Eli sellainen tuli tässä eteen, kun yksi tuttavani on myymässä omakotitaloaan, Ja hänellä on jo ostajakin valmiina. Talo on vuokratontilla. Vuokrasopimus on suht tuore ja siitä löytyy mm. pykälä, että sen voi luovuttaa kolmannelle osapuolelle.
Eli mitä paperiasioita täytyy hoitaa? Meneekö pelkällä kauppakirjalla, kun pelkkää rakennusta ollaan myymässä ja luovutetaan vuokrasopimus eteenpäin? Miten tämä rasitustodistushomma? mistä sen saa?
Kauppakirjat teemme ilmeisimminkin ostajan pankissa.
Kiitos jo etukäteen
Kuinka hoituu omakotitalon kauppa vuokratontilla???
2
581
Vastaukset
- partnevia.fi
Kauppa tehdään vuokraoikeuden siirron ja irtaimen kauppakirjalla, johon ei tarvita kaupanvahvistajaa. Ostaja hakee vuokraoikeuden siirron Maanmittauslaitokselta (vastaa kiinteistökaupan lainhuudatusta), lomakkeen voi tehdä ja tulostaa suomi.fi-portaalista:
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/mml_e3023/index.html
Ostajan pankki on vailla vuokraoikeuden rasitustodistusta, mikäli rahoittaa kohteen. Joka tapauksessa rasitustodistus on ostajan edun mukaista ottaa kaupantekopäivälle. Rasitustodistuksen saa joko pankista tai Maanmittauslaitokselta. Rasitustodistuksen hakuun tarvittava laitostunnus näkyy maapohjan rasitustodistuksessa (kiinteistötunnus ja esim. L1-pääte). - iuytr
Minä minä Välittäjä
7.11.2011 10:10
0
Sulje
Minä Skitso-Välittäjä_LKV
Minä Trauma-Välittäjä_LKV ja
Minä Narsis-Välittäjä_LKV
osaan analysoida?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1099860
- 524830
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422051Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021996- 241690
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131481Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401349Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54947Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30933Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31922