Israel on paras lomakohde minkä tiedän....

Ihanana maa=Israel

olin siellä pari viikkoa ja olipa ihanaa, hyvät ilmat, israelilaiset ovat mukavia ja kaikki pelaa siellä hyvin. Moderni maa ja ihmiset viisaita, älyävät hoitaan maansa hyvin ja se tuottaa runsaan sadon....syön siellä aina itseni terveeksi ja voin hyvin.

17

1625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #reissulainen#

Samaa mieltä!
      Kyllä taas tämän kotomaan talvipimeyden alkaessa kaipaan sinne lomailee. Tai vaikka oleskelemaan koko talvikaudeksi :)

Missä päin Israelia olit?

• shlalom

Sama juttu täällä. Haluttais päästä taas Eilatiin ja vaikka pidemmäks aikaa... Kyl se paikka vaan vei syrämen...Ekan kerran olin siellä vuonna -89 ja heti perään 2009. On turvallinen, siisti ja ihmiset ystävällisiä. Eikä tarvinnu pelätä yöaikaan et joku mukilois tai ryöstäis niinku täällä armaassa kotimaassa. Vaikka maalla onkin konfliktia jne.. niin on niitä monella muullakin loma/turistikohteella ollu. Että suosittelen..Tosin matkat vois olla pikkasen huokeemmat...siis matkanjäjestäjillä.

• Vähän väliä poikkeaa

Heti perään ja väliä oli 20 vuotta? Aika on suhteellista!

• Terveyttä

Totta että ruoka on terveellistä ja mieli lepää. Nukun yöni hyvin siellä. Myös se on totta että siellä on rauhallista yöllä kaduilla eikä ihmisiä tarvitse pelätä ja vilkuilla olan yli. Humalaisia ei näe kuin joskus harvoin turistin.

• no more israel

Jaa että kaikki pelaa hyvin????. Tuskin kannattaa moista kirjoitella jos ollut viikon tai kahden lomalla. Olen ollut israelissa töissä 6 viikkoa ja mikään ei toiminut. Ei ainakaan Israelin viranomaisten kanssa asiointi

• Vuosi riitti!

Olin -86 vuoden kibbutseilla ja moshaveilla. Enää minua ei saa mikään menemään tuohon maahan. Mikään ei toimi. Päivittäin pamahtaa pommi jossain päin maata. Bussit ovat olleet aina suosittuja räjäytysten kohteita. Ruoka on jotain ihme sekoitusta sieltä sun täältä, ei todellakaan mitään herkkua. Hotellissa töissä ollessani näin mitä ruokiin laitettiin ja mistä sitä löydettiin.. Tervemenoa vaan jos ei tasolla ole mitään merkitystä.

• Terveyttä taas

Kuka tässä viranomaisten kanssa asioinnista on kirjoittanut edes? Se on siellä samanlaista kuin täällä - joskus helppoa, joskus hankalaa. Tämä "Terveyttä"-nimimerkillä kirjoittaja on ollut Israelissa enemmän kuin edellisen kirjoittaja.

• No more

Ja höpö höpö jos olet maassa pidempään on pakko asioida viranomaisten kanssa ja Israelissa tämä on HANKALAA JA OVAT TODELLA EPÄKOHTELIAITA. Suomessa toki joskus hankalaa ,mutta ei mitään verrattuna Israeliin

• jep.
        No more kirjoitti:

Ja höpö höpö jos olet maassa pidempään on pakko asioida viranomaisten kanssa ja Israelissa tämä on HANKALAA JA OVAT TODELLA EPÄKOHTELIAITA. Suomessa toki joskus hankalaa ,mutta ei mitään verrattuna Israeliin

Jep israelilainen aviomieheni sanoo samaa ja ihmettelee aina miten helppoa ja mutkatonta on asioida suomen viranomaisten kanssa, ja miten mukavia he ovat. Muuten israel on ihana maa

• Bon voyage

Harkitse ennenkuin lähdet. Ennen pitkää joku epätoivoinen palestiinalainen hankkii pienen lennokin ja lähettää virusterveiset.

• Tuli mieleen

Lukisiko tämän joku, joka on juuri palannut Israelista. Millaista olisi käydä nyt (=jouluna tai hiihtolomalla tai kesällä) Natanian rannalla lapsen kanssa uimassa ja Jerusalemissa? Tarkoitan Gazan tilannetta? Olin Israelissa 90--luvulla ja olin ajatellut palata sinne joskus pariksi viikoksi.

• #reissulainen#

Gazan tilanne tällä hetkellä rauhaisa, tilanteethan elää koko ajan. Niin kauan kun lentoja lennetään Tel Aviviin en näe estettä lomailuun siellä.

Talvella vaan on aika viileää, jopa joskus lumisadetta tuolla korkeudella. Talvella Eilattiin, kevät/kesä Välimeren rannalla,

Koko marraskuu tuli vietettyä maassa, lähinnä Eilatin kesässä. Suosittelen!!!

• öojiuftdeahehrsgliou

Siskoni on asunut Israelissa nyt 4 vuotta, eikä ole mitään ongelmia viranomaisten tms kanssa ollut. Itsekkin lomailen siellä vuosittain, yleensä 2-3kk ja kaikki on sujunut aina hyvn. Muutaman viikon päästä taas lähdössä, ehkä parhaimpia loma kohteita joita tiedän.

• Eilattiin

Sinä, joka paljon olet ollut Eilatissa, tai kai kertakin riittää tietämään vastauksen tähän. Eli onko kauppakeskuksissa suurempia ruokakauppoja? lähinnä tarkoitan sellaista suomen Prisman tapaista, jossa olisi isot valikoimat kaikkea? Kiitos etukäteen asiallisesta vastauksesta. Maaliskuussa kiinnostaisi lähteä ensimmäiselle Israelin matkalle. Hotelleista ehkä Astral Village olisi se jonka valitsemme.

• Jo vain

Lentokentän suuntaista tietä 2-3 km, niin löytyy. Ensin vähän pienempi ja sitten varsinainen kauppakeskus. useimmat menevä kimpassa taxilla, itse olen kävellyt repun kanssa sinne.

• mooses2

Samalla lailla Neuvostoliitto oli paras lomakohde sen alan tosiuskovaisille. Sitten systeemi romahti jatotuus alkoi tulla esiin. Totuus Israelista ei ole vielä tavoittanut kaikkia. Tietysti se ei voi tavoittaa tosiuskovia koskaan.

• Ja minkähän sortin

tosiuskovainen sinä olet? Uskotko esim. siihen että Israelissa lomailevat ovat "juutalaisia", arabimaissa lomailevat ovat muslimeja ... jne...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe