Tuning-pojalle opetus

Jätätin..

Kävipä kerran niin, että ajaessani kohti moottoritietä taakseni liimautui voimakkaasti tuunattu Nissan Almera. Näin taustapeilistä kuika Nissanin ratissa istui teiniX-ikäinen nuori jannu. Hirveä kiire sillä näytti olevan, kun melkein hipoi autoni takapuskuria.

Tultiin moottoritielle ja edessä oli n. 1 km loivaa nousua. Polkaisin vanhan Ford Focus -perhefarkkuni (2.0i 130 hv) vauhtiin ja tuo Nissan alkoi oitis jäämään. Nissan jäi hetkessä todella kauas ja vauhtini oli jo vankilalukemissa. Hidastin vauhtia ja jonkin ajan kuluttua Nissan hehkutti ohituskaistaa n. 160 km/h:n vauhdilla ohi ja alkoi katoamaan horisonttiin.

Jos on varaa rakentaa autoa noinkin paljon, miksei voi panostaa tehokkaampaan moottoriin. Onhan Almeraakin pirteämmällä koneella kuin 1.8!!! Tuntui hullullta, että moinen muskelihirviö jää 6-0 meidän kauppakassille!!

37

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OLET IDIOOTTI!

      Sulla varmaan jöpötti ihan täysillä pikkunakki, kun pystyit oikein teinipojalle elvistelemään.
      Mitä sillä on väliä kuinka nopeasti jannun almera kiihtyi? Kuitenkin meni susta ohi vai sekö se sua harmittikin.

    • 5+4

      Aika hurjaa, että oli yleensä uskaltautunut motarille. Yleensä ne ajelee koulujen ympärillä pienellä vaihteella.

      • sanna-92-

        pyydestellen ritsa pilluja,kuolavana suupielestä roikkuen ja poppia soitetaan että koko saatana romu tärisee.


    • lukenut

      köyhillä on halvat huvit.. Itsellä ei koskaan sakkoja ja alla yli 300 hevosta huutaa unelmasäveliä. Tyhmyydellä myös pysyy köyhänä, kun ei pääkopassa leikkaa.

      • ajat polkuautoa

        Tekstin perusteella sun koppa humisee tyhjyyttään.


    • fahse

      moni alkaa laittaan jotain 1.6 litraista autoa koska niillä on halpa ajaa ja luotettavat koneet.. Ja tuo voi olla se sinun kyseinen vävypoika jolta sinun tyttö ottaa pusikossa poskeen.. että onnea

    • l,kmnjbhgfd

      jos kyse oli loivasta noususta niin veikkaan että nissan kuski jätti tarkoituksella väliä kun aatteli että se sun ruosteen kemiallinen merkki hyytyy siihen mäkeen.. mistäs muuten tiiät mikä kone nissanissa oli? katsoitko pellin alle ?

    • lolllololo

      .....

    • skylle mies

      Annoin minäkin bemupojalle kyllä semmosen opetuksen että ei hevillä unohda.

      Pojalla oli vissiin isin rahoilla ostettu (ikivanha) ÄMVIIS BEEÄMVEE ja unelmien teiniprinsessa istui vänkärin penkillä. Motarilla ajeli vasenta kaistaa noin 110km/h (satasen alue). Eipä vaan pojalla luonto kestänyt kun ohitin oikealta minun hieman laitellulla Nissan Skylinellä.
      Tämä näppylänaama provosoitui ja lähti ruoskallansa takaa-ajoon. Noh oli ilta ja ei liikennettä niin ajattelin antaa pennulle opetuksen. Seurasin peilistä kuinka bemmin keula lähestyi ja sitä mukaan kuin poju kiihdytti minä lisäsin myös nopeutta. 600 japanin hevosessa näet riittää reserviä.
      Bmw keula rupesi jäämään nopeusmittarin näyttäessä noin 220km/h joten löysäsin noin 210 kilsaan jotta bemari ei jää horisonttiin.
      Ilmeisesti pojun Saksalainen "superauto" ei sen kovempaa kulkenut. Ajattelin katsoa kuinka pitkään pojun huumori riittää...
      Noh noin 15-20 min ajeltiin sitä 200km/h kun bemarin keula taas rupesi jäämään. Hidastin tietysti vauhtia ja sitten huomasin bmw:n konepellin alta nousevan savun. Sitten näin bemun rullaavan levähdyspaikalle.
      Ai että minua nauratti kyseinen tapahtuma, ei pojan luonto antanut periksi japanilaisen auton ohittaa jumalaista saksalaista ja piti väen vängällä lähteä kisaamaan.

      Saikohan poika pillua siltä teinirinsessalta sinä iltana?
      Noh tietääpähän ainakin sen, että Skylinen kanssa ei kannata ruveta kilpasille.

      • AMG rider

        no eipä tuo mikään opetus ollut aivan perussettiä öisin että verrataan auton kulkupuolta muihin mielenkiintoisiin autoihin. näissä tilanteissa useimmiten toisella osapuolella - yllättäen - on tapana olla hitaampi. ei näissä todellakaan ole kyse mistään provosoitumisesta tai luonteen lujuudesta. et vissiin ole paljon öisin ajellut taikka sitten asut jossain peräkylässä missä öisin kaduilla kiertelee vain vanhoja, loppuunpoljettuja ritsoja joiden kulkupuolta ei kukaan kehtaa kokeilla.


      • hesu.

        Et ole koskaan ajatellut ryhtyä satu-sedäksi?

        Kirjoituksesta päätellen se olisi sun juttusi.


      • Vai tällästä..

        Tota nyt ei usko joulupukkikaan, saati sitten poliisi.


    • CLK430 V8

      Vau mikä romujen kohtaaminen. kaikki Nissan, Hyundai, Tojota, Opel, Ford muut romut voi tuolla mopokopeillansa oikein "KISAILLA". Liikenteessä hauskinta onkin vähän "sivistää ja kouluttaa" näitä romuilla ratsastajia. Ei ne tajua että kun ei teho riitä niin turha edes yrittäää kun lähes 300 heppaa näyttää kaapin paikan. Mercedes toimii ja kulkee!

      • Skylle mies

        Tuommoset mietteet mahto olla myös sillä bemaripojalla jota pikkusen koulutin. Vaan pojalle jäi ihmeteltäväksi vain "mopokopin" perävalot. Sitäpaitsi jokainen oikea automies tietää, että autoilu alkaa 500 hevosesta.


      • AMG rider
        Skylle mies kirjoitti:

        Tuommoset mietteet mahto olla myös sillä bemaripojalla jota pikkusen koulutin. Vaan pojalle jäi ihmeteltäväksi vain "mopokopin" perävalot. Sitäpaitsi jokainen oikea automies tietää, että autoilu alkaa 500 hevosesta.

        eipä tuo suoraa kovaa ajamalla "kouluttaminen" oikein toimi, varmasti poika tiesi arvella ettei skylle välttämättä mikään vakiokuntoinen ole. voihan olla, että hän on jo ruinannut isiltään rahat vaikkapa 1000-heppaseen supraan ja tulee sitten "kouluttamaan" sinua samaiselle motarille. parempana suorituksena pitäisin vaikkapa sitä, että olisit näyttänyt pojalle kuinka japanin ihmettä viedään lintassa ja driftannut savujen saattelemana vaikkapa motarin ramppia myöten. tässä sentään on kyseessä myös ajotaidot eikä ainoastaan pellin alla olevien hevosten määrä.


    • CLK430

      japsirotteloilla ajavat ruskeanreiänritarikunnan kairausmestarit voi pyyhkiä peräreikänsä Turbo-Nissanin penkkeihin kun se falskaa jatkuvan kairauksen myötä. Kyl Mercedes on tosiauto noihin kinnereihin verrattuna. Mercedes oli ensimmäinen, silloin idässä kuljettiin vielä hevoskärryillä vuosikymmeniä. V8 äänet on sitten kans se "big thing" ajamisessa eikä mikään turbon dumppi surina amiksen propellihatussa öisellä Kehä ykkösellä

      • Skylle mies

        Mitä?

        Menikö usko siihen isäpapan mersuun kun teillä liikkuu sitä kiukkusempia kamppeita? Ei mulla mitään mesejä vastaan ole. Itselläkin on w124 300d turbolla höystettynä. Mutta ei mese oikein urheluautoja ole koskaan osannut tehdä. Mukavia bulevardisportteja, mutta oikeasti tehokkaita autoja en millään mannelavetilla lähtis haastamaan. Oikeita V8 soundeja saat sitten lähteä rapakon takaa hakemaan. Kyllä kunnon peltisatsilla höystetty sivuventtiili isolohko pitää automaailman makeimmat soundit. Kakkosena sitten suorakutonen ja dumbin suhautukset.


      • AMG rider
        Skylle mies kirjoitti:

        Mitä?

        Menikö usko siihen isäpapan mersuun kun teillä liikkuu sitä kiukkusempia kamppeita? Ei mulla mitään mesejä vastaan ole. Itselläkin on w124 300d turbolla höystettynä. Mutta ei mese oikein urheluautoja ole koskaan osannut tehdä. Mukavia bulevardisportteja, mutta oikeasti tehokkaita autoja en millään mannelavetilla lähtis haastamaan. Oikeita V8 soundeja saat sitten lähteä rapakon takaa hakemaan. Kyllä kunnon peltisatsilla höystetty sivuventtiili isolohko pitää automaailman makeimmat soundit. Kakkosena sitten suorakutonen ja dumbin suhautukset.

        jaa-a, mistäköhän sitten johtuu että mikään japanilainen urheiluauto jonka kanssa olen mutkaiselle tielle eksynyt, ei ole pysynyt vanhan "mannelavettini" perässä? vai riittääkö urheiluauton määritelmäksi nykyisin se, että auto on nopea suoralla? tietysti tämä saattaa olla kuskistakin kiinni kun ratin takana joudutaan tehdä muutakin kuin vaihtaa pykäliä ylöspäin.


      • nissan toyota datsu?
        Skylle mies kirjoitti:

        Mitä?

        Menikö usko siihen isäpapan mersuun kun teillä liikkuu sitä kiukkusempia kamppeita? Ei mulla mitään mesejä vastaan ole. Itselläkin on w124 300d turbolla höystettynä. Mutta ei mese oikein urheluautoja ole koskaan osannut tehdä. Mukavia bulevardisportteja, mutta oikeasti tehokkaita autoja en millään mannelavetilla lähtis haastamaan. Oikeita V8 soundeja saat sitten lähteä rapakon takaa hakemaan. Kyllä kunnon peltisatsilla höystetty sivuventtiili isolohko pitää automaailman makeimmat soundit. Kakkosena sitten suorakutonen ja dumbin suhautukset.

        Aja sinä Datsunilla... Mercedes oli ensimmäinen senkin paska-veturi


      • Skylle mies
        AMG rider kirjoitti:

        jaa-a, mistäköhän sitten johtuu että mikään japanilainen urheiluauto jonka kanssa olen mutkaiselle tielle eksynyt, ei ole pysynyt vanhan "mannelavettini" perässä? vai riittääkö urheiluauton määritelmäksi nykyisin se, että auto on nopea suoralla? tietysti tämä saattaa olla kuskistakin kiinni kun ratin takana joudutaan tehdä muutakin kuin vaihtaa pykäliä ylöspäin.

        Mun Datsuni on varmaan vanhempi. :p
        Itse kyllä väittäisin että (säätyvä)neliveto, nelipyöräohjaus ja 0-100 5 sekuntiin jätättää ainakin nuo perus 2000-luvun alun C-sarjan AMG kötöstykset mutkaisellakin tiellä.
        Itse tosin en ole mikään kilpa-autoilija enkä tiedä mitä vastapuolella odottaa joten en sinua vastaan ala inttämään kumpi on nopeampi. Sen verta voisin mainita, että nuorena ja hurjana kävin kengittämässä muutaman niitä perus c32 AMG, aika laiskan pulskea oli. E55 AMG:ssa oli jo fiilistä (ja potkua), mutta ei sekään tuntunut mitenkään nopeammalta kun nykyinen Nissanini. Toki laatuvaikutelma oli vitusti parempi eikä auto nitissyt tai natissut.
        Niin tuota... Vähän kalliimman mesen ratissa ei kuskin tarvitse edes vaihtaa pykäliä itse.


      • AMG rider
        Skylle mies kirjoitti:

        Mun Datsuni on varmaan vanhempi. :p
        Itse kyllä väittäisin että (säätyvä)neliveto, nelipyöräohjaus ja 0-100 5 sekuntiin jätättää ainakin nuo perus 2000-luvun alun C-sarjan AMG kötöstykset mutkaisellakin tiellä.
        Itse tosin en ole mikään kilpa-autoilija enkä tiedä mitä vastapuolella odottaa joten en sinua vastaan ala inttämään kumpi on nopeampi. Sen verta voisin mainita, että nuorena ja hurjana kävin kengittämässä muutaman niitä perus c32 AMG, aika laiskan pulskea oli. E55 AMG:ssa oli jo fiilistä (ja potkua), mutta ei sekään tuntunut mitenkään nopeammalta kun nykyinen Nissanini. Toki laatuvaikutelma oli vitusti parempi eikä auto nitissyt tai natissut.
        Niin tuota... Vähän kalliimman mesen ratissa ei kuskin tarvitse edes vaihtaa pykäliä itse.

        voi olla hyvinkin mahdollista että datsunisi olisi mutkapätkälläkin nopeampi samantasoisen kuskin ohjastamana.. lavettini kun painaa sen 1560kg ja tehoa vaatimattomat 280hp. E-meset alkaa jo painaa senverran etteivät taida olla mitään mutkateiden kingejä vaikka tehoa löytyykin..
        alkuperäinen pointti miksi keskusteluun liityin oli, ettei mielestäni kertomasi "nöyryytys" ollut nöyryytys vaan normaali pieni kilpailutapahtuma öisellä moottoritiellä :)
        suoralla tiellä kisailu on toki mukavaa hommaa mutta mielestäni nöryytyksestä voidaan alkaa puhumaan vasta sitten kun hommaan liittyy myös kuskin taidot eli on siirretty kisailu mutkapätkälle taikka sitten esimerkiksi driftailtu :) ikävä kyllä kahta jäljempänä mainittua ei juurikaan suomenmaassa öisillä kaduilla tapahdu, ainakaan täällä pk-seudulla.


    • koivuranta-64

      Puhukaa pojat P...aa. Itsellä KE70 966hv (Celica GTE.n) koneella ja joskus ajanut
      lievää ylinopetta ohittaessani. Eli se siittä/niistä tehoista. Katso vauhtipäivät video.
      RTT:n tuntevat. että puhe ei ole "skeidaa". t:RTT

    • wroom.

      Ja minulla on vuodelta 1978 oleva BMW 320 V6 ja ilman viimeistä pönttöä elii kuulun kyllä liikenteessä hyvin.

      • Goddiva

        ei ole bemari tehny koskaan V6 konetta.
        Rivi-nelosia ja Rivi-kuutosia sekä V8, V10 ja V12
        joten taidat olla aikamoinen haaveilija kun kuvittelet tuollaisia


    • ***tun bensalenkarit

      Tämän kaltaista packaa voi lukea vain Suoli24-foorumilta missä bensalenkkarit väittävät omistavansa Youtubessa ihailemansa kaltaisia autoja. Netissä ei kenellekään tarvitse mitään todistaa joten kuka tahansa voi väittää omistavansa minkä tahansa auton ja tehneensä sillä millaisia suorituksia tahansa. Suorituskyvyn voi valehdella samanlaisiksi kuin Youtuben teinivideoissa saadaa keksityksi.

      Jatkakaa vaan uhoiluanne ja yrittäkää valehdella autojenne suoritukset vieläkin paremmiksi. Lukekaa nettiä kuola suupielessänne ja päristelkää sylkeä tietokoneenne näppikselle niin saatte lisää fiilistä touhuihinne!

    • t4 volvo

      vittu et se oot pelle ite ajelet vissii jollai micralla mis on 1.0l kone ku isi ei antanu ostaa tehokkaampaa autoo!!

      •  Aku Ankka

        >Implikoi että t4 koneinen traktori olisi Micraa tehokkaampi


    • micra on paska

      jos sä väität et micra on muka tehokkaampi ni oot kyl vääräs!!

      ei taida iha micran vakio koneesta löytyä 200hv !!

      ja kuka nyt jotai paskaa micraa edes ostaa

      •  Aku Ankka

        >Implikoi että hevosvoimat kertoo suorituskyvystä


    • t4 volvo

      ni

      •  Aku Ankka

        V40 t4 0-100 aika vaihtelee vuosimallista ja vaihteistosta noin 7,7-8,5 s.
        vähän paremmalla (vakio) Micralla vetää kanssa tuohon 7,7s, toki ne köyhien mallit kiihtyy jossakin 12s. Ja uudella variaattorilootalla varustetulle Micralle ei taida sun isoveljen Volvo pärjätä alkuunkaan, sillä tuskin semmonen Volvojuntti osaa edes vaihteita vaihtaa optimaalisesti.


    • t4 volvo

      sori vaa mut se on iha mun volvo ja kyl siit irtoo semmoset 260hv 6s 0-100 nii ja autoha on käytetty tuolla!! http://www.motest.fi/

      et en iha usko et micra vetelee ohi!!

    • driftt

      mun mielestä ajotaidot ratkasee ei se kellä on voimakkaimmat autot

    • 1.4 ja 305hv 760kg

      niinpä ajotaidot ja tehopainosuhde pito ;)

    • yritys hyvä 10

      on monta kertaa nähty miten tehokkaampi auto jää tehottomamme koska kuski tuntee vaihteiston ja oikean vaihto välin saaden tehokkaimman kiihytyksen. :) ja monta kertaa tehokkaamman auton kuskilla on kusta päässä ja pitää alkaa pätemään vaikka aina löytyy tehokkaampa autoja ja parempia kuskeja. -.-

    • joo moro

      Ihme pätemistä ja lässyttämistä joka keskustelupalstalla. Ette te maailmaa pelasta vaikka teillä olis autossa 300 heppaa.

    • tittidii4

      Mun mielestä kiihdytyskisoissa ei järkeä. Autolla kisataan kyljet edellä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe