Hei! Olen 35 vuotias 4vuotta naimisissa ollut nainen. Ennen avioliittoani olin ollut parisuhteessa 16vuotiaasta 24 vuotiaaksi,koko tuon ajan harrastimme seksiä ilman ehkäisyä enkä tullut raskaaksi.Nyt tällä nuoruuteni kumppanilla on kuitenkin kolme lasta vaimonsa kanssa.Olen siis aina tavalllaan "sopeutunut ajatukseen että en saa lapsia, sen takia en moneen vuoteen seurustellutkaan lainkaan. Nykyisen aviomieheni kanssa olemme hieman puhuneet asiasta ja hänellekin olen sanonut etten halua lapsia ja hän on sanonut saman.Se tuntui siis oikealta ratkaisulta.En ole koskaan käynyt missään testeissä, kuukautiseni ovat aina olleet todella epäsäännölliset,voivat olla pitkään poissa tai sitten kestävät pitkään,jopa viikkoja??? Välillä tulee aivan maksottunutta veriklönttiä.... Voinko käydä yksin testeissä ilman miestäni tai että hän saa tietää aivan oman mielenrauhani vuoksi? En halua vielä 50v miettiä että mitä jos se sittenkin olisi ollut mahdollista...kiitos.
4 vuotta
1
182
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Voin heti alkuun huojentaa sinua ja todeta, että onneksi elämme yhteiskunnassa, jossa jokaisella on vapaus ja mahdollisuus hakeutua ilman kenenkään toisen lupaa selvittämään omaan terveydentilaansa liittyviä asioita. Käynnistä ei informoida puolisoasi.
Kerroit, että kuukautiskiertosi on epäsäännöllinen, minkä vuoksi munasolun kehittyminen ja irtoaminen on todennäköisesti satunnaista tai ei tapahtu. Vaikka mitään lapsettomuushoitoja ei edes aloitettaisi, on tärkeää, että hakeudut gynekologin vastaanotolle, jotta voidaan sulkea pois muutamia hormonaalisia häiriöitä ja tehdä kohdun ja munasarjojen ultraäänitutkimus. Hoitamatta jättäminen voi vaikuttaa myös muuhun terveydentilaasi.
Mikäli kuitenkin mielenne muuttuu ja toivottekin lasta, saattaa tilanne olla hyvinkin helposti hoidettavissa. On tärkeää selvittää asia nyt kun olet 35-vuotias. Kuten itsekin totesit, 50-vuotiaana tekemättä jääneet asiat voivat aiheuttaa turhaa surua.
Terveisin
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867