Huhuu Säränsyöjät ja herkkusuut!

Naapur kuntalainen

Anthony Bourdain vihjaa Facebook-sivuillaan tulevansa Suomeen

"Kerran vannoin, etten koskaan palaa takaisin Skandinaviaan, mutta jos joskus tulisin Suomeen, missä minun pitäisi syödä ja ketä tavata? Mitä mahtavaa teidän maassanne on? Älkääkä tuputtako minulle Michelin-ravintoloita ja poroa, haluan rosoisuutta, pimeyttä ja katuruokaa."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/tv-kokki-anthony-bourdain-vihjaa-kuvaavansa-sarjaansa-suomessa/art-1288423533230.html

Särä ei ihan katuruokaa ole, mutta parasta perinneruokaa mitä olen koskaan maistanut. Noita Bourdainin ohjemia on tullut aika paljon katsottua ja luulisin, että saattaisi olla myös hänen makuunsa. Monesti on kehunut perinteitä omaavia haudutettuja liharuokia.

En ole itse käynyt, mutta muistelen kuulleeni jostain paikasta missä Särää on tarjottu ryhmille jossain kallion sisällä "luolassa", eli varmaankin jossain Salpalinjan rakenteissa?

Joko Juhannuksen aikaan tai sydäntalvella Särää kallion sisässä. Kesällä kokko järven rannalla ja talvella tulien ympäröimä kylpytynnyri ilta, sopivin juomin ja vaikka graavikala/ notskiahven särpimien kera.

Olisikos paikallisilla ja Säräpirttiläisillä ideoita, kuinka idea markkinoitaisiin porukalla tv-kokille? Yksittäiset "särä on hyvää" postaukset saattavat hukkua viestien paljouteen?

5

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiittteeelliiyyy

Hirveetä! Älkää vaan missään vaiheessa ilmoitelko särästä, sillä siinä ei ole yhtään mitään erikoista! Ulkomailla syödään lammasta paljon enemmän kuin meillä ja vieläpä kaikenlaisten höysteiden kanssa. Särä paikallisesti tarjoiltuna on aivan ala-arvoista!

• tyhmähkö

Totta, Bourdain Torille ja Vety kouraan, pääsee vielä röökiäkin vetämään rauhassa?

• httte@@kk

Viimeisin syömäni särä oli niin palanutta ja kovaa kuin vanhan kantturan liha. Ihan hirveetä, yök, ja makso maltaita! EI,ei, ei ja ei enää koskaan!

• Jesss!

Toi -Särä/Vety yhdistelmä voisi toimia. Täällä kannatetaan!.
      Muuten joku rönttönen tai lerpuska voittaa. ;)

• tastdta

Mieluumminkin tämä jenkkisarjan kaveri mikä vetää älyttömiä ruoka-annoksia, hän voisi tulla tekemään syömisenkat!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      14
      1379
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      206
      1343
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      145
      1189
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1007
    5. 134
      959
    6. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      923
    7. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      857
    8. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      832
    9. Kehtaisitko kulkea mun kans yleisillä paikoilla

vaikka käsi kädessä?
      Ikävä
      68
      794
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      397
      776
    Aihe