KM-ylitys ennen määräaikaishuoltoa

sumppi30

Moro,

Minulla on auto jonka mittarissa on 39940 tkm eli neljänkympin huolto on ajankohtainen. Nyt minulla olisi 1000 - 1500 km työreissu tulossa. Pitääköhän minun pummata joku muu auto lainaan vai huolletaanko autoni 1-1,5 tkm ylittyneenä mukisematta ja takuuta menettämättä? Eli jos jollain olisi kokemuksia ko. asiasta merkistä kuin merkistä niin antakaa palaa.

Yritin pikaisesti saada ihan huoltoliikkeen kantaa puhelimitse mutta ei ole ihan helppo tavoittaa noita deltan jätkiä...

9

13384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän hallinta

toiset merkit ovat tarkkoja ettei noin paljoa saisi ylittää, toiset ei. Sekin tietysti merkitsee kuinka paljon kilsoja en edellisestä huollosta, eli oliko se etu vai jäljessä?!

• ei ongelmaa

Itse varaisin huollon jo nyt ja sitten vain työmatkan jälkeen veisin huoltoon. Ei se voi niin tarkkaa olla. Monella ylittyy jopa viidellä tuhannella.

• sumppi30

En ole vieläkään saanut vastausta 3 päivää vanhaan kysymykseen deltalta. En varmaan saakkaan. Pitää käydä paikan päällä kun on ohi ajelua. Puhelimeen eivät ole vastaamassa :). Ilmoittelen tänne mikä on asian laita jos jollain tulee vastaavanlainen tilanne eteen.

• 7c8vub890hionoinjlkn

Mitenkäs, minulla on sellainen auto jossa on huoltoväli 15.000km / kerran vuodessa, kilometrejä ei tule noin paljoa vuodessa vaan noin 10.000km. Huollossa pitänee siis käydä aikaperusteisesti kerran vuodessa mutta entä jos jokin huoltokohde on sidottu ajomääräperusteiseksi, onko silloin käytävä "ylimääräisellä" huoltokeikalla takuun säilyttämiseksi vai katsovatko ne siinä vuosihuollossa? Ensimmäinen tuliterä autoni kyseessä, entiset olleet niin vanhoja ettei tehdastakuuta ole ollut jäljellä ja marmoripalatseissa vieraillut harvakseltaan vain joidenkin varaosien hankinnoissa :P

• Täysin turhaa huolto

Noilla kilometreillä riittää kerran vuoteen öljynvaihto, suodattimet ja yleensä tulpat. Takuu ei ole millään tavoin riippuva huoltojen suorittamisesta. Vikatilanteessa takuun myöntäjällä on näyttövelvollisuus mistä vika johtuu.
      7 vuotta vanhaan kansiremontti "takuuna". Huohotin järjestelmän tukkeutuminen. Autoa ei ollut koskaan käytetty missään huollossa mistä olisi jäänyt mitään dokumenttia mistään suoritetusta työstä.

• vain unessa

älä puhu paskoo, ihan turha väittää että kansiremppa noin vanhaan autoon menee takuuseen, varsinkin jos autosta löydy dokumentti huolloista.

• lisää unia

juu, ja tulpat vaihtoon kerran vuodessa ´tai 10tkm välein, onko sulla ollut ikinä uutta autoa, en ainakaan usko?!

• Sakurohja

Hei mulla hyndai i20 ja 2015 vuosimallia,nyt km.19956 ja vasta 4päivän päästä huolto,onko paha jos menee parisataa yli 20000 km.tämä vasta eka huolto olis?

• ongelmaton.hyundai

Onko siinä kahden vuoden huoltoväli?
        Pari sataa kilometriä ylitys ei haittaa mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      227
      1351
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1029
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      960
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe