kkk vai jämpti?

Molempi parempi..?

noniin siis asia on tämä että olen ottamassa uutta koiraa kun edelliselle kävi vähän köpelösti... On kokemusta ns. Pahoista/ vaativista roduista, joten sen puolesta voisin ottaa minkä vaan.

Eli toivoisin kommentteja siitä että kumpi niistä toimii IHAN OIKEASTI metsällä paremmin?

Edellinen koira oli karjalankarhukoira mutta en enää ole varma että haluanko samanlaisen, mutta periaate on että ei koiran rodulla ole väliä kunhan vaan toimii. niin kommentteja kommenteja.

31

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röötsäläinen

      ota jämpti hyvä luonne, hyvä toimivuus ja on tosi jalkava koira.

    • molempi parempi..?

      niin... muita mieli piteitä, kommenttea, kokemuksia???

    • Fin vs Swe

      Ihan sama. Molempia käytetään "kaiken riistan koirina" sekä monipuolisina harrastuskoirina. Mutta jos minulta kysttäisiin, niin ruotsalaista rotua en ikinä ottaisi, koska en halua kuinkaan osoittaa Ruotsille kunnioitusta. Pitäkööt homot itse omat koirarotunsakin, minä en pidä arvossa mitään Ruotsiin liittyvää.

    • Jämpti meillä.

      Molemmat varmaan pelaavat metsässä, kun vain kaikki sattuu kohdalleen. Toiset sanoo: suosi suomalaista, mutta miksei voisi harkita naapurimaan rotuakin, kun sekin on mahdollista.

      Meillä on 4 v. jämpti narttu. Se pelaa metsässä hyvin. Lähtee hakulenkille omatoimisesti. Sitkeä menemään ja ketterä jaloistaan. Ottaa omatoimisesti myös kontaktin ohjaajaan. Haukkutaidotkin löytyy. Rauhallinen ja seurallinen luonne. Tulee toimeen muiden koirien kanssa. Sellainen meillä.

    • molempi parempi..?

      niin... kuule Fin vs Swe heräsi semmoinen kysymys että mitäkäs pahaa se ruotsi on sulle tehny kun et voi koirakaan sieltä ottaa?

      • Fin vs Swe

        Olen suomalainen ja minun kuuluu puolustaa kotimaatani perivihollisia (Ruotsia ja Venäjää) vastaan. Ovat aikoinaan koittaneet vallata kaiken Suomelta ja vittuilevat nykyään Suomesta kuin sotamielisinä. Kannustan nykyään mm. jääkiekossa Suomea toden teolla voittamaan Ruotsin. Jääkiekko on ikään kuin nykyajan sotaa eri maiden välillä. En kunnioita Ruotsia, eli en hankkisi ikinä ruotsalaista rotua, joka olisi kunnian osoitusta Ruotsille. Vihaan Ruotsia, kun pelkkiä elvistelijöitä, homoja ja vallanhimoisia ovat kaikki. Ruotsi ja Venäjä yrittävät vallata koko Suomea nykyäänkin, lähes joka paikassa minne töitä hakee, näkee jompaa kumpaa vähintään harjoittelussa.


    • Kyllä lähtee

      Jos haluat todella isäntää puolustavan koiran....Ehdottomasti Karjalankarhukoira on 1....saat siitä tunteellisen eräkaverin....jos haluat mekaanisen koiran...sitten Jämpti.

    • jäjä jäkä

      jämpti on kyllä hyvä!!! ota jämpti siinä on hyviä puolia paljonkin! vaikka onki ruotsalainen rotu niin omasta mielestäni älä ole niin hölmö että valitset kkk:n vain sen takia että se on "isänmaallinen" rotu.

      ja jos muuten tarkkoja ollaan niin karjalankarhukoira on venäläis suomalainen rotu.. joten ei se sen isänmaalisempi ole! se jalostettiin huippuunsa VENÄJÄN laatokassa silloin kun se EI ollut osa suomea, ja tiedän tämän koska minulla on näitä karhukoiria ollut ja olen perehtynyt rotuun viimeistä asiaa myöten.

    • molempi parempi..?

      juuuu... en halua ns. puolustavaa koiraa kun on mahdollista tulla vihaiseksi sen "puolustaessa" isäntää. Mutta silti tuo kkk kiinnostaisi, onko tuo "puolustaminen" vain yksilöiden ominasuus vai koko rodun pahe?

      • Kyllä lähtee

        Ei kkk vihainen ole....se riippuu siitä mites koulutetaan.


      • Kyllä lähtee

        Ei se kkk pure sen kummemmin kuin jämtikään....EI rodun pahe.....tarkoitan "psykolookista" puolustamista.


    • lälö lölä

      se on rodun pahe, otan jämpti!

    • Järski

      kyllä tosi asia on että ei se koiran pidä olla vihainen vaikka ei koulutettais. jos on kouluttamaton koira niin se on vain dominoiva, eli pikkunäykkäyksiä ja vähän ärinää.

      mutta jos ihan puremisesta ruvetaan puhumaan tai semmoisesta "puollustamisesta" niin kyllä se jo luonne vikaiseksi menee.

    • juur näin sir!

      niin, ei se kkk:kaan ole mikään "täysverinen" suomalainen, laatokasta mistä laatokasta. OTA jämpti! se on luotettava joka riistan koira, ei takuulla tuota pettymystä!
      Ja vaikka jotkut väittääkkin niin ei se mikään "mekaanin " koira ole!

    • juomari-tuomari

      Viidentoista vuoden kokemus jämteistä, naurahdus tuolle "mekaaniselle" koiralle. Henkilö, joka sanoo jämptistä tuon lausunnon ei tunne rotua lainkaan.
      Olen päässyt seuraamaan rotujen jalostumista hyvinkin läheltä ja mielestani KKK:n kehitys on polkenut paikallaan jo pitkään ( samaa voi sanoa myös Norskista). Jämptillä menee tällähetkellä todella hyvin ja se vei norskilta ykkössijan suurriistan käsitteliänä reilun kymmenenvuotta sitten.
      KKK on puolessa matkassa Norskiin verrattuna, elikkä nykykielessä ilmaistuna KKK on pahassa taantumassa.
      Seurakoiraksikaan KKK:sta ei ole johtuen sen epäsuorasta luonteesta.
      Oma kannattajakuntansa KKK:kin on, ja mielelläni suon sen heille. mutta paras mahdollisuus saada nimenomaan suurriista-koira , on hakkia Jämpti

    • Suomi-rodun edustaja

      Mites edelliselle koiralle kävi?

    • molempi parempi..?

      joutui väki valan uhriksi.. Ei siis ihmisten vaan toisten koirien. sillä oli toinen silmä oli vammautunut jo pienenä, joten ei mikään "mahti taistelia" koirien arvo järjestyksessä. Oltiin riista koirien "kokoeuksessa ja siellä oli näitä karhukoiria jotka päättivät joukolla kumuttaa heikompaansa. Niin pahat vammat sen sokean silmän seutuville että ei näe hyvin.

      Jotenka ei lähde enää minnekkään kauas kun ei näe pitkälle. Ei käy enää metsästys käyttään joten uutta koiraa ottamassa olen.

      En siltä kanna kaunaa karhukoirille koska koirathan koiria ja ikinä ei varmastikkaan tiedä. Laumassa koirien "agressiivisuus" tunnetusti lisääntyy.

    • molempi parempi..?

      siis piti tossa sanoa että terveen silmän eikä sokean ¨^

    • kerrankin oikea koir

      kyllä mitä olen näitä koiria nähnyt niin luonteensa puolesta ota jämpti. metsästys vieteistä en tiedä

      • Hyvä niin

        Ensimmäisenä kannattaa lopettaa hirvenmetsästys noitten jämptimiesten takia ja ottaa venäläiseurooppalainen-laika lintumetsälle.


    • kerrankin oikea koir

      JÄMPTI MIESTEN TAKIA!!!???!? kyllä minä en rupeaisi mitenkään sitä rotuun vetämään, että JÄMPTIMIESTEN TAKIA!! ja kyllä taas annat huvää kuvaa noista LAIKAMIEHISTÄ kun noin tulet tänne huutelemaan.

      ja oletko miettinyt jos joku haluaa asettaa koiransa itsensä tavoitteet korkeammalle kuin joku linnunmetsästys?

      • Hyvä niin

        Mikähän sitä korkeampaa tavoitetta on kuin linnunmetsästys ? ei ainakaan hirvenmetsästys hirviä on teurastettavaksi asti. Hirviporukoissa monesti huono sisäänpäin lämpiävä henki.


    • molempi parempi..?

      mistäs tiedät nimimerkki hynä niin, että olen juuri hirvi koiraa ottamssa? voin ihan hyvin karhullekin ottaa. olen kyllä nimestä huolimatta kuullut että se jämptikin karhulle toimii.

      Mitä olen nyt tästä lähi aikoina kuullut ja nähnyt niin taidan kummiskiin sen jämptin puoleen kallistua. mutta ei se karhu koirakaan ole pois suljettu.

    • kerrankin oikea koir

      hyvä valinta!

    • hirvimies 111222122

      ota kkk !!!!!!!!

    • molempi parempi..?

      en ole vielä valinnut mitään. mutta mitä olen nähnyt ja kuullut niin vaikuttaisi siltä että kyllä se jämpti on minun rotuni. olen kyllä aikaisemmin omistanun kkk:ta

    • molempi parempi..?

      kyllä! jämpti is the best!

    • työkaveri

      meilläkin jämpti :) et kyllä kyllä tule katumaan päätöstäsi!

    • KYLLÄ LÄHTEE!

      JEEES! jämptit kuniaan!

    • mekaanikko

      kyllä se vaan on oikea rotu. ei se mikään mekaninen ole! joittenkin koirien omistajat on mutta JÄMPTI EI OLE MEKAANINEN!

    • molempi parempi..?

      Tuli vähän pupupöksyyn... löysin ilmoituksen jossa oli jämpti ja karhukoira mixi, oisko parempi kun täys rotuset? hintakin on vain 100$

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe