Mä oon kova jätkä !

rygseck

Kaikki vaan vouhottaa työhyvinvoinnista... työelämän paineista, jaksamisesta, loppuunpalamisesta, ja herra ties mistä arjen pikku painajaisesta.

Entäs lomalainen ?

Kuka puhuu lomahyvinvoinnista ?

Ei kukaan puhu ! Se on tabu !
Hitto soikoon...

Kukaan ei tule kysymään, että "Ollaankos sitä nyt kokonaisvaltaisesti hyvinvoivia ja motivoituneita...?"
Ei tarjoilla kulttuuriseteleitä, että "Menepäs nyt siitä kuuntelemaan Motsartia, tai vaikka Tapani Kansaa, tos on lippu...!"

Ei.

Siinä makaat, vattas vieressä, neljä viikkoo, ja ylikin...
Niin oot puhkipoikki, että hirvee hiki tulee jo kylkee kääntämällä :O

Mun mielestä siitä pitäis jotenki palkita. Kunniakirja vaikka... tai pinssi rintaan - Loman sankari, voi siinä lukee... tai Lomaapelkäämätön yksilö !!

Ne on koviä jätkiä semmoset, jokka siitä on selvinneet !

33

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika hyvä :)
      Mihis kastiin mie sitten kuulun kun näitä lomautuksia viettelen, noh lomalaisiin kanssa.
      On tää kyllä tosi rankkaa, kohta olis mentävä bussiin ja systerin luo.
      Meillä olis siellä tiedossa shoppailua ja hyvää ruokaa.
      Noh sitten kun tulen sieltä niin olis taas yks pikkureissu tiedossa.
      No mulla ei sentään tätä kestä neljää viikkoo mutta kesällä oli toi sama homma ja vielä silloin kun oli ne helteet.
      Eikä kukaan todellakaan tullut kysymään kuinka niitä helteitä jaksaa pidellä.

Tosta pitää kyllä nostaa iso haloo, hyvä kun sinä nostit kissan pöydälle!!

• rygseck

Kyllä, lomalainen oot !

Eikä taatusi näy oven takana mitään personal traineria, joka kertois miten tänään saataisiin ihmiseltä se loppukin puhti pois (?)

Tässä on tosiaan pöydällenostettavaa !!

Mä oon tota miettiny (usein öisin, kun uni karttelee töissä)... nii, et kun ensin teet työpäivän, tai -yön, ja kuvittelet että on oikein ja kohtuullista vetästä sen jälkeen puolikas hookoon bleu mikron kautta naamariin ja käydä sen jälkeen ottamassa pienet tirsat, nii ei - tulee kuule hyvinvointimentori ja kertoo sullen, miten olisi parempi elämänlaatu tiedossa, jos vetäsetkin sen työajan jälkeen koko lenkin - siis niinku juosten :O

Vilkasu puhelinluettelon keltaisille sivuille jo kertoo, miten monta yrittäjää silläkin alalla on - meinaan työhyvinvoinnin...

Sieltä löytyy holhoojaa ja syyllistäjää joka lähtöön :O

Ja lomalla ku oot, nii kukaan ei muista !

• Sinut tuntien en usko, että käänsit kylkeäsi. Nyt taisi unohtua talo- ja kiveysprojektit ym. sivuhommat.

Siinä olet oikeassa, että joutenolo saattaa monesti olla rasittavampaa. Se on varmasti syy, että pitää hankkia venettä, mökkiä jne.. Riittää sitten puuhasteltavaa myös lomilla.

Täällä odotellaan sitä hyvää fiilistä, kun toteaa saaneensa yhden vuosia odottaneen hommaan loppupäätökseensä. Sain tehtyä sen ennen puolta yötä ja en taida edes tajuta, että se on nyt siinä ja valmis :). Tästä on hyvää jatkaa..

• rygseck

Njooh...

Kyllä mä kuule ehdin jopa pitkästymään :O

Se oli ihme hetki !
        Yhdessä kohtaa sitä vaan tajus, että Juma, mulla ei oo mitään tekemistä !!!

Heti iski kauhee paniikki - tästäkö alkaa rappio ja muu alennustila ??

Aika pian mä siitä kyllä toivuin... ajattelin että oon varmaan syönyt jotain terveellistä ja tyynyni on ollut jostain syystä hyvin. Ei kai sitä muuten tuollaista olotilaa voi tulla (?) !!

Semmosta se on ku ei oo kukaan peräänkattomassa !

Onnea sun projektille - tai siis sille, ettei sitä enää oo ;D

• rygseck kirjoitti:

Njooh...

Kyllä mä kuule ehdin jopa pitkästymään :O

Se oli ihme hetki !
        Yhdessä kohtaa sitä vaan tajus, että Juma, mulla ei oo mitään tekemistä !!!

Heti iski kauhee paniikki - tästäkö alkaa rappio ja muu alennustila ??

Aika pian mä siitä kyllä toivuin... ajattelin että oon varmaan syönyt jotain terveellistä ja tyynyni on ollut jostain syystä hyvin. Ei kai sitä muuten tuollaista olotilaa voi tulla (?) !!

Semmosta se on ku ei oo kukaan peräänkattomassa !

Onnea sun projektille - tai siis sille, ettei sitä enää oo ;D

Kävin toisen keskeneräisen kimppuun, joten siksi oon niin hiljainen.. Tässä projektissa on se hyvä puoli, että saa tätä yhteistä kurjuutta jakaa eli voi patistella muitakin miettimään.

Viikonlopuksi suunnittelin ompeluprojektia. Otan kaikki vanhempienikin housunlahkeen lyhennykset, korjattavat, saunanverhojen ompelukset esille oman verhoprojektin lisäksi. No, ei siinä mene kuin muutama tunti huomenna. Tuleehan tehtyä.

Minulle tulee mieleeni sanasta kehityskeskustelu, jossa valitin, että työ on kuin sillisalaattia ja liikaa töitä. Sain vastaukseksi, että organisoi :]. Organisoin itseni pellolle kyseisestä paikasta.. Siitä on jo aikaa..

• rygseck
        brutsparklingwine kirjoitti:

Kävin toisen keskeneräisen kimppuun, joten siksi oon niin hiljainen.. Tässä projektissa on se hyvä puoli, että saa tätä yhteistä kurjuutta jakaa eli voi patistella muitakin miettimään.

Viikonlopuksi suunnittelin ompeluprojektia. Otan kaikki vanhempienikin housunlahkeen lyhennykset, korjattavat, saunanverhojen ompelukset esille oman verhoprojektin lisäksi. No, ei siinä mene kuin muutama tunti huomenna. Tuleehan tehtyä.

Minulle tulee mieleeni sanasta kehityskeskustelu, jossa valitin, että työ on kuin sillisalaattia ja liikaa töitä. Sain vastaukseksi, että organisoi :]. Organisoin itseni pellolle kyseisestä paikasta.. Siitä on jo aikaa..

Sinähän olet taitava organisoimaan ;D

• rygseck kirjoitti:

Sinähän olet taitava organisoimaan ;D

Oo HILIJAA, se muuten organiseeraa meidätkin.
        sshhhhhh

• anjaniina_ kirjoitti:

Oo HILIJAA, se muuten organiseeraa meidätkin.
        sshhhhhh

Kuulin ;). Nyt kaurapuuron ja omenan jälkeen kaikki on taas mahdollista eli ei kun töihin..

• Anjaniina.

Phah, ei ne oo koviijätkii, vaan niist on tullu poskenpehmosii lällyi...
      Semmottis ko sää ny ;)() (ei tiedä miten huulensa asettelis ja miten tohon sais hymykuopan)
      Jotka läähättää ko raahautuu keitiöön kahvil....vai passaako ukko sänkyyn?
      Eikä susta oo enää töihin, sellasiin joissa pitäs astella kolme askelta autosta donitsin ääreen...
      Joko tekee mieli personaltraineria...
      Muuten sattumoisin, voisin hiukan prepata....nii jos hinnasta sovitaan?

• rygseck

Tsah !

Onpas vaan musta töihi - hähä - viimeyön olin =)

Mut tota mää juur tarkotinki... ainaki osittain !!

Paitti että en tosiaan tartte mitään mentoria, enkä traineria - en sillon ku oon töis... saamari, pitäis piisata liikunnasta, ku tua painaa kieli vyön alla koko yön !

Oli meinaan juur semmonen - tervetuloa lomalta töihin, oteaanki susta luulot pois heti kättelyssä - yö =)

Ja sitte ollaan vielä niin huolissaan mun työssäjaksamisesta... helvata !
        Kyllä mää jaksaisin jos saisin nukkua työvuoron perään, mutta ei - lesettä naamaan ja lenkille ja kulttuuria harrastamaan - ziisus ;D

*paiskoo muutamia tavaroita seinille*

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Tsah !

Onpas vaan musta töihi - hähä - viimeyön olin =)

Mut tota mää juur tarkotinki... ainaki osittain !!

Paitti että en tosiaan tartte mitään mentoria, enkä traineria - en sillon ku oon töis... saamari, pitäis piisata liikunnasta, ku tua painaa kieli vyön alla koko yön !

Oli meinaan juur semmonen - tervetuloa lomalta töihin, oteaanki susta luulot pois heti kättelyssä - yö =)

Ja sitte ollaan vielä niin huolissaan mun työssäjaksamisesta... helvata !
        Kyllä mää jaksaisin jos saisin nukkua työvuoron perään, mutta ei - lesettä naamaan ja lenkille ja kulttuuria harrastamaan - ziisus ;D

*paiskoo muutamia tavaroita seinille*

Ehkäpä voisinkin sitten trainata sitä henkistä puolta neitokaisen elämästä.
        Opettaisin miten seisotaan ylväänä kun kaikki ympäriltä muuttuu murukak...siis muruiksi. Ilman voita. shhh...
        Jotta seisoisit kuin käkkyrämänty rotkon reunalla, ylväästi...tuulen huuhtoessa juurilta multaa...
        Jotta olisit kovempi kuin kivi...jota lekavasara jyskyttää?
        Kunhan vaan hinnasta sov...heh, heh!

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Ehkäpä voisinkin sitten trainata sitä henkistä puolta neitokaisen elämästä.
        Opettaisin miten seisotaan ylväänä kun kaikki ympäriltä muuttuu murukak...siis muruiksi. Ilman voita. shhh...
        Jotta seisoisit kuin käkkyrämänty rotkon reunalla, ylväästi...tuulen huuhtoessa juurilta multaa...
        Jotta olisit kovempi kuin kivi...jota lekavasara jyskyttää?
        Kunhan vaan hinnasta sov...heh, heh!

Murukeksit vasta onkin hyviä !!!

Niitä mä aina laahaan kaupasta ku tekee mieli kaffen kans jotain hyvää =)
        Paketti katoaa yleensä alta aikayksikön...

Arvaa muuten... mä oon menossa kurssille :/

Musta on tulossa pehmo - ilosanoman ruumiillistuma (voi luoja)...

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Murukeksit vasta onkin hyviä !!!

Niitä mä aina laahaan kaupasta ku tekee mieli kaffen kans jotain hyvää =)
        Paketti katoaa yleensä alta aikayksikön...

Arvaa muuten... mä oon menossa kurssille :/

Musta on tulossa pehmo - ilosanoman ruumiillistuma (voi luoja)...

Ja mikähän kurssi se nyt sitten on?
        Miten valitsen uuden kuppikoon?
        Tai miten hyötypuutarhan hyönteiset ovat hyödyllisiä?
        Helmenkalastajien alkeisopas?

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Ja mikähän kurssi se nyt sitten on?
        Miten valitsen uuden kuppikoon?
        Tai miten hyötypuutarhan hyönteiset ovat hyödyllisiä?
        Helmenkalastajien alkeisopas?

Äääh... raakaa työhyvinvointia !!!

Niin että voit hyvin tai itket ja voit hyvin ;D

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Äääh... raakaa työhyvinvointia !!!

Niin että voit hyvin tai itket ja voit hyvin ;D

Just, muistuttaa hiukan meikäläisen normioloja.....
        Yleensä itketään ja "voidaan hyvin" niin lämpimässä työympäristössämme....

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Just, muistuttaa hiukan meikäläisen normioloja.....
        Yleensä itketään ja "voidaan hyvin" niin lämpimässä työympäristössämme....

Tapamme katsoa asioita ei liene yhteiskuntakelpoinen ja poliittisesti korrekti =)

Toimivaltaamme ehkä tullaan rajoittamaan... ja sanojamme vääristellään meitä vastaan.

Varaudu taistoon, sisko !!!

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Tapamme katsoa asioita ei liene yhteiskuntakelpoinen ja poliittisesti korrekti =)

Toimivaltaamme ehkä tullaan rajoittamaan... ja sanojamme vääristellään meitä vastaan.

Varaudu taistoon, sisko !!!

Nonnih, mä menin hampaisiin asti aseistautuneena hammaslääkäriin ja ne nakkas mun ulos sieltä !
        Sorto on siis jo alkanut.
        Joko sulla on bunkkeri kaivettuna?

• rygseck
        Anjaniina. kirjoitti:

Nonnih, mä menin hampaisiin asti aseistautuneena hammaslääkäriin ja ne nakkas mun ulos sieltä !
        Sorto on siis jo alkanut.
        Joko sulla on bunkkeri kaivettuna?

Purit lekuria sormeen ??

Joo, mulla on täällä hyvinvarusteltu maakellari =)
        Siellä on vuosikerta viinimarjamehua ja kaikkee... ketunpesä ?

• rygseck kirjoitti:

Purit lekuria sormeen ??

Joo, mulla on täällä hyvinvarusteltu maakellari =)
        Siellä on vuosikerta viinimarjamehua ja kaikkee... ketunpesä ?

Ketunpesäs on ih...ketun hyvä olla.Tosin haiskahtaa ky vähän...mut kai se on niinkus ihmiselläki, ei pitäs kussa ovenpieleen?
        Joo, kyllä tässä pitää alkaa jonkunlaisia karhunpesämooveja tekeen ja linnoittaa taas talo talven varalle ;) sit on hyvä olla pesässä, takkatulenloistees ;)
        Haaveilla kesästä.
        Tässä olen yrittäny porukkaa innostaa jonkinlaiseen iskuretkeen, retki-iskuun, et jos käytäs ennen jouluu vähän lahjoja viemässä ja ostamassa tuol Viron puolella, olis yön tai kaks...Vaik Nelijarvessa tai Karksnuijassa.
        Mites muuten se ystävyyskaupunkiprojekti?

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Ketunpesäs on ih...ketun hyvä olla.Tosin haiskahtaa ky vähän...mut kai se on niinkus ihmiselläki, ei pitäs kussa ovenpieleen?
        Joo, kyllä tässä pitää alkaa jonkunlaisia karhunpesämooveja tekeen ja linnoittaa taas talo talven varalle ;) sit on hyvä olla pesässä, takkatulenloistees ;)
        Haaveilla kesästä.
        Tässä olen yrittäny porukkaa innostaa jonkinlaiseen iskuretkeen, retki-iskuun, et jos käytäs ennen jouluu vähän lahjoja viemässä ja ostamassa tuol Viron puolella, olis yön tai kaks...Vaik Nelijarvessa tai Karksnuijassa.
        Mites muuten se ystävyyskaupunkiprojekti?

Öh... tuota... muistikuvani ovat nnnhh... aikaerosta johtuen hieman hataria... valittiinkos me se ystävyyskaupunki jo ?
        Ollaanko siellä (kaupungissa) samaa mieltä ?

Vai tökätäänkö vaan sormi kartalle ja katsotaan, mihen joudutaan ??

• Siinä tapauksessa olen tosi kova jätkä. Ei tee heikkookaan selvitä kunnialla edes seitsemän viikon lomasta. Muuta en odotakkaan, kuin pääsyä lomalle loppuelämäksi. Muuta palkkiota en odota, kuin eläkkeen, jolla kohtuullisesti pärjäisi. Siinä olisi muuta palkkiota ihan riittämiin, kun ei enää töihin tarvitsisi mennä. Mutta niin kauan, kun sinne tarvitsee mennä, työni hoidan kunnialla.

• rygseck

Hui !

Niin pitkä aika ilman ohjausta ???

Olet poikkeus joka vahvistaa säännön ;D

• rygseck kirjoitti:

Hui !

Niin pitkä aika ilman ohjausta ???

Olet poikkeus joka vahvistaa säännön ;D

Ohjausta? Kyllä minä ihan itse ohjaan itseäni;)
        Tai sitten tuo puolisko;(

• rygseck
        mies-vm56 kirjoitti:

Ohjausta? Kyllä minä ihan itse ohjaan itseäni;)
        Tai sitten tuo puolisko;(

Joo, mut ei tuu mistään kyselyitä, että mites voit, ootkos uupunut..

Yhteiskunta syrjäyttää kaikki joutenolijat - niin ooot oman onnesi nojassa ;D

• Älä persana, tässä pitää mennä duuniin puolentoista viikon kuluttua. APUVAAA!! Ei jaksais millään ajatella mitään sellaista. Olis niiiiiiin kiva vaan sienestää ja istuu netissä lätisemässä kavereiden kanssa.

• rygseck

Joo-o... tähän asti oot saanu olla ku ellun kana.

Kukaan ei oo hyvinvoinnistasi piitannut - mutta annas olla kun palajat työelämään, niin meneekö viikkoakaan kun joku on jo kyselemässä, että miten jaksat ?

Saat sähköpostia ja tekstiviestiä - "Viekö työ voimavarasi ?"

Ja, ihan kuin sattumalta, kaikki lehdetkin alkavat kirjoitella, ikään kuin vihjaten, syysmasennuksesta, riittävästä yöunesta, terveellisestä ruoasta ja liikunnasta...

Sut aivopestään !!

Tässä maassa kun vaan on ihan pakko työntekijän olla motivoitunut ja terve !

• rygseck kirjoitti:

Kukaan ei oo hyvinvoinnistasi piitannut - mutta annas olla kun palajat työelämään, niin meneekö viikkoakaan kun joku on jo kyselemässä, että miten jaksat ?

Ja, ihan kuin sattumalta, kaikki lehdetkin alkavat kirjoitella, ikään kuin vihjaten, syysmasennuksesta, riittävästä yöunesta, terveellisestä ruoasta ja liikunnasta...

Sut aivopestään !!

Missäs niin hieno työpaikka on, missä välitetään työntekijästä. Ei meillä vaan semmosia kysellä.
        Vai mahetaanko sielläkään siitä työn tekijästä niin välittää, huolettaisko enemmänkin työpanos. Josko vaan tarkistellaan, että olisiko jo aika korvata nuoremmalla.

• rygseck kirjoitti:

Sut aivopestään !!

Niin joo ja medikalisointi lisää paineita. Jos et ole sairas, läätehtaat kertovat, mikä sinua vaivaa.:-)

• rygseck
        mies-vm56 kirjoitti:

Missäs niin hieno työpaikka on, missä välitetään työntekijästä. Ei meillä vaan semmosia kysellä.
        Vai mahetaanko sielläkään siitä työn tekijästä niin välittää, huolettaisko enemmänkin työpanos. Josko vaan tarkistellaan, että olisiko jo aika korvata nuoremmalla.

Meillä ainakin on...

Tai niin... ei oo muuten varmaan kaukaa haettu toi sunkaan pointtisi !!

• rygseck
        Teotwawki kirjoitti:

Niin joo ja medikalisointi lisää paineita. Jos et ole sairas, läätehtaat kertovat, mikä sinua vaivaa.:-)

Heh - älä muuta sano...

Jokin aika sitten sain jonkun lääkärikeskuksen mainoksen - ME HUOLEHDIMME SINUSTA !!

Tai jotain...

Aloin sitten laatia listaa - vähän samanlaista kuin se autojen tyyppivikalista...

Nainen vm -67

Alapallonivelet hapertuvat
        Alatukivarret leviävät
        Jousitus kuoleentuu
        Iskarit löystyvät
        Pakoputki pörisee
        Öljynvaihtoväli pienenee
        Jakohihna heittää
        Puskurit riippuvat
        jne
        jne

Tarviskohan ajaa katsastukseen ?

• Putkivalo

Heh :D Mutta oikeesti työnantajan pitäisi jotain terapiasessiota pitää ennen ja jälkeen lomien. Valmistautumista ja toipumista. Koska lomallahan oikeesti stressaantuu, kun on niin paljon kaikkea mitä haluaa tehdä.

Lisäksi puolisot tahtoo aina ihan toiseen paikkaan, ja sitten päädytään kompromissiin eli sellaiseen lomaan jota kukaan perheessä ei halua. Lähdetään jonnekin vielä kuumempaan paikkaan kauas kotoa, ja kellään ei ole hauskaa kun ei pääse pakoonkaan.

Meille aina riitti pelkkä matka Porvooseen, ja koko auto riiteli ;)

Niin että kyllä, lomalaiset ovat kovia jätkiä!

• rygseck

Mulla ol ihan a-luokan loma =)

Ukko töissä ja kersat koulussa - koko talo oli mun... ja kaikki aika kanssa =)

Mut oli se hyvä palata töihin - taas on ohjattua aikaa, jota ei tartte paljoo suunnitella itte...

Töistä saa aikataulun, terkkarilta jumppaohjeet ja reseptit terveelliseen ruokavalioon (siihen ei näyttäis kuuluvan olut eikä hookoon lenkki, mitä mää suuresti hämmästelen)

Miten mä oikein pärjäsinkään lomalla ???

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5674
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1785
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1259
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      72
      1070
    5. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1062
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1017
    7. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      140
      973
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      61
      955
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      938
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      935
    Aihe