Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan

Kuuntelin Youtubesta Petri Kososen laulua "Vain Sä voit..."

http://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc&feature=related

Panin merkille että tuossa laulussa lauletaan Pyhälle Hengelle ja rukoillaan Pyhää Henkeä.

"Tässä oon Sun edessäs,
läpivalaisussasi.
Tahdon antaa itseni heittäytyä varaasi.
Auta mua Pyhä Henki
luovuttamaan kaikkeni
Ilman Sua en tahdo elää
hetkeäkään"

Onko tämä oikein ja Raamatun mukaista? ON OIKEIN minun mielestäni! Sillä... Kuka on tuo "Vain Sä voit muuttaa elämäni"?
Tässä laulujen tekijä antaa vastauksen;

http://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8&feature=related

Laulujen tekijä näyttää pitävän Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä yhtenä Jumalana. Tämä pitää yhtä Raamatun ilmoituksen kanssa. Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä". Ja: "Minä olen Isässä ja Isä on minussa". Huomaa että Jeesus ja Isä tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä seurakuntaansa ja yksilöuskovaan (Joh 14:18,23, Apt 2:1-4). Tuolloin VT:n Jumala muutti UT:n temppeliinsä asumaan (1 Kor 3:16, 6:15,19, 2 Kor 6:16).

TÄSTÄ JOHTUEN
Herra Jeesus Kristus on Pyhä Henki, Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa (Joh 1:18). Jeesus on Hän, Jumala joka voi muuttaa elämämme. Hän on meidän luonamme ja meissä uskovissa Pyhässä Hengessä. Me koemme Jeesuksen läsnäolon Pyhän Hengen läsnäolona. Koemme Jeesuksen Voiman Pyhän Hengen Voimana. Emme voi erottaa Jeesusta Pyhästä Hengestä emmekä Pyhää Henkeä Jeesuksesta koska kysymyksessä on YKSI Jumala ja YKSI Herra (Ef 4:4-6) . En tiedä kuka nämä laulut on tehnyt mutta oletan että Petri on itse ne tehnyt. Onko näin?

Merkille pantavaa tässä on myös se että Petri Kosonen (laulujen tekijä) ei ole opettanut minulle kolminaisuutta. En myöskään minä ole opettanut Petri Kososelle näitä asioita. Emme edes tunne toisiamme emmekä luultavasti ole koskaan tavanneetkaan toisiamme. Siitä huolimatta meillä näyttää olevan sama teologia. Olisiko niin että meillä on sama Opettaja? (Joh 6:45, 14:26, 15:26-27, 16:13-15).

En tunne Petri Kososen opetusta kolminaisuudesta enkä tiedä yhtyykö hän kolminaisuusopetukseeni sen kaikilta puolilta mutta, hänen laulujen sanoihin minä ainakin yhdyn koko sydämestäni.

Olen selittänyt kolminaisuutta niin kuin minä olen sen Raamatusta nähnyt ja ymmärtänyt.

http://www.jaikal.se/48683134

Lisäksi tahdon kertoa seuraavaa.
Uskoon tulo kirjoitukseeni on tullut muutamia muutoksia.
Olen muokannut kirjoitusta ja lisännyt siihen muutaman asian jotka ovat olleet vaikuttamassa siihen että lopulta antauduin Jumalalle.
Uskoon tulooni liittyy tietenkin paljon yksityiskohtia eikä kaikkea voi kertoa. Kirjoitus venyisi mahdottoman pitkäksi.
Olen kuitenkin pyrkinyt kertomaan ne tärkeimmät ja ratkaisevimmat asiat niin rehellisesti ja tarkasti kuin muistan ne kokeneeni.

83

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen Isää Pyhää Henkeä (Luuk 1:35, Matt 1:18-25) voidaan rukoilla kun rukous tapahtuu Jeesuksen nimessä. Isä antaa rukousvastaukset Jeesuksen nimessä.

Johannes 15:16 "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi."

Johannes 16:23 "Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni."

• ml213.

Jos Jumalaa on enemmän uskomista kuin ihmisen höpinöitä, niin Jumala ilmoittaa yks kantaan, että ihmisen tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa. Jos ihminen mieltää itsensä uskovaksi ihmiseksi ja rukoilee Pyhää Henkeä, niin asiat/sydämentila on todella huonosti eli tässä ihmisessä ....ei........ole........ Pyhää Henkeä ohjaamassa ymmärrystä eli opettamassa.
      Näitä ihmisiä on kyläkin repullinen,- jopa kaksikin.

• Missä hengessä ml213. rukoilee?

""niin Jumala ilmoittaa yks kantaan, että ihmisen tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa.""

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Missä hengessä ml213. rukoilee?

""niin Jumala ilmoittaa yks kantaan, että ihmisen tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa.""

Rukoilen samassa Hengessä, jossa myös vaellan ja uudestisynnyin;

"Mutta, te rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, ...rukoilkaa ...Pyhässä ...Hengessä.... ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän ..Herramme ...Jeesuksen ...Kristuksen ...laupeutta iankaikkiseksi elämäksi".

• ml213. kirjoitti:

Rukoilen samassa Hengessä, jossa myös vaellan ja uudestisynnyin;

"Mutta, te rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, ...rukoilkaa ...Pyhässä ...Hengessä.... ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän ..Herramme ...Jeesuksen ...Kristuksen ...laupeutta iankaikkiseksi elämäksi".

* Et ml213 vastannut kysymykseen,kierrätte kysymykset Raamatun sitaateilla, kun pitäisi kerto kokemuksista , miten tulit uskoon? Ei sitä voi Raamatusta lainata, sun se pitää tietää, ja milloin, ja miksi tulit syntiseksi, että piti turvautua Vapahtajaan, Jeesus kun on tullut syntisiä ja sairaita pelastamaan.

• Uskova joka rukoilee Pyhässä Hengessä ymmärtää että Jeesus on Pyhässä Hengessä. Uskova rukoilee Kristuksessa ja Kristus on Hänessä. Kristus avaa uskovan ymmärryksen niin että hän myös käsittää tämän Raamatun Kirjoitustenkin perusteella.

• Jeesus Kristus on Jumalan sana, ei Jumala, ja Pyhä henki on Jumalan henkeä, ei Jumala! Molemmat; sekä Pyhä henki että Jeesus rukoilevat Isää vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin:

Hebrealaiskirje 7
      25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää
      r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."

Roomalaiskirje 8
      26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta
      H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla."

27" Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
      H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."

Mitä jumalia ne semmoiset ovat, joiden pitää jotakin rukoilla?
      Uskon että meillä on yksi Jumala, Isä, joka ei ketään eikä mitään rukoile.

• Miksi todistat Jumalaa vastaan?

>>>Jeesus Kristus on Jumalan sana, ei Jumala,

• jaikal kirjoitti:

Miksi todistat Jumalaa vastaan?

>>>Jeesus Kristus on Jumalan sana, ei Jumala,

>"Miksi todistat Jumalaa vastaan?"<

Vai että Jumalaa vastaan? Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut, että "Minä olen itsestäni tullut", mutta hän kielsi sen useita kertoja ja sanoi Isän lähettäneen hänet;

Johanneksen evankeliumi 7
        28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.

Johanneksen evankeliumi 8
        42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.' [5.Moos.18:18]

• ekivaari kirjoitti:

Vai että Jumalaa vastaan? Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut, että "Minä olen itsestäni tullut", mutta hän kielsi sen useita kertoja ja sanoi Isän lähettäneen hänet;

28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.

42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.' [5.Moos.18:18]

Miten ekivaari ymmärrät sen, kun Jumala sovitti maailman synnit ITSENSÄ kanssa?

Jos Jeesus ei olisi Jumala, niin eikö Jumala olisi sovittanut silloin maailman synnit Poikansa kanssa?

Mitenkä se nyt ekivaari oikein on? Kerro se minulle!

• Il-Mari kirjoitti:

Jos Jeesus ei olisi Jumala, niin eikö Jumala olisi sovittanut silloin maailman synnit Poikansa kanssa?

Ekivaari ei ole vieläkään kyennyt vastaamaan teologiseen kysymykseen
        kenellä oli suurin rakkaus ihmistä kohtaan; Pojalla vai Isällä.

Raamattu todistaa että Poika kuoli meidän syntien tähden.
        Kuitenkin Jeesus itse sanoo että kenelläkään ei ole sen suurempaa rakkautta kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Kumpi siis rakasti ihmistä enemmän; Isä vaiko Poika?

Raamattu todistaa että Isä rakasti maailmaa ja että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa kuolemaan meidän edestämme. Miksi Isä ei itse tullut kuolemaan? Miksi Hän lähetti jonkun toisen kuolemaan? Vai lähettikö Jumala jonkun toisen?

Kenen rakkauden Jumala osoitti ristillä Jeesuksessa? Mitä Raamattu sanoo tästä? Oliko kysymyksessä Pojan vaiko Jumalan rakkaus?
        Entä miten Poika voi osoittaa kuolemallaan jonkun toisen rakkauden jos kysymyksessä oli, niin kuin Raamattu todistaa, Jumalan rakkaus?

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

"""Jos Jeesus ei olisi Jumala, niin eikö Jumala olisi sovittanut silloin maailman synnit Poikansa kanssa?"""

No, voihan ihminen jossitella vaikka Raamattua lukiessaan, mutta Jumala ilmoittaa yks kantaan, miten hän/Jumala lähetti Poikansa maailmaan pelastamaan maailman ja ymmärrä hyvä ihminen, miten tätä Jeesus Kristus,- joka on Jumalan Poika , niin ristiin naulittiin ja huomaa Jumala herätti Jeesuksen /Pojan kuolleista. Etkö ymmärrä, miten tuohon liittyy ihisen pelastuminen,- uskon kautta;

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi (Ap2:36) ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, .....niin......sinä........pelastut."

Miksi sinä syyttelet ihmisiä,- jotka uskovat pelastukseen Jumalan aivoittamalla tavallla.

""Mitenkä se nyt ekivaari oikein on? Kerro se minulle! """

Sinullekkin on tämä sama asia kerrottu vuosien ajan,- mutta kertominen ja sen kertaus on turhaa kun sinulta puuttuu usko.Niin, uskoisit viimein mitä JUMALA.......on.......todella........ ilmoittanut.

• Il-Mari kirjoitti:

Kiitos vaan kysymyksestäsi, Jaikal. Kysymäsi asian ymmärrän niin, että koska "lihan mieli" ja "maailman ystävyys" on vihollisuus ja rikkomus Jumalaa vastaan, [Room.8:7; Jaak.4:4] niiden sovittaminen tapahtuu parannuksen ja anteeksi antamisen kautta, jonka Jumala edeltä suunnitteli valitsemalle Jeesuksen Kristuksen näyttämään tietä ja esimerkkiä anteeksi antamisesta ja kärsimyksistä, jotta seuraisimme häntä ja tulisimme sovitetuiksi;

1.Pietarin kirje 4
        1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"

Sovituksemme ehtona on ainoastaan parannus, nöyrtyminen, syntien tunnustaminen ja anteeksi antaminen kanssavaeltajillemme:

Efesolaiskirje 4
        32 "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut." [Luuk.6:37]

3.Mooseksen kirja 26
        41 "jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. - S i l l o i n - heidän ympärileikkaamaton sydämensä - n ö y r t y y, - ja - s i l l o i n - h e - s o v i t t a v a t
        s y n t i v e l k a n s a."

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Kuitenkin Jeesus itse sanoo että kenelläkään ei ole sen suurempaa rakkautta kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Kumpi siis rakasti ihmistä enemmän; Isä vaiko Poika?

Raamattu todistaa että Isä rakasti maailmaa ja että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa kuolemaan meidän edestämme. Miksi Isä ei itse tullut kuolemaan? Miksi Hän lähetti jonkun toisen kuolemaan? Vai lähettikö Jumala jonkun toisen?

Kenen rakkauden Jumala osoitti ristillä Jeesuksessa? Mitä Raamattu sanoo tästä? Oliko kysymyksessä Pojan vaiko Jumalan rakkaus?
        Entä miten Poika voi osoittaa kuolemallaan jonkun toisen rakkauden jos kysymyksessä oli, niin kuin Raamattu todistaa, Jumalan rakkaus?

""Raamattu todistaa että Isä rakasti maailmaa ja että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa kuolemaan meidän edestämme"".

Jottei lukijan ymmärrys mene väärille raiteille, niin korjaan,miten JUMALA lähetti Poikansa maailmaan. Tietenkin Isä on totinen Jumala, mutta sinulla kun on into vääristää Jumalan olemus.

"""Miksi Isä ei itse tullut kuolemaan? Miksi Hän lähetti jonkun toisen kuolemaan? Vai lähettikö Jumala jonkun toisen? """

No, kysy tätä asiaa Jumalalta ja toru häntä aivoituksiensa tähden. Oletko todella seonnut vai mikä on tilasi kun lopussa kysyt lähettikö Jumala jonkun toisen. Tervejärkinen ihminen ymmärtää Ramattua lukiessaan, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan,- ei itseään ja tämä sama Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Mikä neuroosi sinulla on mitätöidä Jumalan aivoituksia ihmisen pelastamisesta.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

""Raamattu todistaa että Isä rakasti maailmaa ja että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa kuolemaan meidän edestämme"".

Jottei lukijan ymmärrys mene väärille raiteille, niin korjaan,miten JUMALA lähetti Poikansa maailmaan. Tietenkin Isä on totinen Jumala, mutta sinulla kun on into vääristää Jumalan olemus.

"""Miksi Isä ei itse tullut kuolemaan? Miksi Hän lähetti jonkun toisen kuolemaan? Vai lähettikö Jumala jonkun toisen? """

No, kysy tätä asiaa Jumalalta ja toru häntä aivoituksiensa tähden. Oletko todella seonnut vai mikä on tilasi kun lopussa kysyt lähettikö Jumala jonkun toisen. Tervejärkinen ihminen ymmärtää Ramattua lukiessaan, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan,- ei itseään ja tämä sama Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Mikä neuroosi sinulla on mitätöidä Jumalan aivoituksia ihmisen pelastamisesta.

"""Miksi Isä ei itse tullut kuolemaan? Miksi Hän lähetti jonkun toisen kuolemaan?"""

Jäi edellisestä viestistäni pois. Ymmärrä, Jumalan olemus, niin miten kaikialla oleva ja kaikki kaikessa ja kaikkien Isä JUMALA voi lähettää itsensä pelastamaan maailman/ihmisen.

Jumala toimii ja puhuu ja ilmestyy aina jonkun kautta. Jumalahan oli Kristuksessa/Pojassaan. Jumala on kaiken yläpuolella ja kaiken aivoittelija ja hän toteuttaa aivoituksiaan jonkun kautta. Jumalaa et saa ristille kuolemaan, vaikka itkisit tai potkisit. On hän niin yläpuolella ihmisen kuvitelmia.

• jaikal kirjoitti:

Onko kirjoitustesi tarkoitus esitellä pystyvyytesi hyvää potentiaalia ja näyttää ekivaari näyttämään pystymättömäksi? Kertoooko sinulle, Jaikal, mitään seuraavat jakeet, kuka rakasti eniten":

Johanneksen evankeliumi 3
        16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Roomalaiskirje 5
        5 "mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu"

1.Johanneksen kirje 4
        9 "Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa."

• ml213. kirjoitti:

Sinun ja kumppaneidesi teologia kaatuu muutamaan Raamatun totuuteen.

1. Jumala rakasti maailmaa.
        2. Jeesus kuoli syntiemme tähden.

3. Kukaan ei rakasta ihmistä enemmän kuin että hän antaa oman henkensä ystäväinsä edestä. Näin Jeesus sanoi.

4. Jumala osoitti oman rakkautensa ristillä Jeesuksessa.
        Jumala ei siis osoittanut kenenkään itsensä ulkopuolella olevan rakkautta. Jumala ei lähettänyt toista kuolemaan. Jumala tuli itse kuolemaan ristillä. Se edellytti Jumalan ihmisen lihaan ihmiseksi tulon. Jumala kun ei voi kuolla. Ihminen voi kuolla. Näin Jumala itse oli Kristuksessa ja osoitti oman rakkautensa ihmiskuntaa kohden antamalla oman henkensä ihmiseten edestä sovittaen ihmiskunnan itsensä kanssa.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Sinun ja kumppaneidesi teologia kaatuu muutamaan Raamatun totuuteen.

1. Jumala rakasti maailmaa.
        2. Jeesus kuoli syntiemme tähden.

3. Kukaan ei rakasta ihmistä enemmän kuin että hän antaa oman henkensä ystäväinsä edestä. Näin Jeesus sanoi.

4. Jumala osoitti oman rakkautensa ristillä Jeesuksessa.
        Jumala ei siis osoittanut kenenkään itsensä ulkopuolella olevan rakkautta. Jumala ei lähettänyt toista kuolemaan. Jumala tuli itse kuolemaan ristillä. Se edellytti Jumalan ihmisen lihaan ihmiseksi tulon. Jumala kun ei voi kuolla. Ihminen voi kuolla. Näin Jumala itse oli Kristuksessa ja osoitti oman rakkautensa ihmiskuntaa kohden antamalla oman henkensä ihmiseten edestä sovittaen ihmiskunnan itsensä kanssa.

""Jumala tuli itse kuolemaan ristillä"".

Sinun sydämestäsi kumpuaa yhä laajemmin epäuskosi Jumalan aivoituksia kohtaan ja tilalle olet sepittänyt omat fiktiiviset kuvittelusi.

Jumalako huusi ristillä itseään?; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit; tai Jumalako herätti itsensä kuolleista?
        Tuolla järkeilylläsi/fiktiivisellä kuvittelullasi et saa muuta harmia kuin omaan sydämmeesi.

Mutta, muutamia jyväsiäkin löytyy kirjoituksistasi;
        ""Näin Jumala itse oli Kristuksessa ja osoitti oman rakkautensa ihmiskuntaa kohden".

Jumala todella oli Kristuksessa ja sen todistaa jo tämä Heb 1 eli Jumala puhui Poikansa kautta viimeisinä päivinä. Samoin JUMALA teki tunnustekoja ja ihmietä Kristuksen kautta.

""antamalla oman henkensä ihmiseten edestä sovittaen ihmiskunnan itsensä kanssa""

Oletko todella seonnut vai leikillisestikö kirjoittelet? Jumalako antoi henkensä? Sinulta jaikal taitaa kadonneen lopputkin uskosta, mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksen ristin kuolemaan liittyen.

Muuta, ei puutu kun kiellät jyrkästi Jumalan ilmoituksen, että Jeesusta tulee kutsua Jumalan Pojaksi. Varmaan huomenna kirjoitat ja kuomoat tuonkin ilmoituksen epäuskossasi eli koko Poikaa ei ole eikä tule, vaan Jeesus Kristus Jumalan Poika onkin Jumala.
        Kirjoituksesi on kuin TV sarja Salatuista Elämistä eli sen näyteikkunan takaa paljastuukin todellinen sydämentila,- joka on jo aivan muuta mitä ihminen esittää ja uskoo.

• ml213. kirjoitti:

"""Jos Jeesus ei olisi Jumala, niin eikö Jumala olisi sovittanut silloin maailman synnit Poikansa kanssa?"""

No, voihan ihminen jossitella vaikka Raamattua lukiessaan, mutta Jumala ilmoittaa yks kantaan, miten hän/Jumala lähetti Poikansa maailmaan pelastamaan maailman ja ymmärrä hyvä ihminen, miten tätä Jeesus Kristus,- joka on Jumalan Poika , niin ristiin naulittiin ja huomaa Jumala herätti Jeesuksen /Pojan kuolleista. Etkö ymmärrä, miten tuohon liittyy ihisen pelastuminen,- uskon kautta;

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi (Ap2:36) ja uskot sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, .....niin......sinä........pelastut."

Miksi sinä syyttelet ihmisiä,- jotka uskovat pelastukseen Jumalan aivoittamalla tavallla.

""Mitenkä se nyt ekivaari oikein on? Kerro se minulle! """

Sinullekkin on tämä sama asia kerrottu vuosien ajan,- mutta kertominen ja sen kertaus on turhaa kun sinulta puuttuu usko.Niin, uskoisit viimein mitä JUMALA.......on.......todella........ ilmoittanut.

Heh! Voi tavaton sinun kanssasi. Kun olen monia ja taas monia kertoja kirjoittanut ja vastannut sinullekin että uskon Raamatun sanoman kannesta kanteen niin kuin se on kirjoitettu. Sinä sitten sanot noin ""Niin, uskoisit viimein mitä JUMALA.......on.......todella........ ilmoittanut. ""

Minä todella uskon sen mitä Jumala on ilmoittanut ja sitä täällä esille olen tuonut. Jumala on ilmoittanut että sovitti maailman synnit itsensä kanssa. Jumala oli Jeesuksessa ristillä ja siten sovitti meidän synnit itsensä kanssa. Miksi sinä ml213. et tätä usko?

Onko se ml213 niin, että jos uskoisit mitä Raamatun sanoma todistaa niin joutuisit muuttamaan "oppiasi"? Sitä tosiaan joutuisit muuttamaan, jos uskoisit mitä Raamattu opettaa!

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Heh! Voi tavaton sinun kanssasi. Kun olen monia ja taas monia kertoja kirjoittanut ja vastannut sinullekin että uskon Raamatun sanoman kannesta kanteen niin kuin se on kirjoitettu. Sinä sitten sanot noin ""Niin, uskoisit viimein mitä JUMALA.......on.......todella........ ilmoittanut. ""

Minä todella uskon sen mitä Jumala on ilmoittanut ja sitä täällä esille olen tuonut. Jumala on ilmoittanut että sovitti maailman synnit itsensä kanssa. Jumala oli Jeesuksessa ristillä ja siten sovitti meidän synnit itsensä kanssa. Miksi sinä ml213. et tätä usko?

Onko se ml213 niin, että jos uskoisit mitä Raamatun sanoma todistaa niin joutuisit muuttamaan "oppiasi"? Sitä tosiaan joutuisit muuttamaan, jos uskoisit mitä Raamattu opettaa!

Kerroppa omin sanoin uskosi mukaan, kuka huusi ristillä ja ketä? Samoin kuka kuoli ja kuka herätti tämän kuolleen. Yksi samako?

Yksinkertainen asia, mutta paljastava.

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Huomaa, miten sinunkin viestiesi sisällöstä ilmenee ymmärryksesi ja uskosi Raamatun ilmoituksiin. Toisaalla kerrot uskostasi, että uskot Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala.
        No, taas Raamatussa,- siis todellisesti, Jumala itse ilmoittaa, että Jeesusta Kristusta oikein pitää kutsua Jumalan Pojaksi,- eikä siis Jumalaksi kuten uskot.

Todellisuus,- joka paljastuu, niin ethän sinä alkuunkaan usko kuka Kristus on. Kristus on Jumalan Poika,- ei Jumala. Kristus on JUMALA....N. Huomaatko valtavan eron uskossasi.

" Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut, sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, .....p-i-t-ä-ä......k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n..........J-u-m-a-l-a-n...........P-o-j-a-k-s-i.

• ml213. kirjoitti:

Kerroppa omin sanoin uskosi mukaan, kuka huusi ristillä ja ketä? Samoin kuka kuoli ja kuka herätti tämän kuolleen. Yksi samako?

Yksinkertainen asia, mutta paljastava.

Ml213 kysyy. ""Kerroppa omin sanoin uskosi mukaan, kuka huusi ristillä ja ketä? Samoin kuka kuoli ja kuka herätti tämän kuolleen. Yksi samako?""

Ilmeisen vähän olet Raamattua lukenut, kun et tuota tiedä?

Jeesus huusi ristillä Isäänsä. Jeesus Kristus kuoli. Jumala herätti Jeesuksen. Ihan yksi ja sama Jumala hoiti homman. Tässä näin yksinkertaisesti asia sanottuna.

Mutta ilmeisesti et ole lukenut Raamattuasi kovinkaan tarkkaan, kun et ole lukenut että Jeesus alensi itsensä ja otti orjan muodon. Kerroppa ml213. minulle mistä asemasta Jeesus alensi itsensä?

""Hän alensi itsensä ja otti orjan muodon (Fil. 2:7,8)"".

• ml213.
        Il-Mari kirjoitti:

Ml213 kysyy. ""Kerroppa omin sanoin uskosi mukaan, kuka huusi ristillä ja ketä? Samoin kuka kuoli ja kuka herätti tämän kuolleen. Yksi samako?""

Ilmeisen vähän olet Raamattua lukenut, kun et tuota tiedä?

Jeesus huusi ristillä Isäänsä. Jeesus Kristus kuoli. Jumala herätti Jeesuksen. Ihan yksi ja sama Jumala hoiti homman. Tässä näin yksinkertaisesti asia sanottuna.

Mutta ilmeisesti et ole lukenut Raamattuasi kovinkaan tarkkaan, kun et ole lukenut että Jeesus alensi itsensä ja otti orjan muodon. Kerroppa ml213. minulle mistä asemasta Jeesus alensi itsensä?

Toisaalla kerrot uskostasi, miten Jeesus Kristus on Jumala. Huusiko siis Jumala ristillä Jumalalle; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit. Sinun tulisi vihdoin päättää uskotko Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi vaiko Jumalan Pojaksi. Kristus ei ole molempia,- vaan Kristus on Jumalan.

No, jokainen uudestisyntynyt Raamattuun uskova ihminen tietää ja uskoo, miten Jumalan Poika Jeesus Kristus huusi Jumalalle nuo kuuluisat sanat. Sinun uskosi muuttuu tilanteen mukaan eli mitä ja kuka sinulta kysyy. Toisaalla kerrot Kristuksen olevan Jumalan ja toisaalla taas tämä Jumala ei ollutkaan ristillä.

Jos ymmärrät Jumalan olemuksen ja Jumalan aivoituksen pelastaa ihmisen, niin ymmärrä, miten tämä Jumala antoi kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle Pojalleen eli JUMALA teki Jeesuksesta Herran Ap2:36

Jeesuksella Kristuksella siis on kaikki valta taivaassa ja maan pällä ja ymmärrätkö mitä tämä merkitsee. Jeesus voisi tehdä ihmiselle mitä tahansa ja tämän ymmärtää helpommin kun lukee VT ilmoituksia Jumalan vihasta ja kurityuksesta ihmistä kohtaan.

Mutta, Jeesus ei käyttänyt tätä aluetta saamastaan vallasta,- vaan kuten on ilmoitettu, alensi itsensä,- vaikka oli valtaa,- ja otti orjan muodon. Jeesus Kristus ei todella ollut Jumala ja alentunut tästä tilasta,- koska Jumala juuri ilmoitti miten Jeesus on Jumalan Poika. Luuk1:35

Ihan naurattaa ja huvittaa, ettet usko tuota Luuk 1:35 ilmoitusta.

PS.
        Muuten uskotko todella , että JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran. Jumala ei siis tehnyt Jeesuksesta Jumalaa rinnalleen vaan Jumala teki Jeesuksesta Herran eli saman asemaisen kuin Jumala on Israelilaisille VT puolella. Herra on aivan eri käsite kuin Jumala.

Kuten luet UT puolelta, niin Jeesus Kristus on Herra,- koska JUMALA TEKI JEESUKSESTA HERRAN. Juuri tuohon liittyy tuo jumaluus ja valta taivaassa ja maan päällä, mutta silti ,- tästä huolimatta, Jeesus otti orjan muodon. Ymmärrtkö?????

• Kysyn vaan
        ml213. kirjoitti:

Toisaalla kerrot uskostasi, miten Jeesus Kristus on Jumala. Huusiko siis Jumala ristillä Jumalalle; Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit. Sinun tulisi vihdoin päättää uskotko Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi vaiko Jumalan Pojaksi. Kristus ei ole molempia,- vaan Kristus on Jumalan.

No, jokainen uudestisyntynyt Raamattuun uskova ihminen tietää ja uskoo, miten Jumalan Poika Jeesus Kristus huusi Jumalalle nuo kuuluisat sanat. Sinun uskosi muuttuu tilanteen mukaan eli mitä ja kuka sinulta kysyy. Toisaalla kerrot Kristuksen olevan Jumalan ja toisaalla taas tämä Jumala ei ollutkaan ristillä.

Jos ymmärrät Jumalan olemuksen ja Jumalan aivoituksen pelastaa ihmisen, niin ymmärrä, miten tämä Jumala antoi kaiken vallan Jeesukselle Kristukselle Pojalleen eli JUMALA teki Jeesuksesta Herran Ap2:36

Jeesuksella Kristuksella siis on kaikki valta taivaassa ja maan pällä ja ymmärrätkö mitä tämä merkitsee. Jeesus voisi tehdä ihmiselle mitä tahansa ja tämän ymmärtää helpommin kun lukee VT ilmoituksia Jumalan vihasta ja kurityuksesta ihmistä kohtaan.

Mutta, Jeesus ei käyttänyt tätä aluetta saamastaan vallasta,- vaan kuten on ilmoitettu, alensi itsensä,- vaikka oli valtaa,- ja otti orjan muodon. Jeesus Kristus ei todella ollut Jumala ja alentunut tästä tilasta,- koska Jumala juuri ilmoitti miten Jeesus on Jumalan Poika. Luuk1:35

Ihan naurattaa ja huvittaa, ettet usko tuota Luuk 1:35 ilmoitusta.

PS.
        Muuten uskotko todella , että JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta Herran. Jumala ei siis tehnyt Jeesuksesta Jumalaa rinnalleen vaan Jumala teki Jeesuksesta Herran eli saman asemaisen kuin Jumala on Israelilaisille VT puolella. Herra on aivan eri käsite kuin Jumala.

Kuten luet UT puolelta, niin Jeesus Kristus on Herra,- koska JUMALA TEKI JEESUKSESTA HERRAN. Juuri tuohon liittyy tuo jumaluus ja valta taivaassa ja maan päällä, mutta silti ,- tästä huolimatta, Jeesus otti orjan muodon. Ymmärrtkö?????

Kerros nyt ml213. miten Jumala teki Jeesuksesta Herran?

Varmaan osaat sen selittää kun muutenkin niin paljon "osaat".

>Kuten luet UT puolelta, niin Jeesus Kristus on Herra,- koska JUMALA TEKI JEESUKSESTA HERRAN.

• ml213.
        Kysyn vaan kirjoitti:

Kerros nyt ml213. miten Jumala teki Jeesuksesta Herran?

Varmaan osaat sen selittää kun muutenkin niin paljon "osaat".

>Kuten luet UT puolelta, niin Jeesus Kristus on Herra,- koska JUMALA TEKI JEESUKSESTA HERRAN.

""Kerros nyt ml213. miten Jumala teki Jeesuksesta Herran?""

Miten tuo tapahtui ja missä ajassa, niin sitä ei kertonut edes Pietari vaan uskoo samoin kuin minä ja kertoo;

"Varmasti tietäköön koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte". Ap2:36

Mutta, kun asiaa minulta kysyt, niin vastaan näin. Jumala päätti aivoituksissaan pelastaa maailman/ihmisen Pojan kautta ja tähän liittyen Jumala aivoitti antaa kaiken vallan Pojalle taivaassa ja maan päällä. Kun Jumala teki Jeesuksesta Herran, niin tämä näkyy ihmisen ja Jeesuksen Kristuksen suhteessa siten,- että ihmisen tulee uskoa ja olla kuuliainen Kristukselle Jeesukselle eli hänelle tulee ihmisen antaa valta ja olla alamainen ja näin uskoen, ihminen toteuttaa Jumalan tahdon. Jeesus on todella välimies ihmisen ja Jumalan välillä.

Siis tuo Herraksi tekeminen liittyy Jumalalta saamaan valtaan,- jonka Jeesus Kristus tarvitsee pelastaessaan ihmisen Jumalan lapseksi. Jos Jumala ei olisi tehnyt Jeesuksesta Herraa, niin koko ihmisen pelastaminen olisi ollut mahdottomuus ja koko tehtävästä suoriutuminen. Lueppa 1 Kor.15:22...........28

" Sillä hänen (Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan) pitää hallitseman siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

Jumala aivoitti juuri tuon aseman Jeesukselle eli teki Herraksi ja päämäärä oli tuo edellä ilmoitettu jakeen sisältö.

Niin, Jumala tulee myös pitämään huolen siitä, että ....kaikki...... ihmiset tulevat kunnioittamaan ja uskomaan, miten Jumala on todella tehnyt Jeesuksesta Herran ja suullaan tulevat tunnustamaan JUMALAN KUNNIAKSI; Jeesus Kristus on Herra.

Mahtava mies tuo Nasaretin Jeesus!!!! apostoli Pietaria lainaten.

• ekivaari kirjoitti:

* Ei ekivaari Jeesus ole tullut mistään, Poikana. kaikki kolme, Isä Poika ja pyhä henki, ei kukaan ole ollut ennen toista, eikä jälkeen, kaikki ovat ilman alkua ja loppua. Pyhä Henki kirkastaa ja koroittaa Jeesusta Kristusta, sinulla ei voi olla Pyhää henkeä, koska et kirkasta et koroita, vaan alennat alentamisesta päästyäsi yhä vaan alemma Korkeimman Poikaa. Koska et kunnioita Jeesusta, Poikana, ei sinulla ole Isääkään. Ei Jumala sinun kehujasi kaipaa, että sen nojalla olist kelvollinen ilaman Kristuksen verta ja anteeksiantoa ristin uhrin ja veren kautta. Vain jos sinulla on Korkeimman Poika = Jumala, on sinulla myös Isä, ellei, ei sinulla ole kumpaakaan. Raamatun totuus, ei mun päästä lähtevä ajatus.

• Jaikalille

Jaikalille:

On raamatullista rukoilla Jeesusta ja Isää Jeesuksen nimessä, mutta Pyhää Henkeä ei tule rukoilla milloinkaan suoraan! Mikään kohta Raamatussa ei kehota siihen.
      On vaara että lähdetään eksytyksen tielle sitä kautta. Tässä on viisainta seurata suoraan Raamatun antamaa ohjetta ja opetusta.

yst. terv.
      kirjoituksiasi seuraava

• Oletko minun kanssani samaa mieltä siitä että
        Pyhä Henki on Jumala ja Jeesuksen Isä?

• kirjoituksiasi seura
        jaikal kirjoitti:

Oletko minun kanssani samaa mieltä siitä että
        Pyhä Henki on Jumala ja Jeesuksen Isä?

Olen Jaikal. Olen kristitty aivan kuin sinä ja uskon kolmiyhteiseen Jumalaan.

Raamattu ei kuitenkaan kehota missään kohtaan rukoilemaan Pyhää Henkeä, vaan kaikessa rukouksessa katse tulee olla kohdistettuna Kristukseen.
        Pyhä Henki ei halua ylistystä eikä palvontaa, vaan Jeesusta tulee ylistää. Jeesus on Tie. Se on raamatullista.

Oletko samaa mieltä?

• kirjoituksiasi seura kirjoitti:

Raamattu ei kuitenkaan kehota missään kohtaan rukoilemaan Pyhää Henkeä, vaan kaikessa rukouksessa katse tulee olla kohdistettuna Kristukseen.
        Pyhä Henki ei halua ylistystä eikä palvontaa, vaan Jeesusta tulee ylistää. Jeesus on Tie. Se on raamatullista.

Oletko samaa mieltä?

Uskon että olemme samaa mieltä. Ei kenellekään opeteta eikä ketään pyydetä rukoilemaan Pyhää Henkeä. Siihen ei Raamattukaan kehota. Mutta uskossa varttunut uskova on oppinut tuntemaan Jumalaa. Jumala tahtoo myös että uskova oppii tuntemaan Hänet itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Jumalan tuntemiseen sisältyy Pyhän Hengen tunteminen Jumalana. Uskossa varttunut uskova ymmärtää että Isä on Pojassa ja Poika on Isässä. Jos hän ei sitä ymmärrä niin että kykenee sen selittämään Jumalan Sanalla, hän kuitenkin vaistoaa että näin on eikä hän väitä vastaan koska Pyhä Henki hänessä vaikuttaa "alitajuista" ymmärrystä.

Olen kirjoittanut aloituksen niille uskoville joille kolminaisuus ei ole selvinnyt. Olen kirjoittanut siinä uskossa että Pyhä Henki selittää Jeesusta Kristusta kirjoituksienikin kautta vilpittömille tietoa janoaville uskoville. Pyhä Henki selittää Jeesusta Kristusta. Jeesuksesta löytyy Isä ja Pyhä Henki. Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta löytyy Jumala. Näin Pyhän Hengen antama opetus käsittää myös Hänet itsensä koska Hän on yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista.
        Hän on ilmoittanut itsensä ihmiseksi ihmisen lihaan tulleessa Pojassaan. Hän ilmoittaa itseään uskoville Sanansa kautta Sanassa.
        Näin Pyhän Hengen persoona avautuu. Hänet ymmärretään Kristuksessa Jeesuksessa. En siis usko että levitän harhaoppeja opettamalla näin.

• jaikal kirjoitti:

Uskon että olemme samaa mieltä. Ei kenellekään opeteta eikä ketään pyydetä rukoilemaan Pyhää Henkeä. Siihen ei Raamattukaan kehota. Mutta uskossa varttunut uskova on oppinut tuntemaan Jumalaa. Jumala tahtoo myös että uskova oppii tuntemaan Hänet itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Jumalan tuntemiseen sisältyy Pyhän Hengen tunteminen Jumalana. Uskossa varttunut uskova ymmärtää että Isä on Pojassa ja Poika on Isässä. Jos hän ei sitä ymmärrä niin että kykenee sen selittämään Jumalan Sanalla, hän kuitenkin vaistoaa että näin on eikä hän väitä vastaan koska Pyhä Henki hänessä vaikuttaa "alitajuista" ymmärrystä.

Olen kirjoittanut aloituksen niille uskoville joille kolminaisuus ei ole selvinnyt. Olen kirjoittanut siinä uskossa että Pyhä Henki selittää Jeesusta Kristusta kirjoituksienikin kautta vilpittömille tietoa janoaville uskoville. Pyhä Henki selittää Jeesusta Kristusta. Jeesuksesta löytyy Isä ja Pyhä Henki. Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta löytyy Jumala. Näin Pyhän Hengen antama opetus käsittää myös Hänet itsensä koska Hän on yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista.
        Hän on ilmoittanut itsensä ihmiseksi ihmisen lihaan tulleessa Pojassaan. Hän ilmoittaa itseään uskoville Sanansa kautta Sanassa.
        Näin Pyhän Hengen persoona avautuu. Hänet ymmärretään Kristuksessa Jeesuksessa. En siis usko että levitän harhaoppeja opettamalla näin.

Vielä voisin lisätä seuraavan:

Jeesus kyllä puhuu Isän rukoilemisesta. Ei Hän sitä kiellä. Hän jopa kehottaa rukoilemaan Isää.
        Koska Jumala on Pyhä Henki ja Jeesuksen Isä, Isää rukoiltaessa rukoillaan Pyhää Henkeä. Niin se ei ole Raamatun vastaita rukoilla Pyhälle Hengelle suoraan jos rukoilija on varttunut uskossa ja juurtunut Kristukseen ja ymmärtää kolminaisuutta ja rukoilee Jeesuksen nimessä Jeesuksen kautta. Raamattu kehottaa uskovia kasvamaan Jumalan tuntemisessa.

• kirjoituksiasi seura kirjoitti:

Oletko samaa mieltä?

>>>Pyhä Henki ei halua ylistystä eikä palvontaa, vaan Jeesusta tulee ylistää. Jeesus on Tie. Se on raamatullista

• jaikal kirjoitti:

Pyhä henki kyllä selittää Isää ja Isän puhumaa sanaa oikein, mutta sinä, Jaikal vain sekoitat sitä omilla lisäyksilläsi. Jos Pyhä henki olisi Jumala, ei se tarvitseisi Isää rukoilla eikä kuunnella ja totella:

Johanneksen evankeliumi 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, - e i - o l e - h ä n e s t ä
        i t s e s t ä ä n; - vaan - m i n k ä - h ä n - k u u l e e, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."-

• kirjoituksiasi seura

Aamen, olen samaa mieltä.
      Itse asiassa en kovin paljoa ole palstalla vieraillut, mutta sinun kirjoituksiasi olen lukenut ja sivuiltasi "jaikal.se" sen miten hyvin selität kolminaisuutta.

Kolminaisuuden ajatus ei ole minua koskaan sen enempää vaivannut, se on ollut itsestään selvää ja mutkatonta. Nyt jostain syystä tämän ketjun aloituksessa ollut asia pani mietityttämään ja halusin kommentoida. Kyllä meillä on sama usko.

- Siunausta sinulle Jaikal

• Minä olen paneutunut kolminaisuuteen muutamista syistä.

1. Uskoon tultuani huomasin että Raamattu sanoo Jeesusta Jumalaksi.
        Jeesuksen jumaluuden löytyminen oli minulle yksi "halleluja moment".

2. En kuitenkaan kyennyt ymmärtämään miten myös Jeesus voi olla Jumala koska Isä on Jumala ja meillä on YKSI Jumala. Uskoin kuitenkin Raamatun Sanan. Aloin tutkimaan Raamatusta Jeesuksen persoonaa.

3. Jumala sanoi minulle että minun tulee tulevaisuudessa keskustella Jehovan Todistajien kanssa hengellisistä asioista. Jumala aikoi varustaa minua näitä tulevia keskusteluja varten. Minun tuli tutkia Raamatusta mm. kolminaisuutta. Olen myöhemmin keskustellut paljonkin Jehovan Todistajien kanssa. Jumalan Sana on hyvä tien näyttäjä. Silloin ei eksy eikä joudu harhaan kun pitää kiinni Sanasta.

• >>>Kolminaisuuden ajatus ei ole minua koskaan sen enempää vaivannut, se on ollut itsestään selvää ja mutkatonta.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Minä olen paneutunut kolminaisuuteen muutamista syistä.

2. En kuitenkaan kyennyt ymmärtämään miten myös Jeesus voi olla Jumala koska Isä on Jumala ja meillä on YKSI Jumala. Uskoin kuitenkin Raamatun Sanan. Aloin tutkimaan Raamatusta Jeesuksen persoonaa.

3. Jumala sanoi minulle että minun tulee tulevaisuudessa keskustella Jehovan Todistajien kanssa hengellisistä asioista. Jumala aikoi varustaa minua näitä tulevia keskusteluja varten. Minun tuli tutkia Raamatusta mm. kolminaisuutta. Olen myöhemmin keskustellut paljonkin Jehovan Todistajien kanssa. Jumalan Sana on hyvä tien näyttäjä. Silloin ei eksy eikä joudu harhaan kun pitää kiinni Sanasta.

""1. Uskoon tultuani huomasin että Raamattu sanoo Jeesusta Jumalaksi.
        Jeesuksen jumaluuden löytyminen oli minulle yksi "halleluja moment". ""

Ei pahalla, mutta älä hyvä ihminen valehtele näin julkisesti ja laajan ihmisjoukon edessä. Jumala sanoo Raamatussa, miten tätä Jeesusta Kristusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi. Huomaa sana PITÄÄ. Luuk 1:35

" Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päällesi ja Korkeimman voima varjoaa sinut, sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, .....p-i-t-ä-ä......k-u-t-s-u-t-t-a-m-a-n..........J-u-m-a-l-a-n...........P-o-j-a-k-s-i.

Olet aivan mieltä vailla, jos intät Jumalaa vastaan ja vielä teet Jumalasta valehtelijan. Nöyrtyisit, jos vielä tilaisuus on.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Minä olen paneutunut kolminaisuuteen muutamista syistä.

Ei pahalla, mutta teet Jumalalle suuren palveluksen, jos et keskustele kenenkään ihmisen kanssa opistasi.Olet siirtynyt epäuskossasi kumoamaan ja muuttamaan Jumalan ilmoituksia todella laajasti ja näin olet tehnyt Jumalan valehtelijaksi.

Toisaalta helpoimpi tie olisi kysäistä. Mihin Raamatun ilmoitukseen uskot sanasta sanaan,- niin,- lisäämättä fiktiivistä kuvitteluasi.

• ml213. kirjoitti:

""1. Uskoon tultuani huomasin että Raamattu sanoo Jeesusta Jumalaksi.
        Jeesuksen jumaluuden löytyminen oli minulle yksi "halleluja moment". ""

Ei pahalla, mutta älä hyvä ihminen valehtele näin julkisesti ja laajan ihmisjoukon edessä. Jumala sanoo Raamatussa, miten tätä Jeesusta Kristusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi. Huomaa sana PITÄÄ. Luuk 1:35

Olet aivan mieltä vailla, jos intät Jumalaa vastaan ja vielä teet Jumalasta valehtelijan. Nöyrtyisit, jos vielä tilaisuus on.

Ota ml213 Raamattusi ja lue sieltä muitakin jakeita.
        Siellä on todella muitakin jakeita ja niissä on sanoma.
        Ne on myös uskottava. Sinähän uskot koko Raamatun
        Jumalan Sanaksi, vai mitä? Jos et usko, älä tekeydy
        uskovaksi. Jos uskot, ota vastaan jokaisen Raamatun
        jakeen Sana ja usko se.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Ota ml213 Raamattusi ja lue sieltä muitakin jakeita.
        Siellä on todella muitakin jakeita ja niissä on sanoma.
        Ne on myös uskottava. Sinähän uskot koko Raamatun
        Jumalan Sanaksi, vai mitä? Jos et usko, älä tekeydy
        uskovaksi. Jos uskot, ota vastaan jokaisen Raamatun
        jakeen Sana ja usko se.

Raamatussa tosiaakin on paljon ilmoituksia, mutta älä kuvittele hulluina päivinäsikään, että jokin jae kumoaisi toisen. Esim. jos Jumala jo heti alussa ilmoittaa miten Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, niin tätä ilmoitusta ei Jumala muuta tai kumoa missään muussa vaiheessa.
        Mutta,- sinä teet sen ja surutta.

PS.
        Kasteeseen liittyviä ilmoituksiako sinulle tulisi tuoda höpötyksesi rinnalle.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Raamatussa tosiaakin on paljon ilmoituksia, mutta älä kuvittele hulluina päivinäsikään, että jokin jae kumoaisi toisen. Esim. jos Jumala jo heti alussa ilmoittaa miten Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, niin tätä ilmoitusta ei Jumala muuta tai kumoa missään muussa vaiheessa.
        Mutta,- sinä teet sen ja surutta.

PS.
        Kasteeseen liittyviä ilmoituksiako sinulle tulisi tuoda höpötyksesi rinnalle.

"ml" taasen toteaa:

>> Esim. jos Jumala jo heti alussa ilmoittaa miten Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, niin tätä ilmoitusta ei Jumala muuta tai kumoa missään muussa vaiheessa. >>

Katsotaanpas taasen mitä alussa tarkoittaa.

1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan. ( Moos. 1. )

Tässä alussa Jeesus jo on.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

Sotket nyt asioita alusta alkaen.

• ml213.
        Usko Toivonen kirjoitti:

"ml" taasen toteaa:

>> Esim. jos Jumala jo heti alussa ilmoittaa miten Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, niin tätä ilmoitusta ei Jumala muuta tai kumoa missään muussa vaiheessa. >>

Katsotaanpas taasen mitä alussa tarkoittaa.

1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan. ( Moos. 1. )

Tässä alussa Jeesus jo on.

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1.

Sotket nyt asioita alusta alkaen.

Jeesus Kristus on aina Jumalan Poika. Tästä oli kysymys. Mitä taas tulee Sanaan, niin Sana on Jumala,- jonka Jumala toi ihmisten tietoisuuteen juuri Pojan kautta. Heb 1

Mikä tässä on outoa tai ristiriitaista eli Nasaretin Jeesus on ja pysyy Kristuksena Herrana ja Jumalan Poikana. Ymmärrätkö?

Kyllä ristiriitaisuus on UT ymmärryksessä,- ei Jumalan ilmoituksissa. Ihan naurattaa,- vielä kun lähden saunomaan,- että kuvittelet Jumalan unohtaneen sen mitä ilmoitti Luuk 1:35 Jeesuksen syntymästä.

Niin, jos et ymmärrä asiaa, niin ongelma ei ole Jumalan ilmoituksissa,- vaan todella ymmärryskyvyssäsi ja erikoisesti epäuskossasi.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Jeesus Kristus on aina Jumalan Poika. Tästä oli kysymys. Mitä taas tulee Sanaan, niin Sana on Jumala,- jonka Jumala toi ihmisten tietoisuuteen juuri Pojan kautta. Heb 1

Mikä tässä on outoa tai ristiriitaista eli Nasaretin Jeesus on ja pysyy Kristuksena Herrana ja Jumalan Poikana. Ymmärrätkö?

Kyllä ristiriitaisuus on UT ymmärryksessä,- ei Jumalan ilmoituksissa. Ihan naurattaa,- vielä kun lähden saunomaan,- että kuvittelet Jumalan unohtaneen sen mitä ilmoitti Luuk 1:35 Jeesuksen syntymästä.

Niin, jos et ymmärrä asiaa, niin ongelma ei ole Jumalan ilmoituksissa,- vaan todella ymmärryskyvyssäsi ja erikoisesti epäuskossasi.

Jospa katsotaan mieluummin Raamatun ilmoituksesta " ml ", kuin sinun ymmärryksestäsi.

Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta Joh 12 / Jes 6.

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        Joh. 12.

Johannes viittaa Jesaja 6. luvun tapahtumiin

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
        ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        -
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Sanoppa nyt omalla ymmärrykselläsi, kenen kirkkaus ja kenestä puhe?

• kumouksen ilta...
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jospa katsotaan mieluummin Raamatun ilmoituksesta " ml ", kuin sinun ymmärryksestäsi.

Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta Joh 12 / Jes 6.

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        Joh. 12.

Johannes viittaa Jesaja 6. luvun tapahtumiin

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
        ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        -
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Sanoppa nyt omalla ymmärrykselläsi, kenen kirkkaus ja kenestä puhe?

Minä taas en ymmärrä mihin noilla pitkillä Raamatun rimpsuilla pyrit. Pyritkö kumoamaan tuon Luukaksen 1 luvun ja 35 jakeen ilmoituksen vai mitä meinaat??

• Usko Toivonen
        kumouksen ilta... kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä mihin noilla pitkillä Raamatun rimpsuilla pyrit. Pyritkö kumoamaan tuon Luukaksen 1 luvun ja 35 jakeen ilmoituksen vai mitä meinaat??

En toki pyri kumoamaan Raamatun ilmoitusta, vaan juuri päinvastoin.

Tuosta, mitä sanot pitkiksi rimpsuiksi, Raamattu ilmoittaa Jeesuksen olemuksen ennen palvelijan, orjan muotoon tuloa.

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2.

• kumouksen ilta..
        Usko Toivonen kirjoitti:

En toki pyri kumoamaan Raamatun ilmoitusta, vaan juuri päinvastoin.

Tuosta, mitä sanot pitkiksi rimpsuiksi, Raamattu ilmoittaa Jeesuksen olemuksen ennen palvelijan, orjan muotoon tuloa.

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2.

Kirjoituksista päätellen olet kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jumala. Miksi sitten syrjit tuota Luukas 1 ja 35 ilmoitusta? Sinusta ei oikein saa selvää mitä uskontoa edustat.

• jaikal.se

>>>- Siunausta sinulle Jaikal

• jaikal.se
        kumouksen ilta.. kirjoitti:

Kirjoituksista päätellen olet kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jumala. Miksi sitten syrjit tuota Luukas 1 ja 35 ilmoitusta? Sinusta ei oikein saa selvää mitä uskontoa edustat.

>>>Kirjoituksista päätellen olet kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jumala. Miksi sitten syrjit tuota Luukas 1 ja 35 ilmoitusta? Sinusta ei oikein saa selvää mitä uskontoa edustat.

• ml213.
        jaikal.se kirjoitti:

>>>Kirjoituksista päätellen olet kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jumala. Miksi sitten syrjit tuota Luukas 1 ja 35 ilmoitusta? Sinusta ei oikein saa selvää mitä uskontoa edustat.

"""Jeesus on Jumalan Poika.
        Jumalan Poika tarkoittaa; Jumala ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa."""

Tuo on erikoisen totta ja totuutta, mutta miksi et pysy tuossa uskossa. Todella koko UT ilmoittaa, miten Jumala ilmenstyi,- teki tunnustekoja, ihmeitä ja puhui Jeesuksen Kristuksen kautta,- joka juuri oli se liha ja Jumalan Poika. Kaikki Ap.2:22 ja Ap2:36 ja Joh 20:30....31 jne..... kertoo juuri tuosta mitä kopioimassani kohdassa kerroit. Samalla tavalla myös Jumala on ihmisessä ja ihminenkin mahdollistaa kirkastamaan tämän Jumalan ruumiissaan. Aikaisemminhan sinä uskoit, miten kohde on Jumala,- jossa Jumala ilmestyy.
        Tuohon juuri liittyy, miten Jeesus Kristus ei ole Jumala,- vaan hän on Jumalan kuten Raamattu yksn kantaan ilmoitaa.

Nytkö vasta heräsit unestasi todellisuuteen. Pysy tuossa uskossa ja iloitkaamme yhteisestä uskostamme.

• Usko Toivonen
        kumouksen ilta.. kirjoitti:

>> Kirjoituksista päätellen olet kyllä sitä mieltä, että Jeesus on Jumala. Miksi sitten syrjit tuota Luukas 1 ja 35 ilmoitusta? >>

En suinkaan syrji yhtäkään Raamatunjaetta.

Luukas 1:35 on kuvaus, kuinka Sana tuli lihaksi, otti palvelijan, orjan muodon.

• ml213.

"""Koska Jumala on Pyhä Henki ja Jeesuksen Isä, Isää rukoiltaessa rukoillaan Pyhää Henkeä. Niin se ei ole Raamatun vastaita rukoilla Pyhälle Hengelle suoraan jos rukoilija on varttunut uskossa"""

Huomaappa jaikal, miten laajasti ja pahasti olet vinoutunut uskossasi. Vertaa Jumalan ilmoitukseen ,mitä kirjoittelet;

Sinun määritelmäsi Jumalan olemuksesta vaikuttaa lähes kaikkeen Jumalan ilmoituksia kumoten.

• >>>rukoilkaa ...Pyhässä ...Hengessä....

• jaikal kirjoitti:

>>>rukoilkaa ...Pyhässä ...Hengessä....

Näin uskoivat juutalaiset, Jumalan kansa, aikojen alusta lähtien.

Deu 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Jaikal ei tätä usko, vaan hänen mielestään Jumalan kansa oli väärässä.
        Hänen mielestään pitää uskoa Nikean piispoja, joilla oli paljon parempi käsitys Jumalasta kuin Jumalan kansalla.

He osasivat selittää selittämättömän, Jumalan. Jaikal uskoo heitä, ei Jumalan kansaa.
        Jaikalin mielestä Jumala valitsi väärin kansansa, eikä opettanut heille oikein, että Jumala on yksi. Jumalan valitsema kansa oli väärässä, Jumala valehteli heille. Se on Jaikalin mielipide.

Jaikal ja kumppanit ovat oikeassa ja Jumala väärässä. Ei Jumala tarkoittanut olevansa yksi Moosekselle antamassaan ilmoituksessa.
        Hän tarkoitti olevansa kolme, vaikka ei sitä nyt suoraan sanonutkaan. Hän lähetti Pyhän Hengen kumoamaan tuon harhan, että hän olisi vain yksi.

Onneksi muutamat ovat sen ymmärtäneet. Ei Jeesus ole Jumalan Poika vaan Jumala.
        Mitä sanoo raamattu?

Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1.Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        1Tim. 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        1Tim. 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

• Usko Toivonen
        Jonah kirjoitti:

Näin uskoivat juutalaiset, Jumalan kansa, aikojen alusta lähtien.

Deu 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Jaikal ei tätä usko, vaan hänen mielestään Jumalan kansa oli väärässä.
        Hänen mielestään pitää uskoa Nikean piispoja, joilla oli paljon parempi käsitys Jumalasta kuin Jumalan kansalla.

He osasivat selittää selittämättömän, Jumalan. Jaikal uskoo heitä, ei Jumalan kansaa.
        Jaikalin mielestä Jumala valitsi väärin kansansa, eikä opettanut heille oikein, että Jumala on yksi. Jumalan valitsema kansa oli väärässä, Jumala valehteli heille. Se on Jaikalin mielipide.

Jaikal ja kumppanit ovat oikeassa ja Jumala väärässä. Ei Jumala tarkoittanut olevansa yksi Moosekselle antamassaan ilmoituksessa.
        Hän tarkoitti olevansa kolme, vaikka ei sitä nyt suoraan sanonutkaan. Hän lähetti Pyhän Hengen kumoamaan tuon harhan, että hän olisi vain yksi.

Onneksi muutamat ovat sen ymmärtäneet. Ei Jeesus ole Jumalan Poika vaan Jumala.
        Mitä sanoo raamattu?

Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1.Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        1Tim. 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        1Tim. 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

Jonah kirjoittaa:

>> Näin uskoivat juutalaiset, Jumalan kansa, aikojen alusta lähtien. >>

Niinhän he uskovat vielä tänäkin päivänä, kunnes peite otetaan pois.

2. Kor. 3:14

Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

2. Kor. 3:15

Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;

Mutta ..

2. Kor. 3:16

mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

• On se oikein, sillä Jeesus = Vapahtaja, on Jumalan Armo ja Rakkaus, joka on tullut meille - I s ä l t ä - J u m a l a l t a:

1.Korinttolaiskirje 1
      30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi - J u m a l a l t a - ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,"

Efesolaiskirje 1
      2 "Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen - K r i s t u k s e n -
      J u m a l a - ja - I s ä, - joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      8 Tätä armoa hän (Isä) on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"

• Te ette kärsi kuulla.

Joh 8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        Joh 8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        Joh 8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        Joh 8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.

• Jonah kirjoitti:

Te ette kärsi kuulla.

Joh 8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        Joh 8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        Joh 8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        Joh 8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.

Älä nolaa ekivaaria, uskonveljeäsi noin pahasti.

• Vaas.
        jaikal kirjoitti:

Jaikalin (harhaanjohtajan) pitäisi älytä poistua täältä. Saat paljon vahinkoa aikaan. Nyt yrität saada meidät uskovat rukoilemaan Pyhää Henkeä. Oppisi ei ole Raamatusta muutenkaan tai olet käsittänyt joitain kohtia väärin. Kaikista ei ole opettajiksi. Yrittäisit jo ymmärtää se asia.

• Vaas. kirjoitti:

Jaikalin (harhaanjohtajan) pitäisi älytä poistua täältä. Saat paljon vahinkoa aikaan. Nyt yrität saada meidät uskovat rukoilemaan Pyhää Henkeä. Oppisi ei ole Raamatusta muutenkaan tai olet käsittänyt joitain kohtia väärin. Kaikista ei ole opettajiksi. Yrittäisit jo ymmärtää se asia.

Miksi apostolit olivat neuvottelussa Pyhän Hengen kanssa?
        Eihän he vain rukoilleet Pyhää Henkeä? Harmi kun sinä et ollut neuvomassa heitä miten ja ketä pitää rukoilla.

Apostolien teot 15:28 "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:"

• jaikal kirjoitti:

Pidän kaikkia täällä palstalla kirjoittajia veljinäni, mutta te vihaatte minua juuri sen tähden, kun kerron kirjoituksista koko totuuden.

1.Mooseksen kirja 37
        4 "Kun hänen veljensä näkivät, että heidän isänsä rakasti häntä enemmän kuin kaikkia hänen veljiänsä, vihasivat he häntä - e i v ä t k ä - v o i n e e t -
        p u h u t e l l a - h ä n t ä - y s t ä v ä l l i s e s t i."

Viha ja katkeruus tulee puhujasta esille epäystävällisenä puheena, valehteluna ja käytöksenä!

Jonah ei ole minua nolannut, mutta sinä, Jaikal, ja eräät muut olette yrittäneet parhaanne mukaan nolata minua valheillanne!

• jaikal kirjoitti:

Miksi apostolit olivat neuvottelussa Pyhän Hengen kanssa?
        Eihän he vain rukoilleet Pyhää Henkeä? Harmi kun sinä et ollut neuvomassa heitä miten ja ketä pitää rukoilla.

Apostolien teot 15:28 "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:"

Raamattu erittelee määrättyjä tehtäviä varten Jumalan lähettämät henget kunkin tehtävän mukaan; [Jes.11:2] "Esimerkiksi viisauden henki" ja "ymmärryksen henki" ovat enkeleitä:

Hebrealaiskirje 1
        14 "Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"

Jumala lähettää enkelit meitä palvelemaan. Ei sitä sitä varten että me palvelisimme enkeleitä!

Kolossalaiskirje 2
        18 "Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama."

Matteuksen evankeliumi 4
        10 'Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun - J u m a l a a s i, - pitää sinun kumartaman ja - h ä n t ä - a i n o a t a
        p a l v e l e m a n.'"

Matteuksen evankeliumi 6
        9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; ..."

• Lapsen uskossa vaan
        ekivaari kirjoitti:

Pidän kaikkia täällä palstalla kirjoittajia veljinäni, mutta te vihaatte minua juuri sen tähden, kun kerron kirjoituksista koko totuuden.

1.Mooseksen kirja 37
        4 "Kun hänen veljensä näkivät, että heidän isänsä rakasti häntä enemmän kuin kaikkia hänen veljiänsä, vihasivat he häntä - e i v ä t k ä - v o i n e e t -

Viha ja katkeruus tulee puhujasta esille epäystävällisenä puheena, valehteluna ja käytöksenä!

Jonah ei ole minua nolannut, mutta sinä, Jaikal, ja eräät muut olette yrittäneet parhaanne mukaan nolata minua valheillanne!

Te kaikki.Miksi olet alkaneet tähän mielettömään väittelyyn,eikö asioita voi ottaa niin kuin ne on kirjoitettu.Miksi pitää vääntää noin,ihan kuin väittelisitte ihan vaan oman ylpeytenne tähden,ei Herran kunnia,vaan ihmisen kunnia.Tämä on surullista huomata.Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten,usko mitä sanassa sanotaan.Aamen

• Lapsen uskossa vaan kirjoitti:

Te kaikki.Miksi olet alkaneet tähän mielettömään väittelyyn,eikö asioita voi ottaa niin kuin ne on kirjoitettu.Miksi pitää vääntää noin,ihan kuin väittelisitte ihan vaan oman ylpeytenne tähden,ei Herran kunnia,vaan ihmisen kunnia.Tämä on surullista huomata.Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten,usko mitä sanassa sanotaan.Aamen

Aamen. Lasten kaltainen on vieläkin, niin kuin oli Jeesuksen aikana:

Matteuksen evankeliumi 11
        16 "Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
        17 sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet.'"

Tervetuloa lasten kaltaiseksi!

• ekivaari kirjoitti:

1.Mooseksen kirja 37

Ei sinua vihata. Uskovat eivät vihaa ihmisiä.
        Uskovat rakastavat kaikkia ihmisiä mikäli Kristus
        heissä on saanut valtaa. Sinun opetuksistasi ei pidetä.
        Sinä et kerro totuutta. Sinä siteeraat Raamatun jakeita
        irrotettuna asiayhteydestään ja rakennat niistä opin.
        On kaksi eri asiaa;

1. Jumalan Sana ja Pyhä Henki käyttää ihmistä
        Raamatun totuuksien esille tuomiseen.

2. Ihminen käyttää Jumalan sanaa omien oppiensa tukemiseen.

Huomaatko että vaihtoehto nr 2:ssa on Jumalan Sana pienellä s:ällä.
        Tämä siitä syystä koska Jumalan Sana väärin käytettynä on harhaoppia ja kuollutta kirjainta jota Pyhä Henki ei todista omakseen. Siinä ei ole Pyhän Hengen antamaa elämää. Raamatun jakeista voidaan rakentaa miltei minkälaisia oppeja tahansa.
        Kaikessa Raamatun Sanan opettamisessa ja julistamisessa on elintärkeää että Pyhä Henki on mukana ja elävöittää Sanan.
        Pyhä Henki ei tietenkään ole mukana harhaopeissa.

Mutta minä olen ihmetellyt sinua kaikki nämä vuodet kun olen
        palstaa seurannut ja täällä kirjoitellut. Minä olen huolissani
        sinusta. Minua kirjoittelusi kiusaavat mutta minä en vihaa sinua. Minä todella toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan suurta siunausta. Mutta oppejasi ja kirjoittelujasi en siunaa.

• l-h

Ps. 50:15
      Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
      me kaikki joudumme tuolle viivalle---siina unohtuu vaittelyt kuka -on mita.jne.

vain syntisen rukous--Herra ole minulle syntiselle armollinen..ei suuria teologisia totuuksia,vain Hanen laheisyys,ja levoton sydan rauhoittuu

• >>>vain syntisen rukous--Herra ole minulle syntiselle armollinen..ei suuria teologisia totuuksia,vain Hanen laheisyys,ja levoton sydan rauhoittuu

• l-h

jaikal---Uskovat luulevat olevansa nöyriä sanoessaan olevansa syntisiä. Mutta se on ylpeyttä eikä nöyryyttä.//

olisikohan sittenkin niin,etta se on enemman rehellisyytta,kun ylpeytta?

ja vain asui synti paavalissakin,vai onko tuokin hanen ylpeyttansa?

7 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

eli armahdettu syntinen lienee oikeampi sana..

sanot---Tutki Raamatustasi UT:n kirjeiden alusta keille Paavali kirjoitti kirjeensä. Kirjoittiko hän syntisille uskoville vai joillekin muille? //

juu mutta kun, nuo synnittomat efesolaiset tahtoivat karata sinne synninpoluille takaisin-- vai pysyivatko he synnittomina raamatun mukaan?

tuossa rehellinen tunnustus--2. Kor. 11:29

Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

• jaikal

Tämä taitaa olla täydellinen mahdottomuus
        sinulla ja monilla muillakin ihmisillä ymmärtää että
        vanhurskas ihminen ei ole sama asia kuin synnitön ihminen.
        Vanhurskas ei siis tarkoita synnitöntä ihmistä.
        Vanhurskas on armosta pelastetun Jumalan lapsen
        asema pyhän ja vanhurskaan Jumalan edessä. Uskova on
        Kristuksessa. Hänessä jokainen on vanhurskas.

Koska uskova on vanhurskas mutta uskovasta itsestään ei löydy perustaa hänen vanhurskaudelleen, hänen vanhurskauttaan
        täytyy etsiä jostakin muusta lähteestä. Raamattu ilmoittaa uskovan
        vanhurskauden lähteen ja perustan 1 Kor 1:30, Room 3:21-24 ja 2 Kor 5:21. jakeissa.

• jaikal.se

>>>nuo synnittomat efesolaiset tahtoivat karata sinne synninpoluille takaisin

• jaikal kirjoitti 23.10.2011 klo 09:35

>"Sinun opetuksistasi ei pidetä.
      Sinä et kerro totuutta.
      Sinä siteeraat Raamatun jakeita irrotettuna
      asiayhteydestään ja rakennat niistä opin.
      On kaksi eri asiaa;

1. Jumalan Sana ja Pyhä Henki käyttää ihmistä
      Raamatun totuuksien esille tuomiseen.

2. Ihminen käyttää Jumalan sanaa omien oppiensa tukemiseen."<

Eivät kaikki pitäneet Jeesuksenkaan opetuksesta. Totuuden kertomisesta vain sanon että olen pääasiassa lainannut Jeesuksen ja apostolien opetuksia, mutta te trinitaarit lainailette Athaniosta ja Petri Kososta tai jotakin muuta puuta ja heinää puhuvaa ja laulavaa.

Siteerauksista puheen ollen pitää huomautan että olen valmis keskustelemaan kaikista käsiteltävää asiaa koskevista raamatunlauseista. Esimerkiksi onko Jeesus Jumala vai eikö ole, on kieltämättä Raamatun ristiriitainen kysymys, johon olen yrittänyt saada järkevää ja ymmärrettävää selitystä.

Jeesus ja apostoli Paavali yksiselitteisen täsmällisesti opettivat Isän yksin olevan tosi ja ainoa Jumala, [Joh.17:3; 1.Kor.8:6; Ef.4:6] joka on myös Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, [2.Kor.1:3; Ef.1:3,17; 1.Piet.1:3] Näistä tulee niin vankka ja vastaansanomaton todistus, että "Isä yksin on ainoa tosi Jumala", eikä sitä muutamilla käännösvirheistä johdetuilla aihetodisteilla voi kumota.

Lisäksi Raamattu vakuuttavasti todistaa että poika ei omista Isää, vaan Isä omistaa pojan, joka kutsuu Isää Herrakseen, [Ps.2:7; Sananl.8:22]
      Jotta se niistä irrotetuista jakeista ja asiayhteydestä.

Kohdista 1. ja 2. totean vain että olen uskonut itseni Kristuksen muokattavaksi enkä ole vaatinut Kristusta itseni muokattavaksi [Joh.2:24,25]

1.Korinttolaiskirje 3
      23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."

• Huomautan sinulle vain sen, minkä olen vuosien saatossa jo monta kertaa ennenkin sanonut. Älä sekoita Jumalan olemusta ja asemaa. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välillä on asemallisia eroja, mutta ei olemuksellisia eroja. Sekoittelet taitavasti kaikki Raamatun kohdat, joissa puhutaan Jeesuksen ihmisyydestä, tai joissa kuvataan asemallisia eroja ja pyrit aktiivisesti unohtamaan sen totuuden, että Jeesusta kutsutaan Raamatussa Jumalaksi. Hän on Jumala ja ihminen. Miksi sinä et eki voi lukea koko Raamattua? Jos haluat ottaa Raamatusta vain osan, niin silloin sinä teet Raamatun ilmoitukselle väkivaltaa. Teet siitä opin, joka ei ole kokonainen ja toimiva oppi. Tällä tavalla saadaan mitä merkillisimpiä oppeja, jotka ontuvat ja saavat aikaan vain kysymyksiä, vailla vastauksia. Uskallatko sinä eki lukea kaikki kohdat Raamatusta ja voitko käsi sydämellä sanoa, että tunnustat jokaisen kirjoituksen todeksi Pyhän Hengen inspiroimaksi Jumalan sanaksi, jota meidän tulee opettaa ja johon meidän tulee varauksitta uskoa?

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää

Uskotko sinä ekivaari nämä yllä olevat Raamatun kohdat? Voitko sinä tunnustaa Jeesuksen olevan sitä, mitä Raamattu selvästi ilmoittaa hänen näiden edellä olevien jakeiden valossa olevan?

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Huomautan sinulle vain sen, minkä olen vuosien saatossa jo monta kertaa ennenkin sanonut. Älä sekoita Jumalan olemusta ja asemaa. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välillä on asemallisia eroja, mutta ei olemuksellisia eroja. Sekoittelet taitavasti kaikki Raamatun kohdat, joissa puhutaan Jeesuksen ihmisyydestä, tai joissa kuvataan asemallisia eroja ja pyrit aktiivisesti unohtamaan sen totuuden, että Jeesusta kutsutaan Raamatussa Jumalaksi. Hän on Jumala ja ihminen. Miksi sinä et eki voi lukea koko Raamattua? Jos haluat ottaa Raamatusta vain osan, niin silloin sinä teet Raamatun ilmoitukselle väkivaltaa. Teet siitä opin, joka ei ole kokonainen ja toimiva oppi. Tällä tavalla saadaan mitä merkillisimpiä oppeja, jotka ontuvat ja saavat aikaan vain kysymyksiä, vailla vastauksia. Uskallatko sinä eki lukea kaikki kohdat Raamatusta ja voitko käsi sydämellä sanoa, että tunnustat jokaisen kirjoituksen todeksi Pyhän Hengen inspiroimaksi Jumalan sanaksi, jota meidän tulee opettaa ja johon meidän tulee varauksitta uskoa?

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää

Uskotko sinä ekivaari nämä yllä olevat Raamatun kohdat? Voitko sinä tunnustaa Jeesuksen olevan sitä, mitä Raamattu selvästi ilmoittaa hänen näiden edellä olevien jakeiden valossa olevan?

Raamatun selvä määritelmä siitä, kuka Jumala on, on tämä:

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin - a i n o a s t a a n - y k s i - J u m a l a,
        I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Koska kaikki ei ole pojasta vaan "pojan kautta", ei jumalamääritelmä häneen ja Pyhään henkeen sovi, vaan "ainoastaan Isä yksin on tosi Jumala", niin kuin Jeesus opetti, [Joh.17:3]

Minä uskon että Kristuksessa asuu Jumalan koko täyteys, koska Isä on sen täyteyden häneen voidellut, enkä hylkää käännösvirheisiin perustuvien raamatunkohtien tähden asiakokonaisuutta ja selvä sekä suoraa Jeesuksen opetusta.

Uskon että meillä on vain yksi ainoa Jumala, Isä, ja häneltä sanan ja kirkkauden saaneet ovat Isän ja Jeesuksen mainitsemia monikkojumalia,
        — jumaliksi sanottuja — kuolevaisia herroja, [Joh.10:32-35; 1.Kor.8:5,6]

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Asiayhteys selvästi ilmaisee että Hepr.1:8 jae, jossa poikaa sanotaan Jumalaksi, on lainattu räikeästi vääristellen 2.Samuelin kirjan seitsemännestä luvusta, jonka yhdessäkään jakeessa Isä ei puhuttele poikaa Jumalana, vaan sanoilla "minun poikani", ja lupaa hänelle pysyvän valtaistuimen, mutta ei nimitä Jumalaksi.

Hepr.1:9 jakeessa heti kerrotaan, että pojalla on Isä Jumala, "sinun Jumalasi", on voidellut sinua enemmän kuin osaveljiäsi. Minä en tunnusta käännös- ja tahallisia "poika on Jumala"-virheitä Jumalan inspiroimiksi, vaan ihmisten tekemiksi virheiksi.

Olen täysin vakuuttunut sisimmässäni, että Hepr.1:8 jakeen kirjoittaja on tarkoittanut ilmaista asian näin:

1:8 "mutta pojasta Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Alkuperäinen profetia oli näin:

"Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi." [2.Sam.7:13]

Heprealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "S i n ä - o l e t - m i n u n
        P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "S i n ä - o l e t
        p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."

• ekivaari kirjoitti:

Raamatun selvä määritelmä siitä, kuka Jumala on, on tämä:

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin - a i n o a s t a a n - y k s i - J u m a l a,
        I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Koska kaikki ei ole pojasta vaan "pojan kautta", ei jumalamääritelmä häneen ja Pyhään henkeen sovi, vaan "ainoastaan Isä yksin on tosi Jumala", niin kuin Jeesus opetti, [Joh.17:3]

Minä uskon että Kristuksessa asuu Jumalan koko täyteys, koska Isä on sen täyteyden häneen voidellut, enkä hylkää käännösvirheisiin perustuvien raamatunkohtien tähden asiakokonaisuutta ja selvä sekä suoraa Jeesuksen opetusta.

Uskon että meillä on vain yksi ainoa Jumala, Isä, ja häneltä sanan ja kirkkauden saaneet ovat Isän ja Jeesuksen mainitsemia monikkojumalia,
        — jumaliksi sanottuja — kuolevaisia herroja, [Joh.10:32-35; 1.Kor.8:5,6]

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Asiayhteys selvästi ilmaisee että Hepr.1:8 jae, jossa poikaa sanotaan Jumalaksi, on lainattu räikeästi vääristellen 2.Samuelin kirjan seitsemännestä luvusta, jonka yhdessäkään jakeessa Isä ei puhuttele poikaa Jumalana, vaan sanoilla "minun poikani", ja lupaa hänelle pysyvän valtaistuimen, mutta ei nimitä Jumalaksi.

Hepr.1:9 jakeessa heti kerrotaan, että pojalla on Isä Jumala, "sinun Jumalasi", on voidellut sinua enemmän kuin osaveljiäsi. Minä en tunnusta käännös- ja tahallisia "poika on Jumala"-virheitä Jumalan inspiroimiksi, vaan ihmisten tekemiksi virheiksi.

Olen täysin vakuuttunut sisimmässäni, että Hepr.1:8 jakeen kirjoittaja on tarkoittanut ilmaista asian näin:

1:8 "mutta pojasta Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Alkuperäinen profetia oli näin:

"Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi." [2.Sam.7:13]

Heprealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "S i n ä - o l e t - m i n u n
        P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "S i n ä - o l e t
        p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Eihän nyt vain ekille ole sattunut Jehovan todistajien opus käteen? Tarkistapa, mitä kannessa lukee.

• l-h

ja et sitten jaikali jaksanut viestiani lukea sanoinhan---eli armahdettu syntinen lienee oikeampi sana..
      mutta syntisena piti paavalikin itseaan --vai pitiko? armahdettuna syntisena..

kuuntelin juuri vaeltajan virren... rehellista itsensa ruotimista joka lause..olkaamme rehellisia.

• Mitä luulet? Pitikö Paavali itseään pelastettuna uskovana?
        Paavali luki itsensä vanhurskautettujen joukkoon.
        Hän puhui viittaamassasi jakeessa entisestä vaeltajana Jumalan seurakunnan vainoojana. Eihän hän uskovana pitänyt itseään suurimpana syntisenä. Tämän ymmärtäminen ei nyt niin paljon ymmärrystä vaadi.

Paavalin teologian mukaan kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat siksi syntisiä ja synnin alla. Näistä kaikista syntisistä Paavali sanoi olevansa se kaikkein suurin syntinen. Miksi Paavali niin sanoo, sillä on se jumalallinen tarkoitus että kukaan syntinen ihminen ei voi väittää olevansa liian suuri syntinen voidakseen saada syntinsä anteeksi ja pelastua. Koska Jeesus pelasti suurimmankin syntisen, kuka tahansa voi pelastua. Näin evankelista ja Jumalan Sanan palvelija voi osoittaa tämän Raamatusta suurille syntisille ja johdattaa heidät sisälle pelastukseen.

Kaikille syntisille ihmisille tarjotaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Näille kaikille syntisille tarjotaan myös vanhurskautusta ja pyhitystä Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesuksen vastaan ottanut syntinen on puhdistettu kaikesta synnistä Jeesuksen verellä. Hän on nyt synnistä vapautettu. Hänestä on tullut Jumala palvelija. Hän on uskovana vanhurskautettu ja pyhitetty Jumalan lapsi. Siksi hän on vanhurskas ja pyhä. Paavali luki itsensä näiden pelastettujen ja vanhurskautettujen uskovien joukkoon.
        Ei kait kukaan väitä että apostoli Paavali katsoi olevansa pelastuksen ulkopuolella?

Syntiset menevät kadotukseen.
        Vanhurskaat menevät taivaaseen.

Kuuntele sinäkin virttä "Jeesuksen vanhurskaus".
        Miten se menikään? En löydä sit Yuoutubesta.

Ah kuinka kerran seisoisin
        edessä Herrani
        jos tämä lahja autuain ei olis omani"

En kyllin taida katsella ja siitä iloita.
        Mä vaikka olen musta vaan,
        oon siinä puhtaana.
        Ei siinä löydy ryppyä ei mitään saastaista
        Se vanhurskaus on Jeesuksen
        ostettu kuolollaan.

Mutta tässä muita ihania virsiä

http://www.youtube.com/watch?v=iXVO_occ-eY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MDWitpf50VA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ipyu7mlrKLY&feature=related

• Jaikal 22.10.2011 klo 12:40 lainasi? Psalmi50;n kirjoitusta vastatessaan ekivaarille:

>"Älä sekoita Jumalan olemusta ja asemaa. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välillä on asemallisia eroja, mutta ei olemuksellisia eroja."<

Kommentoin tätä virkettänne: "on asemallisia eroja, mutta ei olemuksellisia eroja."

Kun Isää ja poikaa sekä heidän eroja vertaillaan, niin kirjoitukset selvästi todistavat, että Isä on itse olemus, ja poika on olemuksen kuva, [Hepr.1:3]

Eikö mielestäsi itse olemuksella ja sen kuvalla ole eroja?
      Eikö sinulla ja sinun heijasteellasi, kuvallasi ole eroa? Lauot noita päätelmiäsi omasta hatustasi.

Ps. En ehdi nyt muutamiin tunteihin vastailemaan.

• Hyvä eki, että olet huomannut Jeesuksen olevan Jumalan olemuksen kuva. Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti. Jeesuksessa me voimme nähdä Jumalan sataprosenttisen tarkasti, koska hänessä asuu koko Jumaluuden täyteys. Näinä viimeisinä aikoina Jumala puhuu meille Poikansa kautta ja hänessä, vain hänessä / hänen kauttaan meillä on Jumala. Ilman Jeesusta sinulla eki ei ole Jumalaa. Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus. Jeesuksessa meillä on yksi Jumala, joka ilmaisee itsensä kolmen eri persoonan kautta. Jumalan Poika on yhtä kuin Jumalan Sana, jota Raamattu kutsuu Jumalaksi. Hän siis ON Jumala, koska Raamattu niin sanoo. Emme voi ohittaa tätä selvää Raamatun ilmoitusta. Sana Jumala, on sen verran voimakas nimitys, että Raamattu ei koskaan leiki, tai anna väärää ilmoitusta tästä asiasta. Ilmoitus Jumalasta on oltava täsmällinen, koska se on kaiken Jumaluus opin a ja o. Tässä asiassa harhaan meneminen, johtaa siihen, että menet harhaan ihan kaikessa muussakin. Tämä oli myös ensimmäinen asia, jotka Israelin kansalle pyrittiin teroittamaan. Heidän tuli tietää, kuka on heidän Jumalansa. Me emme elä Vanhan Liiton aikaa, vaan Uuden Liiton aikaa ja Jumala on Uudessa Liitossa ilmoittanut / ilmaisut itsensä meille selvääkin selvemmin Pojassaan, jota Hän itse kutsuu Jumalaksi. Uuden Testamentin ilmoitus Jumalasta on se, että Hän(Jeesus) on Jumala. Tämän vahvistavat kaikki evankeliumit, kaikki seurakuntakirjeet, sekä Ilmestyskirja. Tämä löytyy myös Vanhasta Testamentista ja Jeesus itse sanoi, ettei meillä ole mitään muuta tietä Jumalan luokse kuin Hän itse. Jos etsit Jumalaa, etsit Jeesusta ja hänessä, vain hänessä sinä voit kohdata Jumalan. Siksi Raamattu sanookin, että jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isää. Tämä on vakava varoitus jokaiselle, joka ei usko Jeesuksen Jumaluuteen. Joka ei usko Jeesuksen olevan se, joka Hän on, kuolee synteihinsä.

• jaikal.se
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Hyvä eki, että olet huomannut Jeesuksen olevan Jumalan olemuksen kuva. Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti. Jeesuksessa me voimme nähdä Jumalan sataprosenttisen tarkasti, koska hänessä asuu koko Jumaluuden täyteys. Näinä viimeisinä aikoina Jumala puhuu meille Poikansa kautta ja hänessä, vain hänessä / hänen kauttaan meillä on Jumala. Ilman Jeesusta sinulla eki ei ole Jumalaa. Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus. Jeesuksessa meillä on yksi Jumala, joka ilmaisee itsensä kolmen eri persoonan kautta. Jumalan Poika on yhtä kuin Jumalan Sana, jota Raamattu kutsuu Jumalaksi. Hän siis ON Jumala, koska Raamattu niin sanoo. Emme voi ohittaa tätä selvää Raamatun ilmoitusta. Sana Jumala, on sen verran voimakas nimitys, että Raamattu ei koskaan leiki, tai anna väärää ilmoitusta tästä asiasta. Ilmoitus Jumalasta on oltava täsmällinen, koska se on kaiken Jumaluus opin a ja o. Tässä asiassa harhaan meneminen, johtaa siihen, että menet harhaan ihan kaikessa muussakin. Tämä oli myös ensimmäinen asia, jotka Israelin kansalle pyrittiin teroittamaan. Heidän tuli tietää, kuka on heidän Jumalansa. Me emme elä Vanhan Liiton aikaa, vaan Uuden Liiton aikaa ja Jumala on Uudessa Liitossa ilmoittanut / ilmaisut itsensä meille selvääkin selvemmin Pojassaan, jota Hän itse kutsuu Jumalaksi. Uuden Testamentin ilmoitus Jumalasta on se, että Hän(Jeesus) on Jumala. Tämän vahvistavat kaikki evankeliumit, kaikki seurakuntakirjeet, sekä Ilmestyskirja. Tämä löytyy myös Vanhasta Testamentista ja Jeesus itse sanoi, ettei meillä ole mitään muuta tietä Jumalan luokse kuin Hän itse. Jos etsit Jumalaa, etsit Jeesusta ja hänessä, vain hänessä sinä voit kohdata Jumalan. Siksi Raamattu sanookin, että jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isää. Tämä on vakava varoitus jokaiselle, joka ei usko Jeesuksen Jumaluuteen. Joka ei usko Jeesuksen olevan se, joka Hän on, kuolee synteihinsä.

>>>Poika on yhtä kuin Jumalan Sana, jota Raamattu kutsuu Jumalaksi. Hän siis ON Jumala, koska Raamattu niin sanoo. Emme voi ohittaa tätä selvää Raamatun ilmoitusta. Sana Jumala, on sen verran voimakas nimitys, että Raamattu ei koskaan leiki, tai anna väärää ilmoitusta tästä asiasta.

• kuva ja peilikuva
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Hyvä eki, että olet huomannut Jeesuksen olevan Jumalan olemuksen kuva. Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti. Jeesuksessa me voimme nähdä Jumalan sataprosenttisen tarkasti, koska hänessä asuu koko Jumaluuden täyteys. Näinä viimeisinä aikoina Jumala puhuu meille Poikansa kautta ja hänessä, vain hänessä / hänen kauttaan meillä on Jumala. Ilman Jeesusta sinulla eki ei ole Jumalaa. Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus. Jeesuksessa meillä on yksi Jumala, joka ilmaisee itsensä kolmen eri persoonan kautta. Jumalan Poika on yhtä kuin Jumalan Sana, jota Raamattu kutsuu Jumalaksi. Hän siis ON Jumala, koska Raamattu niin sanoo. Emme voi ohittaa tätä selvää Raamatun ilmoitusta. Sana Jumala, on sen verran voimakas nimitys, että Raamattu ei koskaan leiki, tai anna väärää ilmoitusta tästä asiasta. Ilmoitus Jumalasta on oltava täsmällinen, koska se on kaiken Jumaluus opin a ja o. Tässä asiassa harhaan meneminen, johtaa siihen, että menet harhaan ihan kaikessa muussakin. Tämä oli myös ensimmäinen asia, jotka Israelin kansalle pyrittiin teroittamaan. Heidän tuli tietää, kuka on heidän Jumalansa. Me emme elä Vanhan Liiton aikaa, vaan Uuden Liiton aikaa ja Jumala on Uudessa Liitossa ilmoittanut / ilmaisut itsensä meille selvääkin selvemmin Pojassaan, jota Hän itse kutsuu Jumalaksi. Uuden Testamentin ilmoitus Jumalasta on se, että Hän(Jeesus) on Jumala. Tämän vahvistavat kaikki evankeliumit, kaikki seurakuntakirjeet, sekä Ilmestyskirja. Tämä löytyy myös Vanhasta Testamentista ja Jeesus itse sanoi, ettei meillä ole mitään muuta tietä Jumalan luokse kuin Hän itse. Jos etsit Jumalaa, etsit Jeesusta ja hänessä, vain hänessä sinä voit kohdata Jumalan. Siksi Raamattu sanookin, että jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isää. Tämä on vakava varoitus jokaiselle, joka ei usko Jeesuksen Jumaluuteen. Joka ei usko Jeesuksen olevan se, joka Hän on, kuolee synteihinsä.

Psalmi50.15

Kirjoitit:
        >>> Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti.

• kuva ja peilikuva kirjoitti:

Psalmi50.15

Kirjoitit:
        >>> Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti.

No hyvä, että tarkensit. Tarkoitukseni olikin vain heittää ekille hänen omat arkumenttinsa takaisin, ei sen enpää.

• kuva ja peilikuva kirjoitti:

Psalmi50.15

Kirjoitit:

Ja sinä munasit itsesi tällä "ojennuksellasi".
        Mutta sinä puhuitkin puskasta. Silloin voi
        puhua mitä sylki suuhun tuo ilman että
        joutuu ottamaan puheistaan häpeää mikäli
        väärin mene. Nyt sinulla meni alta riman.
        Seuraavan kerran kun alat ojentamaan
        Psalmi50.15 nimimerkillä kirjoittavaa henkilöä,
        harkitse ensin mitä kirjoitat. Voi olla että
        jää kirjoittamatta. Minulla on vaikea löytää
        muutamien kirjoittajien viesteistä huomauttamista.
        Psalmi kuuluu näiden kirjoittajien joukkoon.
        Mutta ehkä tarkkasilmäisempi lukija huomaa
        jonkun pilkun väärässä paikassa,
        menen ja tiedä häntä.

• Psalmi50.15 kirjoitti 24.10.2011 klo 09:46 mm.:

>"Hyvä eki, että olet huomannut Jeesuksen olevan Jumalan olemuksen kuva. Jos minä katson itseäni peilistä, huomaan, että ihan sama olemus se sieltä tuijottaa takaisin. Ei mitään eroa, vaan peili toistaa minun kuvani sataprosenttisen tarkasti."<

Jeesus itse selitti tätä "Itse olemus / olemuksen kuva",-suhdetta seuraavalla tavalla:

Johanneksen evankeliumi 5
      19 'Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.'

Voiko olemuksen peilikuva tai valokuva itse mitään tehdä? Ei yhtikäs mitään, niin kuin Jeesus itse todisti, ja Jumalan sana kieltää jyrkästi minkäänlaisen kuvan asettamista Jumalaksi. Kuvat jättävät paljon arvailujen varaan, ja saattavat helposti pettää ja eksyttää, ellei tunne hyvin heijasteen tekevää itse olemusta;

1.Korinttolaiskirje 13
      12 "Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

• Ei Jeesus mikään valokuva ole ja sanoinkin jo sinulle, että älä sekoita asioita. Jeesus on myös ihminen, sitä ei pidä unohtaa. Ihmisenä Hän on meidän ylimmäinen pappimme ja lisäksi on asemallisia eroja, mutta Jumalan olemus on kuitenkin aina sama. Ei ole pientä Jumalaa ja suurta Jumalaa, vaan ainoastaan Jumala. Raamattu kertoo, että Jeesus on Jumala. Miksi sinä eki et usko selvää Raamatun ilmoitusta? Kerro nyt minulle / meille, että miksi Jumalan Sana ei kelpaa sinulle? Miksi otat Raamatusta yhden jakeen ja hylkäät toisen? Minä en tee niin, eikä kukaan muukaan, joka uskoo Jeesuksen Jumaluuteen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe