Olen lukiossa ja harkitsisin mennä opiskelee lukion jälkee tilastotiedettä ja näin valmistua tilastotieteilijäksi... mitäs kursseja kannattaa lukiossa panostaa/ottaa jos haluaa paremmat mahikset päästä opiskelee alaa ja paremmat pohjatiedot niitä varten :)?
Matikka ainakin, ja kenties fysiikka kemia kans?
Tilastotieteilijä
5
588
Vastaukset
- Joku
Varmaankin matematiikan kurssit noin yleisesti ovat tarpeellisia, todennäköisyyskurssi varmaan tärkeimpänä.
- tilastotieteilijä7
Riippuu täysin siitä, missä haluat soveltaa tilastotiedettä. Jos haluat pedata parhaat mahdollisuudet työllistyä, panosta tietotekniikkaan.. Toisaalta tilastotieteen osaamiselle on kysyntää myös esim. taloustieteiden, psykologian ja jopa biologian (jonka varaan en kuitenkaan laskisi) puolella. Tärkeintä on tietysti se, että mistä itse tykkää.
Hyvästä matematiikan osaamisesta on toki paljon hyötyä.
Opiskelupaikan saaminen tuskin on ongelma. - asdtw6342
Luonnontieteisiin kannattaa panostaa. Niissä ja lääketieteessä tarvitaan tilastotieteilijöitä paljon tutkimusten analyysivaiheissa.
- fjlfgö
mua kiinnostais et mikä yliopisto olis paras opiskella tilastotiedettä. Ja miten turussa muuttuu kun se siirtyy luonnontieteisiin esim miten pääsykoe muuttuu
- Kyl määki Turuus
Turussahan tuo työllisyysprosentti on käytännössä valmistuvilla 100. Pääsykoe ei kaiketi vielä täksi vuodeksi paljoa muuttunut, mutta ens vuonna voi olla sitte matemaattisempi, ehkä. Jos haluat opiskella biostatistiikkaa, eli lääkekehitykseen tms. liittyvää tilastotiedettä, niin sitten ehdottomasti Turkuun. Harjoittelun pääsee suorittamaan oikeisiin firmoihin, joissa voit jatkaa tuntitöissä 95%:n varmuudella. Ainakin tällä hetkellä. Eikä tässä seuraavan parin-kolmen vuoden aikana liikaa porukkaa ole valmistumassa, ehkä noin 3-4 per vuosi. Lisäksi Turussa ollaan laajentamassa tilastotieteen koulutusta. Tämän muutoksen käytännön vaikutuksista on vaikea etukäteen vielä mitään sanoa, mutta tuskin se ainakaan opintojen monimuotoisuutta supistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371822
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15569Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141481- 52465