corolla verso d4d 136 kulutus

S.O.

Tarkoitus olisi ostaa tuollainen käytetty vm. 09 superior -malli, kilsoja on 50tkm.
Auto vaikuttaa kaikin puolin kivalta ja tilatkin on hyvät, mutta kulutus vähän askarruttaa. Jo ilmoitetutkin lukemat tuntuvat aika korkeilta dieseliksi, joten ajattelin kysyä kokemuksia todellisesta kulutuksesta. Onko tuo kuinka janoinen?
Onko näiden ylläpitokulut muuten kohtuullisia?

Mitä mieltä olette muuten autosta, onko tuo kone hyvä? Ilmeisesti 2.2 koneissa on ollut ongelmia, mutta koskeeko ne tätä pienempää versiota?

15

3368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • versotus

mulla-07 verso 360tkm ei vikoja!kulutus n.4litraa/100 km rauhallisella ajolla.paras toyota ajettavuudeltaan kun pitää rengas paineet korkeina eli n.2,7bar.egr vikoja 177 hv mallissa!

• katselet uudempaa

"Ilmeisesti 2.2 koneissa on ollut ongelmia, mutta koskeeko ne tätä pienempää versiota? "
      Kyllä ne koskee pienempää(kin), mutta taisivat rajoittua niihin ensimmäisimpiin jostain vuodelta 2006.

• Mikko ZZ

Minulla -08 2.2 D4-D 136 heppainen, ajettu 120 tkm. Pienimmillään kulutus maantiellä ollut vajaa 5 litraa sadalla, mitattu itse tankkaamalla. Normikulutus sekalaisessa ajossa pyörii 6 litran tuntumassa. Ajotietokoneen lukema heittää n. puoli litraa todellisesta keskikulutuksesta.

Viaton auto ei ole ollut, mutta kaikki viat menneet takuuseen. Koneessa ei ole ollut mitään vikaa,vajaan 4 vuoden aikana lähtenyt joka ikinen kerta laakista käymään pl. kerran viime talvena, kun auto oli seissyt viikon liki 20-30 asteen pakkasessa. Ilman lämmitystä jäi 3. startilla käymään.

Kokonaisuutena kiva auto ja tilaa riittää. Vain tavaratila on hivenen pieni syvyydeltään mutta takapenkit kaatamalla tilaa onkin sitten pienen pakun verran.

Kansiviat olivat alkupään 2.2 -litraisissa eli vm. 2005-2006. Toki edelleen kannattaa muistaa tasailla koneen lämpöjä jos konetta rasitettu reippaasti. Tämä ohje siis koskee kaikkia ahdettuja koneita.

• versotus

kyllä pitää 4:n litran kulutus paikkansa!mitattu tankkaamallahuom!kitkarenkaat aina alla eivätkä kulu kesälläkään rauhallisella ajolla nopsaan.

• Holy Toyota
        versotus kirjoitti:

kyllä pitää 4:n litran kulutus paikkansa!mitattu tankkaamallahuom!kitkarenkaat aina alla eivätkä kulu kesälläkään rauhallisella ajolla nopsaan.

Amen

• jep jep
        versotus kirjoitti:

Ja sillä ajotyylillä taka pitkä jono manailevia ihmisiä, kiihdytät varmaan 30sek 0-80km/h. Itellä on samanlainen auto ja kyllä on lumpio suorassa kun tielle lähden. Mutta kovallakaan ajolla kulutus ei nouse paljoa yli 7 litran satasella.

Juu ja 200tkm tulee kohta mittariin ja hyvin on kestänyt mun 100tkm kovaa ajoa.

• Peruskärri

Meillä 09 superior ajettu 60tkm ja kuluttaa koko ajan noin 6 litraa/100 km. Jos vaimo ajaa rauhallista matkaa, niin 5,5 joskus mennyt. Kylmällä kulutus kasvaa vain hieman. Plussaa on pitkä huoltoväli 30tkm tai vuosi. Öljyä kulutti uutena paljon, nyt ei enää syö. Kone karkeaääninen. Vetonivel ja pyöränpultti vaihdettu takuuseen. Nelipistesuuntaus piti maksaa itse.

• hyvä on on
      • tojotarules

Voi luoja sua tolloa, oletko h..moilanen. kaikkihan tojo miehet tietää corolla verso superior erik mallin jota myytiin halvalla ennen mallin vaihtumista. v... kun näitä to..loja on usein tääll' tojo palstalla. KEMIJÄRVELLÄ TAITAA ASUA MUITA KUIN RUUDIN KEKSIJÖITÄ, vai oletko sii´ttenkin tojotyttö- Kerro osoitteesi niin tulen perään.

• tilava

kyllä tuolla kelpaa ajella.

• No joo ja niinpä

Juuri sain kyydin 2.2 Verso taksilla.Kuski moitti suurta kulutusta 7-8 litraa satasella,muuten kelvollisessa autossa.Itse huomasin aika kovan rengasmetelin, verrattuna omaan Korealaiseen.

• No niinpä joo

Eipä taida yksi taksimatka melusta paljoa kertoa, niin paljon eritavoin eri autot ja renkaat näillä meidän eri tavoin karkeilla tienpinnoilla toimivat.

Asiasta lisää: http://www.ajovalo.net/Koeajot/Verso.html

"Rengasmelu vaihtelee voimakkaasti tienpinnan karkeuden mukaan. Sileähköllä pinnalla auto on yllättävän hiljainen ja totuttua voimakkaammat tuulen suhinat nousevat rengasäänen yläpuolelle. Karkealla pinnalla sointi on vähintäänkin tavanomainen. Kiihdytyksissä moottorin ääni on kovin dieselmäinen. "

Samaa mieltä asiasta muuten, paitsi tuulensuhinat ei vaivaa , muutaman 10 tkm Versolla ajon kokemuksella ja hyvä matka-auto.
      Dieselin kulutuksesta en tiedä-mulla bensakone.

• toyotajoseimuuta saa

Kannethan näistä 2.2sista paukkuu yleisesti

• Anonyymi

Aijaa, mulla rupes vuotaan, ei pamahdellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe