Unen Hallinta o_O

Nii eli pystuukö kukaan hallitsemaan uniaan. ( En tiiä on kunnon nimeä asialle.). mutta nii kuitski. Esimerkiksi päättämään mitä unessa tapahtuu ym.
Minä voin mutta siskoni ei usko.cAattelin vain kysästä :D

19

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä92

Ei voi.

• aejfgharuj

Muutaman kerran olen koittanut selittää jollekkin unessa olevalle tyypille että se (hän) on unta, siis tajusin ite että olen unessa. Ja kyllähän sitä on joskus jotain saattanut päättääkkin, eniten varmaan omaa liikkumista unimaailmassa. Olisi kyllä mukava nähdä "selkounia", ei pitkään aikaan nähny ja monesti jää kaipuun tunne kun herää tjs. :d.

• uninäkijä

En nyt sanois että pystyisin hallittemaan uniani, mutta pakko sanoa että tosi oikeentuntusia ne ainakin on... Joissakin unissa tiedän olevani unessa ja kerran näin jopa unta unen sisällä ja sielläkin tiesin olevani unessa. Et aika jänniä unia sattuu kohdalle. Omissa unissa on kyl kaikki mahollinen tapahtus ja toivosin kans, että pystysin niit hallittemaan, kun kerran jo tän verran niit oon muovannu. :D

• uninäkijä

Niin ja tosiaan tuosta todentuntuisuudesta. Oon kokenut unia, joita jatkan jopa vaikka heräisin välillä. Tällä välillä useimmiten uskon unen olleen totta ja fiilis on sen mukainen. Monet unet ovat kuin kokisin sen oikeasti, enemmänkin. Asioita joita en oikeasti koe, voin kokea unessa. Siltä ainakin tuntuu. :)

• lalalalalalaaaaaaaaa

HEI mulla on ihasama juttu ku tol edellisel kirjottajal (uninäkijä) ja sit mää pystyn kans päättämää unissa välillä et mitä teen ja ne on iha parhaita unia ja sit teen niissä kaikkia tyhymiä juttuja

• Selko uni. Ai se on semmonen, kai se on sitte yksilöllistä että jotkut pystyy hallitsemaan ja jotkut ei... :-/

• DreamCatcher.

Itse onnistuin kerran tajuamaan että uneni on unta.
      Ajoin unessa poitkulaudalla talomme pihalta tielle, kun mietin: Hei tämähän on unta! voin tehdä mitä ikinä vain haluan, missä ikinä vain haluan! Voin mennä vittüilemaan opettajille oikein olan takaa, pelastaa maailman limahirviöiden hyökkäykseltä, auttaa Indiana Jonesia löytTUUT TUUT TUUT TUUT TUUT!!!!!
      Juuri kun olin hyppäämässä lentoon potkulautani päältä kello soi. VOI vittu.

• sakke:::::::::::::

oon kuullu sanottavan semmosia unia valveuniksi, en tosin oo ite kokennu sellast.

• DreamCatcher.

siis valveuni on eri asia. Siinä ollaan hereillä, kuin syvässä ajatuksessa.
        Heräsin, ja aloi miettimään kaikenlaisia asioita. Yhtä-äkkiä, ajatukseni veivät minua. Tiesin että jos mietin jotain syvällisesti tai yritän hallita itseäni "unessa" niin ajatus loppuisi. Aloin kääntämään kylkeäni, ja se loppui ;(

• hhhhhhhhhhhhhhhhhhh

tottakai näkee/tuntee mitä haluaa, koska uni on mielikuvituksen tuotetta :D

• ...

Eipä. Mutta itsensä syöminen ähkyyn, tai syömällä jotain muuta mistä masu ei tykkää, tai juomalla pari litraa, niin kehnoja unia ja painajaisia näkee herkemmin. Tai ainakin joutuu juokseen vessassa.

• Mä tiedän 98

Mä oon hallinnut unia sillontällön.Oon joskus sanonu tyypeille,et tää on unta,ja teitä ei oikeesti oo.Jos osaan lentää,tajuun yleensä,et hei!Tää on unta,ja mä voin tehdä ihan mitä vaan.Selkounet on niin siistei:-D!Näin just yöllä unta,jossa osasin lentää,ja SE OLI NIIN MAH-TA-VAA!!Mut se uni tais loppuu sihen:-(.Unet loppuu aina,kun hauskuus vasta alkaisi.Seuraavaksi kun meen nukkuu,haluun taas lentää,olla vapaa,vapaa painovoimasta,ja tehdä kaikkee,mitä ei voi oikeesti tehä.Mä oisin sankari,ja...No,ainahan se kello soi,ennenku on valmis.

• Selkouni- fan

miksi monet haluaa tätä "samaa" tunnetta huumeiden kautta??? Siis sitä että voi kokea mitä vaan ja on ihan muissa maailmoissa joissa lentää pinkkejä norsuja :0
      Selko- ja valveunet ovat:
      -ilmaisia
      -turvallisia
      -voit pienellä harjoittelulla nähdä niitä
      -voit tehdä mitä vain eivätkä lait , moraaliset tai fysiikan lait, ihmiset, nykyinen tilasi, tai maailman meno voi rajoittaa sinua.

huumeet:
      -vaarallisia
      -kalliita
      -voit nähdä joko kaunista unta tai maailman pahinta painajaista
      - TUHOAVAT ELÄMÄSI

Selkounet

• viisaintässäjutussa

Miksi selittää unessa toiselle tyypille tämän olevan unta jos itse tietää olevan unta. Eihän sitä tyyppiä ole olemassa jolle selittää ja selitys on siis turhaa.

• pideromax

Jos halus kiusata sitä hemmoo ku se ei oo oikee? :D

• Unten hallitsija

Osaan hallita unta, jonka johdosta käyn terapiassa. Se ei ole kovinkaan helppoa eikä yleistä, muttei mahdotontakaan. Ennalta näen myös joskus, muttei sitä pysty päättämään, milloin. Voi kuulostaa tyhmältä, mutta on aivan totta. Ei ole vaarallista, mutta välillä vähän pelottavaa.

• avfsdbf

ois kiva jos itekki pystysin Lucid Dreameja näkemään... Sitähän voi harjotella, etsikää lisää tietoo jos kiinnostaa. Voishan tota yrittää harjotella, olis kiva hallita unta.

• xcfvgbhju

Pystyy. Ilmiön nimi on englanniksi "lucid dreaming", en osaa suomentaa kun en ole asiaan omalla kielellä perehtynyt. Se onnistuu pitkäjänteisellä aivomanipulaatiolla. Etsi youtubesta video "How to: Lucid dream"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe