garminin päivitykset ei auta nopeuskameroihin

missä paras kartta?

olen ajellut aika paljon etelä ja länsisuomessa nuvi 1310 kanssa. 70kmh rajoituksia ei nuvissa ole viel tullu vastaa ne on joko 60 /80 ja näitä 70 on suomessakin kyllä kohtuullisesti. sitten eteläsuomen pääväylillä 100/120 nopeudet on monissa paikois garminis eri kuin maantiellä oikeesti. sitte esim lempäälästä etelään jossain toijalan nurkilla kun lähtee turkuun tai sinne länteen kaistat ei oo vieläkään garminissa oikein neuvoo turhaan ottamaan vasenta kun on jo vasemmalla samoin sieltä treelta lähdettäessä samoin pkseudulla. nämä vain pari esmeä jotka eilen huomasin. nää ei korjaannu karttapäivityksillä vaikka tiet ollut 2v toisenlailla. ihmeellisen paljo puutteita pitäskö kaikki ilmotta sinne gamrinin lähetystöön jonkun sivun kautta?

10

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t43t

      siis tarkoitin rajoituksiin ei kameroihin

      • Navinuvi

        Etkö osaa lukea liikennemerkkejä? Minä en aja navigaattorin mukaan, vaan katson tietä ja opasteita. Pääteillä ei navigaattoreita tarvita ja sivuteillä ne näyttävät väärin! Se siitä!


      • mistä johtuu
        Navinuvi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea liikennemerkkejä? Minä en aja navigaattorin mukaan, vaan katson tietä ja opasteita. Pääteillä ei navigaattoreita tarvita ja sivuteillä ne näyttävät väärin! Se siitä!

        pärjään ilman navia! mutta ongelmaan toivos ratkaisua.


      • mfw+
        Navinuvi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea liikennemerkkejä? Minä en aja navigaattorin mukaan, vaan katson tietä ja opasteita. Pääteillä ei navigaattoreita tarvita ja sivuteillä ne näyttävät väärin! Se siitä!

        jo nyt on hevonen. sinä rähjäät siinä. eikai kukaan lue navin perussteella liikennemerkkejä ne on 10km umpitaipaleella auttamassa muistia. vai muistatkohan itsekään kun ajat aina ylinopeutta....


    • muista...

      ...hengittää välillä...

    • eineehditännekäpylää

      Garminin karttoihin tulee uudet tiet 2-3 vuoden viiveellä, meidän lähellä olevan asuntoalueen tiet ja talot rakennettiin 2007-2009 ja ne alko näkyä Garminin kartoissa keväällä 2011. Ja miksi näin? No, ei ne Garminin karttojen päivittäjät ehdi joka käpykylässä käydä katsomassa olisiko uusia teitä ilmestynyt. Pelkästään Brasiliaan tulee uusia teitä satoja kilometrejä kuukausittain.

      • KT.

        Markkinat ovat niin pienet täällä meillä, ettei useinpia päivityksiä kertakaikkiaan kannata tehdä tänne pohjolanperukoille. Ihmisillä on edelleen kumma käsitys näistä päivityksistä, "kun meille on nyt tullut tämä uusi risteys sen pitäisi näkyä lähes heti karttapäivityksissä". Meillä täällä myydään niin vähän gps laitteitä, suhteessa esim. keskieuroppaan, ettei karttapäivitykset tule kuin monen vuoden päästä, jos silloinkaan.


      • selitä se
        KT. kirjoitti:

        Markkinat ovat niin pienet täällä meillä, ettei useinpia päivityksiä kertakaikkiaan kannata tehdä tänne pohjolanperukoille. Ihmisillä on edelleen kumma käsitys näistä päivityksistä, "kun meille on nyt tullut tämä uusi risteys sen pitäisi näkyä lähes heti karttapäivityksissä". Meillä täällä myydään niin vähän gps laitteitä, suhteessa esim. keskieuroppaan, ettei karttapäivitykset tule kuin monen vuoden päästä, jos silloinkaan.

        näkyyks ne nopeusrajoitukset kin viiveellä? garmin on sentään tehnyt navia ja karttoja yli 5v suomeenkin ja 70km/h rajoituksia ei oo vielä garminis pitäny paikkansa


    • Garmin-12

      Löytyy vain kaksi maailmanlaajuista autonavien kartan valmistajaa: Nawteq ja TeleAtlas. Ensinmainitun omistaa Nokia ja jälkimmäisen TomTom. Garmin käyttää siis Nawteqin karttoja kun puolestaan TomTom luonnollisesti TeleAtlaksen.

      Näiden kahden karttafirman kartat ovat kattavuudeltaan, tarkkuudeltaan ja tuoreudeltaan hyvin pitkälti samanlaiset. Mutta Suomi ei sellaisena "periferiamaana" varmaankaan ole päivityksien suhteen kummallakaan valmistajalla korkeimmalla prioriteetillä.

      Täytyy myös muistaa, että päivitetyn karttaaineiston tie kuntien maanmittareilta, asemakaavoittajilta, maanmittaushallitukselta jne. navigointikarttojen valmistajille on varsin pitkä. Näiltä tahoiltahan sekä Nawteq että TeleAtlas sen perusaineistonsa ostavat.

      • Vanhaa kamaa

        Sitä juuri, että se uusinkin karttapäivitys on aina oikeasti vuoden...viisi vanha... Maanteiden muutoksetkin tulee todella hitaasti paikoin (vaikka liputtaisi karttavirhettä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe