    • Pukukriisi :S

      Mää olisin tulossa täältä pohjois-pohjanmaalta. :) Onko kohtalotovereita pitkälle matkalle? Eessä on siis ainaki 1yö linja-autossa, jonka jäläkeen sitte pittäis olla kauniina muutaman päivän ajan!!? :D Puku on vieläki mietintäasteella, vaihtoehtoja on muutama, mutta en oo vielä sovitellu.. Onko meillä miten aikaa laittaa hiuksia sielä sitte lauantaina? Voin luvata ettei tämän tyttösen hiukset kovin kaunista luukkia saa, ku aikaa on rajallisesti, huonosti nukuttu yö takana, ja pittäis luottaa omiin kampaajataitoihin! :D tulkaapa tuonne http://www.aamukampa.net/forum/ kans ilmottelemaan ajatuksianne ja ideoita! :)

    • nnansku

      Onkos Kuopion suunnalta tulossa muita? Täältä ilmoittautus yksi panikoija: puvun valinta aivan vaiheessa, hiuksiin ja meikkiin liittyen myös pukkaa kriisiä.. :p huh! mutta on aivan mielettömän hienoa päästä osalliseksi näin upeeseen juhlaan, ei malttas odottaa! :)

    • Avecci

      No itekki tarviis jotai kohtalon toveria mut en yhtää tiiä mistä se meijän bussi menee ku en oo varma mistä nousen ees ite kyytii...Pihtiputaalta kai jos se bussi ees menee siit ohi :) Joo voi olla itekki vähä pieni problema tuo laittautuminen... Hiukset ei oo niinkää se ongelma vaan meikki... Mut pakko vaan selvitä :) Sanoin jo armeija kaverille että on turha oottaa et oon mikää tanssien kunigatar siellä, ni se ihan hyväksy sen tosiasian :) Oon siis kaveri pohjalta siellä :)

    • Riisikuppi
    • tre-ve

      Tuohan on hyvä sivu, jos vain on pitkät hiukset. Itselläni on lyhyet joten ajattelin vain laiitaa hiuksiin sellaisen nätin hiuskoristeen :-)

    • avecc

      Täältä ois tulossa yks kans Kuopion suunnalta. Mua mietityttää nuo hiukset et miten ihmeessä saa kampauksen pysyy kun tosissaa yöllä lähtee bussi ja tottakai haluu nukkua... Ja myöskin se että bussissahan ollaan ihan normivaatteissa ja puvun otan mukaan pukupussiin mut pelottaa et ne laittaa ne sinne konttiin :D ja siis ruusurynnäkössäkin on ihan normivaatteet että vasta siellä hotellillako laitetaan juhlamekot päälle? :o

    • Jokkis

      Hei mulla ois yks kysymys, että millasen kassin/laukun otatte tuonne mukaan?:) kun mä täällä pähkäilen mikä olis kätevin:)

    • eeva ;)

      Ite ainakin otan sellasen kirjekuorilaukun :) Ketkä muuten on tulossa Helsingin suunnalta?

    • Herminica

      Minä tuun myös Kuopiosta :)! Laitan siskon wanhojenmekon päälle, se o vaaleenpunanen ja siin on pien vanne :) Hiukset laitan luultavasti ite :)

    • tre-ve

      Hei!
      Käykääpäs katsomassa taas ruk:in oppilaskunnan nettisivut.
      Bussiaikataulut on tullut. Itse jäin miettimään kun tulen Tampereelta ja täältä lähtee 2 eri bussia ihan eriaikaan. mistä tietää kumpaan menee ne kaikki bussikuskin nimet ja muut :o

      Enää ei oo kun vajaa 3viikkoa!! :-)

    • Rauskis

      Uo:ita on infottu noista bussinumeroista sun muista! Tai ainakin mun oma tiesi joten kannattaa kysyä niiltä:)

      • tre-ve

        Joo. minä täällä heti ihmettelin. Oma UO:ni ei ole vielä ilmoitellut mitään, mutta eipä ihme kun ne on nyt leirilläkin, täytyy kysyä kun pääsevät lomille. :-)
        Mukavaa joulua kaikille.


    • Jokkis

      Avecsohlot ovat tulleet painosta ja minun omani on ainakin tulossa huomenna kotiin luettavaksi!:)

    • nnansku

      apua, enää puoltoista viikkoa jäljellä :) nyt on kuitenki iltapuku muut oheishärpäkkeet valmiina, meikki on suunniteltuna.. mutta hiukset?! miten saada kampaus pysymään hyvänä vähintään vuorokauden ajan (ja pitäis vielä pystyä bussissa nukkumaanki, ku kuopiosta startataan hurmaavasti klo 2.45 :D) varmaan jotain nutturaa koitan värkätä, hmm.. ideoita superpysyvään kampaukseen?
      hotellilla ilmeisesti laitetaan ne puvut päälle, eli siellä ruusurynnäkössä ollaan ihan normivaatteissa :)

    • tampere

      itte ajattelin laittaa pirusti lakkaa ja kaikkia mössöjä josko vaikka pysyis :D Mietin vähän sitä että ehtiskö siellä hotellilla laitteleen hiuksia ja meikkejä kuntoon? en kyllä kampauksestakaan vielä mitään tiedä kun en oo ees mekkoo hankkinu :D tai käyny kattelemassa :D

    • tyttölahesta

      ONGELMA!!!! oon kans tulossa tanssiaisii mut 6 tamikuuta on pyhäpäivä eikä kampaajat oo auki! miten laitatte hiukset ku ei lauantai aamuna kerkee ku lähetään nii aikasin!!

    • Daami2012

      hei, mie ainaki sain Joensuusta kampaamoajan perjantaille 6 pv. Jos ite tekee kampauksen ni kannattaa tehä mieluummi rento ja sellane "sotkunen" kampaus, esim kihartaa tukan ja laittaa osan kiinni, tai toispuoleinen kiharakampaus ym koska huomattavasti paremmin sellane kestää linja-autossa. Nutturaksiki sopii esim sellane et kihartaa tukan ja laittaa löysästi pinneillä sen nutturaks, näyttääkii vielä kivalta! Ja se tietty vielä sattuu tuurilla et ruusurynnäkössä tulee taivaan täydeltä vettä tai lunta ni jes! :D Hotelleillahan on aikaa hotellista riippuen valmistautuu 2-3h. On tää kyllä vähä turha stressi niistä juhlista, miunkii pittää pukua vielä fiksaila et siitä saa nätin ku jouduin tyytyy halppis mekkoon minkä löysin huipputuurilla -70% alennuksella!

    • Pioneerin Daami

      Taas tullut lisää Oppilaskunnan sivuille! Ja Avec-sohlokin sähköisenä kun en sitä uo:ltani voi saada muuten kuin etanapostilla. Sääli vaan kun aikataulujen mukaan ei ole kuin tunti aikaa hotellilla, ja bussimatka 2 tuntia yhteen suuntaan :S No, pitää kai ottaa siitäkin ajasta kaikki irti :)

    • stadista.

      kuinka paljo otatte tavaraa mukaa tonne?? ja mis siis tuotte ne mekot? muuutenki jo palanu toho viikonlopppuu iha helvetisti rahaa,ni jaksais enäää mtn kunnnon pukupussii ostaa...ja ite vissii nukun sen kampauksen kaa sen 6-7.1 välisen yön, en nimittäi ite todellakaa osaa laittaa mtn juhlakampausta itelleni. ja otatteko kaikki jonku laukun juhlaan? inhottaa ajatus et pitäs kantaa mukan,mut kuvii ois kiva saada muistoks. ODOTAN KYL NIIIIIN INNNOLLA TOTA VIIKONLOPPUA..vaikkka onki täs vaihees paljo mietittävää:D

      • AVEC joka on tähän asti vaa seuran teijän keskusteluu

        Ite ainaki yritän pärjää mahollisimnan vähäl: sunnuntain vaatteet, lauantaille kengät, laukku yms pakollisen ja sit meikit ja muu sellanen. Tarkotus ois saada kaikki mahtuu viikonloppukassii, mekkoo (ja ehkä korkkareit) lukuunottamatta. Nii ja sit lisäks normi käsilaukku mitä kannan sit sunnuntain mukan :) Kuulostipa se paljo enemmält ku aattelin :D

        Mekon tuon pukupussis minkä sain pukuvuokraamost puvun mukan, se on tollanen ohut. Ongelmana vaa on et siit menee vesi läpi, et toivotaa ettei sada!

        Ja juhlaa siis otan laukun. Mut voithan siä viiä laukun narikkaa takin kans jos kyllästyt kantaa. Tai onhan meijän upseerioppilail isot reisitaskut, eiköhän sinne yks kamera mahu :D

        Mitä aiotte nyt siis laittaa sunnuntain päälle? "vapaa mutta siisti" on aika epämääränen käsite.. Meinaakohan se et pitäs olla hameet pääl vai et ei saa tulla kollareis ja hupparis..

        8 päivän pääst ollaa jo juhlimas!


    • stadista.

      eli ootko ottamas sen mekon bussiin sisälle?
      no ite ajattelin farkut,saappaat ja joku neule meiningil silllo sunnuntain:)
      ja ehk otan jonku kirjekuori tyylisen laukun sinnne juhlaan,mahtuu sit rahat ja kaikki vastaava mukaa,puhelin yms:D jos vaikka kadotan aveccini!hah. Meinasitteko sielt anniskelualueelt tankkausta hakee:D?

    • avec---

      Sunnuntaina voi olla kuulemma ihan farkut neule kuten aiemmassa viestissä mainittiin, pukua ei kannata ainakaan pitää päällä (ylipukeutuminen). Hyvä pukupussi helpottaa kuljetusta mutta tosiaan menee varmaan sinne bussin tavaratilaan jos ei tahdo bussiin ottaa sisälle. Viime talvikurssilla oli kuulemma tavarat olleet pari tuntia aamulla keskellä pihaa kun oli aamiaiset yms....toivottavasti tällä kertaa olisi paremmin hoidettu. Tiedättekö voiko siellä maksaa pankkikortilla?

      • AVEC joka...

        Stadista: oon tulos omal kyydil ku asun sen verran lähel, et en kyl yhtää aatellu pukupussi asiaa bussis kuljettamisen kannalt..

        Oppilaskunnan sivuil oli toimintaohjeet lauantai aamupäivälle:
        "2. Avec vie matkatavaransa
        säilytykseen lämpimään tilaan
        tykistökasarmille oman
        upseerioppilaansa yksikön mukaan
        erikseen osoitetulle paikalle."
        Eli ilmeisesti ei joudu tavarat seisoo ulkona :)

        Ja oppilaskunnan sivuil oli kans maininta et kortit ei käy kurssijuhla paikan tarjoiluissa..


    • am

      Täällä jo kurssin 238 kurssijuhlassa ollut avec. Oma mieheni oli kurssillaan oppilaskunnassa, joten siksi pääsin uusintakierrokselle. Juhlat ovat kunnon kännibileet lukuunottamatta kutsuvierastilaisuutta varuskuntakerholla. Että eipä siellä muuta etikettimokaa, kuin lyhyttä helmaa katsota kieroon. Ruokailu tapahtuu muilta kuin kutsuvierailta pelkästään mukessa ja illalla omakustanteisesti päärakennuksen takapihan kojuilta, joten ei tarvitse peittää olkapäitä ruokaillessa tms... Tatuoinnit eivät tosiaan haittaa. Ihmeellisesti tämän juhlan aikataulu, koska viimeksi meillä oli Kotkassa aikaa valmistautua monta tuntia, mutta nyt siellä majoittuvilla ei todellakaan ole. Täytyy vielä muistaa, että hotellivuorokausi loppuu klo 12, joten jos teille varatussa huoneessa on edellisyönä majoittunut joku, ette todellakaan saa hotellihuonetta heti. Huoneiden siivous yms vie aikaa, joten huonetta voi joutua odottamaan parikin tuntia. Käytännössä kaikilla oli mekko pukupussissa ja sunnuntain asuksi riittä hyvin esim. farkut ja siisti paita. Illalla päärakennuksessa, kaponierissa, pihalla ei voi maksaa muuten kin käteisellä. Bussin numeron voi jokainen päätellä hallituksen sivuilla olevasta avec-transport aikataulusta. Ihana juhla, mutta ei kannata odottaa mitään ylettömän tyylikästä ja Linnan juhlia muistuttavaa arvokkuutta, jos ei pääse varuskuntakerholle juhlimaan. Yhteistä Linnan juhliin on käytännössä vain iltapukuihin pukeutuminen. Älkää ymmärtäkö väärin, loistavat juhlat silti, joskin mainostettu hienostuneiksi ja tyylikkäiksi, joita ne ei enää illalla ole.

    • Daami2012

      Hei!

      Kattelin muute säätietoja ja Haminaan on tän päiväsen sääennusteen perusteella luvattu lauantaille -2c ja heikkoa lumisadetta. Ite ainaki varaan sateevarjon mukaan kun käyn kampaajalla sillon perjantaina.

    • Minelhi

      Mitäs olette suunnitelleet jatkojen suhteen? Aiemmassa viestiketjussa puhuttiin baariin menosta, sit hotelleille saapumisen jälkeen? Eihän siinä montaa tuntia ole aikaa edes..

    • lahdestaaaa

      kyl mä ainaki jtn jatkoi ees halusin! paikkka on iha sama, onko se baari,hotellihuone vai mikä. ja aikasemmi kysyttiinki,meinaatteko käydä sieltä anniskelualueelt juomist illan mittaa? itse ajattelin kyllä käydä muutaman ottaaa:) ei nyt mtn perseet olalle meininkii .tietenkää:D

    • avec09

      Minä kun olin kurssijuhlassa, niin eräs avec yrjös bussii yöllä, kun oltiin matkalla hotellille. Siellä on paljon porukkaa, jotka ON perseet olalla. Toivottavasti teidän kurssin uo:t ja avecit osaa käyttäytyä

    • Lahtis

      Mun kaveri ku oli ollu avecina niin sen mekolle oli joku toinen avec laatannu. Hyi hitto... Kivat pesulalaskut....Toivottavasti tällä kertaa ei ois mitään tollasta!
      Onko täältä kuin moni menossa majottumaan Lappeenrannan Scandic-hotelliin?

      • 90u3r293u482

        no en scandiciin, mutta llappeenrantaan kuitenkin :) cumulukseen.


    • Minelhi

      No mites olette jatkojen suhteen miettiny vaatteita, juhlamekoilla vai baarivaatteet? Ei muuta ku aamiaiseen asti juhlintaa, bussissa saa sit taas nukkua ;)

      • jepjeoje

        samaaa mieltä!!!!


    • Lahtis

      Mä ainakin aattelin vaihtaa juhlamekon pois. Eipähän tarvi miettiä sitä sitte enää :D

    • ve

      Itse ainakin aijon ottaa mekon pois jos on jatkot tiedossa. Itse juhlissa vois ottaa vielä vähän iisimmin. Itse olen menossa Kotkan sokos hotel seurahuoneelle.

    • avekki myös

      täällä on kans yks daami lähössä porista...en tunne ketään muuta lähtijää ja nyt jännittää pirusti! olisin käynyt perjantaina kampaajalla mutta kun se nyt tosiaan onkin loppiainen niin pakko pistää itse hiukset. eilen kokeilin kampauksia niin ihan ok niistä tuli. :) jatkoille vaihdan vaatteet ehdottomasti! haminassa nähdään. :)

      • fsdijfsogjdg

        Hei! Mäki tuun porista! Voidaan yhessä sitten jännittää bussimatkailut :))


    • epo

      Itse olisin sinne aveciksi lähdössä jyväskylästä. Osaako kukaan sanoa missä matkakeskuksella tarkalleen on "finnair saap."?

      Itse piti pukeutua wanhojen mekkooni, mutta yllätykseksi olin lihonut kahdessa vuodessa niin ettei kumpikaan osa mahtunut kaksioisaisesta mekosta. :D laitan sitten valkoisen vintagemekon. Se on ihana, aika avonainen selästäkin ja edestäkin oikeastaan, pitää laittaa sellaiset "näkymättömät" rintsikat alle. Mekkoni on kokovalkoinen ja juhlava, mutta häiritsee vähän helmassa olevat hyvin pitkät halkiot. Omilla taidoillani en lähtenyt ompelemaan niitä kiinni. Pelottaa että tuo ei ihan vastaisi etikettiä, mutta kai tärkeintä on olla asiallisen ja juhlavan näköinen, tuskin kukaan tulee valittamaan mekon halkioista kun helma muuten kuitenkin kokopitkä on.
      Hiuksethan piti olla kiinni ja onnistuin saamaan kampaajan keskelle yötä sellaista minulle tekemään. Pukuun sopivien kenkien shoppailun yhteydessä ostin ihanan valkoisen kirjekuorilaukun. Siinä on pieni metallinen hihna, mutta sen saa tungettua kyllä laukun sisälle. Virallisestihan etikettiin ei kuulu hihnallinen laukku, niinkuin ei linnanjuhlissakaan pitäisi olla.

      • Epo

        ainiin joo, sitä piti sanoo että ite oon vähän hassussa tilanteessa kun oon menossa pojan avecina sinne kaverina mutta seurustelen itse. Tämä tosiaan sovittiin ennenkuin olin poikaystävääni edes tavannut enkä mä ois halunnu peruuttaa osallistumistani vaikka siinä vaiheessa vielä olisinkin voinut. Lisäksi se, että ei olla ikinä tavattu vielä livenä :D no joo, luotan kuitenkin kaveriini että tuskin se alkais hiplaamaan tai muuta sopimatonta. Hotellihuoneessakin on tietääkseni kaksi sänkyä ja vaatteitahan voin vaihtaa vessassa. Ja kaikki on sanonu että nää on sellaset juhlat missä jokaisen tytön tulis päästä käymään :D ja oma poikaystäväni on armeijansa käynyt jo jokunen vuosi sitten.

        Itse olen tosiaan 19v. ja toivon mukaan en ole oikeasti mikään poikkeavan vanha avec :D kai siellä nyt muitakin täysi-ikäisyyden täyttäneitä on.
        Niin ja toistan: olen kuullut että hiusten PITÄÄ OLLA KIINNI. Laittakaa!


    • Jokkis

      Hei mulle tuli sellainen mieleen että te ketä olette siellä olleet niin kysyttiinkö henkilöllisyystodistusta muuten, kun alkoholia ostaessa? Koska itse olen alaikäinen niin minut ilmeisesti merkitään siellä juhlassa, joten en millään voi alkoholis ostaa, joten en varmasti tarvitse sitten henkkareitakaan mukaan vai miten?:)

    • Minelhi

      Epo: Kyllä minä vien sen poikkeavan vanhan avecin tittelin :) Tosin on tuo avec myös vanhin (kai) uo:ista!

      Mä saan sit tänään mekkoni. Toivottavasti ei tarvitse enää korjailla! Onko täällä ketään muuta tulossa Kouvolaan? Aiemmista ketjuista luin, että monella oli jatkot omassa hotellihuoneessa ja osa ei jaksanut lähteä mihinkään. Huuh, toivottavasti ihmiset on sosiaalisia :)

    • Minelhi

      btw. miten aiotte tehdä perjantaina illalla? Menettekö nukkumaan ennen bussille lähtöä?

    • Lahtis

      Kyllä nyt jatkot pitää olla jos sinne saakka mennään juhlimaan! :)

      Menen nukkumaan perjantai-iltana kun bussi lähtee vasta lauantaiaamuna klo 6.25 :)

      Epo: 19.v on vielä nuori! Eikös ne uo:t suurimmaks osaks ole sen ikäisiä myös? Itse olen 22.v, että saa nähä tunnenko oloni "vanhaksi" :D

    • Enpäs minä ainakaan oo aatellu että olisin 20-vuotiaana vanha :D

      Voi että kun jo jännittää! Me poikaystävän kans puhuttiin noista jatkoasioista ja tultiin siihen tulokseen että ei sitä varmaan jaksa enää ainakaan mihinkään baariin lähteä. En kyllä taida ottaa erikseen baarivaatteita edes mukaan, eli sitten normivaatteilla tai mekolla mennään jos mennään!

      Laskeskelin tossa että mulla on mennyt mekkoon ja asusteisiin ja kosmetiikkaan mitä tätä varten on ostettu melkeen 500e. huhhuh :D onneks kaikille on käyttöä myöhemminkin

    • Epo

      Ite en taija lähtee mihinkään jatkoille siitä kun molemmat ollaan uo:n kanssa oltu vähän kipeitä viimeaikoina. Hotellille nukkumaan sieltä :D

      Itellä ei mennyt mekkoon rahaa (koska se oli joskus äitin kirpparilta ostama :D vintagemekko siis kyseessä) mutta ostin n. 30e kengät ja reilun kahenkympin kirjekuorilaukun alennuksesta. Kampaajan sain hankittua keskelle yötä viidelläkympillä :D Sitten tietenkin mitä menee muihin juokseviin kuluihin kuten eväisiin, siellä syömiseen ja juomiseen ja mitä nyt ostin mukaan matkakokoisen hiuslakan ja shampoon ja hoitoaineen. Meikkejä onneks löytyy ihan hyvin jo valmiiks.

      Niin ja 92- ne uo:t varmaan pääasin on, mutta jotenkin mulle jäi tästä ketjusta sellanen olo et moni ois ihan alaikäisiäkin. Mutta joo, itsehän en ole edes nähnyt upseerioppilastani livenä ennen juhlia :DD tarkotus oli kyllä mutta se on nyt ollu aika hyvin kiinni siellä ja aikataulut ei oo osunu yksiin. Onneksi olen kuitenkin itse ihan sosiaalinen ihminen ja varmaan ei tarvi istua yksin hiljaa niissä juhlissakaan

    • sa

      Mä oon lähössä jyväskylästä myös. Epäilen, että se Finnair saap. on matkakeskuksen sillä puolella mistä linja-autotkin lähtee. Ihan tarkkaa paikka en tiedä, mutta ainakin oma uo:ni on jäänyt siinä pois linja-autosta.

      • Epo

        joo varmaan se sit on siinä jossain mihin bussit tulee/lähtee. Luulis ettei siihen aikaan oo paljon muita busseja siinä :D ja ainahan voi soittaa sille kuskille jos ei löydä.

        Blondi92: Laukun ei periaattees pitäis olla olkaimellinen, luin jostain lehtijutusta että oli etikettivirhe kun jollain oli ollu linnanjuhlissa olkaimellinen laukku. Mutta tuskin kukaan niin kieroon kattoo. Ja mekkokin on ihan silleen sama kunhan on vaan pitkä helma että ihan kumman vaan haluut laittaa.

        Ite en oo viel pakkaillu :D pitää sit muistaa ne laukkujen nimeämisetkin.. Mul ei oikeen oo teippiä ja lappua niin riittäiskö jos laittaisin sivutaskuun jonkun paperin missä lukis tiedot.. No, pitää kattoo kunhan pääsen viel kotiin pakkailee.

        Herminica, mäki oon ilmeisesti nimenomaan sinne sommeloon tulossa. Ite ajattelin kans laittaa aamuyöstä jonkun perusmeikin jonka kanssa oon sit siin ruusurynnäkös ja sit hotellilla korjailen. Hiukset kai pitäis periaatteessa olla jotenkin ylhäällä/kiinni mut voithan sä sitten laittaa sen vaikka jollain pinneillä ja ponkkarilla hotellihuoneessa.

        Niin ja omia juomia ei suinkaan kannata piilotella juhlassa. Sen uskoisin olevan ihan ok jos laittaa omaan reppuunsa jonkun skumppapullon ja juo hotellilla, eikai ne siellä mitään laukkututkintaa kuitenkaan tee ja ei musta missään säännöissä sanottu ettei noin sais tehä.
        No eniveis, ite varmaan koitan juoda mahdollisimman vähän. Haluun olla ihan täysissä järjissäni ja muistaa juhlista kaiken :D


    • Blondi92

      Siis mäki oon 19 ja koen itteni jotenki nuoreks :D mulla on nyt kauhee ongelma, kun mulla on 2pukua:D toinen on tosi juhlava! (vanhojen mekko) ja toisen ostin jostain mekkokaupasta, mutta en nyt tiedä et onks se liian arkinen:S mites toi laukku asia ny menee, siis miks ei saa olla olkaimellinen?:o

      Meki hei majotutaa mun UO:n kaa lappeenrantaa sokoshotellii:) ketään muita nousemas kyytii tikkurilast?:)

    • jepjepjep2012

      ketä lähtee porista?

    • Herminica

      Huhuh,,, se ois niinku huomenna sitten:D Oon laittanu vähän tavaroita kasaan ja matkalaukkuun nimeni ja muuta mukavaa. Mekko, vanne ja muut härpäkkeet tulee huomenna Kuopioon Mikkelistä perheen mukana, en todellakaan tiedä miksen ilmottanu lähteväni porukoiden kämpiltä (pysäkille ois ollu sellanen 300m) vaan Kuopiosta missä joku reilu kilsa... Sisko ja meikä ite laitetaa mun tukka vaan kiharoille ja muusta en tiedä että viitsiikö ettei mee liian sotkuks, kiharoita saa aina korjailtua vessassa jos tulee tarvetta esim ton pitkän bussimatkan jälkeen. Meikkaan naamani enne bussiin nousua normaalisti ja sitten korjailen/laitan koko meikin uusiksi tuonne juhlaan riippuen siitä paljon on aikaa. Majottaudun itse Sommeloon, eli tuonne jonnekkin Kouvolan Kuusankoskelle. Otan erikseen jatkoille hameen ja tuubitopin messiin, juhlaan siskon wanhojen mekon, valkosen laukun ja mustat kengät mitä käytän siis mahd. jatkoilla (ei ne sieltä kuitenkaan tuu näkymään). Jaja... sunnuntaille, korot, farkut, topin, neuleen ja korut :) Eiköhän se siinä aikalailla ole :) Toivottavasti sais noi fileet vielä pysymään jos siellä hikoilee eikä niin että ne kurkkii tuolta mekosta sitten.... :D

    • jepjepjep2012

      lähdetäänkö siis hotellilta jatkoille vai tuolta juhlapaikasta?

    • jepjepjep2012

      Tuun siis itsekin Porista, enkä tiedä/tunne ketään, joka myös tulisi. Oon se hermostunein muikkeli bussis!

    • Daami2012

      on se varmaan mahti olo huomenna yöllä ku pitäs päästä nukkuu seiskalta illalla ja herätä kahelta yöllä. tsemppii niille super pitkämatkalaisille jotka istuu enemmän ku tän miun 5h bussissa! :) ja elkää työ "vanhaksi" itsenne kokevat huolehtiko, miekii oon jo 21 ku avec suoritti vähä myöhemmässä vaiheessa ton intin ja on kans sielä yks vanhimmista. ei kai tässä vaiheessa vielä ikäloppuja olla. ;) mites muute toi alkoholi-situation siellä on, et uskaltaako ottaa skumppa pullon linja-autoon ja jättää sen sit sen ruusurynnäkön ajaks laukkuun? ku eiks se niin oo et alueelle ei olleskaa saa tuoda juomia.. ku mietin et aion kuiteski avecin kans jo ku mennään Lappeenrantaan hotelliin ni korkata kuohuvaa ni mistä sitä sit sieltä pystyy hankkimaan..

    • Blondi92

      Mä ainaki eilen viestitin oman UO:ni kanssa ja sovittiim et piilotan juOmia omaan laukkuuni vaatteiden sekaan:D ja he olivat sopineet käyvänsä alkossa sillä aikaa kun omat daaminsa valmistautuvat juhlaan:) ihan hyvä plääni oli jätkillä! :D mites nejatkot muuten et lähetäänkö sit sinne oman hotellin kaupunkiin bailaa vai miten häh?:D
      Mua jänskättää ainaki iha sairaasti jo valmiiks ja päätin tyytyä mun ei niin juhlalliseen pukuun, sillä koen oloni siinä mukavammaks:) hope so ei vaan tuu käymää nii et se on liian arkinen:/ mut korut kengät ja mun pitkät hiukset varmaa pelastaa:D

    • juu ei

      Jos et halua aiheuttaa upseerioppilaallesi esitutkintaa ja todennäköisiä rangaistustoimenpiteitä, jätät pullosi kotiin. Ihan vain ajatuksena.

      Juoda ehtii kyllä viimeistään 16 alkaen, jos ette hotellin minibaarista raaski ostaa.

      • niimpä..

        Oma uo:ni ainaki sanoi et ei saa ottaa omii pulloi tai omaa joumaa, ei edes vettä...


    • jännittää!!

      En kyllä menisi riskeeraamaan tuolla, saahan sieltä hotellin minijääkaapista yleensä pieniä skumppapulloja jos haluaa :)

      Hirvee jännitys päällä! Toivon että pääsis hotellihuoneeseen heti valmistautumaan ja rauhottumaan :) siitä on rauhottuminen kaukana jos 10 avecia yrittää laittautua saman peilin ääressä :D

    • Huhuh...

      Kai sitä ois ruvettava pakkaamaan ni ei ois aamulla niin kauheesti hommaa! Luulis, että hotellille saa kyllä viedä omia juomia. Tuskin ne mitää laukkuja alkaa siellä tarkastaa :D Mutta sinne varuskuntaan ei kyllä saa viedä mitään, niinku siinä ohjeessa sanottiinki. Mä olen lähössä Lahesta, joten matka ei onneks oo kauheen pitkä ja saa nukkua yölläki suht pitkään... Hiukset aattelin laittaa ite aamulla ja sit just joku perusmeikki ja hotellilla sit vähän parannuksia :)
      Jännittää jo kovin! :)

      • kannattaako

        Varuskunnan kautta sitä silti kuljetaan, ja tavarat ovat siellä ensimmäiset pari tuntia säilytyksessä....


    • =)

      Bussi lähtis ajelemaan vähän vajaa 2 h päästä ja oon vieläki ihan pihalla kaikesta, mutta eiköhän tästä selvitä.. :) Nähdään pian, tytöt!!

    • jepjepjep2012

      miten sujui?

    • Minelhi

      Nightwish-storytime

      • veera

        Itse tykkäsin kauheesti juhlasta! :) mun mielestä tosi onnistunut. Jotkut tuntu ruikuttavan siellä kaikesta? kuten kun joutuu odottamaan joka paikkaan. Jos on 1400 ihmistä, niin luuleeko ne että kaikki tapahtuu heti. Eli mun mielestä vähän asenteestakin on kiinni tuo viihtyykö juhlissa. ja juhlien jälkeen oli tietysti loistavat jatkot kotkan amarillossa. kyllähän se aika rankka reissu oli, mut ehdottomasti menemisen arvonen! pakko sanoa että kyllä väsytti illalla jossain kohtaa ihan sairaasti, mutta en antanut sen pilata iltaa ja juhlin myöhään yöhön saakka :D


    • Minelhi

      Kunpa olisin ollut kans Kotkassa, kaikki meni Kouvolassa nukkumaan! Mut muuten oli taivaallisen ihanat juhlat! Eikä mun mielestä porukkaan suhteutettuna joutunut edes odottelemaan. Mun uo oli paras ;)

    • Blondi92

      Musta kans oli ihan törkeen hienot "kotibileet" ! :) Koko juttu oli kokonaisudessaan onnistuneet! :) Oma UO:ni tosin oli pettynyt spekseihin :( Musta ne oli kyllä hyvät! :D odotukset tais vaan olla herralla liian korkeet ;D Meillä Lappeenrannassa oli onnistuneet jatkot puol 8 asti :D

      Sattuisko kellään olee sitä tulitusta videolla? Kun itse olin pikkupäissäni pitänyt sormea linssin edessä :D Älkää kysykö miten siinä onnistuin, kun itsekään en sitä tiedä! :)

    • Minelhi

      Yksi tyttö sai sen ilotulituksen kännykällä kuvattua. Hän lupasi sen minulle lähettää, kunhan löytää johdon siihen. Se ilotulitus oli kyllä MAKEE!! Ihanat, ihanat juhlat.. Sääli, että ovat takanapäin..

    • 1234

      jee forecas on ainakin täs vaihees luvattu lauantaille kivaa säätä! :-)

    • Nirppy

      Joo sinne ois tarkotus tulla itekki. Siilinjärveltä oon tulossa eli Kuopion kuppeesta mukanani aivan ihana puku, joka pitäs nyörittää jonkun kiinni siellä, että vapaaehtoisia otetaan kiitollisena vastaa :D Onko tietoo, miten siellä on nää tanssihommat? Ite kun en osaa tanssia hirmu hyvin, ja ukko sitäkin vähemmän :S

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe