Olen jo kolme vuotta syönyt CETIRIZIN-RATIOPHARM 10 mg:aa joka päivä. Jos en syö kyseistä lääkettä, minulle tulee seuraavat oireet:
-sietämätön kutina koko kehossa
-kurkku turpoaa
-nenän sisältä ja korvien sisältä alkaa voimakkaasti kutittamaan
-silmiä alkaa kutittamaan
-yskittää
-väsyttää
-nenä vuotaa nonstoppina kirkasta nestettä
Nämä oireet eivät pahene, eivätkä helpota missään vaiheessa.
Pari vuotta sitten kävin lääkärissä astmakokeissa. Astmaa ei todettu. Kerroin lääkärille oireistani ja sanoin, että kun syön tätä allergialääkettä, oireeni häviävät täysin. Hän sanoi, että ei voi tietää mikä minua vaivaa ja että minä voin jatkaa allergialääkkeen syömistä, koska siitä ei ole mitään haittaa. Eikä määrännyt allergiatesteihin vaikka pyysin.
Olisi kiva tietää kuitenkin mikä ihme minua vaivaa, koska olen niin riippuvainen tästä allergialääkkeestä. En kestä päivääkään ilman.
Outo allergia?
7
295
Vastaukset
- astmaa
Oletko miettinyt ruoka-aine allergiaa? Hometta? Eläinten hilse?
- marianne1972
Hei, minulla on olllut täsmälleen samat oireet lukuun ottamatta ensimmäistä (koko kehon kutina), jatkunut 7 vuotta, joista viimeiset kolme vuotta niin, että olen ympäri vuoden ottanut 1-2 antihistamiinia joka päivä (aiemmin vain kausittain) ja nyt lisäksi singular, duact ja nenäsuihke.
Oireet ovat sellaiset, että jos yhtenäkin päivänä uhohtanut ottaa Certirizin (tai vastaavan), iskee heti jokin infektio. Mutta nyt tuntunut pitkään, että sekään ei riitä.
Ja nyt näillä uusilla laajennetuilla lääkkeilläkään oireet eivät täysin pysy kurissa ja viimeksi lääkäri sanoi, että seuraava (heti!) askel on, että muutat täysin uuteen asuntoon testausmielessä, että helpottavatko oireet. Epäili vahvasti asuntoperäistä (lähinnä homeita, mutta myös mahdollisesti altistumistumista jollekin rakennusmateriaalille).
Brick-testissä minulla oli altistuminen jokseenkin kaikille testatuille (maahome, kaikki siitepölyt yms.). Nyt odotan muuttoa uuteen asuntoon. - Höynäytetty
Kun nuo oireet alkoivat, minulla ei ollut eläimiä, eikä ystävillänikään ollut. Oireiden aikana olen muuttanut 3 kertaa eri puolelle Helsinkiä uusiin sekä vanhoihin asuntoihin (eihän niissä kaikissa voi olla hometta).. viettänyt aikaa eri työpaikoissakin.. Tosin nykyiseen työhöni kuuluu homeiden kanssa työskentely, tosin aloitin tämän työn vasta vuosi sitten, eivätkä oireet ole tästä pahentuneet..
Jotkut hedelmät, kuten greippi ja ananas tuovat joskus suupieliin kutinaa ja kitalakeen myös. Tuntuu kuin kitalaen "iho olisi auki" ja se maistuu vereltä...
Itse epäilisin kaikkein eniten sitä, että olisin keinokuiduille allerginen.. Jos ostan vaatteeksi jotain muuta kuin puuvillaan, koko iho menee punaiseksi ja kutisee. Joskus tulee myös paiseita.. :/ Mutta harmi vaan yleensä halvimmat vaatteet ovat jotain muuta kuin puuvillaa, enkä viitsisi laittaa koko vaatevarastoa uusiksi.
Kiitos vastauksista.- ieejdj
Allergia, työperäinen,? kemikaali ?
- Homeallergia
voidaan todentaa VAIN keuhkojen BAL-huuhtelulla sairaalassa, tai oheisella oiretestillä.
........jatkuu.
1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
- Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.
2. >>>>>Haisematon homeiden-cocktail.
>>>>>Huom! Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
- Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira.
>>>>>Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy “outoon” käyttäytymiseen.
jatkuu.......
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/
>>>>>Nämä lääkäreiden pitäisi jo tietää:
*Kvht. Altistuneen hoito: Kvht-altistuksen lopettaminen(50%) ja Mhb(Probiootti bakteerit)(50%).
Tämä sivu on päivitetty 24.06.2011
>>>>>Kvht-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten Probiootti bakteerien tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti ja lääke-antibiootti tuhoaa tarpeellisia Probiootti-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin “ohuet”, että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.
>>>>>Huomaa että oireilu poistuu viiveellä - sen nopeammin mitä enemmän syöt mhb.ta!
Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun:
1. Altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu, sekä
2. Rupeat syömään 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria jatkuvasti, joten tee Probioottien saannista elämäntapa.
- Yli 10-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 4–6 kuukaudessa.
- Yli 20-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 6—-12 kuukaudessa.
- Yli 30-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 12——24 kuukaudessa.
- Yli 40-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 24———36 kuukaudessa.
- Yli 50-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 36———— ~~ kuukaudessa.
>>>>>Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa Kvht-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
- >>>>>Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - >>>>>oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po Probiootti-bakteereita kv-home antibiootin tuhoamien Probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.
>>>>Huom!
- Limakalvojen Probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Probiootti-tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
jatkuu......
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/kvht-altistuneen-hoito-kvht-altistuksen-lopettaminen50-ja-mhbprobiootti-bakteerit50/ - Mhb.n lisäksi
sieraimiin voit käyttää Otrivin-nenäsumutetta, mutta enintään 10päivää jos et käytä mhb.ta. Kun käytät mhb.ta jatkuvasti, niin voit käyttää myöskin nenäsumutetta jatkuvasti!
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/
Tee mhb.n saannista elämäntapa:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-tee-tasta-elamantapa-rasva-ja-probiootti-remontti/
UKK:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/ - kutiaa
Ootko kokeillut vaihtaa pyykinpesuainetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389