osuvaa

riippuu,,se

Just tuli ehtoouutisista noin 100 000 suomalista jolla on nettiaddikti, uskomatonta, olenkohan minäkin yksi heistä?

6

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilirimpsis

vaik en kyl niin paljon kuin esim. kofeiiniriippuvainen!! Näin kesällä riittää et ei edes joka päivä käy netissä. :)

• Rhodes

Joo, oon pahastiki. Oon netissä joka päivä 20 tuntia tai enemmän, ei oo helppoa olla nettiriippuvainen.

• ding

No jumppahuitti, tällanenkin palsta. Nettiriippuvuus.. entä muut riippuvuudet, kahvi tupakka, seksi, peli, viina, huo.. tuleeko niillekin omat pastat ?
      Nettiriippuvuuden hoitoon riittäisi pelkkä auringon paiste, voisi lähteä rantsuun, ainakin päivällä, tämä on pitkälti vaan paremman tekemisen puutetta. Harmittaa kun aina vaan tuhertaa vettä tai taivas on pilves.. ainii ,jäi huumeriippuvuus pois.

• Lance

Hankkia kannettava tietokone. Sen jälkeen kun hankin sellaisen ei ole pakko päästä nettiin yllättänyt kertaakaan. Sen voi ottaa ihan mihin vain mukaan ja sitä voi käyttää milloin haluaa, ainakin minulla sen myötä loppui "tarve" päästä nettiin kun tiesin että sitten kun ei ole tekemistä otan vain kannettavan repusta.

Kun minulla oli kotikone, tunnuin ahdistuneelta kodin ulkopuolella varsinkin tylsässä seurassa ja mielessä paloi halu päästä nettiin. Nykyään voin olla kuukausia ilman nettiä ilman mitään oireita. Kannattaa harkita, puhun kokemuksesta monen vuoden riippuvuuden jälkeen.

• kolvi

Noin on, ihan sama jos tupakoinnin lopettaa, täytyy olla aski tupakkaa mukana, niin ei iske paniikki koska tietää avun olevan lähellä. (15v. irti tupakasta, olinkin aikamoinen tupruttelija)Minulla on myös läppäri, joka on yleensä kämpillä reissuun otan koneen harvemmin. Nykyään on yksinäisyys lisääntynyt erojen myötä, ihmiset notkuvat chateissa saaden sieltä lohtua yksinäisyyteen, niin ainakin minä teen.

• Exxa

Kannettavasta on varmasti apua, netin käyttö voi jopa vähentyä.

Uskon tämän siitä syystä kun muistan sellaisen ajan jolloin ei ollut videonauhureita. Aina piti katsoa Dallas vaikka se oli hyvin myöhään. Nauhurin hankittuani koko sarja jäi lopulta katsomatta kun en viitsinyt katsoa kun siirsin katsomisen aina sopivampaan ajankohtaan. Katsomattomia jaksoja kertyi useita kasetillisia.

Toinen hyvä esimerkki on puhelin. Siirtyminen kännykän käyttäjäksi on lopettanut soittamisen tarpeen kokonaan, samalla on poistunut ahdistus kodin ulkopuolella liikkuessa. Nykyään ei kännykkää tarvitse ottaa koskaan matkaan ja tulee huomattavasti halvemmaksi kuin lankapuhelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      269
      10051
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      215
      5775
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      169
      5306
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      78
      4939
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      9
      3208
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      2
      2589
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2489
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2309
    9. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      364
      2092
    10. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      24
      1935
    Aihe