Mokkulakriitikko

ei enää hermoraunio

Olen seurannut aika tiiviisti keskustelua Saunalahden prepaidmobiililaajakaistasta, joka toimii Elisan verkosssa.
Ostin aloituspakkauksen toukokuussa 2011.
Ei ole pelittänyt päivääkään sopimusehtojen mukaisesti.
Softat asennettu kymmeniä kertoja, asetukset tarkistettu,mokkulalle haettu paikka jatkokaapelilla.
Nopeuksien hitauden ymmärtää verkon kuormituksesta johtuen,
mutta yhteyden katkeaminen monta kertaa päivässä onkin jo eri juttu.
Satuin saamaan käytetyn Huawei e180 mokkulan ,
(ei siis prepaidmokkula joissa tuki max:3,6Mbps) vaan siinä tuki oli 7,2Mbps.
Muutosta tuli, nopeudet olleet viikon päivät 2,5-3 Mbps.
Muutaman kerran yhteys katkennut,
Käsittääkseni prepaidmokkulat ovat "leluja", en ole ainakaan kuullut et jollain olis toiminut edes kohtuudella.
Pitäis vaatia Elisalta mokkulaa joka pysyy verkossa,niitä kyllä löytyy.
Voin tietenkin olla väärässä,mutta omien kokemuksien perusteella
vika on verkossa tai mokkulassa, tai molemmissa.
Mokkulan vaihto itsellä korjasi tilanteen

7

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepelaakyllä.

Minulla on prepaid mokkula Huawei E160E, ollut jo 2 vuotta kesämökillä käytössä. Elisa toimii huonosti kun mastoon matkaa 12km, mutta Soneran mastoon matkaa 5km ja toimii 2-3 megan nopeudella, ei pätki eikä hidastele. Mökin katolla on 900mhz suunta-antenni jota kääntelen kun testaan eri suuntia. Kotona sitten tuo Elisakin toimii hyvin kuten Sonerakin kun mastoja on 2-3km etäisyydellä useitakin, ja lisäantennia ei tarvita. Myös tuon tikun max on 3,6 megaa, mutta siitä ei ole haittaa kun sitä ei kuitenkaan ylitetä mökkikäytössä, kun on pitkät matkat.

• taavetti87655

Täällä foorumilla on tullut vaikka kuinka monta aihetta tästä kun mokkula jumittelee, miksi ihmeessä sitä pitää kestää? Vaihtakaa oikeeseen laajakaistaan ja heittäkää se sim-kortti johonki älypuhelimeen.

Ei noi mobiililaajakaista liittymät ole tarkoitettu tietokoneille vaan älypuhelimille, tietokoneilla ne saa toimimaan jollain ping purkkaviritelmillä.

Tietysti jos ei ihan tyhjätasku ole niin voi hankkia esim. Mobile Broadband Boosterin
        http://www.jyketek.fi/mbb

• 786767876868767
        taavetti87655 kirjoitti:

Täällä foorumilla on tullut vaikka kuinka monta aihetta tästä kun mokkula jumittelee, miksi ihmeessä sitä pitää kestää? Vaihtakaa oikeeseen laajakaistaan ja heittäkää se sim-kortti johonki älypuhelimeen.

Ei noi mobiililaajakaista liittymät ole tarkoitettu tietokoneille vaan älypuhelimille, tietokoneilla ne saa toimimaan jollain ping purkkaviritelmillä.

Tietysti jos ei ihan tyhjätasku ole niin voi hankkia esim. Mobile Broadband Boosterin
        http://www.jyketek.fi/mbb

Eikö se roskasofta tahdo käydä kaupaksi kun pitää tänne tulla mainostamaan?

• Mokkulakriitikko

Siis kenen sim-kortti sulla on mokkulassa?
      Saunalahti, vai Sonera?
      Mä tarkoitin edellisessä viestissä sitä, että monella tutullani myös ongelma on ratkennut mokkulan vaihdolla, siis vaikka prepaidmokkulan signaali on ollut Mb:n mukaan 98%.
      Kyse on siis Saunalahden Prepaid Mobiililaajakaistasta.

• susirajalainen1

Mulla toimii prepaid ihan hyvin 2-3 mbs eikä ole pätkinyt kuin pari kertaa?

• sepelaakyllä.

Joo,minulla oli molemmat Soneran ja Saunalahden sim kortit käytössä viime kesänä kun testailin mobiili yhteyksiä mökillä. Naapurilla on sama mokkula mutta ei prepaid, ja se toimii yhtä huonosti tai yhtä hyvin kun prepaid kortillakin. Elikkä prepaid liittymä toimii kuten muutkin liittymät, mutta mokkuloiden toiminnassa on eroja.

• DNA paras

Joo minulla dna ja matkaa mastoon 18km, suunta antennilla 1,6mb nopeus molempiin suuntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4209
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1566
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1526
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1343
    5. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1052
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      85
      1046
    7. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      26
      1028
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      46
      1020
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      998
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      974
    Aihe