Anthony Bourdain vihjaa Facebook-sivuillaan tulevansa Suomeen
"Kerran vannoin, etten koskaan palaa takaisin Skandinaviaan, mutta jos joskus tulisin Suomeen, missä minun pitäisi syödä ja ketä tavata? Mitä mahtavaa teidän maassanne on? Älkääkä tuputtako minulle Michelin-ravintoloita ja poroa, haluan rosoisuutta, pimeyttä ja katuruokaa."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/tv-kokki-anthony-bourdain-vihjaa-kuvaavansa-sarjaansa-suomessa/art-1288423533230.html
Särä ei ihan katuruokaa ole, mutta parasta perinneruokaa mitä olen koskaan maistanut. Noita Bourdainin ohjemia on tullut aika paljon katsottua ja luulisin, että saattaisi olla myös hänen makuunsa. Monesti on kehunut perinteitä omaavia haudutettuja liharuokia.
En ole itse käynyt, mutta muistelen kuulleeni jostain paikasta missä Särää on tarjottu ryhmille jossain kallion sisällä "luolassa", eli varmaankin jossain Salpalinjan rakenteissa?
Joko Juhannuksen aikaan tai sydäntalvella Särää kallion sisässä. Kesällä kokko järven rannalla ja talvella tulien ympäröimä kylpytynnyri ilta, sopivin juomin ja vaikka graavikala/ notskiahven särpimien kera.
Olisikos paikallisilla ja Säräpirttiläisillä ideoita, kuinka idea markkinoitaisiin porukalla tv-kokille? Yksittäiset "särä on hyvää" postaukset saattavat hukkua viestien paljouteen?
Huhuu Säränsyöjät ja herkkusuut!
5
343
Vastaukset
- fiiittteeelliiyyy
Hirveetä! Älkää vaan missään vaiheessa ilmoitelko särästä, sillä siinä ei ole yhtään mitään erikoista! Ulkomailla syödään lammasta paljon enemmän kuin meillä ja vieläpä kaikenlaisten höysteiden kanssa. Särä paikallisesti tarjoiltuna on aivan ala-arvoista!
- tyhmähkö
Totta, Bourdain Torille ja Vety kouraan, pääsee vielä röökiäkin vetämään rauhassa?
- httte@@kk
Viimeisin syömäni särä oli niin palanutta ja kovaa kuin vanhan kantturan liha. Ihan hirveetä, yök, ja makso maltaita! EI,ei, ei ja ei enää koskaan!
- Jesss!
Toi -Särä/Vety yhdistelmä voisi toimia. Täällä kannatetaan!.
Muuten joku rönttönen tai lerpuska voittaa. ;) - tastdta
Mieluumminkin tämä jenkkisarjan kaveri mikä vetää älyttömiä ruoka-annoksia, hän voisi tulla tekemään syömisenkat!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305860Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171321Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511313Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231174PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1551098Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43989- 126974
- 37854
- 142793