pesukonetta peliin

pyykkitupakka

Osaisiko joku kertoa noista pesukoneiden energialuokituksista, kun olen ihan pihalla; luokitus voi vertailussa olla eri ja kulutus sama? Mikä siis kuluttaisi vähiten sähköä oikeasti? Pesen pyykkiä n.3 krt/vko

11

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+6

Luokitus kertoo, virallinen luokitus.
      Kulutus voi olla sama jos on eri täyttömäärä.
      Jokatapauksessa esim. a ja a on hyvin lähellä toisiaan että käytännön rahallinen ero on todella pieni, luokkaa 1cnt/pesukerta mutta ekologisella tasolla tietty vähempi parempi.

Todellinen ekoteko on ostaa "kunnon" kone, siis sellainen joka kestää testatusti 10000 käyttötuntia, eli kerranpäivässä periaatteella n. 20vuotta.
      Näitä ovat Asko ja Miele.
      Muita hyviä Saksassa valmistetut (kalliimman pään) Siemens/Bosch ja hyviä kokemuksia myös Electrolux/Aeg.

• oseb

Eli jos säästät sähkössä vaikka 10e vuodessa ja kone romu 3 vuoden kuluttua. Paljonko tuli "säästöä" tuossa ajassa?
      Ei kannata konetta valita sähkönkulutuksen perusteella. Sehän saadaan aikaiseksi vesimäärää vähentämällä ja pesuaikaa lisäämällä joten... mukavaa odotella koneen valmistumista.

Kannattaa olla ihan eri kriteerit ostoasioissa.

• aöksfjölasjf

Näistä AEG:n perukoneiden huonosta kestävyydestä on todella paljon juttua tälläkin palstalla. SItä ei ehkä kannata hankkia. Laatu ei niissä ole kuin ennen.

• Hyvin pesee

Tuossahan se jo mainittiin Ruotsissa valmistettu Asko ja Saksalainen Miele ovat ammattitason rakenteella olevia pesukoneita.

• iiiiiiinklajf
    • Pettynytsäästäjä

Ostin aivan uuden A pesukoneen. Kuluttaa 8 W tehoa koko ajan, vaikkei ole päällä edes missään valmiustilassa. Melkein 1,5 kWh viikossa eli paljon enemmän kuin pesemiseen menee. Pakko irroittaa töpseli seinästä heti pesun päätyttyä

• Lvi Mies

Onhan päivänselvää, että ei töpseliä päällä pidetä muutenkaan, siinä on jännite silloin päällä ja KOSTEA tila eli jos tulee joku oikosulku niin vaarallinen.
      Totta ihmeessä tepseli otetaan irti kun ei pestä, taidat olla niitä, jotka pitää vesihanankin aina auki,vaikka vakuutusehdotkin kieltää sen ja koneen venttiili rasituu samoin vesihanan tiivisteet menevät.

• Huhhuhtaasamiksille

Ja tämä sama amispelle irroittaa myös aina astianpesukoneenkin töpselin käytön jälkeen. Ja jos olisit päässyt sähköpuolelle tietäisit, ettei maadoitetusta pesukoneesta saa kirveelläkään vaarallista missään oikosulkutilanteessa.

Pesukoneet ovat monilla ns. kodinhoitohuoneissa, jotka vastaavat keittiötiloja.

• Sähköammat.

Idiootti pitää päällä johtoa, kun se kuluttaa sähköä ja apk:n pistoke on kaapiston sisällä, siksi sitä ei irroiteta, mutta pesukoneen johto on paras irroittaa, näkee pieniä kylppäreitä, joissa pesukone ihan suikun vieressä ja sinä pidät virtaa koneessa Haloo. Tiadat olla sam nuija, jolla ain vesihana auki ja kone pesee kun olet iste poissa asunnosta. maksat sitten itse vakuutus ei korvaa pölvästeille, kuten tämä Huhuhutasaamiksille..

• Vakuutusasiantuntija

Sähköhommaidiootille ja sille putkiasentajaopiskelijalle: Valehteleminen ja toisten sanomisten tahallinen vääristäminen on sairasta.

Suurin osa pesukoneista on nykyisin kiinteasti niille vartavasten varatuilla paikoilla täysin kuivassa osassa pesuhuonetta, kodinhoitohuonetta tai keittiötä. Usein kuivausrumpu päällä. Pistoke on lähellä katonrajaa, siten ettei suurin osa lyhytkasvuisista tai vammaisista edes ylety sinne. Yli 90 % kiinteälle paikalle asenntujen pesukoneiden käyttäjistä ei ole koskaan irroittanut eikä irroitakaan pistoketta.

Ei mitään tekemistä vakuuusten kanssa. Ja näiden samojen kahden idiootin mukaan pesukone on käyttämätömänä kuivassa tilassa hengenvaarallinen, mutta käytössä ollessaan täysin turvallinen iosoissa lapsiperheissäkin märän pesuhuoneen suihkutilassa.

Suomessa tai edes pohjoismaissa ei ole ikina yksikään ihminen kuollut tai edes loukkaantunut pesukoneen sähköjen päälläolon vuoksi.

Ja nyt oli kyse rikollisista pesukonevalmistajista, joiden merkonomitason suunnitteliat eivät ole osanneet suunnitella katkaisinta oikein tai tehdä teholähteesta lepotilan tehonkulutuksen osalta lain mukaista.

• Kk-Mies

Vesihana auki pitäminen on muute kielletty, kai ymmärrät sen? Se rasittaa koneen venttilliä ja letkua ja vakuutusehtojen mukaan kielletty.
      Sähköjohdon pitäminen pistorasissa kuluttaa sähköä ymmärrätkö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe