Mistä pelastus?

Suuri hätä

Muutettiin perhe 4henk.2008 uuteen omakotitaloon joka rahoitettiin kovalla pankkilainalla n.2v meni ihan ok vaik. lyhennykset kovat mut ku molemmat töissä niin pärjättiin,sit puoliso sairastui henkisesti ja jäi sairaslomalle tilanne huononi nopeasti ja tietämättäni puolisoni oli alkanut ottaa vippejä josta tuli kierre.Sain tietää asiasta sivullisilta vasta kun oli liian myöhäistä.Joudui ottamaan niin sanotun joustoluoton ja erään toisen lainan paikatakseni tilannetta ja luulin että asit saadaan näillä kuntoon ja olis saatukin puolisoni jatkoi kuitenkin vippien ottamista tietämättäni lisää.Nyt ollaan siinä pisteessä ettei tuloni riitä kaikkien lyhennysten hoitoon, puolisoni sairas edellen saa n.200€kuussa sairas p.rahaa minun palkasta jää n.200€ laina lyhennysten jälkeen.Muut jää hoitamatta ja peritätoimistoista tulee viikoittain kasa laskuja.Kirkolta saatu ostosapua ruokaan Josta suuri kiitos diakonia työlle ovat ainoat jotka välittää edes vähä,hakeuduttu myös velkajärjestelyyn (jos päästään???)henkinen paine valtava mutta viinaa ei mene tippaakkaan meidän perheessä sen verran on vielä kunnian himoa jäljellä..Velkojen kokonaismäärä tällähetk.n.170 000€ joten kyllä on usko tulevaisuuteen on vähis.Tietenkin oma töpis olis vaan aikoinaan tyytyä vähempään.Jos Jumala todella on olemassa niin nyt tarvis kyllä pieni ihminen apua.

93

5290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talo myyntiin ja velat maksuun.

Jos ei tulot riitä kulujen hoitamiseen, niin kuluja täytyy pienentää. Näin usein, mikäli asumistaso arvioitu omaa maksukukuun nähden liian suureksi. Tämä myös ongelmatilanteissa, ml. toisen puolison sairastuminen.

• mk

Pitää olla lainaturva vakuutus noiden asioiden takia ja jos sairastunut ottaa vippijä niin vastaa niistä myös ja vaikka avioliitossa ollaan niin velat ovat sen kenen nimissä ne ovat ja niin edelleen. Olen sitä mieltä etttei koskaan mitään pikavippeja ja jos tulot pienenevät niin sitten pitää kulujakin pienentää ja niin edelleen.

• LoL___
        mk kirjoitti:

Pitää olla lainaturva vakuutus noiden asioiden takia ja jos sairastunut ottaa vippijä niin vastaa niistä myös ja vaikka avioliitossa ollaan niin velat ovat sen kenen nimissä ne ovat ja niin edelleen. Olen sitä mieltä etttei koskaan mitään pikavippeja ja jos tulot pienenevät niin sitten pitää kulujakin pienentää ja niin edelleen.

Ootko menny ottaa lainaturvan? :D Ootko tustunu niiten ehtoihin, maksuihin jne? :D

• Totuuden valo.
        LoL___ kirjoitti:

Ootko menny ottaa lainaturvan? :D Ootko tustunu niiten ehtoihin, maksuihin jne? :D

Kyllä se on vaan pistettävä se kajahtanut puoliso pysyvään laitoshoitoon, tehtävä avioehto ja puoliso ulos "omaisuudesta" sille edunvalvoja ja pimahtaneen eläke. Paketoit koko talouden samaan säkkiin taloineen päivineen ja myyntiin. Muutat lapsien kaa vuokralle. Elämänne paranee 1000 - 10000 prosenttia.

• mk
        LoL___ kirjoitti:

Olen ja saanut myö korvauksia sielt äettä sileen.

• tarkistakaa ehdot
        mk kirjoitti:

Tuttavallani oli lainaturva -vakuutus, mutta sepä ei korvaa kaikissa sairaustapauksissa, tuttavani sairaustui vakavasti mielenterveysongelmiin, joutui osastolle, jolloin hän otti yhteyttä vakuutusyhtiöönsä ja sieltä sanottiin, että lainaturva -vakuutus ei korvaa kaikissa sairaustapauksissa, joita ovat mm. mielenterveydelliset sairaudet. Tuttavalleni ei oltu vakuutusyhtiössä kerrottu vakuutusta ottaessa, että vakuutus ei korvaa kaikissa tapauksissa ja niinpä hän sai vakuutusyhtiöltä maksamansa vakuutusmaksut pois, mutta lainalla ostettu asunto täytyi laittaa myyntiin ja onneksi se sitten ostettiin.

• str
        Totuuden valo. kirjoitti:

Kyllä se on vaan pistettävä se kajahtanut puoliso pysyvään laitoshoitoon, tehtävä avioehto ja puoliso ulos "omaisuudesta" sille edunvalvoja ja pimahtaneen eläke. Paketoit koko talouden samaan säkkiin taloineen päivineen ja myyntiin. Muutat lapsien kaa vuokralle. Elämänne paranee 1000 - 10000 prosenttia.

talo on kyllä hyvä laittaa myyntiin, sehän on vaan maallista. mut mitä on vuokrat... ei paljon auta tilannetta!!! kokemusta on!

• str kirjoitti:

talo on kyllä hyvä laittaa myyntiin, sehän on vaan maallista. mut mitä on vuokrat... ei paljon auta tilannetta!!! kokemusta on!

Pienessä asunnossa on pieni vuokra. Se on niin yksinkertaista. Ja se paljonko on laittaa rahaa peliin, määrää sen, kuinka ison luukun saat vuokrattua.

• Jokota

Hei,

olettehan käyneet velkaneuvonnassa? Sieltä varmaan saa vinkkejä, mutta luulisin että sieltä ehdottavat talon myymistä. Mikäli talon pitäminen on se tärkein asia, niin kannattaa kokeilla seuraavaa:

-Veloilla on varmaankin hankittu tavaraa, myykää sitä. Esim. huuto.netissä saa hyvän hinnan yllättäville asioille. Littana tv myyntiin ja paksu tilalle! Normikodista löytyy ainakin 5000e arvosta myytävää, nämä rahat akuuteimpien lainojen maksuun.

-Maksusopimusten teko velkojille, kk-summat pienemmiksi. Myös korkoja voi saada alennettua, ovathan he jo kiskoneet selkänahastanne hyvät voitot tähän mennessä.

-Kulut minimiin, vaikka kuulostaisi jo siltä, että ovat jo.

-Lisätuloja? Toinen duuni sinulle ja ukko kokeilemaan jotain kevyttä työtä, esim. keikkatyötä. Jos teillä on lapsia, niin sinähän saisit ikävä kyllä enemmän rahaa, jos heittäisit ukon pellolle..eikä kukaan olisi niitä pikavippejä ottamassa..

Netistä löytyy suosittu ruotsalainen ohjelma talousvaikeuksiin joutuneiden perheiden auttamisesta:

http://www.tv3play.se/play/251603/?autostart=true

• Sattuu sydämeen

Sinulle joka neuvot, että kulut minimiin ja lisää töitä. Ei taida tuossa tilanteessa olla järkevää, että nipistää lisää...

Siinä on toinenkin pian sairastuvalla jos lisää työtä ja nipistää vielä lisää kulutuksesta. Kyllä se koko talojuttu on vaan ajetava alas ja koko parisuhteen toimimista mietittävä. Ei se ole järkevää uskoa toisen muuttuvan tai sitten että koskaa yksin ihminen pystyy tuota lankahässäkää ratkomaan,

• Sattuu sydämeen kirjoitti:

Sinulle joka neuvot, että kulut minimiin ja lisää töitä. Ei taida tuossa tilanteessa olla järkevää, että nipistää lisää...

Siinä on toinenkin pian sairastuvalla jos lisää työtä ja nipistää vielä lisää kulutuksesta. Kyllä se koko talojuttu on vaan ajetava alas ja koko parisuhteen toimimista mietittävä. Ei se ole järkevää uskoa toisen muuttuvan tai sitten että koskaa yksin ihminen pystyy tuota lankahässäkää ratkomaan,

Neuvoin vain, että kulut minimiin (tai itse asiassa tulotasoa vastaavaksi, se nyt ei itse asiassa ole sama kuin minimi)

. Lisää töitä ei ole minun näppikseltäni

• Yksnainen vaan

Kuinka ukko..vaimo se oli joka vippejä otti ???!!!!

• Vaimo pihalle?

Ukko? Mistä päättelit, että kyseessä oli ukko? Ingressissä puhutaan vaimon vippiveloista...

• Mielipiteitä.
        Vaimo pihalle? kirjoitti:

Ukko? Mistä päättelit, että kyseessä oli ukko? Ingressissä puhutaan vaimon vippiveloista...

Aloittajan viestistä ei mitenkään selviä, kumpi puolisoista on viestin kirjoittaja ja kumpi on se vippien ottaja.

Suomi 24:n toimitus on jotenkin päätellyt että kirjoittaja on mies, ja laatinut sen pohjalta tuon johdannon.

Minä puolestani luin viestin jo silloin kun se alunperin postattiin tänne (24.10.) ja automaattisesti oletin että kirjoittaja on nainen. Jotenkin tyyli vaikuttaa naisen tyyliltä enemmän kuin miehen.

Totuuttahan ei kukaan meistä varmasti tiedä, jos ei aloittaja tule sitä kertomaan.

• TAASLUKIHÄIRIÖISIÄ

VAIMO on se sairastunut!!! Ja velkajärjestelyyn ON HAKEUDUTTU!!

• vaimontekele
        Mielipiteitä. kirjoitti:

Aloittajan viestistä ei mitenkään selviä, kumpi puolisoista on viestin kirjoittaja ja kumpi on se vippien ottaja.

Suomi 24:n toimitus on jotenkin päätellyt että kirjoittaja on mies, ja laatinut sen pohjalta tuon johdannon.

Minä puolestani luin viestin jo silloin kun se alunperin postattiin tänne (24.10.) ja automaattisesti oletin että kirjoittaja on nainen. Jotenkin tyyli vaikuttaa naisen tyyliltä enemmän kuin miehen.

Totuuttahan ei kukaan meistä varmasti tiedä, jos ei aloittaja tule sitä kertomaan.

Kyllä se on päivänselvä asia, naiset sairastuu henkisesti ja saavat pitkiä sairaslomia, miehiä ei lääkäriin saa, kuin siinä vaiheessa kun ei jalat enää kanna.

• Sattuuu sydämeen

anteeksi, että olen töykeä, mutta tarinasi varmaa on yleisempi kuin luullaankaan tai ainakin ei se aivan ainutlaatuinen ole.

Tietty omaisuuden realisointi on varmasti harkittava. Se on sinun kannaltasi harmi, mutta niin on harmi sekin ettet voinut luottaa puolisoosi.Eli talo myyntiin ja lemppaa puolisokin menemään.

Harmittaa puolestasi, että sinulta menee varmasti rakas koti jossa on tunteita.

• ..............

Ja miksi se puolisokin pitäisi lempata?? Heti kun tulee vaikeat ajat niin toinen pitää jättää vai?

• mk
        .............. kirjoitti:

Ja miksi se puolisokin pitäisi lempata?? Heti kun tulee vaikeat ajat niin toinen pitää jättää vai?

Ei se mitään vaikee aika ole jostoinen pikavippejä ottaa mutta ei niin tyhmän henkilon kanssa paljon viittisi parisuhdetta pitää yllä kun maksaa liikaa ja silloin olisi halvempi käydä maksullisissa niin tulisi halvemmaksi.

• Ikävä tilanne...

Jos selviytyisitte pelkästä asuntolainasta, kysykää pankista lyhennysvapaata ja hoitakaa sen aikana nuo muut velat pois päiviltä. Sitten jatkatte asuntolainan lyhentämistä.

Ja puolisolle luottokielto päälle.

• Muuan muori

Koti on tietenkin tärkeä meille kaikille, mutta mieti kuitenkin, kannattaako niiden seinien ja nurkkien takia itseään ajaa loppuun?
      Harkitse vakavasti talon myyntiä. Sen jälkeen olette oikeutettu asumistukiin ym. yhteiskunnan apukeinoihin.
      Miten olisi muutto kokonaan uudelle paikkakunnalle? Elämä kerralla uusiksi.
      Kipeitä ja raskaita päätöksiä, mutta harkitse kuitenkin.
      Voimia vaikeeseen tilanteeseesi.

• mauri pekkarinen

pääomilla aautettetaisin sinua kun teillä on vaikeaa, päätimmme antaa lainna ,vaikka ette täytä ..No lisää rahaa ... maksukyvyttömyys kun kerran olet
      millä mielellä ment pikavippiiin yleensä
      olen nähnyt paperit aivan suopmen linjoilla gollega viittasi jo tässä

• ääliölle!!

Älä esitä Mauri Pekkarista, kun et osaa edes kirjoittaa oikein!!
        Sunlaisia idiootteja on tällä aivan liikaa!!

• lkllkaähgfoäs

Ymmärrän tilanteesi, olen käynyt samaa läpi kun puolisoni sairastui. Hänkin oli teitämättäni ottanut useita eri lainoja eri pankeista ja luottoyhtiöistä. Ihmettelin aina että mihin rahat häviää tililtä kun tilipäivän jälkeen saldo näytti nollaa. Kun sain selville että lainoja on paljon, marssimme omaan pankkiimme selvittämään asioita. Pankissa oltiin ymmärtäväisiä ja saimme yhden lainan, jota puolisoni nyt maksaa pienissä erissä. Lisäksi muutimme pienempään asuntoon. Minä teen kahta työtä ja eläkeläinen puolisoni tekee keikkatyötä silloin kun pystyy siihen. Sopimuksia tietenkin tarvitaan, eikä luottamukseni puolisoni asioiden hoitoon ole vielä palautunut. Luottokielto on tietenkin hyvä tehdä, mutta siihen tarvitaan puolison oma tahto.

• mk

Tämnä takia pitää olla pmat tilit niin ei tartte maksaa toisten velkoja vaikka puoliso on koska ei se ole sen hintaista ett ätoisen töppäilyjä maksetaan ja niin edelleen. Olisit ostanut puolisoltasi asunnon toisen puolen ja hän olsii sillä maksanut velkansa ja sitten avioehto asunnosta niin helppoa se olisi. Vaikka parisuhteessa ollaan niin pitää olla omat rahat ja omat tilit ja kumpikin laitta yhteisiin menoihin suhteessa tuloihin olevan summan ja lopuilla tekee mitä lystää ja vastaa omista veloitaan niinhyvä tulee. Onneksi itsellä fiksu puoliso ja meillä ei pikavippeja oteta kun talous muuten kunnossa ja josku lomautettunakin ollut niin työttömyyskorvauksilla lyhensin lainoja niin paljon kun mahdillista ja sitten kulutetttiin vähemmän. Pitää osata elää tulojensa mukaan ja niin edelleen.

• Huh huh

Pankista yhden lainan alle kaikki, vipit yms. velat jne jotka on tähän mennessä tulleet, jonka jälkeen alatte maksamaan velkaa pois normaalina lyhennyksenä kuin mitä tahansa muutakin velkaa. Pikavippien korkokierteestä ja perinnästä on päästä vauhdilla eroon, kulut ovat järkyttävät ja vetävät maton jalkojen alta muutamissa kuukausissa. Jos luottotiedot eivät ole vielä menneet, pankista pitäisi irrota tarpeeksi lisälainaa jotta pääsette entisistä pikavipeistä eroon ja saatte maksettua kaikki pois. Itse asiassa jos tilanne olisi omalla kohdallani, nuo vipit ja muut kuuluisi kyllä ottaa puolisosi henkilökohtaiseksi velaksi eikä niin että joudut itsekin niihin osallistumaan, se hoitaa joka ongelmat aiheuttaakin.

Lisäksi ehdotan sinulle että annat puolisollesi tasan kaksi vaihtoehtoa, joko pikavippien ottaminen loppuu tähän tai hän siirtyy ulkomajoitukseen ja jatkat itse elämääsi, jos oma aviosiippani törttöilisi tuohon malliin, olisin varmaan jo lähtenyt parisuhteesta, järkyttävää toimintaa aikuisilta ihmisiltä.

• niinkö?

""Itse asiassa jos tilanne olisi omalla kohdallani, nuo vipit ja muut kuuluisi kyllä ottaa puolisosi henkilökohtaiseksi velaksi eikä niin että joudut itsekin niihin osallistumaan, se hoitaa joka ongelmat aiheuttaakin.""

Avioliitossa niin lainat ja omaisuus yhteisiä riippumatta kenen nimissä ne ovat.
        Voidaan rajat avioehdoilla ja testamenteilla.

• mk
        niinkö? kirjoitti:

""Itse asiassa jos tilanne olisi omalla kohdallani, nuo vipit ja muut kuuluisi kyllä ottaa puolisosi henkilökohtaiseksi velaksi eikä niin että joudut itsekin niihin osallistumaan, se hoitaa joka ongelmat aiheuttaakin.""

Avioliitossa niin lainat ja omaisuus yhteisiä riippumatta kenen nimissä ne ovat.
        Voidaan rajat avioehdoilla ja testamenteilla.

Ei pidä paikkaansa ja jos on henkilökohtaisia lainiója niin erossa ne ovat myös henkilökohtaisia eikä se avioliitto niistä yhteisiä tee ja niin edelleen. Jos naimisiin menessa toisella 100000€ lainaa niin e isiitä lainasta yhteistä tule vaikka naimisiin mennään. Ei naimisiin meno om,aisuudesta yhteistä tee vaan erossa rikkaaampi maksaa tasinkoa ja tämäkin asia selviää avioliittolaista.

• Pabloa

No problmo - noin uudesta talosta saa myydessä helposti 250.000 egee - sillä maksatte velat keveästi pois ja rahaa vielä jääkin.....

• vaimo minäkin

Älä maksa vaimosi pikavippejä, selvitköön itse niistä, itsehän ne on ottanut ja itse vastatkoon, joo luottotiedot menee, muttei sinulta. Turhaa stressiä ei kannata itselleen ottaa toisten mokista, ja eukko töihin, henkiset vaivatkin menee ohi.

• Vihriäinen

Minne?Hmm,kadullekko?

• mk

Ei muuta kun pnakkiin ja maksat vaikka seuraavan vuoden pelkkiä korkoja asuntolainansta niin saat ne kulutusluotot maksettua ja sitten jos toinen ei pysty asuntoa maksamaan niin avioehtoa tekmään etttei asunto mene toisen velkojen takia myyntiin ja niin edelleen. Joa saat sovittua että korot ja asuntolainan lyhennys max. 500€ eli tarpeeksi pitkä maksuaika niin se helpottaa ja jos muu ei auta niin asunto myyntiin ja sillä kuittaat velat pois asunnon osalta ja niin edelleen. Asunto pitää ostaa rahavatojen mukaan eikö tarpeen mukaan.

• vain pankista laina

Muistakaa, että pyytäkää lainaa pankista eikä mistään pikavipeistä hirveillä koroilla.

• höh...

Myöntääköhän Ellos, Halens tai joku muu firma 50,000 euron lainaa?
        Vakuuksia kyllä olisi..

• Velaton

Meillä vähän vastaavanlainen tilanne tosin velat kertyivät puolison vaikean peliriippuvuuden seurauksena. Mies pelasi ja rahoitti pelaamistaan pikavipeillä. Itse yritin niitä kuittailla isommalla lainalla ja lopulta ajauduin pikavippikierteeseen, sillä rahat eivät riittäneet elämiseen lainanlyhennysten jälkeen.
      Asunnon myynti oli ratkaisu meidän tilanteessamme. Saimme hyvän vuokra-asunnon ja minä sain kaikki velkani kuitatuksi omalla myyntivoitonpuolikkaallani. Miehellä vielä velkoja ulosotossa asti, mutta niihinkin on nyt realistinen maksusuunnitelma.

Voimia sinne teille!

• mk

Miksi menit toiden pikavippejä kuittaamaan ja helpoin tapa olisi ollut että olisit ostanut asunnon puolikaan miehltäsi ja silloin mies olisi saanut rhat velkojen kuittaamiseen ja sitten avioehto tekemään että asunto ilisi pysynyt sinulla. Nyt olet joutunut myymään tärkeimmän omaisuutesi ja takaisin vuokralle ja niin edelleen ja raha mennyt ihan turhuuteen ja sut ähmettelen että olet vielä parisuhteessä peliriippuvaisen takia koska jos peliin laittaa 1000€ niint akaisin saa 700€ ja jos henkilö ei tätä todennäköisyyttä tajua niin pelatkoon mutta vain omia rahojaan.

• oma syy

Ei jumala pikavippejäsi maksa

• apuapuapua

Vaikka tilanne olisi kuinka paha, niin apu tulee Jumalalta :) Sieltä tulee voimaa ja viisautta ja jaksamista.

• ees taas

Paha tilanne noi pikavipit kun sotkee talouden,pankkiin mennä neuvotteleen laina-ajan pidennystä.Hitto eihän tuo ole enään elämää tuollaiten kituuttaa.

• vieras??????????????

Helpostihan tuosta tilanteesta selviää. Asunto myyntiin ja vuokralle tai halvempaa omistusasuntoon asumaan!

Että minua ärsyttää tuollaiset ihmiset, jotka keräävät itselleen omaisuutta toisten kustannuksella! Ensin lyhennetään asuntolainaa mahdollisimman paljon että saadan asua hulppeasti ja sitten kun rahat ei riitäkään muuhun niin ollaan vinkumassa apua kirkolta ym. ulkopuolisilta. Mieti nyt niitä oikeasti köyhiä jotka asuvat vuokralla ilman omaisuutta, jonka voisivat myydä ja silti ei tulot riitä!

• vj vai myynti

Ihan hyvä että olette hakeutuneet velkajärjestelya hakemaan. Jos se myönnetään ja saatte pitää talon asiat selviävät. Muuten miten on noin pieni sairauspäivaraha? Siis 200e/kk? Minimikin on jotain 550e..? Ja onko lapsia? Voi olla, ettette saa vj:ä jos ei ole lapsia. Myykää talo, siinä on yksi vaihtoehto.

• per saukinen

Ainakaan luottotietojaan ei ole tarpeen pilata toisen takia,niin rakas kuin olisikin.oma isäni otti nimiini vaikka mitä lainoja kun olin vielä alaikäinen,ties miten onnistui asian hoitamaan mutta pankkia ei tästä saatu vastuuseen,kiitos suomen lain.lainapapereissa nimittäin vakuuden antajan allekirjoitus on sitova,vaikka ehkä olisi syytä olettaa ettei pikkunassikka aivan ymmärrä mihin isi pyytää nimen laittamaan.talo ja maat jotka mummo oli testamentannut mulle,ilmeisesti arvellen ettei isäni niistä huolehdi,olivat vakuutena näissä.kyllä se karvastelee edelleen,että ensi vuonna olen maksanut toisen velat ja omistan taas talon,joka minulle oli jo testamentattu.eihän siinä,hyvä että on nyt asiat näin mutta kyllä niille kymppitonneille olis muutakin käyttöä ollu kuin toisen velkojen maksu.sitä tarkoitan siis tällä että hoidat itses kuiville jos pystyt,siitä on teille molemmille vielä hyötyä jos nyt päätätte yhdessä jatkaa.eikä se kotona makaaminen ole kyllä paras ratkaisu henkisesti sairaalle,jos jostain masennuksen tapaisesta on kysymys.ei se sitä ainakaan paranna että pohtii asioita yksin kotona.löytää vielä itsensä roikkumassa kattokruunun kaverina.

• mk

Se onnistuu siten etää joko isä otta sen lainna ja sinä olet takaaja tai sinä olet lainan ottaja ja isäsi suostuu tai on tkaajana siinä lainassa ei se muuten oonistu ja muista laitta isääsi turpaan kunnolla niin tulee velat kuitattua kerralla. Itse olen ollut kerran lainan tkaajan mutta ei ollut suuri luotto ja isäni maksoi sen pois ja en eden omalle puolisolleni menisi tkaamaa lainaa jos sitä pyytäisi.

• mk

Muista laitta se summa uudestaa ulosottoon päävelalliselta ettei pääse kuin koira veräjästä ja siihen takaajalla on oikeus ja voit saada rhat vielä isältäsi jos sillä on tuloja niin ulosotto ottaa siitä osansa velkojen maksuuun ja niin edelleen.

• Kontsu99

En mitenkään halua moittia aloittajaa, mutta hän nyt sattuu olemaan tämän nykyisen talousjärjestelmän uhri ! - tässä on lopputulos, kun pankit antaa silmittömästi lainaa ja varsinkin perheen vakavaraisuuteen ja todelliseen maksukykyyn nähden. Eli heti ensimmäisen vastoinkäymisen jälkeen ollan puilla paljailla. Ennen kun asunnonostaja joutui vuosikaudet itse säästämään ja sitten vielä hankkimaan sen kokoisen asunnon, johon hänellä OIKEASTI on varaa, ei tällaisia ongelmia juuri ollut. Nykyisin on vallalla "mulle kaikki heti" systeemi, jolla reilut parikymppiset saadaan ikuiseen velkaloukkuun liian löysällä lainanannolla.

No onneksi sen talon saa vielä myytyä joten aloittaja voi maksaa velkansa pois ja "aloittaa alusta" ...

Kehoittaisin tekemään asuntokaupat heti, niin pääsette tästä "helvetistä" mahdollisimman nopeasti ja pienin vahingoin. Ja on aivan turha pelätä sitä, mitä "ympäristö" tästä sanoo - sillä ei ole mitään merkitystä ! - reilusti vain sanotte niin kuin asia on ja sillä se on selvä ".

• sitäkuustakuuleminen

Mikä talousjärjestelmän uhri ? Käsittääkseni asuntolainasta pystyi suoriutumaan. Eikä aloittaja alussa kirjoittanut että pari vuotta meni hyvin kun molemmat töissä, ennenkuin puoliso sairastui ja alkoi ottamaan toisen tietämättä pikavippejä lisäksi. Minusta nuo pikavipit ovat johonkin lyhytaikaiseen tarpeeseen eikä mihinkään jatkuvaan. Korko 30% pyöreästi.
        Ja luottamus toiseen olisi oltava aukoton jos yhteistä pytinkiä ja elämää rahoitetaan. Muuten se on kuin hölmöläisten peitonjatkoa.
        Turha pankkia syyttää jos asiansa sotkee pikavipeillä. Mutta liian suurta taloa ei kannata ostaa eikä pitää, nyt olisi saatava ekonomia kohdilleen ja asunto siltä viivalta mihin on varaa eikä mitä mieli tekee.

• mäntymetsä...
        sitäkuustakuuleminen kirjoitti:

Mikä talousjärjestelmän uhri ? Käsittääkseni asuntolainasta pystyi suoriutumaan. Eikä aloittaja alussa kirjoittanut että pari vuotta meni hyvin kun molemmat töissä, ennenkuin puoliso sairastui ja alkoi ottamaan toisen tietämättä pikavippejä lisäksi. Minusta nuo pikavipit ovat johonkin lyhytaikaiseen tarpeeseen eikä mihinkään jatkuvaan. Korko 30% pyöreästi.
        Ja luottamus toiseen olisi oltava aukoton jos yhteistä pytinkiä ja elämää rahoitetaan. Muuten se on kuin hölmöläisten peitonjatkoa.
        Turha pankkia syyttää jos asiansa sotkee pikavipeillä. Mutta liian suurta taloa ei kannata ostaa eikä pitää, nyt olisi saatava ekonomia kohdilleen ja asunto siltä viivalta mihin on varaa eikä mitä mieli tekee.

Aloittajahan kertoo, että vaimo sairastui henkisesti ja joutui jäämään pois töistä - eli ei ne vaikeudet niistä pikavipeistä alkaneet vaan vaimo sairastumisesta - ja jos asuntolaina oli tarkkaan laskettu sen varaan, että molemmat saa palkkaa, niin ei ihme että ei enää selvitä yhdellä palkalla ! - ja kyllä minusta on vikaa systeemissä, jos pankki antaa lainaa niin paljon, että tällaisesta tilanteesta ei voi selvitä muuta kuin pikavipeillä !

• mk
        mäntymetsä... kirjoitti:

Aloittajahan kertoo, että vaimo sairastui henkisesti ja joutui jäämään pois töistä - eli ei ne vaikeudet niistä pikavipeistä alkaneet vaan vaimo sairastumisesta - ja jos asuntolaina oli tarkkaan laskettu sen varaan, että molemmat saa palkkaa, niin ei ihme että ei enää selvitä yhdellä palkalla ! - ja kyllä minusta on vikaa systeemissä, jos pankki antaa lainaa niin paljon, että tällaisesta tilanteesta ei voi selvitä muuta kuin pikavipeillä !

Vaimon olisi pitänyt kituuttaa sillä rahalla mitä tienaan ja pyytää miehltä lisää eikä ottaa mitään pikavippeja joka on ihan pöljää korkeitten kotkojen takia ja niin edelleen. Itsellä ei tulisi mieleekään ottaa pikavippeja koska pitää osata elää tulojensa mukaan eiköä tarpeen mukaan. Tyhmyydestä kärsii koko keho.

• 2+18=?

Tää on niin tätä. Jos lapsi ei saa pienenä rakkautta, niin usein sitten aikuisena hän yrittää täyttää tyhjyyttä päihteillä tai ostamalla tavaraa.

• ingen gör

Pakkoko sitä on asua porvaritalossa minimituloilla. Jos on pienet tulot, niin sitten vaatimattomampi asunto. Turha siihen porvaritaloon on takertua, jos ei ole rahaa elämiseen.

• nöfnuf

Laita muija satamaan/ kadulle töihin. Maksakoot vippinsä itse kuten on ne aiheuttanutkin. Jos rakastaa niin uhrautuu myös.

• Vain elämää

Raha on vain rahaa ja asuntoja on muitakin. Lapsille on rakastava äiti ja isä tärkeimmät!!!

• yito567xxx

Ei kun ok talo myyntiin ja vuokralle

• Huh huh ja hoh

Ellette laita taloa myyntiin, se pakkohuutokaupataan perintätomiston toimesta. Ei lainojen perijät jätä asiaa sikseen ja anna perheen asua kalliissa talossa, josta koituu lisävelkaa ja joista ette suoriudu.

Niin kuin monet muutkin ovat kehoittaneet, TALO MYYNTIIN ja vuokralle tai muuten talo lunastetaan teiltä velkojen maksuun.

• jk

ei mistään

• -- Taru --

Olisi hyvä tietää miten paljon ovat kulut ja kuinka paljon menot kuukaudessa. Minkä ikäisiä olette? Oppia ikä kaikki. Pikavipin ottaneelta luottotiedot pois. Se on selvää. Pankista saatava lainaa vippien maksamiseen ja maksaa pienissä erissä pois. Onko vielä luottotiedot ok? Toisen ei kuulu maksaa pikavipin ottaneen velkoja. Saako pankista lainaa pienillä tuloilla? Joudutko takaajaksi tai talo vakuudeksi? Kuinka paljon talosta on velkaa jäljellä? Ilman näitä tietoja on hankalaa neuvoa. Kuinka paljon vippejä on maksamatta ym? Uudelleen pankkiin ja laskemaan huolellisemmin velanottomahdollisuudet. Kuitit pöytään ja laskekaa kaikki yhteen. Kykeneekö pikavippien ottaja maksamaan lainansa pienissä erissä pois? Jos on kaksi autoa, niin olisi parempi luopua toisesta, jos on mahdollista. Sähkölaskun tarkistus ja kilpailuttaminen. Onko halvempaa vaihtoehtoa? Vakuutukset maksuun pienemmissä erissä. Samoin tv-lupa. Kaikki nuo voi hoitaa mennen paikan päälle. Ei tule puhelukuluja. Toisen kännykkä pois, niin, että siihen voi vain soittaa? Onko mahdollista? On monta tapaa miten kuluja saa pienemmiksi/kk. Laskut suoraveloituseen tilipäivinä. Sitten hoituu varmasti. Sitten voi katsoa mitä jäi. Jos tupakoitte, niin sätkien polttaminen on halvempaa. Tsemppiä. Odotan vastausta.

• Huh huh

Mitä mahdetaan tarkoittaa lauseella "Pikavipin ottaneelta luottotiedot pois. Se on selvää."? Omia luottotietoja on suojeltava hinnalla millä hyvänsä vaikka olisi miten vaikea tilanne päällä, ilman kunnossa olevia luottotietoja vuokrakämpänkin saaminen on yhtä helvettiä, jos vuokraisäntä tarkistaa tiedot ennen sopimusta.

• tavallinen J.Tonneri

Nykyään, turhan monen kohdalla elämä menee siihen, että pitää esittää varakkaampaa kuin todellisuudessa onkaan ja ahnehtia kaikkea mitä mieleen tulee.
      Siitäpä näitä rahaongelmia sitten kasautuu.
      Ei voi syyttää muita kuin sitä peilikuvaa moisesta.
      Normaali ja terveen nöyrä elämänkatsomus olisi suotavaa jokaiselle näinäkin päivinä (tosin taitaa olla liikaa pyydetty).

• öälklöjkljlöklö

Voi voi. Ei tuo laina mikään liian iso ole kahdelle työssäkäyvälle. onko suurin osa tänne kirjoittelevista poissa työelämästä, kun moittivat että tilanne ollut alkujaan liian haastava perheelle??!!

• lusikka käteen

Ihme ruikutusta. Jos on kerran pienet tulot ja liikaa velkaa, EI OLE VARAA asua hulppeassa hienossa TALOSSA!
      Asuu ne muutkin ihmiset ja velattomat, laskunsa ajoissa maksavat JOPA KERROSTALOSSA!
      lapset jakaa huoneen, ei siitä jää ikuisia traumoja. jos jää, sitten menevät terapiaan ISOINA!
      kaikki arvokas myyntiin, auto pois ja ennen kaikkea, vaimo edes osapäivätöihin ja ottaa vastuun omista veloistaan.
      Tai sitten eroat moisesta naisesta.
      Fileet ja kotiteatterit pannaan, kalliit merkkikuteet boikottiin.
      Vähemmällä on tultava toimeen ja elettävä tulojen mukaan, jotta saatte velat nollattua.

Jumala ei tietääkseni maksa laskuja?

• hymy(m)

Nyt tärkeintä on että pysytte yhdessä ja selvitätte sen yhdessä. koska pahin mahdollinen asia olisi että jättäisit vaimosi tässä tilanteessa. Puhun kokemuksesta. itse olen myös ollut vippi kierteessä ja veloissa. ja vieläkin maksan niistä. Parisuhde kariutui asunto myytiin. rankkaa aikaa oli. Usko huomisesta vielä kovempi. Luottakaa ja uskokaa paremmasta huomisesta. Tietenkin luottamus kärsii siinä mutta sen voi saada takasin.. Paras lääke on että juttelette asiasta ystävien jne kanssa. Jos se ei auta niin Psykologille voi puhua. Älkää missään nimessä jääkö yksin huolienne kanssa. Voimia teille .

• Luottotietoja kannattaa kyllä varjella, ne tarkistetaan nykyään lähes aina asuntoa vuokratessa, olkoon kuinka halpa ja pieni luukku tahansa. Tuntuu että viime vuosina aina vaan useammin olen kuullut "saako luottotiedot tarkistaa?". Kauhea ajatella miten hankalaa eläminen olisi jos luottotiedot olis mennyt. Ei taitaisi saada edes muuta kuin prepaid-liittymän puhelimeen, kun kaikkien liittymien kohdallakin ne niitä tarkistelee. Ja taas menee kalliiksi.

• Toteamus

Anteeksi mutta nyt on pakko kommentoida.

Otsikko tuossahan on aika raflaava, kun pikavipit ovat aiheuttaneet taloudellisen ahdingon.

Tilanne olisi sama, jos perhe loukkaantuisi auto-onnettomuudessa ja siitä uutisoitaisiin että "Auto suisti perheen onnettomuuteen!".

Pikavipit ovat vain yksi palvelumuoto mitä tarjotaan (useiden muiden lainojen/luottojen yms ohella). Suurempi syy tässä tilanteessa olisi pankin, kun on myöntänyt ylisuuren lainan.

Ymmärrän kirjoittajan tuskan, mutta kausaliteetti ei nyt kyllä kohtaa. Syy ja seuraus. Syy lienee nyt muussa kuin palvelun tarjoajassa.

• Isä/asiamies/sielunh

Ensimmäinen edellytys suosta nousemiseen on se että koko perheen henkinen tila saadaan kuntoon, se on se vaikein kohta vippikierteestä pääsemisessä. Keskusteltava avoimesti perheen kesken ja auttavien tahojen kanssa.

Heti on saatava "asiamies" jolla on valtakirja hoitaa kaikki velkaan liittyvät asiat akuutti-aikana. Tämä valtuutettu pitää olla luotettava ja myöskin luottamuksen arvoinen!

Töissä olevat on saatava keskittyä työntekoon eli ansaitsemiseen ei asioitten perässä juoksemiseen.

Sitten on pyydettävä tukea, heiltä joilta voi saada tukea rehellisesti, velan kokoamiseksi yhteen lainaan jolla saadaan kulut minimoitua velka lyhennettyä!

Pankista on saatava lainaa ja se edellyttää myöskin avoimuutta sekä takaajia jotka luottavat pulassa olevaan lainanhakijaan. On olemassa hyviä ja erittäin hyviä pankkeja mutta se on enemmän henkilökemiaan liittyvä asia.

Työnantajat ovat yksi tärkeimmistä ellei tärkein osapuoli tässä vyyhdissä! Suhteet hänen on on hoidettava niin että työsuhde säilyy!!!!!!

Kun saadaan akuutti-vaihe ohi niin on tehtävä suunnitelma miten elää niillä edellytyksillä joita on olemassa! Realisoitava omaisuus jota on huomioitu lainassa! Asumis- ja elantokustannukset sellaisiksi että talous kestää niitä!

Keskusteltava, keskusteltava ja keskusteltava omaisten, ystävien ja muitten luottamustasi nauttivien kanssa. On pakko saada pompotella ajatuksiaan jonkun KUUNTELEVAN luotettavan henkilön kanssa aina kun alkaa tuntua masentavalta! Toiset voivat antaa neuvoja sinulle mutta sinun on itse päätettävä mitä neuvoja käytät omaksi hyväksesi!

Tämä tapaus joka on kirjoitukseni takana on tällä hetkellä hyvässä hallinnassa ja näyttää siltä että nuori perhe pysyy koossa ja suunnittelee tulevaisuuttaan aivan "normaaliin" tapaan.

Taloudellisesti pienemmillä resursseilla mutta paljon suuremmilla henkisillä resursseilla! Heidän nykyiset ystävänsä ovat todellisia YSTÄVIÄ.

Nuoripari on oppinut että he ovat itse omalla rehellisyydellä ansainneet heitä auttavien luottamuksen ja että se luottamus on hoidettava kuin kukkaa kämmenellä joka ikinen päivä! Ainakin siihen asti että laina on maksettu ;-)

Yksin pikavippikierteessä olevan on melkein mahdoton päästä siitä yksin pois!

PIKAVIPPI-SYSTEEMI OLISI EHDOTTOMASTI LUOKITELTAVA KORONKISKONNAKSI.
      OIKEUSLAITOKSEMME EI TULISI OLLA PIKAVIPPIFIRMOJEN HELVETIN KALLIINA KUMILEIMASIMENA. LAINSÄÄDÄNTÖ ON MUUTETTAVA!

• 3

Alkuperäistä viestiä lukiessa aloin hahmottelemaan päässäni tällaista vastausta. Onneksi joku joka tuntee kentän ja oikeat toimintatavat minua paremmin ehti ensin.

Alkuperäiselle kirjoittajalle:

Vaikuttaa siltä, että monella vastaajalla ei ole mitään käsitystä aiheesta, josta kirjoittavat. Sitä vastoin heillä on suunnaton tarve lyödä lyötyä. Heistä ei ehkä voi olla välitämättä, mutta ainakin voit ajatella tarjoavasi heille kanavan purkaa omaa pahaa oloaan.

Voi olla että joudutte luopumaan materiasta ja ehkä ylpeydestä. Vaalikaa kuitenkin uskoa, toivoa ja rakkautta. Ne ohjaavat oikeisiin valintoihin.

• sitäkuustakuuleminen

Ajattele lapsien kannalta asiaa. Heihin vaikuttaa kaikki vanhempien toilailut, niin myös tyhmien pikavippien ottaminen. Johan järki sanoo ettei sellaisilla koroilla mitään isompaa lainaa maksella pois, kyllä pikavipit ovat vihoviimeinen keino raha-asioitaan järjestellä.
      Tuskin taloa myymättä pääsette tuosta suosta yhtään mihinkään eikä velkajärjestelyyn ennenkuin on selvää ettei puolisko lopeta vippailua. Jos ei toiseen voi luottaa niin on pistettävä kova eteen. Hyvä jos ei saisi otettua enää lainaa. Et jaksa sinäkään yksin kaikkea maksaa vaikka terveenä pysyisitkin.
      Hyvä ettei viina virtaa. Nyt talo myyntiin ja mitä jää jäljelle ratkaisee missä asutte jatkossa. Joku aika on kovempaa mutta päätöksen vaatii ja sisukkuutta. Olisiko seurakunnalla tai muualla joku tukihenkilö tähän asiaan ?
      Hyvää jatkoa ! Yhdessä tai yksin. Lasten parasta pitää ajatella.

• ee-

jos osaate kieliä kannataa muutaa ulkomaille pöllökään ei perää huhuille

• Luki.

Ette ole ainoita jotka kohtasivat maksukyvyttömyyden,on paljon muitakin jotka ottivat lainaa ja elivät liian leveästi,asuntojen hinnat palstalla näitä on lähes kaikki velkaiset ostajat jotka elvistelee,ongelmahan on kun nyt pitäisi asunto tai olisi jo pitänyt myydä,niin asunnola ei saakaan sitä mitä on luullut.

Todennäköisesti jää velanpuolelle.

Mutta oikeassa olet kun mainitset olisi vaan aikoinan pitänyt tyytyä vähempään.

Eikä uskoa yllyttäjiä ostamaan liian kallista ostosta.

Suomessa nähdään paljon vielä samassa tilanteessa olevia,asunto on vaan yksinkeraisesti myytävä ensin.

• ToffutiN

Sitä oppii, jos haluaa, elämään tulojen mukaan. Sillä sanonta " Ei ne suuret tulot vaan pienet menot"pitää usein paikkansa. Monenlaisesta voi tinkiä ja muuttaa kulutustottumuksiaan.Ruoasta säästää eniten ostamalla 50% alesta olevia tuotteita:) Vaatteita voi hakea Kirpparilta. Usein on ihan käyttämättömiäkin löytynyt.
      En itse ymmärrä miksi ostaa taloa mihin ei ole varaa? Ottaa velkaa 170 000 ja ylikin ? Elämästä pitää nauttia. Se on niin lyhyt, että kannattaako sitä talon maksamiseen, joka jää perinnöksi toisille tai pahimmassa tapauksessa Valtiolle, jos perijöitä ei ole lähisuvussa, käyttää?????
      Jokainen taaplaa tyylillään, mutta itse en tarvitse oma asuntoa ollakseni onnellinen. Haen onnellisuuteni muista asioista, mutta toki katto pitää olla pään päällä, että ei siis ihan veneen alla asuta...

• hulluntouhua

Kyllä vihastuttaa tuollaiset kun ensin pitää pröystäillä isolla kalliilla talolla, että on mitä näytellä ja kun eivät pystykkään maksamaan niin aletaan itkeä surkeana ja anella apua kirkolta ja vaikka keltä itsesäälin vallassa. Myykää mökkinne ja ostakaa edullinen mökki tilalle. Odotatteko että joku kuitenkin säälisi ja maksaisi elämänne eteenpäin.

• holhous hakemus

vaimosi pitää saada holhouksen alaiseksi, hae sitä lääkäriltä, koska tuo on jo holtitonta ja pilaa koko elämänne, on jo pilannut. Ehkä myös maanisdepressiivisyys aiheuttaa sen, pakkohoito suosittlen tosissaan. Myytte asunnon, ja maksat velat pois.

• Kiäh-kiäh!

JEES, TÄNNE VAAN KAIKKI IDIOOTIT HUOLIAAN KERTOMAAN JA "NEUVOJA" ANOMAAN!
      TÄÄLLÄ SUOMI24:SSÄHÄN TUNNETUSTI KOKOONTUU MAAMME KOKO ÄLYMYSTÖ KESKUSTELEMAAN HENKEVÄSTI.

• Huh huh

Ensimmäinen "älymystön" edustaja on näköjään saapunut paikalle, jospa nyt vaan menisit taputtelemaan niitä hiekkakakkuja takapihalle ja jatkaisit keskustelua jonkun samalla tasolla olevan kanssa.

• Kumpi oli sairas?

EX VAIMONI TUHOSI PERHEEMME

Exvaimoni teki kulutusluotoja ja vingutti visaa.

Panemalla äitinsä asunnon takuuksi hän muutti kaikki velat pankkilainaksi, mutta otti veilä 50.000 minun tietämättä pankista lisää lainaa kulutukseen.

Maksaessani hänen tekemiään velkoja minulle ei jäänyt rahaa mennä edes kahville työkaverieden kanssa ja raskaan velkataakan alla sairastuin
      masennukseen, ja tästä johtuen vaimoni lasten kanssa otti ja lähti.

Mutta yllätys yllätys erossa yhteiset velat meni puoliksi, mutta omat velkansa vaimoni jouituikin maksamaan itse.

Eron jälkeen minulle koitti parempi elämä, mutta exvaimoni jatkoi "velkahevettiään" toisen miehen kanssa.

Kun hän muutti tämän kanssa yhteen asumaan, sille ehtona oli, että tämän asuntoon tehtiin remontti. Ja remonttia varten miehen äidin osake takuuna he ottivat 80.000 pankkilainaa.

• 50v emäntä

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja niitähän näyttää olevan aika lailla.
      Minua häiritsi alkuperäisessä jutussa sellainen asia, että miten voi olla mahdollista, että parisuhteessa olevat henkilöt eivät tiedä mitään toisen rahankäytöstä.
      Mies on täysin tietämätön siitä, että vaimo on jopa kahden vuoden ajan ottanut pikavippejä.
      Mitä ihmeen yhdessäoloa tuollainen on kun ei tiedä toisesta tuommoisiakaan asioita?
      Kyllä olisi pitänyt varoituskellot miehellä soida jo ajat sitten.

Näyttää siltä, että nykyisillä nuorilla aikuisilla ei ole minkään näköistä tajua rahasta. Ei ole ihmekään, että ulosottomiehen työt lisääntyvät.
      Perheen taloudesta pitää pitää huolta, joko yhdessä tai antaa toisen hoitaa raha-asiat.

Meillä minä hoidan raha-asiat ja annan tiedot tilanteesta miehelleni.
      Mies käy kaupoissa, minä hoidan laskut ja pidän huolen siitä, että mies tietää kuinka paljon tilillä on varoja.
      Suurista ostoksista päätämme tietenkin yhdessä. Miehen harrastus vie ajoittain suuriakin summia ja näistä tietenkin keskustellaan ja sovitaan taloudellisen tilanteen mukaan. Tässä on huomioitava sellainen asia, että kaikki varamme ovat yhteisiä.
      Olen sinänsä onnellisessa asemassa, että pystyn pistämään jotain myös säästöön, silloin yllättävät isommatkin menot hoituvat ilman taloudellista katastrofia.

• Huh huh

Tai sitten otetaan yksinkertaisesti yhteinen "taloustili", jolloin sovitaan kuukausittainen summa joka siirretään molempien palkasta kyseiselle tilille ja siitä maksetaan juoksevat kulut, tämän jälkeen jäljelle jääneet varat kumpikin osapuoli saa pitää henkilökohtaisella tilillään, eikä niihin puututa puolin eikä toisin.

Näin meillä, toiminut kohta 5 vuotta eikä yhtäkään päivää takana että olisi joutunut tappelemaan rahankäytöstä.

• kaikki ok äiti51

Niin nykynuoret näyttävät ottavan lainaa ja maksusta ei tietoakaan.. Kasvatin poikani yksin mies kun lähti naisen matkaan...olis tullut takasin mutta enpä ottanut annoin seikkailla...niin siinä jouduin maksamaan velkamme ja kaikki hoitamaan..OPETTI AIKUISEKSI....Poikani nyt aikuiset ja isä ikävöi nyt ihme ja kumma...se siitä....ja velat maksttu...Kouluttauduin uuteen parempi palkkaiseen ammattiin ja kasvatin ja koulutin pojatkin...Apua heitä oon saanut....mutten rahallista koska en tarvitse...OPPI multa ettei takauksiin saa nimeeään laittaa eikä pika vippejä....luojan kiiton ymmmärtävät

• kaikki ok äiti51

Niin nykynuorilla tapana ottaa lainaa maksusta ei niin tietoakaan...teillä tapaus toinen vaimo sairastui...hoitaa hänet kuntoon ja velat hoitoon ,niikuin kerrot jo olevankin...kiva juttu siitä se selvii vähitellen...omat tilit minun vinkki...ja ei PIKAVIPPEJÄ...tai vaimo holhoukseen...kaikkea hyvää ..itse selvisin kun elämä murjoi mies löys toisen yksin kävin rankan tien lasten kans ja selvisin ...niin tekin...yks päivä aurinko jo paistaa

• intrum justitia

Perintäkulut ne vararikkoon ajaa.

• Perintäkuluja ei tule ollenkaan kun hoitaa maksut ajallaan.

• myötäelo

Ja Jumala auttaa!! Hän on tullut tänne köyhiä ja sorrettuja puolustamaan. Vaikka olisikin omasta syystä (tietämättömyyttään, ymmärtämättömyyttään) ajautunut tuollaiseen tilanteeseen. Elä mieti sitä todellisuutta, että velkaa on niin paljon. Mieti tätä päivää, ja elä hetkessä. Tänä päivänä mene töihin, tule kotiin, ole lasten tukena. Lapset tarvitsevat vanhempiaan nyt tänään, ei sitten, kun velat on maksettu. Lapset muistavat aikuisina sen tunnelman, joka kodissa oli. Ei sitä materian määrää lelulaatikossa, vaikka se lapsista tänään tuntuu kurjalta, kun eivät "ikinä saa mitään ja kaikilla muilla on tällanen", kuten meilläkin lapset toistaa päivästä toiseen. Materia on vain materiaa, ystävät ja rakkaus perheen kesken ovat se asia, joilla on aidosti merkitystä. Toivon sinulla runsasta siunausta, ja uskoa, että asiat selviävät, vaikkeivat ne selviäisikään kuten itse olemme suunnitelleet ja haluaisimme.

• ...

Myy kaikki omaisuutes ja muuta maasta

• Juuhpuuh
    • mamsen70

Olemme kohtalontovereita! Miehen työtapaturma vei talouden suistoon.Vakuutusyhtiön syy että pakoilevat selvää vastuutaan. Samat kokemukset, diakonia ainut joka edes hieman auttaa. Vuosikymmeniä meni hienosti sitten iski tällainen epäonni. Sydän tiiliskivenä rinnassa, selviäisipä joskus. Ei Suomessa pärjää , jos toisen tulot on 20e /pv. Aina luotettiin kalliisiin vakuutuksiin, tässä oppi että ahneita ovat, maksut kelpaa mutta eivät korvaa edes selvää tapaturmaa..Olisi lohduttavaa saada vaihtaa ajatuksia kanssasi.
      Eipä tässä ole paljoa ilonaiheita, vaikka miten yrittää itseään lohduttaa.

• 34t63q4t

Pikavipit on täysin kusetusta. Mielestäni koko homma pitäisi kieltää lailla

• velkarobotti

Pikavippifirmat ovat rikollisten tointa. Älkää koskaan ottako niitä. Olen taannut, ja joutunut maksamaan entisen ystäväni hulvattoman elämän tyylin keskellä omien suurten maksujen. Lindorff on armoton. Pitäkää asiat omissa käsissänne. Älkää orjuuttako itseänne. Toimikaa vielä, kun voitte itse asioihin vaikuttaa. Vain äitiinne voitte luottaa.

• örkki14

Se vasta rasittava tyyppi onkin...siis "äiti".

• velkaneuvonta

velkaneuvojalle jos sattuis pääsemään helppottais ees sekin vähäsen

• vipit ja lainat yhtä tyhjän kanssa. sitä ku kattoo et takasin perimisprossa on semmoset 260-> prossaa aina niin ennemmin lainaan vaikka kavereilta, joilla korko on 0-5prossaa, sopim mukaan. lainat on vain rahantekoa varten, mut se on mun mielipide ja tämän myötä pidän itseäni järkevämpänä kuin kukaan vipin tai lainan ottanut ihminen.

• fuekist

Ei se luottotietojen menetys niin kauheaa ole vaan eräällä tavalla vapauttavaa!Loppuu ainakin lisävelkaantuminen ja jonain päivänä ne palautuu.Käytännön elämään sillä on jotain haittavaikutuksia mutta ei mielestäni ylivoimaisia.

• turha stressi pois

Itse olen tullut siihen tulokseen että kämppää on turhaa ostaa. Helpommin pääset eroon vuokrakämpästä ja asumistuki auttaa jos tulot pienet. käytännössä voit kuukauden varotuksella lähtee mihin tykkäät, jos muut realiteetit kohtaavat. Mitään et saa täältä mukaan, miksi siis kerää mammonaa mukaansa ja stressata sen kaa sitten.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      90
      1927
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      58
      1093
    3. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1045
    4. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      9
      985
    5. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      204
      969
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      64
      931
    7. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      909
    8. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      828
    9. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      82
      817
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      780
    Aihe