Voiko kissalle antaa silmätulehdukseen ihmisten OFTAN® AKVAKOL 5 mg/ml -silmätipat, liuosta ? Ymmärsin että sama tuote myös kissoille ?
Neuvoja kiitos :)
Kissan silmätipat ?
6
14209
Vastaukset
- kyllähän se
Tuo on aika mieto lääke jota käytetään lievissä oireissa ja mm. leikkaushoidossa. Siitä ei taida olla edes eläinten omaa versiota, vaan samaa lääkettä käytetään myös kissoilla ja koirilla.
Mutta, oletko varma että kissallasi on bakteeritulehdus silmässä, eikä kyseessä ole mm. klamydia tai herpes? Hoito tuskin sinällään tekee haittaa, mutta ei se kyllä autakaan. Toisaalta, jos ainepullo on avattu ja se on yli 28 päivää vanha, sitä ei saa käyttää.
Sinuna soittaisin lääkärille ja kysyisin häneltä mielipidettä ja sitä ennen tarkistaisin lääkkeen avauspäivän. - Vanha lääke
Mitä tapahtuu jos se on jo yli 28 päivää vanhaa
- Lääkäriin
Silmä on kuitenkin herkkä elin joten itse en pistäisi sinne mitään ilman lääkärin määräystä.
Ja tosiaan, oletko varma tulehduksesta? Mitä jos silmässä on haava tai jokin roska? - Vanha lääke
Minun kissan silmän sisällä on jokin punainen pallo mitä minun pitäisi tehdä ?olen antanut sille tuota lääkettä.kissa on 14viikoa.Pitäisikö mennä käydä näyttämässä sitä eläinlääkärillä.
- heti kohta
Voi Jee***s, siis olet antanut jo 3 kuukautta, etkä vieläkään mene eläinlääkäriin.
Ihan nopesti luvuta kissasi pois. Se ei ole ansainnut noin tyhmää omistajaa.
Törppö mene eläinlääkäriin.
- Vanha lääke
Ei se kissa ole ollut minulla vasta kun yhden viikon ja annoin lääkettä,mutta sitten kun en antanutkaan enää lääkettä se alkoi parantua lopetin lääken käytön 2päivää sitten jo ensimmäisen päivän aikana on jo melkein parantunut. Kasvattaja jolta otin kissan sanoi ettei hänen silmässä ei olut mitään vikaa kun hän oli siellä ja ei sillon olutkaan. Nyt tän päivän aikana on jo parantunut. punainen pallo oli lähtenyt yön aikana. En ikinä luovuta kissani pois kun otan kissan huolehdin siitä koko hänen elämänsä. Minulla on ennenkin ollut kissoja aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804