Finnair Plus - ihan älytöntä

Turha kortti

Itselleni on kertynyt melkoinen määrä Finnair Plus -pisteitä, mutta niistä ei tahdo päästä eroon. Ensinnäkään lentoja ei ole tarjolla esim. viikonlopumatkoja varten ja toisaalta Finnairin vaatimat pelkät verot ja maksut, jotka peritään myös palkintolennoista, ovat kalliimpia kuin kilpailijoiden lentohinnat.

Tarkoitus oli varata Finnairin palkintolennot Tampere-Berliini-Berliini, mutta jäi varaamatta kun systeemi ilmoitti, että 44 000 pisteen lisäksi veroja ja maksuja olisi pitänyt maksaa vielä 190 euroa. Varasin loppujen lopuksi lennot Blue1/SAS:lta ja lennot Tampere-Berliini-Tampere Tukholman/Kööpenhaminan kautta maksoivat vain 155 euroa ja mitään pisteitä ei tarvittu.

Mielestäni on törkeää, että Finnair mainitsee tuonj 190 euroa olevan viranomaismaksuja. Todellisuudessa veroja ja matkustajamaksuja kertyy vain muutamia kymppejä yhden suuntaiselta matkalta. Tässä Finnairin summassa on noin 100 euroa polttoainelisämaksuja, jotka pitäisi sisällyttää lennon perushintaan.

19

6505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AY pisteet

      Ei niitä pisteitä tollaseen kannatakaan käyttää. Jos sulla on 60000 pistettä niin käytät sen oneworld lentopalkintoon, jossa saat lentää 6000 km oneworld yhtiöillä. Tällöin pääsee vaikkapa kolmella eri Karibian saarella käymään. Bahama, Cayman ja St. Maarten. Lennot American Airlines ja British Airways. Verojen osuus näissä noin 200 euroa tietenkin ostat lennot Miamiin. Ne maksaa alk 450 euroa menopaluu Hesasta.
      Jos sulla on enemmänkin pisteitä niin oneworld palkintotaulukko menee seuraavasti:
      100000 pistettä max 12000 km
      120000 pistettä max 15000 km

      • sq777

        Miten näitä oneworld lentopalkintoja voi käyttää?


      • AY pisteet
        sq777 kirjoitti:

        Miten näitä oneworld lentopalkintoja voi käyttää?

        Sun taytyy ensin itse suunnitella lentoreitti saantojen mukaisesti. Et siis voi esim Karibialla lentaa vain AA:lla vaan siihen tarvitaan joko BA tai LP mukaan. Kun reitti ja alustavat paivamaarat on selvilla, yhteys Finnair Plus joka katsoo paikkatilanteen ja tekee sulle varauksen.
        muutama reittivaihtoehto:
        NRT-GUM-KIX-TPE-HKG-PEK-NRT (JL, CX)


    • menkää töihin

      Perseaukiset ne jaksaa aina vaan valittaa

      • Soita sossuun taas

        Mitä tarkoitat? Miten luulet, että pisteitä on kertynyt jos ei ole työllä ansainnut rahoja lentoihin? Ja jos työnantaja on maksanut, niin töissähän sitä on oltu.

        Idiootit ne jaksaa aina yrittää aukoa tyhjänpäiväisyyksillä.


    • plusplusplus

      Edestakaset economy-luokan palkintolennot ovat tosiaan Finnairin kanssa usein pisteiden tuhlausta verojen ja maksujen takia. Tosin sama pätee esimerkiksi Lufthansan Miles&More ohjelmaan. Sen sijaan jos sattuu tarvisemaan yhdensuuntaista lentoa Suomen ulkopuolelle tai ulkopuolelta, niin saattaa kannattaakin, koska verot ovat vain puolet ja normaalisti yhdensuuntaisia lippuja ei halvalla saa. Jos pisteet riittävät business-luokkaan, niin niissä on samat verot ja maksut, mutta paljon kalliimman lipun edut. Samoin business-palkintoja saa myös sellaisille lennoille, joihin ei enää saa halvimpia lippuja.

      Palkintolentojen sijaan voi pisteillä ostaa myös upgradeja maksetuille lennoille. Niissä pisteiden arvo on laskennallisesti ehkä suurin, jos laskee lippujen hintaeron, tosin suurimmalle osalle kyseessä on tuote jota ei täyteen hintaan kuitenkaan ostaisi. Pisteiden vaihto tasopisteisiin voi myös kannattaa.

    • Verotkin maileilla

      Miles & More sallii myös verojen maksun maileilla. Muutenkin ohjelma on laajempi...

    • pållen herkut

      Finnair pettää aina,näin se vaan on valitettavasti :(

    • Skattenalle

      Ihan omaan piikkiin maksetuista matkoista kertynyt? Vai virman piikkiin, varo verottajaa...

    • F-kortti roskiin

      Finnair on tyypillinen DDR:läinen yritys jonka johdossa on keskinkertaisia johtajia.
      Paiskasin Finskin kortin jo ajat sitten roskiin. Lennän Tampereelta noin 70-80 liikematkaa vuodessa ja köytän lähestulkoon aina Blue Onea.Ei SASsikaan mikään huippulafka ole mutta lentopisteet ovat ihan käyttökelposia täällä Euroopassakin.Ja jopa Tre.-Stokis välillä saa kohtuu aterian! Finskiltä oli viimeksi vaikeuksia saada lasia vettä, olisi pitänyt ostaa vesipullo ihan sikahintaan.

      • Oisko noin

        En tunne aikaisemman DDR:n firmajohtoa, voisitko kertoa tarkemmin.

        Johdossa on Mika Vehviläinen, varsin meritoitunut asiakaveri. Mistä sinun mielestä johdossa mättää?


      • pahenpiakin oikastu
        Oisko noin kirjoitti:

        En tunne aikaisemman DDR:n firmajohtoa, voisitko kertoa tarkemmin.

        Johdossa on Mika Vehviläinen, varsin meritoitunut asiakaveri. Mistä sinun mielestä johdossa mättää?

        Vehviläinen on mies paikallaan. Mutta toimiaika on vielä lyhyt. Eikä tuollaista nuutunutta yritysrypästä korjata sormia napsauttamalla. Pitäisi reilut 500 heitää yläportaalta ulos. Kaikki pistävät tietysti hanttiin mutta kyllä se siitä . Vehviläinen on kova jätkä. Myöskin taustatuki on kunnossa. Yhtiö alkaa tuottamaan positiivistä tai omistussuhteet menee uusiksi.


    • kjsdkjsksjadj

      heh, heh. Valehdelkaa nyt edes kunnolla 70-80 työmatkaa vuodessa. Oletko nyt ihan varmasti laskenut oikein..... Siinä saa kyllä lennellä Blue1:n sillipurkissa

      Jos oikeasti tarvitsee lennellä noin tiheästi niin kannattaa tarkastella omaa työajan käyttöä vähän tarkemmin.q

      • Kolumbus 62

        No eihän tuommoiset työmatkamäärät mitään erikoisia ole.
        Vientiyritysten myyntitykit joutuvat helpostikkin tuon verran matkustamaan.Yksi syy miksi ovatkin nyt lakossa.
        Mutta eihän täällä kirjoittelvat "kokeneet matkaajat" sitä voi käsittää.


      • 14+18
        Kolumbus 62 kirjoitti:

        No eihän tuommoiset työmatkamäärät mitään erikoisia ole.
        Vientiyritysten myyntitykit joutuvat helpostikkin tuon verran matkustamaan.Yksi syy miksi ovatkin nyt lakossa.
        Mutta eihän täällä kirjoittelvat "kokeneet matkaajat" sitä voi käsittää.

        Jos tuo on lentojen määrä, niin ei ole edes kovinkaan ihmeellinen. Jos taas edestakaisten matkojen määrä, niin matkojen järkeistämisellä olisi sijaa. Tuollaisilla määrillä tosin luulisi osaavan optimoida itselleen edullisimman kanta-asiakasohjelman itsekin, ilman että kitisee täällä joutavista. Vaihtoehtoja on muitakin kuin kotimaisten yhtiöiden omat.


    • Aika tykkejä

      70-80 työmatkaa vuodessa on minun mielestä matkoja eli 140-160 lentoa vaihdot eli lentojen määrä jotain muuta. Tuosta kun laskee pois kuusi viikkoa lomia niin 46:lle viikolle alkaa tulla pari työmatkaa viikkoa kohden. Ei montaa myyntitykki Huikkasta Suomesta löydy, joka noin paljon matkustaisi. Samaa mieltä yhden aiemman kirjoittajan kanssa ja työaika syyniin. Kyllä on kaverilla aikamoinen työmatkojen määrä.

      • Voi ollakin

        Voihan tuo olla mahdollista; riippuu mihin matkustaa.

        Katso sitä alkuperäistä viestiä:

        "Lennän Tampereelta noin 70-80 liikematkaa vuodessa ja köytän lähestulkoon aina Blue Onea.Ei SASsikaan mikään huippulafka ole mutta lentopisteet ovat ihan käyttökelposia täällä Euroopassakin.Ja jopa Tre.-Stokis välillä saa kohtuu aterian! "

        Saattaa siis lentää lähes pelkästään pohjoismaihin. Jos aamulla lähtee Tukholmaan niin ei tarvitse edes yötä olla, ja voi tulla illalla takaisin.

        Jos on joku firma jolla toimipisteitä eri pohjoismaissa ja tuon tyypin toimenkuva vaatii viikottaisia vierailuja niihin, niin ei ole mikään aivan mahdoton työmatkojen määrä.


    • Aika tykkejä

      Kaikki mahdollista, mutta silti niin epätodennäköistä. Luulisi, että tuollaisiin pyrähdyksiin jokainen järkevä yritys hoitelisi jo jotain muutakin vaihtoehtoa.

      En usko juttua todeksi, mutta liioitellakin kannattaisi suhteellisen järkevissä rajoissa.

      Mutta kysehän olikin myyntitykistä..... Tarjoaako SAS muuten aterian tuolla välillä? Muistaisin, että ainakin economy-luokassa saa tuurilla kahvia. Siinä vähän paremmassa luokassa taitaa jonkinlainen eväs olla.

    • Leijona

      Hei Turha Kortti,

      Finnair ei ole itse keksinyt viranomaismaksuja. Pakolliset maksut saat selville on-line varauksen yhetydessä, jossa näkyy maksut. Tampere Beliini lipulle kertyy pakollisia maksuja seuraavasti:

      This is a list of all the taxes, fees and other charges payable per person.

      Insurance and fuel fee (YR) 148.00 EUR
      Civil Aviation Passenger Charge (QU) 5.82 EUR
      Passenger Fee (Transfer) (ZX) 4.69 EUR
      Security Charge (DQ) 3.63 EUR
      Other Tax/Charge (OY) 8.00 EUR
      Passenger Service Charge - International (RA) 14.72 EUR
      Airport Security Charge (DE) 4.60 EUR
      Total 189.46 EUR
      Kertyneitä pisteitä ei kannata käyttää lyhyisiin lentoihin, kuten huomasit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe