Onko palstalla "kohtalotovereita" naisissa? Tuntuu, että todellinen seksuaalinen heräämiseni on tapahtunut vasta viimeisten parin vuoden aikana (olen 34-vuotias nainen). Nyt todella nautin suunnattomasti seksistä, kaipaan seksiä ja koen suunnatonta himoa rakastellessani. Tällaista kiihkoa en ole nuorempana (päälle pärikymppisenä) tuntenut.
Luin joskus tutkimuksen, jonka mukaan naisen seksuaalisuus puhkeaa täyteen kukkaan vasta 30-45-vuotiaana kun taas miehillä seksuaalinen halukkuus ja aktiivisuus ajoittuu 20-35 ikävuosiin. Silloin pidin tutkimusta outona, mutta nyt myöhemmin se tuntuu järkevältä.
Ainakin omalla kohdallani tämä "kukkaan puhkeaminen" on tapahtunut juuri lähivuosina. Onko muilla naisilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Olen aina pitänyt seksistä, mutta nyt seksi on todellakin jotain jumalaisen ihanaa ja voisin rakastella lähes jatkuvasti. Tietenkin miehen pitää olla haluttava ja osata asiansa. Nyt olen kuin uusi ihminen seksuaalisessa mielessä. Olisi mukava kuulla muiden naisten mielipiteitä asiasta. Ja miksei miestenkin, jos jotain sanottavaa löytyy.
Naisen todellinen seksuaalinen herääminen?
8
1957
Vastaukset
- Sami Sam
Näin 36 vuotisena miehenä tuntuu siltä, ettei oikein enää haluta kun se himokkain ikä on mennyt jo pikkasen ohi.
Ei tahdo enää "ottaa eteensä" vaikka olisi kuinkakin hyvä pimpero edessä tarjolla.
Joku sellainen pullea voisi auttaa asiaa ja vois herättää halut ja kalun hyrräämään.
Sellaisia kun vähemmän on tarjolla.
Minkänäköinen sulla olis tarjolla? - Lukijamies
Mistä sä niin kuvittelit että aloittajalla olisi sulle seksiä?
- _aivan_
No sama tilanne on täälläkin kuin aloittajalla, paitsi että olin "herätessäni" vielä vanhempi, 38-vuotias. Minulla siihen on kyllä selvä syy, nimittäin avioero. Eksäni oli ensimmäiseni, ja valitettavasti itsekäs ja kylmä sänkypuuhissa. Ensimmäisen orgasmini sain eron jälkeen.
Sittemmin on kyllä ollut nautinnollista seksiä useidenkin kumppanien kanssa ja osaan itsekin vaatia enkä vain alistu huonoon. Nuorempana ei kyllä olisi moiseen riittänyt rohkeuskaan. - samoin!
Samoin minulla. Seksi on alkanut ihan kunnolla innostaa vasta päälle kolmekymppisenä. Oikeastaan siinä 33-vuotiaasta eteenpäin. Aiemmin oli epävarmempi ja muutenkin seksi ei tuntunut samalta, vaikka sinkkukausiakin on elämässä ollut parisuhteiden lisäksi. Nyt lähes 40-vuotias, mutta seksuaalisesti tunnen olevani elämäni iskussa ;)!
- yks 45 v..
Itse erosin 3 vuotta sitten ja no seksi oli mitä oli.. En osannut nauttia siitä yhteen ex mieheni kanssa.. Olen nyt 45 v.. Ja todella olen nauttinut siitä ihan toisella tapaa ja kaipaan sitä . Ja sytynkin erittäin helposti =D.. Ja nautin nyt tästä elämästä..
- rietas ja onnellinen
Olen 48-vuotias nainen ja eronnut jokunen vuosi sitten. Exäni oli ensimmäinen petikumppanini ja hyvin itsekäs ihminen, myös seksitouhuissa. Nyt olen vuoden verran seurustellut miehen kanssa josta en saa tarpeekseni, haluan monta kertaa päivässä. Eli vasta 47-vuotiaana "Heräsin seksin ihanuuteen".
Tutkimuksista en tiedä,mutta omalta kohdalta voin sanoa,että seksin todellinen
ihanuus alkoi vasta 40-kymppisenä!! Nuorempana sitä ei vaan osannut nauttia,sitten tuli nämä lapsikuviot mutta nyt... Enää ei ole paineita osaamisesta tai ulkonäöstä,voi keskittyä vain nauttimaan. Valitettavasti vain oman ikäiset miehet alkaa todellakin "hiipumaan",mutta onneksi vähän nuoremmissa löytyy vielä puhtia!- Pappa88
Itse olen 88 vuotias mies ja vasta viime aikoina on paneminen alkanut kunnolla maistumaan. Olisko täällä joku joka haluais antaa pillua papparaiselle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684207Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3191745- 1171577
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521366
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi1001277- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341108