Ruukkukukat

RIMMIR

Siis eihän tästä ole kuin melkein kaksi kuukautta kun ostin uusia, ja jo nyt ne ovat nuupahtaneet.
Olenko pöhkö jos ostaisinkin tekokukkia kun ei sitten millään löydy edes vihertävää kynnenalustaa saatikka peukaloa.

11

121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo

Sama vaiva täällä, tekee mieli uusia kasveja mutku... Mä oon harkinnut että laitan kännykään muistutuksen jotta muistaisin kastella. Muita hyviä ideoita?

• Onhan niitä altakasteluruukkuja, Ja laita isommat alusvadit alle, niin saat reilummin kastella.
        Minäkin oon hoiitanu joulukaktusta niin hyvin, että se kukkii jo.
        Ja sitte, mulla on semmosia sinisiä ja punasia kukkia, ne kai kukkii kaiken aikaa. En minä niiden nimeä tiedä, eikä ole mitenkään vaativia hoidon suhteen.
        Sitten mulla on kaks isoa saniasta, niille pitää kaataa kerralla litratolkulla.
        Sitten mulla on kakspuolmetrinen limoviikuna ja kaksi yhtä isoa fiikusta, kyllä ne potunhuuhdevedet juo.

• Putkivalo
        k-kotton kirjoitti:

Onhan niitä altakasteluruukkuja, Ja laita isommat alusvadit alle, niin saat reilummin kastella.
        Minäkin oon hoiitanu joulukaktusta niin hyvin, että se kukkii jo.
        Ja sitte, mulla on semmosia sinisiä ja punasia kukkia, ne kai kukkii kaiken aikaa. En minä niiden nimeä tiedä, eikä ole mitenkään vaativia hoidon suhteen.
        Sitten mulla on kaks isoa saniasta, niille pitää kaataa kerralla litratolkulla.
        Sitten mulla on kakspuolmetrinen limoviikuna ja kaksi yhtä isoa fiikusta, kyllä ne potunhuuhdevedet juo.

Sä oot oikea viherpeukalo! Altakasteluruukku on ihan hyvä idea, paitsi että saa senkin kuivumaan kun koko ajan siirtää kastelua eteenpäin. "Ääh, tuo on vettä täynnä pohjasta, kyl se pärjää!"

Mua kyllä kiehtoo tuollainen, että säästetään peruna- ja munavedet kukille, ei mene hukkaan sekään. Hyvä idea!

• 5+15

Tekokukissakin nykyään ihan nättejä ja aika aidon näköisiä. Eräällä tuttavallani on pelkästään tekokukkia, kun on paljon pois kotoa, pitkiäkin aikoja.

• Kasteletko liikaa? Vai ostatko yksvuotisia, ne nuupahtaa vaik minkä tekis.
      Pohjoises on valon määrä talvella liian pieni, siks tarvitaan lisävaloa.
      Ihan purkauslamppuja vaativimmille kasveille.
      Nyt on kokeilussa ikkunalaudalla 225 ledin sinipunavalo, katsotaan minkä merkityksen se tekee talven yli selviämiseen, vai tekeekö mitään?

• RIMMIR

Kyllä taitaa olla niinkuin epäilit. Liikaa lorauttelen näköjään. Putkivalolla oli hyvä konsti , muistutus kännykkään kerran viikossa Kävin vielä kerran ostamassa eläviä viherkasveja, jos eivät onnistu niin sitten luovutan ja satsaan niihin tekokukkiin.
        Vai pitäisköhän niille kukille alkaa höpisemään ääneen, eikö joskus sanottu että kukille pitäisi jutella?

• RIMMIR kirjoitti:

Kyllä taitaa olla niinkuin epäilit. Liikaa lorauttelen näköjään. Putkivalolla oli hyvä konsti , muistutus kännykkään kerran viikossa Kävin vielä kerran ostamassa eläviä viherkasveja, jos eivät onnistu niin sitten luovutan ja satsaan niihin tekokukkiin.
        Vai pitäisköhän niille kukille alkaa höpisemään ääneen, eikö joskus sanottu että kukille pitäisi jutella?

Ei se höpöttely riitä, pitää ollakasvutekijät kunnossa jane o: valo, lannoiteet/vesi ja lämpö
        Talvisin on liikaa lämpöö huoneissa, sillooin kun valon määrä on pieni, pitäs olla kuivaa ja viileetä...
        Esiäidit talvetutti kukkaset kuistilla...

• RIMMIR kirjoitti:

Mie juttelen paljon kukille :)
        Siinä samalla seurailen kuka tarvii vettä.
        Viherkasvitkin on niin erilaisia että kaikki ei samalla kastelulla pärjää.
        Kun niitä seurailee niin oppii näkemään kuka milloinkin vettä haluaa.
        Mutta silloin jos poissa olen pitkään niin laitan ne isoon astiaan jossa on paljon vettä ja kyllä ne vähäselläkin vedellä toimeen tulevat sen hetken kestävät kun sitten taas kotiuduttuani alan säännellä veden antoa.

• Olen etsinyt silkkisiä, aidonnäköisiä ruusuja. Niitä voisin ostaa kimpun maljakkoon. Toinen jota voisin harkita olisi sellainen iso (elävä) kaktus. Kyllä se kastelu vielä menettelisi, mutta ne alati isonevat ruukut ja mullanvaihdot.

• ebay, ebay....
        Mun pitänee joskus laittaa sulle kuvaa mun cactaesta....ja niin, kyllä noista suurista lehtikaktuksista oksiakin saa...ne kun alkaa oleen kolme metrii halkaisijaltaan...
        Epiphyllum on suku jos haluu etsii kuvia

• anjaniina_ kirjoitti:

ebay, ebay....
        Mun pitänee joskus laittaa sulle kuvaa mun cactaesta....ja niin, kyllä noista suurista lehtikaktuksista oksiakin saa...ne kun alkaa oleen kolme metrii halkaisijaltaan...
        Epiphyllum on suku jos haluu etsii kuvia

Nyt on ollut tauko eBayssä, mutta olen ajatellut muutamia asioita etsiskellä. Nyt on bannassa ostokset. Matka on sen verran lähellä.. vähän yli kuukausi..

Ajattelin sellaista pylväskaktusta.. Saa nähdä.. Käyn kurkkaamassa kuvia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      146
      1100
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1092
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1055
    4. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      44
      807
    5. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      788
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      69
      785
    7. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      735
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      720
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      701
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      652
    Aihe