Marita Taavitsainen

en oikein pitänyt

Olin eilen Revontulessa Marita Taavitsaisen siellä esiintyessä.Mielestäni hän on hyvä laulaja ja nytkin olin paikalla koska hän oli esiintymässä.Olin kuitenkin pettynyt hänen nykyiseen tanssiohjelmistoonsa,joka oli voimakkaasti suuntautunut enemmän rokilliseen suuntaan perinteisen tanssimusiikin sijaan.Nytkin suurin osa tanssiyleisöstä oli mielestäni enemmän perinteisiä kappaleita tanssivaa porukkaa (vanhempaa)kuin nuoria rokin tanssijoita.Mielestäni ohjelmisto olisi suunnattava yleisön mukaan, jos aikoo tanssikansaa miellyttää.Orkesterille myös tiedoksi,että hieman vähemmän voimaa volyymeissä antaa paremman musiikkinautinnon.

11

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajat muuttuvat

      Sama ilmiö on havaittavissa aika monellakin esiintyjällä. Olen omakohtaisesti tämän todennut Matin ja Tepon, Paula Koivuniemen ja Mikko Mäkeläisen ollessa esiintymässä. Myöskin Yölinnun olen kuullut siirtyneen rokinpaan suuntaan.

      Ei ole mukavaa, jos on aikonut mennä kuuntelemaan ja katsomaan suosikkiesiintyjäänsä, joka osoittautuukin aivan joksikin muuksi! Nykyisin sanon Kiitos ei! jopa Matille ja Tepolle, joka oli aikoinaan suosikkiesiintyjiäni.

    • Kyllä kiitos :)

      Viimeksi Matin ja Tepon keikalla meno oli aiemman kaltainen. Ei ollut sen rokinpaa kuin aiemminkaan. Buggia ja fuskua sai pistellä vanhaan malliin :D Paula Koivuniemi veti taannoin laivalla hyvän keikan. Yllätyin kuinka paljon esitti kuitenkin vanhoja ihania hittejään. Ei ollut rokkia hänellä. Hyvää tanssittavaa musaa jos vain olisi ollut tilaa tanssia, mitä laivalla harvemmin on.

      • en oikein pitänyt

        Tätä juuri tarkoitin, että esiintyjän on otettava huomioon yleisönsä, eli esitettävä musiikkia sen mukaan.Paula Koivuniemi on yleisönsä huomioon ottava esiintyjä,hyvä Paula!


      • ajat muuttuvat
        en oikein pitänyt kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin, että esiintyjän on otettava huomioon yleisönsä, eli esitettävä musiikkia sen mukaan.Paula Koivuniemi on yleisönsä huomioon ottava esiintyjä,hyvä Paula!

        Eipä ollut Paula kerran Ämyrillä sitten oikein "vedossa"! Musiikkinsa oli aivan liian lujaa soitettua ja myöskin vähän liian nopealla tempolla. Lisäksi kappalevalinnat olivat sieltä rokimmasta päästä. Paula esitti toki omia biisejään, mutta sovitettuina sellaisiksi mössöiksi, että niitä oli mahdoton tanssia!

        Tilaa Ämyrillä olisi ollut puolen lattian verran, innokkaiden ihailijoiden viedessä toisen puolen.

        Aivan sama juttu oli kerran Napiksella Matin ja Tepon keikalla, siis aivan liian nopea tempo, kappaleet tunnisti juuri ja juuri. Olisiko noissa ylilyönneissä ollut syynä säestävä bändi, joka pisti vähän omiaan! Aina edellä mainituilla ei ole sitä omaa säestävää yhtyettä mukana.


      • Popimpaa Paulaa
        ajat muuttuvat kirjoitti:

        Eipä ollut Paula kerran Ämyrillä sitten oikein "vedossa"! Musiikkinsa oli aivan liian lujaa soitettua ja myöskin vähän liian nopealla tempolla. Lisäksi kappalevalinnat olivat sieltä rokimmasta päästä. Paula esitti toki omia biisejään, mutta sovitettuina sellaisiksi mössöiksi, että niitä oli mahdoton tanssia!

        Tilaa Ämyrillä olisi ollut puolen lattian verran, innokkaiden ihailijoiden viedessä toisen puolen.

        Aivan sama juttu oli kerran Napiksella Matin ja Tepon keikalla, siis aivan liian nopea tempo, kappaleet tunnisti juuri ja juuri. Olisiko noissa ylilyönneissä ollut syynä säestävä bändi, joka pisti vähän omiaan! Aina edellä mainituilla ei ole sitä omaa säestävää yhtyettä mukana.

        Paulahan on jo pitkään esittänyt erilaista ohjelmaa festareilla yms. tapahtumissa, joten kyseinen ohjelmisto ei monellekaan lienyt yllätys. Perinteistä tanssimusiikkia en häneltä edes Ämyrillä odottaisi. Fanit lavan edessä varmaan oli tyytyväisiä tarjontaan.
        Tanssimusiikkia perinteistä sellaista odottavan pitää kuitenkin yrittää vaan sopeutua, koska Paula tuskin palaan ns. juurilleen sellaisen ohjelmiston pariin mitä on nuorempana paljon tanssilavoja kiertäneenä esittänyt. Satunnaisesti taitaa Paula tänä päivänä tanssilavoilla esiintyä, joten tuo Ämyrin keikka oli harvinaista herkkua Paula-faneille.


    • yks vaan

      Paulan keikasta lisää...

      Jätän kyllä tuon esiintyjän "tanssit" väliin, sillä olin Ämyrillä juuri sen toteamassa. Tanssimisesta ei tule mitään, kun esiintyvä taiteilija pitääkin konsertin, ja haut ovat sekaisin koko ajan... kappaleet alkavat ja loppuvat samalla rytmillä, ei ole puhettakaan, siitä, että tulisi selväksi mitkä kaksi on tarkoitettu yhteen. Siitä sitten seurasi se että pitää istua puupenkillä se aika jonka rouva lauloi, ja "kärsittävä" kuin mies tappio.

      Onnekseni voin sitten todeta, kun Paula lopetti keikkansa, osa porukasta haihtui saman tien, ja loppuillasta oli tilaa.

      Kun tästä tanssitettavani kanssa keskustelin, jokaisen kanssa erikseen.. samaa mieltä aika pitkälti olimme, että tätä boikotoidaan sitten jatkossa...

      • en oikein pitänyt

        Juuri samanlaiset tuntemukset tulivat minulle ja monelle muulle Marita Taavitsaisen keikalla oleville, kuin sinulle Paulan keikasta.Ei voi muuta kuin boikotoida jatkossa.


    • Että silleen

      Viimeksi Maritan ohjelmiston näin Vanhan kellarissa vähän aikaa sitten ja ei mulle ainakaan tuottanut ongelmaa musiikkiinsa tanssiminen.

      Paula ja Turun kaksikko on ollut jo pitkään boikotissa. Ei sen takia ettei kappaleitaan pystyisi tanssimaan, vaan pelkästään melun takia.
      Samoin Turun kaksikko puhuu niitä typeriä vitsejään vähän liian kanssa.

    • Kohtuuskin

      No musiikki musiikkina mutta se epäaito "kiemurtelu" Marita Taavitsaisella on jotain outoa. Koska se ei enää liity musiikillisen taidevaikutelman nostoon vaan johonkin muuhun.

      • en oikein pitänyt

        Samaa miletä kanssasi Maritan kiemurtelusta, se on erittäin oudon näköistä ja jos tavoitteena on erottua muista laulajista, niin onnistuu.Eri juttu on sitten onko se plussaa esiintymiseen .Mielestäni se menee jo komiikan puolelle ja tuleepa ajoittan mieleen strippareitten kiemurtelu esiintyessään, eli vähän vähemmän riittäisi.


      • Tanssin taikaa
        en oikein pitänyt kirjoitti:

        Samaa miletä kanssasi Maritan kiemurtelusta, se on erittäin oudon näköistä ja jos tavoitteena on erottua muista laulajista, niin onnistuu.Eri juttu on sitten onko se plussaa esiintymiseen .Mielestäni se menee jo komiikan puolelle ja tuleepa ajoittan mieleen strippareitten kiemurtelu esiintyessään, eli vähän vähemmän riittäisi.

        No, ei mulla oo aikaa katsella Maritan kiemurteluja. Ihan ok bändi. Ei erotu hirveesti edukseen, mutta ei haitaksikaan ole!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe