Uusien autojen ruosteenesto retuperällä

Kannatta lukaista

34

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuva kertoo enemmän
    • Pakkosuojaus?

      Jokaisen Suomen teillä rullaavan auton tulisi suojata turvallisuuden nimissä. Suojaus tulisi tehdä heti uutena eikä 3-4 vuoden jälkeen jolloin ruostetta on jo saattanut ilmetiä. Silloin on jo liian myöhäistä.

      • qwrert

        Minusta noissa ruostesuojaamossa saadaan enempi aikaan tuhoa kuin hyötyä. Ruostesuoja-aineet liuottavat auton omat pinnoitteet pilalle. Sitähän se on, muovin päälle massan laittaminen.


      • huuhaajuttuja
        qwrert kirjoitti:

        Minusta noissa ruostesuojaamossa saadaan enempi aikaan tuhoa kuin hyötyä. Ruostesuoja-aineet liuottavat auton omat pinnoitteet pilalle. Sitähän se on, muovin päälle massan laittaminen.

        Taidat puhua lööperiä.


      • Aine ruiskutetaan!
        qwrert kirjoitti:

        Minusta noissa ruostesuojaamossa saadaan enempi aikaan tuhoa kuin hyötyä. Ruostesuoja-aineet liuottavat auton omat pinnoitteet pilalle. Sitähän se on, muovin päälle massan laittaminen.

        Esimerkki: Diamond-käsittely

        Diamond-käsittelymenetelmässä on pystytty yhdistämään käsittelyn kaksi tärkeintä asiaa:

        - hyvä ruosteenestoaineen tunkeutuvuus saumarakenteisiin (pysäyttää samalla alkaneen ruostumisen)

        - pitkäkestoinen suoja-aineen vaikutusaika.

        Koska näitä kahta ominaisuutta ei pystytä saamaan yhteen aineeseen, tarvitaan kaksi erikoisainetta, jotka täydentävät toisiaan ja siten myös tarvitsevat kaksi eri ruiskutuskertaa!

        Käsittely

        Timanttikäsittelytmentelmässä käsitellään auton alusta ja alustankotelorakenteet. Auton ovet suojataan sisäpuolelta noin 20 cm korkeudelle asti. Sisälokasuojat irroitetaan ja kaikki alustamuovit puretaan käsittelyn ajaksi.

        Timanttikäsittelymenetelmä, kuten kaikki muutkin käsittelymme ovat mahdollisia suorittaa reikiä poraamatta, jolloin autojen tehdastakuut säilyvät. Huomioitavaa on myös, että ruosteenestokäsittelymme vaimentavat auton sisätilaan kantautuvaa ajomelua ja tiivistää korin saumoja!


      • Aine ruiskutetaan! kirjoitti:

        Esimerkki: Diamond-käsittely

        Diamond-käsittelymenetelmässä on pystytty yhdistämään käsittelyn kaksi tärkeintä asiaa:

        - hyvä ruosteenestoaineen tunkeutuvuus saumarakenteisiin (pysäyttää samalla alkaneen ruostumisen)

        - pitkäkestoinen suoja-aineen vaikutusaika.

        Koska näitä kahta ominaisuutta ei pystytä saamaan yhteen aineeseen, tarvitaan kaksi erikoisainetta, jotka täydentävät toisiaan ja siten myös tarvitsevat kaksi eri ruiskutuskertaa!

        Käsittely

        Timanttikäsittelytmentelmässä käsitellään auton alusta ja alustankotelorakenteet. Auton ovet suojataan sisäpuolelta noin 20 cm korkeudelle asti. Sisälokasuojat irroitetaan ja kaikki alustamuovit puretaan käsittelyn ajaksi.

        Timanttikäsittelymenetelmä, kuten kaikki muutkin käsittelymme ovat mahdollisia suorittaa reikiä poraamatta, jolloin autojen tehdastakuut säilyvät. Huomioitavaa on myös, että ruosteenestokäsittelymme vaimentavat auton sisätilaan kantautuvaa ajomelua ja tiivistää korin saumoja!

        Kaupallinen mainos.
        Noin ne muutkin firmat ruostesuojaa. Paitsi ovet suojataan ylös asti eikä vain 20 cm. Itse halvalla sähköruiskulla tehden vain säästät rahojasi ja opit tuntemaan autosi rakennetta.


      • Ei sekoituksia
        sitroen kirjoitti:

        Kaupallinen mainos.
        Noin ne muutkin firmat ruostesuojaa. Paitsi ovet suojataan ylös asti eikä vain 20 cm. Itse halvalla sähköruiskulla tehden vain säästät rahojasi ja opit tuntemaan autosi rakennetta.

        Pitää vain olla oikeanlaiset aineet joita käyttää. Esim. vahapohjainen aine pitää olla jos on entinenkin/jo olemassa oleva litku on vahapohjaista.

        Aika moni autonvalmistaja käyttää nykyään kuumavahaa korin sisäpuolen suojaamisessa.


      • Halloo! Onks valoo?
        qwrert kirjoitti:

        Minusta noissa ruostesuojaamossa saadaan enempi aikaan tuhoa kuin hyötyä. Ruostesuoja-aineet liuottavat auton omat pinnoitteet pilalle. Sitähän se on, muovin päälle massan laittaminen.

        Mistähän tämäkin tieto on peräisin???
        "Minusta noissa ruostesuojaamossa saadaan enempi aikaan tuhoa kuin hyötyä. Ruostesuoja-aineet liuottavat auton omat pinnoitteet pilalle. Sitähän se on, muovin päälle massan laittaminen."

        Sertifioidut ja standardinmukaiset ruosteenestoaineet EIVÄT vahingoita autoa millään tapaa ja jos työ tehdään vielä hyväksytyssä ja valvotussa liikkeessä, lopputulos on takuuvarmasti kestävä ja turvallinen.
        Uusille autoille annetaan jopa 12 vuoden takuu, eli jos ongelmia tulee niin ne korjataan HETI. Eipä ole tullut vielä vastaan yhtään takuuasiaa, vaikka pitkään ollaan jo näitä tehty....
        Ruoste se on, mikä sen auton pilaa. Ja tyhmät qwert- kirjoittelijat uskottelevat joutavia.


      • Tectyl rules!
        Aine ruiskutetaan! kirjoitti:

        Esimerkki: Diamond-käsittely

        Diamond-käsittelymenetelmässä on pystytty yhdistämään käsittelyn kaksi tärkeintä asiaa:

        - hyvä ruosteenestoaineen tunkeutuvuus saumarakenteisiin (pysäyttää samalla alkaneen ruostumisen)

        - pitkäkestoinen suoja-aineen vaikutusaika.

        Koska näitä kahta ominaisuutta ei pystytä saamaan yhteen aineeseen, tarvitaan kaksi erikoisainetta, jotka täydentävät toisiaan ja siten myös tarvitsevat kaksi eri ruiskutuskertaa!

        Käsittely

        Timanttikäsittelytmentelmässä käsitellään auton alusta ja alustankotelorakenteet. Auton ovet suojataan sisäpuolelta noin 20 cm korkeudelle asti. Sisälokasuojat irroitetaan ja kaikki alustamuovit puretaan käsittelyn ajaksi.

        Timanttikäsittelymenetelmä, kuten kaikki muutkin käsittelymme ovat mahdollisia suorittaa reikiä poraamatta, jolloin autojen tehdastakuut säilyvät. Huomioitavaa on myös, että ruosteenestokäsittelymme vaimentavat auton sisätilaan kantautuvaa ajomelua ja tiivistää korin saumoja!

        Ja Tectyliltä löytyy KOLMOISKÄSITTELY, joka antaa autollesi markkinoiden parhaan suojan ja 12 vuoden takuun!!!!! :)


    • cv nu 64j7

      miten hyvin auton siiten pitäis korroosiota kestää??Esim appiukon tojo ave jota ei suojattu,ei edes kunnolla pesty ja vahattu ?? vuoteen ei ole vielä mätä.sillä toki vaan 450tkm ajettu.ja mun saab 95 vm 98 siinäkin n puoli miljoonaa kilsaa ens vuonna mittaris,ei mätä sekään eikä suojattu,toki pesty viimeisen viiden vuoden aikana kuten pitää ja vahattu.Molemmista toki löytyy kukkia,muttei näkyvää ja läpi mennyttä.Arvoa lienee kaksikolla max viis tuhatta yht.ps alkaa saabin laatikko olla loppu

      • Itse joutuu suojata

        Kyllä mielestäni 4-5 vuotta pitäisi uusi auto kestää ilman mitään ruostumisen merkkejä. Alusta ja alapuolihan ovat se kriittinen paikka eikä sinne saisi tulla ruostetta tuona ajanjaksona. Näin ei kuitenkaan ole.Suomessa kun valitettavasti suolataan talvisin, niin ruostuminen alkaa melkein 2-3 vuoden jälkeen, oli auto mikä tahansa.

        "Valmistajan näkökulmasta kaikki ylimääräinen maksaa, niin myös ennakoiva ruosteenesto. Koska Suomen myyntimäärä on kuin pisara valtameressä, autoja ei valmistajan näkökulmasta kannata suunnitella täkäläisiin olosuhteisiin."


      • Ennen oli paremmin

        Ennen autot olivatkin paremmin suojattuja kuin nykyään.

        EU:n myötä taso laski kuin lehmän häntä.


      • Ei suojaa lainkaan
        Ennen oli paremmin kirjoitti:

        Ennen autot olivatkin paremmin suojattuja kuin nykyään.

        EU:n myötä taso laski kuin lehmän häntä.

        Aikanaan oli laki, joka velvoitti maahantuojan hoitamaan suojauspuolen kuntoon. Ei ole enää ja sen valitettavasti huomaa.


      • korroosioo...
        Ei suojaa lainkaan kirjoitti:

        Aikanaan oli laki, joka velvoitti maahantuojan hoitamaan suojauspuolen kuntoon. Ei ole enää ja sen valitettavasti huomaa.

        Joo, EU on sotkenut aika monta hyvää asiaa. Ennen maahantuojat hoitivat lisäsuojauksen alle, vaikka sekin oli ihan "minimi" sellainen. Nykyään useissa tapauksissa vain ohut maalikerros suojaamassa.


    • tero perkele

      no eikä se auta asiaa että kylvetään hiekkaa kuivalle asvaltille, vitunmoinen rapina käy pohjassa täytyy ajaa 30 kymppiä teillä, eikä asia parane kun vielä sitten hiekkapuhallettuun pohjaan tulee suolapesu, ihme hommaa tuo hiekankylvö, eikö luulis jo hiekottajienkin tajuavan että menee autot pilalle, sen kyllä ymmärrän jos jyrkässä mäessä on hiekkaa mutta kun ihan tasasellakin kauheet hiekkakeot, syylliset vastuuseen.....

    • Petsku

      Pahimpia esimerkkejä ruostuvista autoista ovat Mazdat. Jo 2006 malliset autot ovat niin ruosteessa, ettei enää paljon kannata suojata ja vielä pienillä ajomäärillä.
      Saumoista ei ruostetta saa pois edes hiekkapuhaltamalla. Näissä autoissa kolariturvallisuuskin on laskenut siinä iässä jo ruostumisen takia melkoisesti.

      • Ruoste

        Kyllä sitä samaa vaivaa löytyy Mersuistakin aika lailla, ja pahojakin tapauksia. Mazdan suhteen ollaan vaan asiasta huudeltu enemmän ja onhan se toki myydympikin.
        Uutena suojatut Mazdat eivät oirehdi mitenkään, vaikka ikää niillä ensimmäisillä kutosilla alkaa olemaan jo 10 vuotta.

        Eli uutena, ajamattomana suojaukseen ja sitten huolettomana pitää autoa niin pitkään kuin huvittaa. Ja jos ei vaihdossa asiaa huomioida mitenkään, vaihda paikkaa. Auton suojaus on yhtä tärkeä, ellei tärkeämpikin, kuin auton muu huolto. Eli jos huoltokirja kiinnostaa, pitää kiinnostaa myös auton korin huollon tilanne. Hoidettu auto = kalliimpi hinta ja silti enemmän ostajaehdokkaita, jos vaikka suoraan myyt eteenpäin. Näin se on.
        Itse en ainakaan ostaisi yli 3 vuotiasta käytettyä autoa, ellei se ole suojattu. Siis jos on vaihtoehtoja.


      • osssss
        Ruoste kirjoitti:

        Kyllä sitä samaa vaivaa löytyy Mersuistakin aika lailla, ja pahojakin tapauksia. Mazdan suhteen ollaan vaan asiasta huudeltu enemmän ja onhan se toki myydympikin.
        Uutena suojatut Mazdat eivät oirehdi mitenkään, vaikka ikää niillä ensimmäisillä kutosilla alkaa olemaan jo 10 vuotta.

        Eli uutena, ajamattomana suojaukseen ja sitten huolettomana pitää autoa niin pitkään kuin huvittaa. Ja jos ei vaihdossa asiaa huomioida mitenkään, vaihda paikkaa. Auton suojaus on yhtä tärkeä, ellei tärkeämpikin, kuin auton muu huolto. Eli jos huoltokirja kiinnostaa, pitää kiinnostaa myös auton korin huollon tilanne. Hoidettu auto = kalliimpi hinta ja silti enemmän ostajaehdokkaita, jos vaikka suoraan myyt eteenpäin. Näin se on.
        Itse en ainakaan ostaisi yli 3 vuotiasta käytettyä autoa, ellei se ole suojattu. Siis jos on vaihtoehtoja.

        volkkarit kukkii ainakin pintapellit.takaosa tuntuu olvan huonosti maalattu ja suojattu sekä golf että touran.


    • Totuus ei ole kaupan

      sitroen: Kaupallinen tai ei, mutta tietoa löytyy niiltä jotka sitä työkseen tekevät. Niiltä kannattaa yleensä kysellä ja sit itse miettiä vielä, niin kyllä se siitä valkenee. Esimerkiksi itse sain Senotecistä todella kattavan tietopaketin ihan kaikesta asiaan liittyvästä ja niiden netistäkin löyty tietoa vaikka kuinka. Sit autoa viedessäni selvis vielä moni muukin asia.
      Käsittelyistä löytyy tarkat tiedot osotteesta http://www.senotec.fi/kasittelyt.html ja kuvia niillä on kans aikas paljon. Munkin auto on siel, mut enpäs kerro mikä. :)

    • .....

      "Jossain vaiheessa maahantuojat jopa kielsivät ylimääräisen, kunnollisen ruostesuojauksen tekemisen. Jälleenmyyjille jaettiin viestiä, että jos teetät autoosi ruosteenestokäsittelyn, tehdas ei vastaa enää koritakuusta. Lievempiä sanomia oli, että niistä kohdin, missä joudutaan poraamaan autoon reikä, tehdas ei vastaa. Muuten puhkiruostumattomuustakuu on voimassa, kunhan vuosittaiset koritarkastukset tehdään säännöllisesti. Tällainen linja kuihtui, kun Kuluttajavirasto ilmoitti yksiselitteisesti, että ruosteenestokäsittely ei voi lopettaa takuuta."

      Vieläkin kuulee että tehdastakuu lakkaa jos lisäsuojaa.

      Yleensä puhkiruostumattomuustakuun ehdoissa on sanottu, että puhkiruostumisella tarkoitetaan korin sisältä ulospäin tapahtuvaa ruostumista. Eli pohjaa tai kynnyskoteloita ulkoapäin vilkaisemalla ei paljon sisälle näe.

      Käytännössä tuolla tehdastakuulla ei siis tee yhtään mitään. On siis paljon parempi suojata ulkoa sisäänpäin tapahtuvaa "normaalia" ruostumista vastaan.

      • Suojaaja

        Tiedote:

        Hyväksyttyjä, eli FI-sertifioituja liikkeitä käyttämällä auton omat takuut säilyvät aivan täysin ennallaan! Tästä on kirjalliset hyväksynnät KAIKILTA valmistajilta ja maahantuojilta. Asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää, tosin joillain on edelleen periaatteena se, että eivät muuta mieltään ja puhuvat näin vanhaa tietoa.
        Lisäksi, suojaamoilta kannattaa pyytää nähtäväksi ulkopuolisen tarkastajan käynneistään tekemiä raportteja, joilla siis valvotaan FI-sertifioinnin vaatimien asioiden täyttymistä. Näitä ovat ensisijaisesti työn laatu, työmenetelmien oikeellisuus sekä aineiden laatu. Myös työtilat ja laitteet käydään läpi ja kirjataan raporttiin.
        Hyvin asiansa tekevistä yrityksistä raportti löytyy, ellei löydy niin silloin joko koko hyväksyntää ei ole olemassakaan tai raportissa on niin paljon puutteita, ettei sitä kehdata näyttää!

        REIKIÄ ei enää porata lainkaan, ei saa eikä tarvitse. Kaikki kohteet pystytään käsittelemään ilman reikien tekemistä. Eli sen asian voi unohtaa! Jos joku reikiä tekee, niin tekee turhaan tai ei vaan osaa hommiaan.


        Puhkiruostumattomuustakuut eivät käytännössä korjaa koskaan mitään. Ja jos korvaavaisivatkin, niin silloinkin ollaan auttamatta aivan liian myöhään liikkeellä. VAURIOITUNUTTA RAKENNETTA KUN EI PYSTY UUDEKSI PALAUTTAMAAN!

        Ainoa oikea tapa on ESTÄÄ VAURIOIDEN SYNTY ETUKÄTEEN ja tähän pystyy vain ja ainoastaan HUOLELLA JA AMMATTITAIDOLLA TEHTY RUOSTEENESTOKÄSITTELY!

        Kyselkää suojaamoista lisää, tutustukaan omiin autoihin ammattilaisten avustuksella, katselkaa netistä kuvia, kysykää suojaamoiden ammattilaisilta ja kysykää edelleen SUOJAAMOIDEN ammattilaisilta.
        Heillä on paras mahdollinen tieto korroosion aiheuttamista vaurioista ja heiltä löytyy paljon sellaista tietoa, mitä esimerkiksi katsastuskonttorilla tai korjaamolla ei pystytä edes näkemään.
        Esimerkiksi jo pelkästään TÄYSIN PUHTAAN alustan näkeminen ei käytännössä onnistu kuin suojaamossa, huolellisen pesun jälkeen.
        Siihen asti suurin osa melko pitkällekin edenneistä vaurioistä pysyttelee tasaisen likakerroksen alla piilossa.

        Samoin, kaikkien muovi/huopasuojien alle ei myöskään näe, ellei niitä irroiteta. Ja sieltä löytyy jos jonkinlaista vauriota. Jopa 3 vuotiaassa autossa on liian usein jo mittavankin ruosteenpoiston tarvetta!


        Ja ne suojaamoiden kotisivuilta löytyvät kuvat ovat vain sitä todellisuutta. Kuvia ei manipuloida, vaan ne otetaan yleensä pesun jälkeen ja siinä näkyy todellinen tilanne sillä hetkellä. Joka muuta väittää, niin haluaa vaan vääristellä asiaa.

        Tämän asian varmistamiseksi, suojaamoon (ainakin meille) saa tulla koska tahansa katsomaan omaa tai toisten autoja. Silloin pääsee ITSE OMIN SILMIN NÄKEMÄÄN minkä kuntoista kalusta käsittelyyn tulee. Takaamme, että yllätytte ihan jokainen jos ei ole aiemmin asiaan perehtynyt.

        Useimmiten ihmiset yllättyvät myös sitä, miten heikosti uusissa autoissa on asia hoidettu. Niissä kun käytännössä ei ole juuri mitään suojaa korroosiota vastaan ja lisäksi on käytetty HUOVASTA tehtyjä sisälokareita ja muita suojia, jotka sopivat erityisen huonosti näihin olosuhteisiin.


        Että lopetetaanko se turha höpinä jo niistä takuista ja rei'istä. Samoin kuin se, että tarviiko suojausta vai ei. KAIKKI autot tarvitsevat lisäsuojaa kestääkseen näissä olosuhteissa. Jos autoa pitää vain pari-kolme vuotta, silloin ei vaurio tosin ehdi niin pitkälle, että se itseä haittaisi.
        Kuitenkin siinäkin tapauksessa, auton jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi ja auto on todella paljon helpommin myytävissä esimerkiksi yksityiselle, jos autossa on todistus tehdystä ruosteenestokäsittelystä.

        Tilannetta voi verrata esimerkiksi siihen tilanteeseen että autossa on täydellinen, kaikki merkinnät sisältävä huoltokirja ja sitten tilanne, jossa huoltokirja puuttuu kokonaan.
        Kumpi auto kiinnostaisi automyyjää tai yksityistä ostajaa enemmän?

        Kumman auton SINÄ mielummin ostaisit, korin huolto/takuukirjalla vai ilman??


      • Suojaaja
        Suojaaja kirjoitti:

        Tiedote:

        Hyväksyttyjä, eli FI-sertifioituja liikkeitä käyttämällä auton omat takuut säilyvät aivan täysin ennallaan! Tästä on kirjalliset hyväksynnät KAIKILTA valmistajilta ja maahantuojilta. Asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää, tosin joillain on edelleen periaatteena se, että eivät muuta mieltään ja puhuvat näin vanhaa tietoa.
        Lisäksi, suojaamoilta kannattaa pyytää nähtäväksi ulkopuolisen tarkastajan käynneistään tekemiä raportteja, joilla siis valvotaan FI-sertifioinnin vaatimien asioiden täyttymistä. Näitä ovat ensisijaisesti työn laatu, työmenetelmien oikeellisuus sekä aineiden laatu. Myös työtilat ja laitteet käydään läpi ja kirjataan raporttiin.
        Hyvin asiansa tekevistä yrityksistä raportti löytyy, ellei löydy niin silloin joko koko hyväksyntää ei ole olemassakaan tai raportissa on niin paljon puutteita, ettei sitä kehdata näyttää!

        REIKIÄ ei enää porata lainkaan, ei saa eikä tarvitse. Kaikki kohteet pystytään käsittelemään ilman reikien tekemistä. Eli sen asian voi unohtaa! Jos joku reikiä tekee, niin tekee turhaan tai ei vaan osaa hommiaan.


        Puhkiruostumattomuustakuut eivät käytännössä korjaa koskaan mitään. Ja jos korvaavaisivatkin, niin silloinkin ollaan auttamatta aivan liian myöhään liikkeellä. VAURIOITUNUTTA RAKENNETTA KUN EI PYSTY UUDEKSI PALAUTTAMAAN!

        Ainoa oikea tapa on ESTÄÄ VAURIOIDEN SYNTY ETUKÄTEEN ja tähän pystyy vain ja ainoastaan HUOLELLA JA AMMATTITAIDOLLA TEHTY RUOSTEENESTOKÄSITTELY!

        Kyselkää suojaamoista lisää, tutustukaan omiin autoihin ammattilaisten avustuksella, katselkaa netistä kuvia, kysykää suojaamoiden ammattilaisilta ja kysykää edelleen SUOJAAMOIDEN ammattilaisilta.
        Heillä on paras mahdollinen tieto korroosion aiheuttamista vaurioista ja heiltä löytyy paljon sellaista tietoa, mitä esimerkiksi katsastuskonttorilla tai korjaamolla ei pystytä edes näkemään.
        Esimerkiksi jo pelkästään TÄYSIN PUHTAAN alustan näkeminen ei käytännössä onnistu kuin suojaamossa, huolellisen pesun jälkeen.
        Siihen asti suurin osa melko pitkällekin edenneistä vaurioistä pysyttelee tasaisen likakerroksen alla piilossa.

        Samoin, kaikkien muovi/huopasuojien alle ei myöskään näe, ellei niitä irroiteta. Ja sieltä löytyy jos jonkinlaista vauriota. Jopa 3 vuotiaassa autossa on liian usein jo mittavankin ruosteenpoiston tarvetta!


        Ja ne suojaamoiden kotisivuilta löytyvät kuvat ovat vain sitä todellisuutta. Kuvia ei manipuloida, vaan ne otetaan yleensä pesun jälkeen ja siinä näkyy todellinen tilanne sillä hetkellä. Joka muuta väittää, niin haluaa vaan vääristellä asiaa.

        Tämän asian varmistamiseksi, suojaamoon (ainakin meille) saa tulla koska tahansa katsomaan omaa tai toisten autoja. Silloin pääsee ITSE OMIN SILMIN NÄKEMÄÄN minkä kuntoista kalusta käsittelyyn tulee. Takaamme, että yllätytte ihan jokainen jos ei ole aiemmin asiaan perehtynyt.

        Useimmiten ihmiset yllättyvät myös sitä, miten heikosti uusissa autoissa on asia hoidettu. Niissä kun käytännössä ei ole juuri mitään suojaa korroosiota vastaan ja lisäksi on käytetty HUOVASTA tehtyjä sisälokareita ja muita suojia, jotka sopivat erityisen huonosti näihin olosuhteisiin.


        Että lopetetaanko se turha höpinä jo niistä takuista ja rei'istä. Samoin kuin se, että tarviiko suojausta vai ei. KAIKKI autot tarvitsevat lisäsuojaa kestääkseen näissä olosuhteissa. Jos autoa pitää vain pari-kolme vuotta, silloin ei vaurio tosin ehdi niin pitkälle, että se itseä haittaisi.
        Kuitenkin siinäkin tapauksessa, auton jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi ja auto on todella paljon helpommin myytävissä esimerkiksi yksityiselle, jos autossa on todistus tehdystä ruosteenestokäsittelystä.

        Tilannetta voi verrata esimerkiksi siihen tilanteeseen että autossa on täydellinen, kaikki merkinnät sisältävä huoltokirja ja sitten tilanne, jossa huoltokirja puuttuu kokonaan.
        Kumpi auto kiinnostaisi automyyjää tai yksityistä ostajaa enemmän?

        Kumman auton SINÄ mielummin ostaisit, korin huolto/takuukirjalla vai ilman??

        Ja sellainen lisäys vielä edelliseen, että NE HALVIMMAT SUOJAUSTARJOUKSET KANNATTAA UNOHTAA!

        Kolmasosan hinnalla EI VAAN VOI TEHDÄ KUNNOLLISTA TYÖTÄ! Niin se vaan on.

        Liian usein törmäämme uusintakäsittelyssä siihen, että autoon on tehty jossain oudossa paikassa täyskäsittely, mutta huomataan että lokareita ei ole irroitettu lainkaan eikä koteloissa ole ainetta lainkaan. Monesti osa ovista ja luukuistakin on tekemättä.

        Silloin ei varmasti ole saanut edes sen 300€ arvosta palveluita ja lopputulos on monesti muutenkin ala-arvoinen. Pahimmassa tapauksessa on myös porattu reikiä aivan turhaan ja näin aiheutettu turhia lisävaurioita korirakenteisiin.

        Tinkiähän aina kannattaa, mutta joku tolkku pitää olla. Ilmaiseksi kun ei kukaan mitään tee, paitsi sutta ja sekundaa!


    • Fiksumää

      Pelkkää asiaa Suojaajalta. Ite teetin Mazdan uutena ja sit kun myin ite sen eteenpäin niin ostaja tuli heti ekasta puhelusta, kun oli suojattu auto. KAIKKI kysyivät senkin jälkeen, että onko ruostetta ja kun kerroin että oli suojattu ja että meni jo, niin kaikki harmittelivat kun olivat myöhässä. Eikä kukaan edes tinkinyt, vaikka hinta oli aika laillakin yläkanttiin. Eli ihan varmasti sain paremman hinnan näin, kun että olis ollu ilman käsittelyä.
      Teetän kyl jatkossakin ja myyn ite suoraan, siitä tulee parempi raha ja sit uuden ostokin on helpompaa kun ei tarvi tota vaihtoa vääntää. :) Ainakin viime kerralla ottamieni tarjousten perusteella tienasin ainakin 1500 eeroa! Kyllä kannatti!

    • Ei ***tu!

      Ja tähän se keskustelu taas loppui. Heti kun joltain tulee kerrankin ihan oikeaa ja perusteltua tekstiä pään rääpimisen sijaan, niin ei porukalla ole enää mitään sanottavaa.
      Melko säälittävää on tämä Suomi24:ssä pyörivä porukka. Ei ole ensimmäinen kerta kun sama homma tapahtuu, mutta toivottavasti edes tieto on otettu talteen. :)

      Tuskinpa vaan.....

    • Rusty Cup

      Mielestäni outoa, ettei ruostesuojaus muka tuo auton arvoon yhtään lisää kuten jossain sanottiin. Kysehän on melkeen samasta asiasta kuin ettei moottoriin vaihdettaisi koskaan öljyjä. Ja kyllä itselläkin tulee autosta vähän parempi kuva jos sanotaan että on ruostesuojattu. TOSIN näitä ruostesuojaajia voi olla kaikenlaisia, mistäs tiedät onko koteloita suojattu sittenkään lainkaan ja ettei pohjaan ole vaan ruosteiden päälle heitetty paksut massat...

      • Kysyvä saa tiedon

        Kysy ulkopuolisen tarkastuslaitoksen tekemiä raportteja nähtäväksi, niistä näkee millä tasolla yrityksen toiminta on.
        Jos ei raportteja löydy, vaihda paikkaa!

        Ja kunnon paikkaan pääsee vaikka omaa autoaan katsomaan eri vaiheissa, jotta voi olla varma että asiat tehdään niinkuin pitää.


      • Valitettavasti totta

        Aikaa ennen EU:ta oli laki joka velvoitti maahantuojan hoitamaan maahan tuotujen autojen suojauksen kuntoon. Nyt velvoitetta ei ole ja ensimmäinen ostaja pitäisi itse tämän suojauksen teettää. Näin ei kuitenkaan käy koska koska koetaan että se on hukkaan heitettyä rahaa kun sitä ei arvosteta autokaupan/vaihdon yhteydessä.

        Itse olen täysin toista mieltä. Ihan varmasti ottaisin suojatun auton muutamalla sadalla enemmän kuin nyt joutuu ottamaan suojaamattoman menopelin.


      • ihanko totta?
        Valitettavasti totta kirjoitti:

        Aikaa ennen EU:ta oli laki joka velvoitti maahantuojan hoitamaan maahan tuotujen autojen suojauksen kuntoon. Nyt velvoitetta ei ole ja ensimmäinen ostaja pitäisi itse tämän suojauksen teettää. Näin ei kuitenkaan käy koska koska koetaan että se on hukkaan heitettyä rahaa kun sitä ei arvosteta autokaupan/vaihdon yhteydessä.

        Itse olen täysin toista mieltä. Ihan varmasti ottaisin suojatun auton muutamalla sadalla enemmän kuin nyt joutuu ottamaan suojaamattoman menopelin.

        Ne aikaa ennen EU:ta olevat autot olikin tehty ruostuvasta paskapellistä. Nykyään tilanne on parempi ja ruostesuojaus käytännössä rahastusta.


    • Boksereissa rust

      Ajan luovutuksesta suoraan ruostesuojafirmaan jossa uudelle autolleni tehdään täysi käsittely autolla olisi tarkoitus ajaa vähintään 10v jopa 15v ja 200t km

      Pini lisäinvestointi jonka uskon kannattavan se olisi eri asia jos autoa pitäisi noin 5v ruostuminen olisi seuraavan omistajan ongelma.

      • Well Done

        Hyvä! Ja samalla voi parantaa vaikka äänieristystäkin, jotta autosta tulee mukavampi matkustaa.
        Siitä tulee hyöty heti mukavuuden muodossa, ja saman tekee pelkkä ruosteenestokäsittelykin vaikka ei ihan niin isosti. :)

        Ja onhan tuosta suojauksesta sekin ilo, että jos autoon saa 12 vuoden käsittelytakuun, niin on se paljon helpompi myydä eteenpäin itsekin kun on esittää takuukirja jolla voi varmistaa auton olevan kunnossa ja ellei ole, niin maksaja on mainittu siinä takuukirjassa.


    • niinpäniin

      Rujon näköisiksihän nuo alustat saattavat mennä, mutta eipä uudempien autojen alustoista enää ruostereikiä löydy, koska sinkki pysäyttää vaurion etenemisen. Oikea ruoste on kumminkin kokonaan eri asia kuin oksidoitunut, vauriokohtaa suojeleva punertava sinkkikarbonaattipinta, joka kestää vuosikymmeniä ilman ainevauhvuuksien vähenemistä.

      Toista se oli ennen vanhaan, kun autot olivat pelkän maalin varassa. Ruoste levisi käsittämätöntä vauhtia siellä missä ikinä kosteus muhikin. Laajoja alueita peltiä katosi kokonaan. Onneksi uudet koriteräslaadut ovat kromipitoista ja rikitöntä, jolloin ruostuminen ilman sinkkiäkin olisi todella hidasta.

      Tietenkin jotkut kaikista heikkolaatuisimmat merkit, kuten esim mazda saattavat edelleen läpiruostua jostain rasitetusta kohtaa.

    • Voi ristus!

      Täyttä potaskaa alusta loppuu tuo "niinpäniin" juttu!

      Käy kuule katselemassa suojaamoon tulevia autoja, jotka on pestynä siellä. Ei tuo ylistämäsi sinkki mitään pelasta. Mikromillien kerros sähkösinkkiä ei tosiaankaan korjaa vauriokohtaa juuri nimeksikään.

      Ja tiedoksesi, suurlujuusteräkset kestävät korroosiota entistäkin heikommin, vaikka muutoin ovatkin lujia.

      Josko kävisit oppimassa asioita siellä, missä niistä oikeasti jotain tiedetään ja josta ne sinun mielestäsi ruostumattomat autot lähetetään peltikorjaamolle hitsattavaksi.

      Ja muuten, jos se sinkki on kaiken pelastava asia, niin miten ihmeessä mazdat sitten voivat läpiruostua?? Vai eikö niissä olekaan sitä sinkkiä sinun mielestäsi?

      Jestas, mitä tietoniekkoja täällä onkaan.....

      Ruosteenestolaitokseen opintomatkalle, MARS MARS!!!! Tai kato netistä, löytyy sitä tietoa sieltäkin. Oikeiden yritysten sivuilta, eikä täältä paskanjauhajien mekasta!

    • Waltter

      Kyllä nykyään teräslaatu on ihan toista kuin ennen, pientä pintaruostetta voi tulla mutta se ei ole vaarallista.
      Pelkkää rahan ja ympäristön tuhlausta alkaa ruostesuojaan autoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe