Luin Allen Carr kirjan. Lopettaminen oli helppoa!

StumppasinOmani!

Olin polttanut yli 2 vuotta ja poltin noin ½ askia päivässä. Viikonloppuisin ja oluen kanssa meni jopa 2 askia kevyesti.

Minulle suositeltiin Allen Carr kirjaa joka lupasi 95% varmuudella, että lopetan tupakanpolton:

- Ilman shokkihoitoja
- Ilman nicorettejä, nicotinellei ym.
- Ilman sähkötupakkaa
- Ilman fyysisiä vieroitusoireita
- Ilman lääkkeitä tai lääkärillä käyntiä

No näin kävi! SE OLI HELPPOA! Aivan naurettavan helppoa!.... Tällä kertaa luin sen siis kokonaan.... noin vuosi sitten yritin lopettaa tupakkoinnin kyseisen kirjan avulla, mutta luin siitä vain puolet.

Nyt sitten 4kk sitten luin kirjan kannesta kanteen ja lopettaminen oli niin naurettavan helppoa ettei mitään järkeä....

Muuta ei siis tarvinnut kuin vain lukea kirja. En ajattele yhtään tupakkaa, ellei se tule puheeksi... kun ajattelen tupakkaa niin naurahdan asialle... pystyn ajatella sitä ilman, että tekee mieli tupakkaa.... yksinkertaisesti olen yhtä vapaa tupakasta kun silloin kun en ollut vielä aloittanutkaan! Pystyn olla seurassa missä tupakoidaan, ilman että tekee tupakkaa mieli.... ei tule vieroitusoireita yhtään... ei tee edes tupakkaa mieli kun juon tai juhlin....... Olen vapaa!

TUNTUU MUUTEN HEMMETIN HYVÄLTÄ! En voisi kuvitellakkaan hengittäväni enään sitä myrkkyä sisälle keuhkoihin "sitä kutsutaan tukehtumiseksi"

Se joka kuvitteleekin, että menettää jotain kun lopettaa tupakoinnin niin ei menetä! Ei tosiaan menetä yhtään mitään! Päinvastoin!

Joo kyllä minäkin Ex-tupakoijana muistan miten ihana tunne oli kun veti aamun ekat savut ym.... tai kun veti savut ruoan jälkeen.... Se kaikki oli vain lumetta! Tupakka huijaa tavalla mitä ei vain voi ymmärtää.... Nyt jos vetäisin ruoan jälkeen tai aamulla tupakan niin tulisi paha olo, päänsärky ja hirveä olo.... Siksi koska olen tupakasta "puhdas" ei siksi, että olisin jokseenkin sairas!


ONGELMA!
Yritän suositella kirjaa kaikille tupakoitsijoille, etenkin vanhemmilleni ja sisarilleni. Mutta he eivät lue sitä! Eivät ole edes avanneet kun ostin heille omat kirjat.


Mikä ihme tätä maailmaa vaivaa.... miten ihmeessä olin itsekkin niin tyhmä joskus? Kirja joka oikeasti toimii.... täytyy vain ymmärtää miksi tupakointi on vaikeaa niin se ei enään ole sitä.....

Asiat tuntuu vaikeilta mutta kun ne oppii niin ne ei ole enään vaikeaa....
Mieti missä itse olet tällä hetkellä hyvä, mutta muut luulevat että se on vaikeaa tai mahdotonta?

- Oletko hyvä tietokonepeleissä tai käyttämään tietokonetta?
- Osaatko hypätä voltin, oletko nopea juoksemaan?
- Oletko hyvä tekemään ruokaa, osaatko ajaa autoa?
- Osaatko kävellä, osaatko kävellä käsilläsi?

Kaiken yllämainitun voi oppia, mutta aluksi varmasti vaikeaa... Kaikkien meidän on pitänyt opetella kävelemään.... se ei onnistunut ekalta seisomalta... Mutta nyt käveleminen on lasten leikkiä?

Kaukaa haetusti samaa juju on tupakassa..... sen lopettaminen tuntuu nyt ehkä vaikealta.... mutta se on lasten leikkiä kun sen oppii...

SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI EDES LUKAISEMAAN SEN KIRJAN!
Menetät kuitenkin yhtä paljon aikaa ja rahaa ostamalla kirjan ja lukemalla sen, kuin polttamalla tupakkaa ja ostamalla askit.


** Kirjoitin tämän koska lupasin aikoinaan, että jos se kirja auttaa mua niin kerron siitä taatusti muillekkin **

Mission complished :)!
Savutonta loppuelämää kaikille!

26

4218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40xvrk

      Kiitos viestistäsi. Käyn etsimässä kirjan tueksi. Nyt menossa viides päivä ilman tupakkaa, enkä usko enää repsahtavani. Mutta kaikki tsemppi tarpeen.
      Edellisiä yrityksiä tehnyt purkan avulla, mutta siinä haittansa, koska elimistössä pysyy koko ajan nikotiiniä.
      Sähkötupakkaa kokeilin kesällä, mutta ei ollut minun juttu.

    • Aloittajan tsemppiä

      Juuri siinä se suurin virhe onkin kun lähtee lopettamaan näillä nikotiiniin korvikkeilla. Se nikotiini ei poistu sun elimistöstäs ja niin pitkään ku se nikotiini on siellä niin aivosi keksii kaikenlaisia tekosyitä jotta "lankeaisit". Yleisimmin se on se, että "lopeta huomenna, älä tänään".

      Mikäli et saa nikotiinia, se häipyy elimistöstä. Kun aivot on tottunut nikotiinittomampaa tilaan niin se kaikki on takanapäin.


      Miksikö sitten ihmiset aloittavat uudelleen polttamaan, jos/kun kerta ovat lopettaneet jo aikaisemmin?

      Tähän olen todennut muutaman yksinkertaisen syyn.

      1) Koska lopettaminen oli niin helppoa, niin päättää että sosiaalisten paineiden vuoksi ALOITTAA UUDESTAAN, koska todellisuudessa voi lopettaa koska haluaa kun tietää sen olevan niin helppoa

      2) Koska lopettaminen oli niin helppoa, niin haluaa todistaa itsellensä ettei ole enään koukussa ja polttaa taas yhden savukkeen -> ALOITTAA UUDESTAAN, koska nikotiiniä on taas elimistössä

      3) Koska lopettaminen oli niin helppoa niin päättää ruveta satunnaiseksi polttajaksi, esim juhliessa tai työpaikalla ym....


      Yksinkertaisin salaisuus on päästä irti tupakasta LOPPUIÄKSEEN on se, ettei enään IKINÄ ei IKINÄ polta savukkeen savuketta, ei sikaria, ei syö nikotiinipurukumia, ei elektronista tupakkaa ei mitään missä on nikotiiniä tai mikä edes liittyy polttamiseen.

      Tämä ei ole edes mitenkään vaikeata.... se ei todellakaan ole.... mutta kun sitä on niin äimän käkenä, että miten se nyt noin helppoa oli niin usko tai älä nuo 3 syytä tuossa ylhäällä ovat varmasti ne yleisimmät syyt aloittaa uudestaan... Ei se, että se oli vaikeata alusta loppuun asti.... tai että myöhemmin tekisi taas mieli tupakkaa....

      SITÄ TUPAKKAA ei tule tarvitsemaan enään ikinä sen jälkeen kun olet lopettanut ELLET itse PÄÄTÄ sytyttää sitä uudestaan... syystä tai toisesta.

    • Lenita

      Ihanko 2 vuotta tuli tupakoitua ja peräti puoli askia päivässä!!! Sano vielä että poskareita vetelit.

    • cancer fun

      kuolin keuhkosyöpään :) poltin 50 vuotta ketjussa :)

    • Vieläkin sauhuttelen

      Luin tämän kirjan jokunen kuukausi sitten kun kaverini kuuli siitä ja kertoi. Hän ei polta ja ajatteli ihan minun terveyttäni ja osti tämän kirjan.

      Luin sen kannesta kanteen, ja voin kertoa että EI AUTTANUT PÄTKÄÄKÄÄN. Se oli vain täynnä valheita ja propagandaa tupakkaa vastaan.

      • Allen Carren auttoi!

        Kirja ei auttanut minuakaan ensimmäisen kerran. Toki huomasin jo silloin, että kirja puhuu asiaa. Luulin kuitenkin, että olisin ikuinen polttaja.

        Luin kirjan puolen vuoden kuluttua toisen kerran jonka jälkeen lopetin polttamisen kokonaan. Sen jälkeen en ole polttanut. Ensimmäinen vuosi nyt menossa savuttomana. Tuntuu hyvältä!

        Uskon, että jos lähdet lukemaan kirjaa alusta asti sulkeutuneena "ei auta kuitenkaan minua, tämä jätkä sössöttää jotain mitä en halua kuulla, en uskoa tuohon sanaakaan" niin et tällöin ota apua vastaan. Jos et ota apua vastaan, niin et sitä tule myöskään EDES tältä kirjalta saamaan.

        Kokeile vaikkapa puolen vuoden kuluttua uudestaan. Josko mieles olisi avoimempi?


    • not gonna quit

      Enpä usko, että kirja minua hetkauttaisi... 10 vuotta tupakointia aski päivässä (joskus menee iso aski päivässä) meiningillä..Yrittänyt lopettaa monta kertaa (aina ilman mitään muita korvikkeita kuin läkerol-pastilleja) mutta kuukauden lakon (jonka ainaka poltellut silloin tällöin kavereilta pätkiä) olen retkahtanut ostamaan askin.

      Johtuu ehkä siitä, että olen todellakin heikko ihmisraunio, joka rauhoittaa itseään tupakalla. Tupakka on myös hyvä tekosyy karata epämiellyttävistä tilanteista ja auttaa minua keskittymään. On ihan hirveää joutua olemaan ilman!

      Ja kaikki läheisenikin huomasivat sen, etten ole mikään mukava ihminen jos en saa tupakkaa silloin kun sitä tekee mieli....

      • hupluptup

        Tilaa vaikka Aku Ankan siinä on lukemista niin lapsille kuin aikuisillekin.


      • Allen Carr auttoi!

        Sanottakoon, että kun tulet vielä keuhkosyöpää sairastamaan niin mietit viimeistään silloin, että

        "olisiko se niin paljon ollut jos olisin edes yrittänyt lukea sen kirjan?"

        Sen kirjan voit lukea vaikka joka ilta vähän ennen kun menet nukkumaan. Kirjan luettuasi tulet lopettamaan tupakoinnin OMASTA TAHDOSTASI. Ei sen takia, että kirja muka olisi pelotellut sinua. Pelottelu ei tepsi! Lopetat sen koska oivallat miksi juuri sinä poltat.


    • AllenCarr toimii

      Allen Carr live seminaareja nykyään myös suomessa. Eli menetelmä alkuperäisessä ja tehokkaimmassa muodossaan.

      3 kuukauden rahat takaisin takuu ja näkyy olevan etusivulla tarjouskin.
      www.allencarr.fi

      • AllenCarr toimii

        Lisätäkseni vielä, että minä poltin noin 20 vuotta ja loppuaikoina harvoin pääsin alle 2 askin päivässä. Menetelmä toimii!


      • minä päätin....
        AllenCarr toimii kirjoitti:

        Lisätäkseni vielä, että minä poltin noin 20 vuotta ja loppuaikoina harvoin pääsin alle 2 askin päivässä. Menetelmä toimii!

        Poltin melko tasan 40 vuotta.

        Lopetin 15kk sitten ilman vaikeuksia.

        Kahtena ensimmäisenä aamuna menin parvekkeelle ja ihmettelin

        että missä on tuhkakuppi;)


    • Kyllästynyt köhimään

      On tosi, että kun polttaa kaksi askia päivässä, rupeaa miettimään keuhkoja ulos yskiessään, onko tässä enää mitään järkeä?.

      Itsellä on kyllä selkärankaa lopettaa ilman apuvälineitä, mutta jos jokin auttaa, käyttäköön mitä tahansa kunhan tupakoinnin pystyy lopettamaan.

      Sanoisin että kaikki lähtee kuitenkin omasta halusta pääästä irti tupakasta.

      Tämäkin ehkä auttaa lopettamaan.

      365x10€x25v=91250€

      Onnea vaan kaikille lopettajille.

    • Vanha tervamiilu

      Oma kokemus.
      Mitään lisäämättä tai pois jättämättä.

      Poltin 46 vuotta vähintään askin päivässä.
      46 x 365 pv = 16.760 pv x 5e/pv = 83.950€.
      Lopeti elokuussa 2011 luettuana Allen Carr kirjan Stumppaa tähän!

    • Vanha tervamiilu

      Vanha tervamiilu jatkaa...

      Poltinkin 47 vuotta elikä edelliseen pitää lisätä
      365 x 5e = 1.825€ 83.950€ = yhteensä 85.775€

    • pii3sku

      Äitee tässä. Olen polttanu 14 vuotiaastta 30 vuotiaaseen joka päivä. Sitten aloin oottaa ensmmäistä lastamme ja lopetin. Jostain syystä se oli niiin pahaa että oli pakko lopettaa. Lapsi synty ja kasvo. Sitten se alkoi kävellä omin jaloin... ja minulle tuli tupakan tuska! Alotin tupakoinnin taas, Aloin oottaa taas ja tupakan poltto loppu siihen. Taas meni aikaa siihen asti että lapsi oppi kävelemään ja minulle iski tupakantuska. Taas poltin päivittäin. Inhosin itteeni kun poltin ja HAISIN niin tupakalle AINA. Sitten meni aikaa että poltin vaan sillon kun otin. No se oli aikansa hyvä juttu. MUTTA se siitä tahtoo aina levitä ja nikotiinihirviö ottaa enemmän valtaan sinua! Olin aika tyytyväinen kun en polttanut muulloin kuin silloin kun otin jotain alkoholipitoista. Jatkuvasti halusin lopettaa kokonaan tupakoinnin, Sitten luin kirjan "!Vihdoinkin Savuton" ja siitä lähtien olen ollut täysin tupakaton! Ja olen NIIIN tyytyväinen äitee ettei kukaan sitä uskoisi :)

    • Lillian

      Olin polttanut 10 vuotta, josta viimeiset 5 vuotta halusin lopettaa tupakoinnin, mutten osannut/pystynyt/uskaltanut. Lopettamisyrityksiä oli muutamia, kunnes aina repsahdin. Vuosi sitten luin Allen Carrin Stumppaa tähän ja se toimi. Koin kirjan lukemisen aikana valtavia ahaa elämyksiä, luin sen mielenkiinnolla, ajatuksella. Välillä pysähdyin miettimään kirjan sanoja. Tsemppasin itseni kirjan avulla ja kun kirja loppui, lopetin tupakoimisen ja voin myös sanoa, että se oli HELPPOA!! Ihmettelin miksi en aikaisemmin ole lopettanut ja miten muutkin eivät lopeta kirjan avulla. Olen myös tarjotellut kirjaa tupakoiville ystävilleni, vanhemmilleni sekä aviomiehelleni. Kukaan ei ole lukenut kirjaa ja he kaikki polttavat yhä.

      LUKEKAA SE KIRJA! Ajatuksella, mutta nopeasti ja intensiivisesti. Ei aukeama päivässä tahtia vaan ahmikaa se kirja ja sisäistäkää ne neuvot. Onhan kirjoitustapa toistoa, propagandaa ja aivopesua, mutta mitä sitten koska se toimii.

      Lopettaminen on todellakin juuri niin helppoa. Ja ilman mitään korvikkeita.
      Ainoat mieliteot tulivat ensimmäisen parin kuukauden aikana kun otti alkoholia, erityisesti olut kirvoitti tupakoinnin mieleen, mutta ei ollut epäilystäkään ettenkö olisi pysynyt päätöksessäni. Niin suuren vaikutuksen kirja minuun teki.

      Olen vapaa nikotiinipirusta!
      Miksi et sinäkin siis tarttuisi kirjaan pääsisi vapaaksi?

    • 2+2

      Onnea lopettaneille,itsekkin lopetin viikko sitten kirjan avulla. Ei vain voinut uskoa että kirja muka lopettaisi mun tupakan polton,mutta kyllä se vain tepsi !!!

      • entinen korsteeni

        Itse luin tuon kirjan yli kolme vuotta sitten, enkä kadu. Taisin lukea parikin kertaa. Olin kyllä kuullut joidenkin suusta että tupakoinnin lopettaminen on helppoa, mutta kun näki samaiset tyypit jonkin ajan päästä taas rööki suussa, oli tuota vaikea uskoa, enkä oikeesti koskaan uskaltanut yrittää edes tupakoinnin lopettamista.

        Kirjassa oli paljon ajatuksia, jotka menivät yksiin omien kanssa ja vasta Allenin opuksen luettuani oikeasti aloin uskoa, että tupakoinnin lopettaminen on helppoa ja niinhän se sit on ollutkin.

        Todellakin suosittelen tuota kirjaa vaikka tuntuu joskus että jotkut pitää pöljänä kun muka jonkun kirjan avulla vaan olen lopettanut, mutta vaaditaan siihen lopetukseen omaakin tahtoa ja mielestäni kirja kannattaa lukea juuri oikella hetkellä. Asiaan pitää ja kannattaa myös oikeasti uskoa ja tähän kun lisätään hivenen itsesuggestiota niin tulevaisuus on savuton!


    • Ville3

      Allen Carrin kirja on paras. Ymmärsin myös, että vieroitusoireista ei pääse eroon odottamalla niiden häipymistä. Sen sijaan olo helpottuu saman tien, kun jatkaa normaalisti elämää, eikä suhtaudu sen nikotiinihirviön aneluihin niin vakavasti. Tupakoinnin lopettaminen on aika mahdotonta, jos keskityt tupakattomuuden surutteluun ja savutteluun kaipailuun. Hymyile vieroitusoireille, oot heti vahvempi.

    • Elämä muuttuu

      Toi kirja on oikeasti tosi hyvä. Siinä puhutaan pelkkää asiaa, eikä se ole mitään pelottelua ja vetoomuksia siihen mitä tapahtuu jos vielä poltat... Vaan yksinkertaisesti miten ihanaa elämä on kun minun ei tarvitse enää polttaa!!!

      Olen juuri vasta lukenut kirjan ja lopettaminen on tuore juttu, mutta aikaisemmista lopettamisyrityksistä tämä poikkeaa nyt siten, että vaikka vähän hermo piukalla tässä alussa mennään niin aiemmin olen vain kiukustunut siitä lisää ja mieli on tehnyt tosi paljon polttaa tupakkaa ja muutaman päivän kuluttua näin on taas käynytkin. Nyt vaan olen saanut itseni kirjan avulla sellaiseen mielentilaan että nämä vieroitus oireet hyväksyy ja tajuaa että ne on vain tulosta siitä mitä tuo kamalan myrkyn imeminen on tehnyt elimistölleni ja hermostolleni ja miten se on aivopessyt minut!!

      Kyllä lopettaminen kirjasta huolimatta vaatii luonteen lujuutta ja tukea, mutta kun ymmärtää että jokainen lopettaa vain itseään varten, eikä ketään muuta! Ja vain itse voi tehdä päätöksen lopettamisesta! Kukaan muu ei sitä tee puolestasi niin kaikki onnistuvat siinä varmasti!! Nikotiini häviää elimistöstä kolmessa viikossa!! Sen jälkeen nikotiinin aiheuttamat vieroitusoireet ovat ohitse!!! Alle kuukauden kärsimys ja miten monta tervettä kuukautta se tuokaan elämään lisää!!!

      Olen itse polttanut 16 vuotta ja noin askin päivässä... parhaimmillaan meni jossain vaiheessa kaksikin, ja lopettamisyrityksiä on tosiaan monia, mutta ne on kestäneet ehkä viikon... Nyt on ihan uudenlainen fiilis kun on tuon kirjan lukenut. MUN EI TARVI ENÄÄ KOSKAAN POLTTAA!!! OLEN VAPAUTUNUT TUPAKASTA!! TÄMÄ ON MAHTAVAA!!!

      Ottaakaa nyt kaikki tupakoitsijat järki käteen ja pohtikaa tosissaan MITÄ HYVÄÄ TUPAKKA TUO ELÄMÄÄSI?? MISTÄ JÄÄT PAITSI JOS LOPETAT?? ET MISTÄÄN!!! Elämänlaatusi vain paranee!! Et enää haise pahalle!! Et sairastu tupakan aiheuttamiin sairauksiin!!! Muista että sairastua voit jo seuraavasta tupakasta!!

    • lopetin 20 v sitten
    • lallileipäjuusto

      Hävettää että olen polttanut tupakkia. Kannattaa lukea tuo kirja, saa ajattelemaan eri tavalla. Kohta kuolee minun sisällä oleva kakkanen nikotiinihirviö! :)

    • shekulis

      Hei, sama ihme kävi itselle, ensimmäinen kerta puoliksi luin, lopetin mutta aloitin, toinen kerta luin ja lopetin ja nyt yli3 vuotta ja tiedän en tuu poltamaan tai olla orja tupakalle enään..nyt sama systeemi haluaisin kokeilla ruoan kanssa..

    • Sirppa

      Kyllä Allen carr kirja Stumppaa tähän osui ja upposi. 45 vuotta poltin 2016 lopetin luettuani kirjan olen nyt ollut noin 2,5vuotta ilman eikä mitään apuvälineitä tarvinnut käyttää. SUOSITTELEN MYÖS

      • Kirjaakäytit

        Juurihan sinä sanoit että käytit apuvälineitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe