Outo allergia?

Höynäytetty

Olen jo kolme vuotta syönyt CETIRIZIN-RATIOPHARM 10 mg:aa joka päivä. Jos en syö kyseistä lääkettä, minulle tulee seuraavat oireet:

-sietämätön kutina koko kehossa
-kurkku turpoaa
-nenän sisältä ja korvien sisältä alkaa voimakkaasti kutittamaan
-silmiä alkaa kutittamaan
-yskittää
-väsyttää
-nenä vuotaa nonstoppina kirkasta nestettä

Nämä oireet eivät pahene, eivätkä helpota missään vaiheessa.

Pari vuotta sitten kävin lääkärissä astmakokeissa. Astmaa ei todettu. Kerroin lääkärille oireistani ja sanoin, että kun syön tätä allergialääkettä, oireeni häviävät täysin. Hän sanoi, että ei voi tietää mikä minua vaivaa ja että minä voin jatkaa allergialääkkeen syömistä, koska siitä ei ole mitään haittaa. Eikä määrännyt allergiatesteihin vaikka pyysin.

Olisi kiva tietää kuitenkin mikä ihme minua vaivaa, koska olen niin riippuvainen tästä allergialääkkeestä. En kestä päivääkään ilman.

7

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaa

      Oletko miettinyt ruoka-aine allergiaa? Hometta? Eläinten hilse?

    • marianne1972

      Hei, minulla on olllut täsmälleen samat oireet lukuun ottamatta ensimmäistä (koko kehon kutina), jatkunut 7 vuotta, joista viimeiset kolme vuotta niin, että olen ympäri vuoden ottanut 1-2 antihistamiinia joka päivä (aiemmin vain kausittain) ja nyt lisäksi singular, duact ja nenäsuihke.
      Oireet ovat sellaiset, että jos yhtenäkin päivänä uhohtanut ottaa Certirizin (tai vastaavan), iskee heti jokin infektio. Mutta nyt tuntunut pitkään, että sekään ei riitä.
      Ja nyt näillä uusilla laajennetuilla lääkkeilläkään oireet eivät täysin pysy kurissa ja viimeksi lääkäri sanoi, että seuraava (heti!) askel on, että muutat täysin uuteen asuntoon testausmielessä, että helpottavatko oireet. Epäili vahvasti asuntoperäistä (lähinnä homeita, mutta myös mahdollisesti altistumistumista jollekin rakennusmateriaalille).
      Brick-testissä minulla oli altistuminen jokseenkin kaikille testatuille (maahome, kaikki siitepölyt yms.). Nyt odotan muuttoa uuteen asuntoon.

    • Höynäytetty

      Kun nuo oireet alkoivat, minulla ei ollut eläimiä, eikä ystävillänikään ollut. Oireiden aikana olen muuttanut 3 kertaa eri puolelle Helsinkiä uusiin sekä vanhoihin asuntoihin (eihän niissä kaikissa voi olla hometta).. viettänyt aikaa eri työpaikoissakin.. Tosin nykyiseen työhöni kuuluu homeiden kanssa työskentely, tosin aloitin tämän työn vasta vuosi sitten, eivätkä oireet ole tästä pahentuneet..

      Jotkut hedelmät, kuten greippi ja ananas tuovat joskus suupieliin kutinaa ja kitalakeen myös. Tuntuu kuin kitalaen "iho olisi auki" ja se maistuu vereltä...

      Itse epäilisin kaikkein eniten sitä, että olisin keinokuiduille allerginen.. Jos ostan vaatteeksi jotain muuta kuin puuvillaan, koko iho menee punaiseksi ja kutisee. Joskus tulee myös paiseita.. :/ Mutta harmi vaan yleensä halvimmat vaatteet ovat jotain muuta kuin puuvillaa, enkä viitsisi laittaa koko vaatevarastoa uusiksi.

      Kiitos vastauksista.

      • ieejdj

        Allergia, työperäinen,? kemikaali ?


    • Homeallergia

      voidaan todentaa VAIN keuhkojen BAL-huuhtelulla sairaalassa, tai oheisella oiretestillä.


      ........jatkuu.
      1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
      - Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.
      2. >>>>>Haisematon homeiden-cocktail.
      >>>>>Huom! Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
      - Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira.
      >>>>>Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
      Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy “outoon” käyttäytymiseen.
      jatkuu.......
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/



      >>>>>Nämä lääkäreiden pitäisi jo tietää:
      *Kvht. Altistuneen hoito: Kvht-altistuksen lopettaminen(50%) ja Mhb(Probiootti bakteerit)(50%).
      Tämä sivu on päivitetty 24.06.2011
      >>>>>Kvht-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten Probiootti bakteerien tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti ja lääke-antibiootti tuhoaa tarpeellisia Probiootti-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin “ohuet”, että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

      >>>>>Huomaa että oireilu poistuu viiveellä - sen nopeammin mitä enemmän syöt mhb.ta!
      Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun:
      1. Altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu, sekä
      2. Rupeat syömään 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria jatkuvasti, joten tee Probioottien saannista elämäntapa.
      - Yli 10-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 4–6 kuukaudessa.
      - Yli 20-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 6—-12 kuukaudessa.
      - Yli 30-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 12——24 kuukaudessa.
      - Yli 40-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 24———36 kuukaudessa.
      - Yli 50-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 36———— ~~ kuukaudessa.

      >>>>>Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa Kvht-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
      - >>>>>Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - >>>>>oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po Probiootti-bakteereita kv-home antibiootin tuhoamien Probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.

      >>>>Huom!
      - Limakalvojen Probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Probiootti-tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
      jatkuu......
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/kvht-altistuneen-hoito-kvht-altistuksen-lopettaminen50-ja-mhbprobiootti-bakteerit50/

    • kutiaa

      Ootko kokeillut vaihtaa pyykinpesuainetta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe