Israel on paras lomakohde minkä tiedän....

Ihanana maa=Israel

olin siellä pari viikkoa ja olipa ihanaa, hyvät ilmat, israelilaiset ovat mukavia ja kaikki pelaa siellä hyvin. Moderni maa ja ihmiset viisaita, älyävät hoitaan maansa hyvin ja se tuottaa runsaan sadon....syön siellä aina itseni terveeksi ja voin hyvin.

17

1650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #reissulainen#

Samaa mieltä!
      Kyllä taas tämän kotomaan talvipimeyden alkaessa kaipaan sinne lomailee. Tai vaikka oleskelemaan koko talvikaudeksi :)

Missä päin Israelia olit?

• shlalom

Sama juttu täällä. Haluttais päästä taas Eilatiin ja vaikka pidemmäks aikaa... Kyl se paikka vaan vei syrämen...Ekan kerran olin siellä vuonna -89 ja heti perään 2009. On turvallinen, siisti ja ihmiset ystävällisiä. Eikä tarvinnu pelätä yöaikaan et joku mukilois tai ryöstäis niinku täällä armaassa kotimaassa. Vaikka maalla onkin konfliktia jne.. niin on niitä monella muullakin loma/turistikohteella ollu. Että suosittelen..Tosin matkat vois olla pikkasen huokeemmat...siis matkanjäjestäjillä.

• Vähän väliä poikkeaa

Heti perään ja väliä oli 20 vuotta? Aika on suhteellista!

• Terveyttä

Totta että ruoka on terveellistä ja mieli lepää. Nukun yöni hyvin siellä. Myös se on totta että siellä on rauhallista yöllä kaduilla eikä ihmisiä tarvitse pelätä ja vilkuilla olan yli. Humalaisia ei näe kuin joskus harvoin turistin.

• no more israel

Jaa että kaikki pelaa hyvin????. Tuskin kannattaa moista kirjoitella jos ollut viikon tai kahden lomalla. Olen ollut israelissa töissä 6 viikkoa ja mikään ei toiminut. Ei ainakaan Israelin viranomaisten kanssa asiointi

• Vuosi riitti!

Olin -86 vuoden kibbutseilla ja moshaveilla. Enää minua ei saa mikään menemään tuohon maahan. Mikään ei toimi. Päivittäin pamahtaa pommi jossain päin maata. Bussit ovat olleet aina suosittuja räjäytysten kohteita. Ruoka on jotain ihme sekoitusta sieltä sun täältä, ei todellakaan mitään herkkua. Hotellissa töissä ollessani näin mitä ruokiin laitettiin ja mistä sitä löydettiin.. Tervemenoa vaan jos ei tasolla ole mitään merkitystä.

• Terveyttä taas

Kuka tässä viranomaisten kanssa asioinnista on kirjoittanut edes? Se on siellä samanlaista kuin täällä - joskus helppoa, joskus hankalaa. Tämä "Terveyttä"-nimimerkillä kirjoittaja on ollut Israelissa enemmän kuin edellisen kirjoittaja.

• No more

Ja höpö höpö jos olet maassa pidempään on pakko asioida viranomaisten kanssa ja Israelissa tämä on HANKALAA JA OVAT TODELLA EPÄKOHTELIAITA. Suomessa toki joskus hankalaa ,mutta ei mitään verrattuna Israeliin

• jep.
        No more kirjoitti:

Ja höpö höpö jos olet maassa pidempään on pakko asioida viranomaisten kanssa ja Israelissa tämä on HANKALAA JA OVAT TODELLA EPÄKOHTELIAITA. Suomessa toki joskus hankalaa ,mutta ei mitään verrattuna Israeliin

Jep israelilainen aviomieheni sanoo samaa ja ihmettelee aina miten helppoa ja mutkatonta on asioida suomen viranomaisten kanssa, ja miten mukavia he ovat. Muuten israel on ihana maa

• Bon voyage

Harkitse ennenkuin lähdet. Ennen pitkää joku epätoivoinen palestiinalainen hankkii pienen lennokin ja lähettää virusterveiset.

• Tuli mieleen

Lukisiko tämän joku, joka on juuri palannut Israelista. Millaista olisi käydä nyt (=jouluna tai hiihtolomalla tai kesällä) Natanian rannalla lapsen kanssa uimassa ja Jerusalemissa? Tarkoitan Gazan tilannetta? Olin Israelissa 90--luvulla ja olin ajatellut palata sinne joskus pariksi viikoksi.

• #reissulainen#

Gazan tilanne tällä hetkellä rauhaisa, tilanteethan elää koko ajan. Niin kauan kun lentoja lennetään Tel Aviviin en näe estettä lomailuun siellä.

Talvella vaan on aika viileää, jopa joskus lumisadetta tuolla korkeudella. Talvella Eilattiin, kevät/kesä Välimeren rannalla,

Koko marraskuu tuli vietettyä maassa, lähinnä Eilatin kesässä. Suosittelen!!!

• öojiuftdeahehrsgliou

Siskoni on asunut Israelissa nyt 4 vuotta, eikä ole mitään ongelmia viranomaisten tms kanssa ollut. Itsekkin lomailen siellä vuosittain, yleensä 2-3kk ja kaikki on sujunut aina hyvn. Muutaman viikon päästä taas lähdössä, ehkä parhaimpia loma kohteita joita tiedän.

• Eilattiin

Sinä, joka paljon olet ollut Eilatissa, tai kai kertakin riittää tietämään vastauksen tähän. Eli onko kauppakeskuksissa suurempia ruokakauppoja? lähinnä tarkoitan sellaista suomen Prisman tapaista, jossa olisi isot valikoimat kaikkea? Kiitos etukäteen asiallisesta vastauksesta. Maaliskuussa kiinnostaisi lähteä ensimmäiselle Israelin matkalle. Hotelleista ehkä Astral Village olisi se jonka valitsemme.

• Jo vain

Lentokentän suuntaista tietä 2-3 km, niin löytyy. Ensin vähän pienempi ja sitten varsinainen kauppakeskus. useimmat menevä kimpassa taxilla, itse olen kävellyt repun kanssa sinne.

• mooses2

Samalla lailla Neuvostoliitto oli paras lomakohde sen alan tosiuskovaisille. Sitten systeemi romahti jatotuus alkoi tulla esiin. Totuus Israelista ei ole vielä tavoittanut kaikkia. Tietysti se ei voi tavoittaa tosiuskovia koskaan.

• Ja minkähän sortin

tosiuskovainen sinä olet? Uskotko esim. siihen että Israelissa lomailevat ovat "juutalaisia", arabimaissa lomailevat ovat muslimeja ... jne...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4934
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1564
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1438
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1119
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe