Samalla viivalla (9. luku)

Sudden Depth

Seuraava viikko kului Mikon osalta hyvin menneitä kisoja fiilistellessä ja Pyryn ja Juuson seurasta nauttiessa. Torstaina koulun jälkeen Juuso, Mikko ja Pyry jäivät jutustelemaan viikonlopun suunnitelmistaan.

''Mitäs teillä on ohjelmassa?'' Juuso kysäisi ohimennen. ''Mulla ei oo mitään. Oikeesti. Ei yhtään mitään'', Mikko päivitteli. ''Mä meen muun porukan mukaan Suomen perseenreikään, että saatte sitten kaivaa mut sieltä ens viikoks kouluun'', Pyry kertoi. Juuso repesi hervottomaan nauruun ja Mikollakin oli vaikeuksia pitää pokka. ''Eli sä et ole saatavilla'', Mikko totesi. ''Kyllähän mulle voi aina soittaa, mutta mä palaan vasta sunnuntai-iltana.'' ''Varmasti soitan. Mut entä sä, Juuso?'' Mikko aprikoi. ''Mun mutsi ja faija menee viikonloppuna sinne faijan uudelle kämpälle. Ne vie sinne tavaroita ja järjestelee siellä. Mä jään tänne'', Juuso vastasi. ''Yksin?'' Mikko kysyi toiveikkaana. ''Ihan yksin.'' ''No mut mähän voisin tulla sinne viikonlopuks!'' Mikko ilahtui, mutta loi katseen Pyryyn ja vakavoitui. Juuso ei vastannut mitään, vaan katsoi myös Pyryyn. ''Mitä te mua katotte? Ei mulla oo mitään sitä vastaan, että sen kun meette ja naitte niin paljon kuin huvittaa'', Pyry täräytti heilauttaen kättään. ''No just. Mä meen ekaa kertaa Juuson luo viikonlopuks ja sä luulet, että me mennään heti sänkyyn?'' Mikko kysyi pyöritellen päätään. Samassa hän huomasi Juuson epäuskoisen ilmeen. Pyry naurahti: ''Katotaan sitten, kun mä tuun takas, että missä mennään.'' ''Katotaan vaan'', Mikko sanoi kuin riitaa haastaen. Juuso ei vieläkään sanonut mitään.

Pyry katsoi kelloa. ''No mut mä taidan tästä lähtee. Pitää pakata huomiseks. Morjens.'' ''Moro'', Mikko ja Juuso sanoivat yhtä aikaa. Pyryn lähdettyä Mikko kysyi Juusolta: ''Mistä toi ilme?'' ''Ei mitään...'' ''Ei kun nyt kerrot. Mä kerron sulle kaiken, niin sä kerrot mulle kaiken. Eiks meidän pitäny olla sydänkäpysiä?'' Mikko turhautui Juuson puhumattomuuteen. ''En mä mitään sen kummempaa-'' ''Musta tuntuu, että se kuuluu just siihen Sen kummempaa -osastoon. Ala puhua.'' Juuso katseli ympärilleen. Ketään ei näkynyt. ''Kyllä mä ainakin haluun sua. Ihan oikeesti. Olitsä tosissas, kun sä sanoit Pyrylle siitä, että me ei mennä sänkyyn?'' Juuso oli vakavissaan. Mikko ei vastannut mitään, koska hän ei tiennyt, mitä olisi vastannut. Kyllähän hän halusi, mutta hän ei halunnut edetä liian nopeasti.

Hetken hiljaisuuden jälkeen Juuso latasi täyslaidallisen: ''Mä rakastan sua, mutta mä haluan myös lähempää kontaktia kun ainoastaan pussailua. Jos sä et oo sellaiseen valmis, niin mä joudun etsimään jonkun muun.'' Mikko katsoi parhaaksi puolustautua ja korjata asia: ''Kyllä mä haluan sun kanssa vähän muutakin, kun vaan pussailua, mutta mulle herää sellanen ajatus, että edetäänks me vähän liian nopeasti? Yleensä rakastumisesta menee kuukausia ennen kuin mitään alkaa tapahtua.'' ''Mistä Cosmosta sä ton luit?'' ''Oon vaan havainnu, että näin se menee.'' ''Kuinka kauan sulla sitten kestää? Mä olisin valmis vaikka heti.'' ''Katotaan sitten viikonloppuna, jooko?'' ''Okei... No joo, mun pitää nyt mennä. Nähdään huomenna'', Juuso sanoi ja painoi huulensa Mikon huulia vasten. ''Nii, vasta huomenna.'' Mikko raotti huuliaan, ja pojat suutelivat kiihkeästi toisiaan. Mikko oli jo ehtinyt unohtaa, kuinka hyvältä Juuson suu maistuikaan. Se oli herkuista paras.

Pyry lähti kävelemään hyllykön välistä kotiinsa. Hän ei ollut voinut vastustaa kiusausta, joten hän oli jäänyt piiloon tarkkaillakseen, mitä Mikko ja Juuso puuhaisivat. ''Niin varmaan, Mikko. Kyllä mä sut tunnen.''

1

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudden Depth

      No niin... Novelli alkaa pikkuhiljaa lähestymään loppuaan, ja viimeiset vedot ovat edessä. ;) 10. luku tulee todennäköisesti useassa osassa, koska...

      Sittenpähän näette. Stay tuned.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe