Eli kyseessä ei ole rakennuksen perustus vaan ison ja painavan koneen perustus ulkosalle. Siihen tulee neljä betonilaattaa, siis koneen joka nurkan alle yksi. Laattojen paksuus alle puoli metriä. Eikä saisi routia paljon enempää kuin talon perustuksetkaan. Alue on ennestään hyvin kuiva ja siihen tulee salaoja 1,5 metrin syvyyteen. Sitten tulee hiekkaa runsas metri ja siihen laatat. Ja lopuksi hiekkaa vielä laatojen yläreunaan asti. Ja kysymys kuuluu että tarvitseeko pistää esim finfoamia laattojen alle vai onko täysin turhaa kun on kuitenkin noin paljon hiekkaa alla ja salaoja?
Vastaukset 7
- mureke
En minä ainakaan näkis syytä laittaa mitään routaa siihe.. aika syvällä salaoja..
Laita täyttöön 0-16 mursketta.- 6-32
0-16 routii, routimatonta esim 6-32
- Ins. maanrak.
6-32 kirjoitti:
0-16 routii, routimatonta esim 6-32
Että murske 0-16 routii? Pahus, olen suunnitellut virheellisiä maarakenteita kohta 15 vuotta.
- cCXZCZXC
Ins. maanrak. kirjoitti:
Että murske 0-16 routii? Pahus, olen suunnitellut virheellisiä maarakenteita kohta 15 vuotta.
tottakai routii periaatteessa kun on nollaa joukossa
- ladetsy
Kirjoittajan tektistä ei käy ilmi missä päin Suomea tämä homma on. Ihan pohjois- Suomessa ei vielä 1.5 riitä, joten jos siellä asut niin suosittelen routasuojausta. Itse asissa minä laittasin joka tapauksessa routasuojauksen laatan alle, oli missä päin Suomea tahanssa. Ei näistä talvissa koskaan riedä. Muistakko sen talven kun järvet jäätyi ennen lumea.jo syyskuussa? Silloin oli routaraja tod syvällä. Älä kuitenkaan finnfoamia laita, se on turhan kallista. Ihan tavallinen 100m Styrox eps riittää ja tulee halvemmaksi.Silloin voit nukkua yösi rauhassa, ei varmasti laatta liiku/halkeille keväällä!
- Rak.inssi
Taas näitä, jotka eivät ymmärrä. Antavat aivan vääriä neuvoja.
" Älä kuitenkaan finnfoamia laita, se on turhan kallista. Ihan tavallinen 100m Styrox eps riittää ja tulee halvemmaksi.Silloin voit nukkua yösi rauhassa, ei varmasti laatta liiku/halkeille keväällä!"
Ilman muuta Finnfoam, ei tavallista EPS-eristettä. Kyseessähän oli nimenomaan painava kone, joka ei saa liikkua. Onhan EPS-eristeissäkin laatuja jotka kestävät samat kuormitukset kuin Finnfoam, mutta maksavatkin saman verran.
- infra inssi
"Että murske 0-16 routii? Pahus, olen suunnitellut virheellisiä maarakenteita kohta 15 vuotta." Niin eihän 0-16 varsinaisesti roudi, mutta jäätyy ja sitämyötä laajanee...
Ja KYLLÄ pitää laittaa eriste laattojen alle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.137813Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja264460Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24376- 29374