edistysaskelia paranemiseen... tai sitten ei

ulllllla

Lähden huomenna laivaristelylle, ja päätin eilen että en stressaa kaloreista ja ostan tax free kaupasta mässyä...... toivon vaan että kaikki menisi hyvin, ja tää vois olla edistyaskel kohti paranemista. mua silti pelottaa se syöminen ihan hirveesti!

ajattelin tänään hieman totuttaa itseäni niihin kiellettyihin herkkuihin... lähen ostamaan kaupasta joulupiparitaikinaa, mitä oon aina rakastanut, ja syön sitä sitten kahvin kanssa..

mä vaan haluun niin kovasti parantua, mutta EN LIHOA!! haluan nauttia elämästä ja ruuasta! edes tuon risteilyn ajan, haluaisin olla "normaali" ja herkutella ravintolaruualla ja tax free herkuilla!! en tiedä miten pystyn siihen, tai mua lähinnä pelottaa että menetän kontrollin ja ostan LIIKAA KARKKIA ja että SYÖN LIIKAA!! :(

vuosi sitten kun olin laivalla, mulla ei ollu tällästä ongelmaa, vaan söin aamupalaksi iloisesti croissantteja, mansikkahilloa ja kahvia, ostin tax free kaupasta tobleronea ja söin buffetpöydästä hieman ruokaa ja paljon suklaamoussea ja kakkua jälkiruuaksi. en ollut silloinkaan ylipainoinen. mutta nyt olen laihtunut siitä melkein 15 kg.

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinsemenee! :)

      Hienoa, että sä haluut nauttia ja pystyt antamaan itelles luvan! Varmasti pelottaa, mut ota se rohkea askel ja yritä nauttia edes tämän kerran :)

      Palaat sitten terveelliselle linjalle kun tulet kotiin (enkä tarkoita anojen terveellistä, pari salaatinlehteä vettä.)
      Tulevaisuutta ja sun paranemista ajatellen, ei tollaset satunnaiset laivareissut herkkuineen sua lihota, etenkin jos harrastat normaaliverran liikuntaa ja muuten syöt normaalin terveellisesti.

      Varmaan pienikin määrä tuntuu liialta, kun on tarpeeks kauan sairastanut, mutta yritä nujertaa se anoreksian ääni nyt.

    • ullllla

      kävin ostaas piparitaikinaa nam

    • anaaa

      En halua lannistaa sua, mut fakta on se, että liikunta on osa pysyvää painonpudotusta. Pelkällä nälkäkuurilla lähteneet kilot tulee helposti takas, eli jos haluat pitää kiinni painosta, opettele harrastamaan liikuntaa. Edes jotain, kevyttäkin. Kävelyä tms. ja muista hyötyliikunta.

      Eikä 5 palaa tobleronea haittaa, koska sä et varmaan vetele 5 palaa sitä joka päivä? Jos yhtenä syöt 5 palaa, se ei vaikuta mitenkään mihinkään. Yritä olla maltillinen mutta anna itses nauttia karkeista. Kyllä sä tiiät missä raja menee.

      Have fun time! :)

    • ullllla

      pelottaa edelleen se kontrollin menettäminen...... :s haluun herkutella mutta musta tuntuu / pelottaa etten osaa vetää sitä rajaa...!
      haluisin esim. syödä kinkku-ananas pizzan laivan ravintolassa pitkästä aikaa, mutta niissä on päälle 1000kcal ja ne on niin isoja.... jos tilaan kokonaisen pizzan niin tiedän että koska en oo pitkää aikaa saanu sellasta niin syön lautasen tyhjäksi, vaikka nälkä olis lähteny puolikkaan jälkeen..eikä oo ketää kenen kaa puolittaa pizzaa nii varmaa jätän sitte ottamatta koko pizzan :s
      noh, enköhän selviä jotenkin...

    • iiiiiiiiiiiiiin

      Tiiän nii sun tunteen. Noi tunteet on ihan hirveit, mikä tulee. Tekee mieli syödä "tän kerran", vaikka mahaki tulee kipeeks ja kaikkee...ja tuntuu et syö järkyttävästi muihin verrattuna.

    • ullllla

      iskee kohta paniikki koska mitä jos lihon.... en halua painaa viittäkymmentä, tällä hetkellä painan vissiin n. 48,8-49,4 koska vaaka huijaaa ja näyttää joka kerta eri...
      yritän silti nauttia....

      • napppinenä

        Yritä nauttia.

        Vaaka näyttää joka kerta eri, ei kannata luottaa niin. Paino ei yhestä kerrasta pysyvästi nouse. Älä vaikka mene heti kotiintultuas vaakaan, koska se näyttää ehkä muutamankin päivän enemmän, koska sulle kertyy nestekiloja. Pysyvää, kunnon lihomista ei yks kerta saa aikaan.

        Palaat vaan ruotuun sit kotona ja menet sinne liikkumaan.

        Muista, että yks kunnon RASVAKILO syntyy kun vetää napaan oman kulutuksen 7000 kcal viikossa ylimäärästä. Kaikki muu on nestetasapainon vaihtelua ym mikä on ihmisellä normaalia.


      • lisäysssh
        napppinenä kirjoitti:

        Yritä nauttia.

        Vaaka näyttää joka kerta eri, ei kannata luottaa niin. Paino ei yhestä kerrasta pysyvästi nouse. Älä vaikka mene heti kotiintultuas vaakaan, koska se näyttää ehkä muutamankin päivän enemmän, koska sulle kertyy nestekiloja. Pysyvää, kunnon lihomista ei yks kerta saa aikaan.

        Palaat vaan ruotuun sit kotona ja menet sinne liikkumaan.

        Muista, että yks kunnon RASVAKILO syntyy kun vetää napaan oman kulutuksen 7000 kcal viikossa ylimäärästä. Kaikki muu on nestetasapainon vaihtelua ym mikä on ihmisellä normaalia.

        Ja tuskin saat tota kalorimäärää aikaan? :)

        Sun pitäis syödä 7 1000 kcal sisältävää pizzaa oma kulutusmääräs. En usko, että se täytyy.. Ole siis rauhassa :)


    • Anonyymi

      Kauneus on katsojan silmissä. Itse tykkään vartalostani tälläsena. En oo lihava oon vähän laihaan päin mulla ei oo läskiä (mutta lihasta löytyy)
      Grammat ei merkkaa mutta en itsekkään pysty syömään lauantaina suklaapatukka enempää herkkuja ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe