Ulosteelle haiseminen

:(

Kärsin sellaisesta kiusallisesta ongelmasta, että vaikka huolehdin hygieniastani, niin silti haisen ilmeisesti jotenkin käsittämättömästi, ilmeisesti jopa ulosteelta. Tätä on kestänuy jo muutaman vuotta, ja jaksaminen alkaa kertakaikkisesti loppua. Itselleni on diagnosoitu laktoosi intoleranssi, ja noudatan laktoositonta ruokavaliota (joskus tosin jotain pientä saatan syödä, jossa laktoosia). Lisäksi tehty keliakia testi verestä, ja tulos negatiivinen. Lääkäri on tutkinut kokeilemalla, että oisko peräaukon supistajalihas liian löysä, mutta siinä ei lääkärin mukaan mitään vikaa, eikä lääkäri muutenkaan keksinyt, mistä voisi tällainen ongelma aiheutua. Myös testattu olisiko suolistossa hiivatulehdusta, tulos negatiivinen.

Kun menen jonnekin, vaikka olisin juuri käynyt suihkussa jne. niin jonkin ajan kuluttua tilassa jossa oleilen ihmiset alkavat käyttäytyä siihen malliin että siellä haisee, ilmeisesti jopa paskalle kommenteista päätellen. Toisinaan haistan sen itsekkin (ainakin olen haistavinani) että haisisin, toisinaan taas en edes haista että siellä haisee, vaikka muut selvästikin haistavat. Tilanteeseen liittyy jotenkin sellainen, että monesti tuntuu että peräaukon alue jotenkin kostuu ja/tai alkaa tuntua jotenkin kuumotusta peräaukossa.

Aikaisemmin, esimerkiksi viime vuonna tilanne oli myös hieman erilainen, ne kommentit että haisisin paskalle ilmaantuivat mielestäni vasta tänä vuonna, viime vuonna tuntui että oisin haissut jotenkin muulla tavoin pahalle/oudolle. Ilmavaivoja tuntuu myös toisinaan olevan paljonkin.

Söin vasta rifacol antibiootti kuurin, ja syönyt nyt about 1-2kk ratiofarm maitohappobakteeria, mutta vaikutusta ei tunnu olleen.

Mistä kummasta siis tällainen vaiva voisi johtua, että alkaa vaan haista paskalta vaikka ois käyny pesee ittesä vasta. Ihmisten lähellä oleminen on kauhean ahdistavaa tämän jutun takia, kun kokoajan vaan miettii että millonka alkaa taas haisemaan, olen vielä nuori mieshenkilö, mutta elämä tuntuu olevan pilalla tämän takia. Apu olisi tarpeen.

17

3024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1223333

      Oletko kysynyt läheisiltä, onko haju todellinen?

    • :(

      En ole mennyt kysymään, mutta esimerkiksi kaveri on sanonut että haisisin jotenkin kummalta, ja mielestäni haju on todellinen koska kun olin matkalla opiskelupaikalle tänään niin huomasin että autossa alkoi haista sille kummalle, jonka yhdistän siihen että minä haisisin, ja sama haju tuntui myös piinaavan minua opiskelupaikalla. Siitä huolimatta että olin aamulla alapesun tehnyt wc:ssä käynnin jälkeen. Kerta kaikkiaan vie tulevaisuuden näkymät tämä riesa.

    • neuvona

      Hengitys haisee ihan ulosteelle jos on hammaskiveä. Siihen ei alapesu auta. Käy hammaslääkärillä.

    • halitoosi
    • haisuli*

      Erittäin tuttu tunne. Itsellä sama ongelma, ja aivan toivotonta. "Ympäristön" reagoinnista sen huomaa, vaikka useimmiten olen tuudittautunut siihen että kuvittelen. Itse en haista sitä, paitsi joskus (koska muut oman ruumiin tuoksut, dödöt ym. sekoittaa, ja siihen varmaan tottunut, hajuun siis). Mutta ei siinä muuta vaihtoehtoa ole, kun jutut kääntyy tavalla tai toisella "paska juttuihin". Sama yhtymäkohta myös minulla, että peräaukossa on tunne, joka on välillä sietämätön: paineen tunne, limainen olo, kuumotus alapäässä. Lisäksi olen huomannut että tilanteet liittyy stressiin, jolloin varmaan jännitän koko kroppaa, ja nimenomaan peräpään seutua, ja nimenomaan silloin kun alan epäillä että haisen. Muita liittyviä oireita "ummetus", epätäydellinen tyhjentymisen tunne. Itsellä myös että haistelen hajuja joka paikassa ja mietin milloin haisen ja milloin en. Muutaman vuoden olen pystynyt "hyväksymään" asian ja elänyt normaalisti, vaikka noita huomautuksia paskasta ja pahoista hajuista on tullut epäsuorasti. Mutta nyt taas tuntuu stressin ja tuon paska-asian takia (huom molemmat ruokkii toisiaan), että elämä on niin syvältä. Asia vielä senkin takia niin hankala kun ei siitä voi keskustella kenenkään kanssa. Ihan yksin saa tätä murehtia. Joltain kun menet kysymään että haisenko niin hulluna heti pidetään, vaikka hemmetti sairaus tai vaiva se on siinä niin kuin muutkin..?!
      Mutta kiva tietää että on muitakin. Tsemppiä!

    • huonohomma

      Kuulostaa hyvin tutulta. Itse olen kärsinyt tästä yli 10 vuotta. Oletko epäillyt johtuvan paniikkihäiriöstä? Häviääkö vaiva, jos esim. olet nauttinut alkoholia tai olet tuttujen ihmisten kanssa?

    • Nytnimetön

      Itse olen kärsinyt paskalle haisemisesta puolet elämästäni. Olen jo niin epätoivoinen, että itsemurhakin kuulostaa houkuttelevalta. "Ihan kuin täällä haisis joku paska, kuka pieras, kauhee haju leijuu yök, onks jonkun aina pakko piereskellä" jne ja itse olen hiljaa, vaikka tekisi mieli huutaa että tiedoksi vain että minä en todellakaan piereskele, en vaan voi mitään sille että eritän paskanhajua varsinkin hermostuneena. Lääkäriin en uskalla mennä, ettei passiteta hullujenhuoneelle. Töissäolo on yhtä helvettiä kun ei kulu sekuntiakaan, ettenkö miettisi, jokohan minä aloin haista. Peseydyn huolellisesti joka aamu, pesen vaatteeni päivittäin 60 asteessa, syön ilmavaivojen hoitoon tarkoitettuja pillereitä, hoidatan hampaitani, vältän gluteenia. Ei auta. Aina vaan haisen. Joskus sen tosiaan haistaa itsekin lievästi, joskus ei ollenkaan. Junat, bussit, teatterit... Olisi mukavaa jos voisi istua niissä ihan rennosti. En todellakaan tiedä, mitä tehdä, tuntuu etten jaksa enää kauaa elää tämmöisenä, nuori ihminen minäkin mutta elämä pilalla.

    • lääkehajuinen

      Haju ei välttämättä ole alapäästä eli voi tulla esim suusta jonka itse vain haistat, nyt en mitenkään vähättele ongelmaasi. Itsellä juuri leikattu tulehtunut hammas ja suussa haisee! Tulehdus ollu piilevänä pitkään ja huomattiin vasta kun kasvot ja kaula turposivat, rtg-kuvissa.

      Toinen on ruoka, syötkö jotain sellaista joka voisi aiheuttaa tuoksua? Juotko jotain sellaista? Entäs pesuaineet, pyykin ? Käytätkö lääkkeitä?

      Jos peräaukon sulkijalihas ei toimi niin sen kyllä huomaisit eritteistä. Jos kuitenkin peräsuoli valskaa niin olisko aika tutkia suolistoa?

      Tsemppiä ja takas lekuriin, jos ed mainitut suljettu pois, et voi vältellä muita ihmisiä :)

    • huonohomma

      nytnimetön, ilmeisesti olet ahdistunut tilanteesta, koska kirjoitat ettet voi olla rennosti näissä tilanteissa. Testaapa häviääkö oireet jollain rauhoittavalla..

      lääkehajuinen, itsellä ongelma ei ole suussa, koska takapuolen lihakset kramppaa ja ovat levottomat. Lisäksi ongelma häviää, jos esim. tunnen kaikki huoneessa olevat henkilöt, olotila on muuten varma tai käytän jotain rauhoittavaa ennen tilannetta.

      Onko kukaan päässyt tällaisesta jännittämisestä eroon?

    • Tilannehaisu

      Paska haisee ihan hyvälle jos tykkää. Koita etsiä sopivaa seuraa. Kuulin tapauksesta jossa tyyppi runkkasi vanhusten paskavaipoille että ei se ihan mahdoton tilanne ole!

    • Suolinkainen

      Parasiitti eli ihmisen loiset, ovat vaiettu vaiva. Mutta saavat aikaan monenlaisia vaivoja joita lääkärit eivät voi tunnistaa. Aiheeseen olisi hyvä tutustua jokaisen selvittämistä vailla olevaa vaivaa potevan.

    • Nytnimetön

      Kuten arvasin, lääkäri ei uskonut minua, vaan sain suosituksen mennä psykologin juttusille, "kun asia kerran painaa mieltäsi niin paljon". Tuntuu että ongelmani vain pahenee. Sain masennuslääkkeet (itse pyysin) ja aluksi tuntui että ne auttaisi, mutta taisikin olla vain plasebovaikutusta. Oikeasti tapan kohta itseni, jos en saa apua.

      • 6ja12

        Hei nyt heti gastroenterologin vastaanotolle. Vaivasi johtuu varmasti suolistosta. Itsella myos sama vaiva, se esiintyy vain silloin talloin. todennakoisesti sulkijalihas falskaa?
        Minulla on ollut suolistosairaus ja tuo todennakoisesti johtuu siita. Mutta tilaa aika laakarilta joka on spesialisti, ja varmaan ottaa sinut tosissan ja saat apua. Tsemppia!


    • yäääk

      Puolisoni haisi todella hirveälle aikoinaan, lapsetkin karttelivat, kun isi haisee. LOPETTI MAIDONJUONNIN, OLI AIEMMIN KITANNUT MAITOA PARI LITRAA PÄIVÄSSÄ. Haiseminen loppui ja on pysynyt poissa. kysymyksessä ei lainkaan ollut mikään hammasjuttu, eikä hygienian puute muutenkaan, vaan MAITO.

    • Anonyymi

      Olis kiva tietää miten ongelman omaavilla menee nykyään ja mikä on ollut ratkaisu näihin ongelmiin?

    • Anonyymi

      Hei, sai mahan vihdoin huomattavasti parempaan kuntoon syömällä bentoniitti savea 2rkl päivässä. Oireet (20 vuoden ripulointi, ilmavaivat, haju jne. ) loppuivat jo 2. päivän jälkeen. Nyt on 5. päivä menossa ja tila sama kuin 20 vuotta sitten.

      Minulla on auttanut hieman myös Questranin syönti, mutta tuo bentoniitti osoittautui huomattavasti tehokkaammaksi todennäköisesti siksi, ettei minulla kuitenkaan ole sapen imeytymishäiriötä. Oireet johtuvat todennäköisesti suolen tulehdus/myrkytystilasta, jonka bentoniitti sitomalla poistaa kehosta.

      Kannattaa tosiaan kokeilla, sillä tuota saa ihan vaikka Amazonista 40e/2kg.

      • Anonyymi

        Lisätään vielä tähän että tosiaan se sakka myös juodaan eli koko ruokalusikallinen tulee syötyä tuota savea 2x päivässä. Teho voi olla mitätön, jos litkii pelkän veden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe