Mokkulakriitikko

ei enää hermoraunio

Olen seurannut aika tiiviisti keskustelua Saunalahden prepaidmobiililaajakaistasta, joka toimii Elisan verkosssa.
Ostin aloituspakkauksen toukokuussa 2011.
Ei ole pelittänyt päivääkään sopimusehtojen mukaisesti.
Softat asennettu kymmeniä kertoja, asetukset tarkistettu,mokkulalle haettu paikka jatkokaapelilla.
Nopeuksien hitauden ymmärtää verkon kuormituksesta johtuen,
mutta yhteyden katkeaminen monta kertaa päivässä onkin jo eri juttu.
Satuin saamaan käytetyn Huawei e180 mokkulan ,
(ei siis prepaidmokkula joissa tuki max:3,6Mbps) vaan siinä tuki oli 7,2Mbps.
Muutosta tuli, nopeudet olleet viikon päivät 2,5-3 Mbps.
Muutaman kerran yhteys katkennut,
Käsittääkseni prepaidmokkulat ovat "leluja", en ole ainakaan kuullut et jollain olis toiminut edes kohtuudella.
Pitäis vaatia Elisalta mokkulaa joka pysyy verkossa,niitä kyllä löytyy.
Voin tietenkin olla väärässä,mutta omien kokemuksien perusteella
vika on verkossa tai mokkulassa, tai molemmissa.
Mokkulan vaihto itsellä korjasi tilanteen

7

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepelaakyllä.

      Minulla on prepaid mokkula Huawei E160E, ollut jo 2 vuotta kesämökillä käytössä. Elisa toimii huonosti kun mastoon matkaa 12km, mutta Soneran mastoon matkaa 5km ja toimii 2-3 megan nopeudella, ei pätki eikä hidastele. Mökin katolla on 900mhz suunta-antenni jota kääntelen kun testaan eri suuntia. Kotona sitten tuo Elisakin toimii hyvin kuten Sonerakin kun mastoja on 2-3km etäisyydellä useitakin, ja lisäantennia ei tarvita. Myös tuon tikun max on 3,6 megaa, mutta siitä ei ole haittaa kun sitä ei kuitenkaan ylitetä mökkikäytössä, kun on pitkät matkat.

      • taavetti87655

        Täällä foorumilla on tullut vaikka kuinka monta aihetta tästä kun mokkula jumittelee, miksi ihmeessä sitä pitää kestää? Vaihtakaa oikeeseen laajakaistaan ja heittäkää se sim-kortti johonki älypuhelimeen.

        Ei noi mobiililaajakaista liittymät ole tarkoitettu tietokoneille vaan älypuhelimille, tietokoneilla ne saa toimimaan jollain ping purkkaviritelmillä.

        Tietysti jos ei ihan tyhjätasku ole niin voi hankkia esim. Mobile Broadband Boosterin
        http://www.jyketek.fi/mbb


      • 786767876868767
        taavetti87655 kirjoitti:

        Täällä foorumilla on tullut vaikka kuinka monta aihetta tästä kun mokkula jumittelee, miksi ihmeessä sitä pitää kestää? Vaihtakaa oikeeseen laajakaistaan ja heittäkää se sim-kortti johonki älypuhelimeen.

        Ei noi mobiililaajakaista liittymät ole tarkoitettu tietokoneille vaan älypuhelimille, tietokoneilla ne saa toimimaan jollain ping purkkaviritelmillä.

        Tietysti jos ei ihan tyhjätasku ole niin voi hankkia esim. Mobile Broadband Boosterin
        http://www.jyketek.fi/mbb

        Eikö se roskasofta tahdo käydä kaupaksi kun pitää tänne tulla mainostamaan?


    • Mokkulakriitikko

      Siis kenen sim-kortti sulla on mokkulassa?
      Saunalahti, vai Sonera?
      Mä tarkoitin edellisessä viestissä sitä, että monella tutullani myös ongelma on ratkennut mokkulan vaihdolla, siis vaikka prepaidmokkulan signaali on ollut Mb:n mukaan 98%.
      Kyse on siis Saunalahden Prepaid Mobiililaajakaistasta.

    • susirajalainen1

      Mulla toimii prepaid ihan hyvin 2-3 mbs eikä ole pätkinyt kuin pari kertaa?

    • sepelaakyllä.

      Joo,minulla oli molemmat Soneran ja Saunalahden sim kortit käytössä viime kesänä kun testailin mobiili yhteyksiä mökillä. Naapurilla on sama mokkula mutta ei prepaid, ja se toimii yhtä huonosti tai yhtä hyvin kun prepaid kortillakin. Elikkä prepaid liittymä toimii kuten muutkin liittymät, mutta mokkuloiden toiminnassa on eroja.

    • DNA paras

      Joo minulla dna ja matkaa mastoon 18km, suunta antennilla 1,6mb nopeus molempiin suuntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7894
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4646
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3321
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1546
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1108
    Aihe