olen suunittelemassa toyota aygon äänieristystä, millä mateeriaaleilla ja mitkä paikat pitää eristää rengasmelun vähentämiseksi?
äänieristys
9
3418
Vastaukset
- minä vaan
Rengasmelua saa parhaiten eristämällä lokasuojat sisäpuolelta. Hyviä materiaaleja on nykypäivänä monia mutta hinta-laatusuhteeltaan parasta taitaa olla silent coat. Saa jo nykyisin myös motonetistä. Tukkupakkaus maksaa n100e ja sillä vaimentaa jo hyvin. Ja vaimennus suoritetaan nimenomaan sisäpuolelta. Parempaan lopputulokseen pääset kun lisäät tuon bitumimaton päälle vielä solukumimattoa. Tätä ei paljoa tarvitse.
suoritin tänään auton eristyksen autostudiolta ostamallani Silent coat vaimennusmateriaalilla kyseinen materiaali on kuulema parhaasta päästä! auto on vuorattu kauttaaltaan tupla kerroksella kattoa lukuun ottamalla. tulokset eivät ollut ihan niin hyvät kun ajattelin mutta hieman korkeat äänet on pudonnut 60-80kmh nopeuksissa. eli nyt sitten se solukumimatto tai sitten ostamaan markkinoiden hiljaisemmat renkaat.. :D
- sdpkfp
Pelteihin pohjaan ja koteloihin massaus (ruostesuojaus), auttaa hieman ja pysyy autokin ruosteettomana.
- PärinäBoys
Ajattelemisen arvoinen vaihtoehto voisi olla myös Noxudol 3100. Käypä katsomassa www.duoproduct.com . Tuo on tehokkaampi ja puolet kevyempää kuin bitumimatto ja on ruiskutettavissa spray pulloissa tai isommissa astioissa. Ainakin Volvo henkilöautossan ja MB käyttävät tuota tavaraa jo uusissa autoissa. Länsinaapurissa ovat tutkineet enemmänkin tätä resonanssi äänen joutumista auton rakenteisiin, ja tää Noxudol3100 osoittautunut tehokkaimmaksi lisäksi naapurin "puolisotilaallisen pursiseuran" paatit on päätetty viitata jatkossa tällä. Näin tuossa artikkelin kohtuullisesta kondenssionsuoja kyvystäkin lukuarvojensa puolesta, vastaa lukuarvoltaan jotakuinkin puun lämmöneristyskykyä. Nopea ja helppo tapa kun ei tarvitse leikkaa liimaa askarrella...
- 18.77
onko Noxudolin hinta edelleen noin yli 50€/m2 vs 25€/m2 alumiinipinnoitettu butyylikumimatto.
ja vaimemmus ominasuuksiltaan se taitaa kuitenkin olla puolet mattoa huonompi. ja noin samanpainoista kun alu/butyylimatot...- NOX
Alumiinipinnoitettu butyylikumimatto ja Noxudol toimivat eritavoin,
Noxudol on suunniteltu teollisuuteen ja vaativaan viranomais- ja ammattikäyttöön eikä näin ollen se ole syttyvä kuten kumit=öljyä. Toiseksi painava kumi ei pysy kysty/kattopinnoissa kesä kuumalla ja ne löytyvät yleensä sitten tilan pohjalta.
Teknisesti Al.Butyylimatto kykenee vastustamaan peltirakenteen värähtelyä (resonanssia) vain omalla massallaan. Kuten tiedetään kumi/bitumimatot ovat painavia ja lisäävät painoa jopa useita kymmeniä kiloja autolle, joka ei ole myöskään tavoite. Noxudol viskoelastaaninen materiaali, joka polymeroituu jäykistäen rakennetta ja lisäksi sen oma, kylläkin verraten pieni oma massa lisää vaimennustehoa vs. kumiperusteisiin vaihtoehtoihin. Eli Noxudol on yli kaksi kertaa tehokkaampi kuin kumiversiot tai kääntäen saat saman vaikutuksen mutta alle puolella painolla.
- tuppis
Korvatulpat 1,20€/ pari
- jospanostaahaluaa
Itse suosin peltorin ratio kuulokkeita,parasta mitä rahalla saa.
- massaauttaa
lokasuojien pinnassa on tectyli käsittely/ruosteenesto. voisko sen päälle lisätä tectylin 1kgn purkista lisää massaa.kun eihän mitään butyylimattoa (stp) kannata ruos. estoaineen päälle lisätä, en tiedä muovilokareihin lie eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504