Ystävät, tämä on pakko jakaa! Olen 40 -vuotias gimma ja kärsinyt todella epäpuhtaasta ihosta viimeiset viitisen vuotta. Nahka on pintakuiva ja mustapäätä ja finniä pukkaa. Kosmetologi ei auta, ei vitamiinit, ei kalliit kasvorasvat, ei luonnonkosmetiikka. Välillä tilanne pahenee ja olen joutunut syömään tetrasykliiniä (antibiootti) kerran kaksi vuodessa. Se auttaa, mutta vain hetkellisesti, ja kohta on naama taas kuin pakanamaan kartta.
Lopetin viimeisimmän bioottikuurin kesäkuussa. Kesä meni ok, mutta syyskuussa alkoi taas tapahtua. Varsinainen kulminaatiopiste ol reilut kaksi viikkoa sitten, kun molemmissa poskissa ja kaulassa oli tuhansien mustapäiden lisäksi yhteensä yli kymmenen eri kypsyysasteessa olevaa verenpunaista mätäpaukamaa vanhat arvet päälle, jotka eivät millään meinanneet vaaleta. Hermo meni - enkä halua syödä enää yhtään myrkkykuuria.
Sitten luin netistä vihreän teen parantavasta vaikutuksesta akneen. Aloitin kuurin siltä istumalta - ja nyt vajaan kahden viikon jälkeen uskallan jo sanoa, että ihme on tapahtunut! Vanhat arvet ovat vaalentuneet lähes huomaamattomiksi, uusia paukamia on noussut vain kaksi ja ne paranevat huimaa vauhtia. Mustapäiden määrä on romahtanut. Koko iho on tasaisempi ja huomattavasti terveemmän näköinen. Vaikutus on siis sama kuin antibiooteilla.
Oma hoito-ohjeeni: juon lähes litran vihreää oolong-teetä (irtokamaa) päivässä, ehdottomasti ilman makeutusta. Aamuin illoin lorotan kannun pohjalle jäänyttä teetä vanulappuun ja käytän kasvovetenä ihonpuhdistuksen jälkeen. En huuhdo pois. Päälle levitän kosteusvoidetta, joka sisältää vihreää teetä. Siinä kaikki. Homma toimisi varmasti ilman tuota teevoidettakin.
Idea on siinä, että vihreä tee tappaa ihon bakteereja, kuten antibiootitkin. Siinä on myös ihohivenaine sinkkiä sekä antioksidantteja. Eikä maksa maltaita. Ulkomaisilta nettisivuilta luin, että voit myös ensin hauduttaa teepussia kupissa, juoda teen ja sitten pyyhkiä naamasi jäähtyneellä teepussilla. Irtotee on kuulemma kuitenkin tehokkaampaa.
Kärsivällisyys on tietysti hyve, mutta mulla ei ole mennyt edes täyttä kahta viikkoa ja naama on ihan eri kuin lokakuun alussa. Tää on ihan uskomatonta! Kannattaa kokeilla!
Aikuisen akne + vihreä tee = ihme!
4
12557
Vastaukset
- vihreetäteetä
Mistä ostit tuon teen ? Aion kokeilla samaa.
olen 35vuotias mies ja kärsinyt aknesta jo nuoresta asti.en ole kokeillut vihreetäteetä hoitona mutta uskon sen auttavan koska se lisää aineenvaihduntaa.poistaa ressiä ja myös sitäkautta auttaa varmaan ihon paranemiseen.tärkeintä olisi kumminkin välttää ressiä jos on huono iho ja nauttimaan puhdasta vettä riittävästi että kuonaaineet poistuu kehosta virtsanmukana eikä kuki läpi. kannattaa myös miettiä mitä syö ja juo sillä sillä on suurimerkitys ainakin minulla itselläni ihon kuntoon vaikka lääkärit ovat vuosien aikana sanoneet että ravinnolla ei ole niin suurta merkitystä finneihin kun yleensä väitetään ja uskotaan.minusta siis paras hoito on ravinnossa ja nesteissä,ja siinä että ei ressaisi itseään pienillä asioilla koska silloin voi myös iho ressaantua tahtomattaan ja puhjeta kukkaan tahtomattaan.siis rennosti ja järkevällä ruokavaljolla pääsee hyviin tuloksiin.
- boouuou
En juonut silloin kahtena viikkona syyslomalla aknen takia vihreää teetä, sitä nyt sattui olemaan serkkujen kaapissa :D joten sitä ja muutamaa muuta teelajia litkin päivät pitkät ilman sokeria.
Ja huomasin yllättäen että lievä akneni oli oikeasti melkein poissa, tietysti siellä täällä oli vielä mustapäitä mutta punottavat finnit kaikonneet. Tietysti syynä oli myös stressi, jota en lomalla paljoa kokenut ja se, että join lomalla oikeasti tosi paljon mikä just niitä kuona-aineita irrotti ym :D mutta, uskon että vihreässä teessä on myös jotain vaikutusta ihon terveyteen. Tekisi mieli ostaa kotiinkin sitä vielä. Nyt akne on taas päässyt vallloilleen.. - purpelo
Minä intouduin tästä myös ja olen korvannut nyt kahvia vihreällä teellä ja sokerin jättänyt.. Minulla on nyt myös ollut n5vuotta lievää aikuisiän aknea. Olen kokeillut ties mitä reseptittömiä aineita. Lisäksi ihoni on herkkä eikä esim. basiron sovi minulle. Lääkärillä en ole käynyt..
Mutta siis aloitin kasvojen "tehokuurin" niin että kuorin sen, sitten laitoin syväpuhdistavan turvenaamion, jonka jälkeen kuorin vielä kevyesti, jotta kaikki imeytyisi ihoon hyvin. Käytin aluksi kasvovetenä noita vihreän teen teepusseja..
(en nyt haluaisi niin mainostaa :) Mutta sitten huomasin että spott stress control tuotteet sisältää vihreää teetä, niin aloin käyttää siitä daily scrubia jolla pesen pärstän nyt 2-3krtaa päivässä (miten rasvoittuu) en jynssäille urakalla, mutta kunhan pesen kevyesti, ja sen päälle samaisen sarjan 3-in-1 kasvovettä ja rasvaukseen essex lotion hydrogeeliä apteekista.. lisäksi ainakin yöksi laitan vielä clerasil stikkiä..
Tällä hetkellä ainakin näyttää auttavan.. iho on kirkas, mustapäitä kadonnut, ei uusia finnejä, arpien punoitus rauhoittunut. Lisäksi poskipäiden mustapääkohdat siloittuneet, ettei ole niin "kuprulla" Tuntuu myös että ehkä jotenkin iho rasvoittuu jotenkin eritavalla, mietin onko se että rasva pääsee nyt pois, eikä jumiudu ihohuokosiin?
Tosin tää mun onkelma on riippuvainen myös kuukauden ajasta :P Joten kuukauden päästä näen voitanko suurimman taistelun
Niin joo ja kuurin aloitin n.5-6päivää sitten spot stress kontrollin kasvovettä clerasilia käyttänyt 2-3päivää. Ajattelin kerran viikossa tehdä myös tuon turvenaamio puhdistuksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222