Kissan silmätipat ?

ananasmurskaa

Voiko kissalle antaa silmätulehdukseen ihmisten OFTAN® AKVAKOL 5 mg/ml -silmätipat, liuosta ? Ymmärsin että sama tuote myös kissoille ?

Neuvoja kiitos :)

6

14209

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllähän se

Tuo on aika mieto lääke jota käytetään lievissä oireissa ja mm. leikkaushoidossa. Siitä ei taida olla edes eläinten omaa versiota, vaan samaa lääkettä käytetään myös kissoilla ja koirilla.

Mutta, oletko varma että kissallasi on bakteeritulehdus silmässä, eikä kyseessä ole mm. klamydia tai herpes? Hoito tuskin sinällään tekee haittaa, mutta ei se kyllä autakaan. Toisaalta, jos ainepullo on avattu ja se on yli 28 päivää vanha, sitä ei saa käyttää.

Sinuna soittaisin lääkärille ja kysyisin häneltä mielipidettä ja sitä ennen tarkistaisin lääkkeen avauspäivän.

• Vanha lääke

Mitä tapahtuu jos se on jo yli 28 päivää vanhaa

• Lääkäriin

Silmä on kuitenkin herkkä elin joten itse en pistäisi sinne mitään ilman lääkärin määräystä.
      Ja tosiaan, oletko varma tulehduksesta? Mitä jos silmässä on haava tai jokin roska?

• Vanha lääke

Minun kissan silmän sisällä on jokin punainen pallo mitä minun pitäisi tehdä ?olen antanut sille tuota lääkettä.kissa on 14viikoa.Pitäisikö mennä käydä näyttämässä sitä eläinlääkärillä.

• heti kohta

Voi Jee***s, siis olet antanut jo 3 kuukautta, etkä vieläkään mene eläinlääkäriin.
        Ihan nopesti luvuta kissasi pois. Se ei ole ansainnut noin tyhmää omistajaa.

Törppö mene eläinlääkäriin.

• Vanha lääke

Ei se kissa ole ollut minulla vasta kun yhden viikon ja annoin lääkettä,mutta sitten kun en antanutkaan enää lääkettä se alkoi parantua lopetin lääken käytön 2päivää sitten jo ensimmäisen päivän aikana on jo melkein parantunut. Kasvattaja jolta otin kissan sanoi ettei hänen silmässä ei olut mitään vikaa kun hän oli siellä ja ei sillon olutkaan. Nyt tän päivän aikana on jo parantunut. punainen pallo oli lähtenyt yön aikana. En ikinä luovuta kissani pois kun otan kissan huolehdin siitä koko hänen elämänsä. Minulla on ennenkin ollut kissoja aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1431
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1175
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      916
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe