KM-ylitys ennen määräaikaishuoltoa

sumppi30

Moro,

Minulla on auto jonka mittarissa on 39940 tkm eli neljänkympin huolto on ajankohtainen. Nyt minulla olisi 1000 - 1500 km työreissu tulossa. Pitääköhän minun pummata joku muu auto lainaan vai huolletaanko autoni 1-1,5 tkm ylittyneenä mukisematta ja takuuta menettämättä? Eli jos jollain olisi kokemuksia ko. asiasta merkistä kuin merkistä niin antakaa palaa.

Yritin pikaisesti saada ihan huoltoliikkeen kantaa puhelimitse mutta ei ole ihan helppo tavoittaa noita deltan jätkiä...

9

10320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän hallinta

      toiset merkit ovat tarkkoja ettei noin paljoa saisi ylittää, toiset ei. Sekin tietysti merkitsee kuinka paljon kilsoja en edellisestä huollosta, eli oliko se etu vai jäljessä?!

    • ei ongelmaa

      Itse varaisin huollon jo nyt ja sitten vain työmatkan jälkeen veisin huoltoon. Ei se voi niin tarkkaa olla. Monella ylittyy jopa viidellä tuhannella.

    • sumppi30

      En ole vieläkään saanut vastausta 3 päivää vanhaan kysymykseen deltalta. En varmaan saakkaan. Pitää käydä paikan päällä kun on ohi ajelua. Puhelimeen eivät ole vastaamassa :). Ilmoittelen tänne mikä on asian laita jos jollain tulee vastaavanlainen tilanne eteen.

    • 7c8vub890hionoinjlkn

      Mitenkäs, minulla on sellainen auto jossa on huoltoväli 15.000km / kerran vuodessa, kilometrejä ei tule noin paljoa vuodessa vaan noin 10.000km. Huollossa pitänee siis käydä aikaperusteisesti kerran vuodessa mutta entä jos jokin huoltokohde on sidottu ajomääräperusteiseksi, onko silloin käytävä "ylimääräisellä" huoltokeikalla takuun säilyttämiseksi vai katsovatko ne siinä vuosihuollossa? Ensimmäinen tuliterä autoni kyseessä, entiset olleet niin vanhoja ettei tehdastakuuta ole ollut jäljellä ja marmoripalatseissa vieraillut harvakseltaan vain joidenkin varaosien hankinnoissa :P

    • Täysin turhaa huolto

      Noilla kilometreillä riittää kerran vuoteen öljynvaihto, suodattimet ja yleensä tulpat. Takuu ei ole millään tavoin riippuva huoltojen suorittamisesta. Vikatilanteessa takuun myöntäjällä on näyttövelvollisuus mistä vika johtuu.
      7 vuotta vanhaan kansiremontti "takuuna". Huohotin järjestelmän tukkeutuminen. Autoa ei ollut koskaan käytetty missään huollossa mistä olisi jäänyt mitään dokumenttia mistään suoritetusta työstä.

      • vain unessa

        älä puhu paskoo, ihan turha väittää että kansiremppa noin vanhaan autoon menee takuuseen, varsinkin jos autosta löydy dokumentti huolloista.


      • lisää unia

        juu, ja tulpat vaihtoon kerran vuodessa ´tai 10tkm välein, onko sulla ollut ikinä uutta autoa, en ainakaan usko?!


    • Sakurohja

      Hei mulla hyndai i20 ja 2015 vuosimallia,nyt km.19956 ja vasta 4päivän päästä huolto,onko paha jos menee parisataa yli 20000 km.tämä vasta eka huolto olis?

      • ongelmaton.hyundai

        Onko siinä kahden vuoden huoltoväli?
        Pari sataa kilometriä ylitys ei haittaa mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe