Mielipide

Sehän on jokaisen oma ja ainutlaatuinen.
Ihmiskunta näilläkin sivuilla käyttää valtavasti aikaa yrittämällä kumota yksilön mielipiteen, väittäen että se on oikea tai väärä.
Voiko se olla väärä?
Voitko kumota toisen mielipiteen ja jos, niin miksi ja miten?

93

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

Helposti !

Mä oon kumonnu, elämäni aikana, enemmän mielipiteitä ku joku toinen on ees ehtiny muodostaan =)

Mun mielipide on oikee - aina !!!
      Ja jos se joskus on väärä, niin se on silloinkin oikee !!

Ettäs tiedät ;D

(ihme ketunhäntiä täällä)

• En usko!
        Sun vastapeluris on vaan sanonu, että joo joo ja menny pois ja pitäny mielipiteensä ;)))
        Mielipide ei sit tässä tapauksessa ole mielipide=kaljatuoppi?

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

En usko!
        Sun vastapeluris on vaan sanonu, että joo joo ja menny pois ja pitäny mielipiteensä ;)))
        Mielipide ei sit tässä tapauksessa ole mielipide=kaljatuoppi?

Väärin !!

Olen myös eto ostamaan mielipiteitä - jotkut pitävät korkeeta hintaa, mut jos laatu on priimaa nii ei auta ku maksaa =)

Tos on sulle kiroilumerkki --> :(|):

• rygseck kirjoitti:

Väärin !!

Olen myös eto ostamaan mielipiteitä - jotkut pitävät korkeeta hintaa, mut jos laatu on priimaa nii ei auta ku maksaa =)

Tos on sulle kiroilumerkki --> :(|):

Kts, mitä mä tällä teen? *liimaa vaivihkaa palopostin oveen*
        Mitä ihmettäs?
        Ostat?
        Minä kun luulin et sulla oli niitä omiks tarpeiks? ;))))
        Juu ja nyt on sit tarpeetonta loukata mun tunteita jollainkiroilulla, mä olen kuin Putkis,,,,yhtä hellä kuin sorkkarauta!

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Kts, mitä mä tällä teen? *liimaa vaivihkaa palopostin oveen*
        Mitä ihmettäs?
        Ostat?
        Minä kun luulin et sulla oli niitä omiks tarpeiks? ;))))
        Juu ja nyt on sit tarpeetonta loukata mun tunteita jollainkiroilulla, mä olen kuin Putkis,,,,yhtä hellä kuin sorkkarauta!

Joo-o, ostan ja vaihdankin joskus, jos osuu hyvä kohdalle =)

Se on kattos sillälailla, että en mää ehdi kaikkia mielipiteitä itte tekeen - täs on yhtä sun toista puuhaa muutaki...
        Ja kun ne mielipiteet on niin tärkeitä :O

Mä oonki tehny semmosen tietokoneohjelman helpottamaan tätä mun arkea !

No, jos joku kysyy mun mielipidettä vaikka pakolaiskysymykseen, nii eiku ohjelma auki ja sieltä, kohdasta P (niin ku pakolais...) ja esiin mielipide - ootas ku mä katon - joo, antaa tän ny olla, tää oli joku halpisversio...
        Hitsi, tommosta sattuu yhtenään !!!
        Ostin yheltä Hakkaraiselta tän... ajattelin että voi olla hyväki kun oikein lehdessä asti oli... mut sorruin halpaan hintaan :/

Vaikeutena on luoda yhtenäinen ohjelma, joka olis saumaton jo olemassaolevien mielipiteiden kanssa !

Tää vaatii vielä hiomista ;D

--- voi sitä ihan hellästi murtaa kioskinoven, sorkkaraudalla - ei aina tartte mennä rytinällä kaikista ovista !!!

Vaaleenpunainen sorkkis =)

• rygseck kirjoitti:

Joo-o, ostan ja vaihdankin joskus, jos osuu hyvä kohdalle =)

Se on kattos sillälailla, että en mää ehdi kaikkia mielipiteitä itte tekeen - täs on yhtä sun toista puuhaa muutaki...
        Ja kun ne mielipiteet on niin tärkeitä :O

Mä oonki tehny semmosen tietokoneohjelman helpottamaan tätä mun arkea !

No, jos joku kysyy mun mielipidettä vaikka pakolaiskysymykseen, nii eiku ohjelma auki ja sieltä, kohdasta P (niin ku pakolais...) ja esiin mielipide - ootas ku mä katon - joo, antaa tän ny olla, tää oli joku halpisversio...
        Hitsi, tommosta sattuu yhtenään !!!
        Ostin yheltä Hakkaraiselta tän... ajattelin että voi olla hyväki kun oikein lehdessä asti oli... mut sorruin halpaan hintaan :/

Vaikeutena on luoda yhtenäinen ohjelma, joka olis saumaton jo olemassaolevien mielipiteiden kanssa !

Tää vaatii vielä hiomista ;D

--- voi sitä ihan hellästi murtaa kioskinoven, sorkkaraudalla - ei aina tartte mennä rytinällä kaikista ovista !!!

Vaaleenpunainen sorkkis =)

Jos hinnasta sovittas, ni voisin myydä sulle....ne Hakkaraisenkin mielipiteet.Muistan ne ulkoo?
        Ja Pekkarinen tulis kaupanpäälle.Lipposesta ja Ahtisaaresta menee korkeempi maksu, Gandhista vielä enemmän.
        Mut tukkuostaja saa tietty alennuksia?
        *hymyilee, niin että timanttitorahammas kiiltää auringossa*

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Jos hinnasta sovittas, ni voisin myydä sulle....ne Hakkaraisenkin mielipiteet.Muistan ne ulkoo?
        Ja Pekkarinen tulis kaupanpäälle.Lipposesta ja Ahtisaaresta menee korkeempi maksu, Gandhista vielä enemmän.
        Mut tukkuostaja saa tietty alennuksia?
        *hymyilee, niin että timanttitorahammas kiiltää auringossa*

Mulla on mielipide tästä Hakkaraisesta... Hää on pelle !
        En usko että niistä mielipiteistä tulee edes keräilyharvinaisuuksia, niin että pistä jakoon mahdollismman nopeesti... voi tulla takkiin, mutta uskon että pitemmänpäälle on parempi niin =)

Jotain tasoa sentään !!!

Pitää tässä tunnustaa, että olen minä muutaman mielipiteen varastanutkin... mutta sovitukseksi siitä, olen laittanut joulupatoihin muutaman... ja muutenkin yleiseen jakoon =)

Mistä lähtien hammaskiveä on timantiksi sanottu ??

• rygseck kirjoitti:

En usko että niistä mielipiteistä tulee edes keräilyharvinaisuuksia, niin että pistä jakoon mahdollismman nopeesti... voi tulla takkiin, mutta uskon että pitemmänpäälle on parempi niin =)

Jotain tasoa sentään !!!

Pitää tässä tunnustaa, että olen minä muutaman mielipiteen varastanutkin... mutta sovitukseksi siitä, olen laittanut joulupatoihin muutaman... ja muutenkin yleiseen jakoon =)

Sorry, nyt on niin kova rekkaralli tässä,et palaan juttuun myöhemmin...

• rygseck kirjoitti:

Jotain tasoa sentään !!!

Nonni! Olo oli kuin lennonjohtajan/semaforin ja ajojörjestelijän risteytyksellä ;))))
        Olet laittanut joulupatoihin .....muutaman? Toivomuksen varmaan?

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Nonni! Olo oli kuin lennonjohtajan/semaforin ja ajojörjestelijän risteytyksellä ;))))
        Olet laittanut joulupatoihin .....muutaman? Toivomuksen varmaan?

Eikä ku mielipiteen !!

Minä oon hyväsydäminen ihminen, tiedätkös - jaan mielipiteitä sinne sun tänne. Aina ei kaikki edes ehdi kysyyn ku mulla on jo hopialautaselta ojentaa =)

Tos on sulle --->
        http://www.youtube.com/watch?v=blIQdtizcoE&feature=related

• rygseck kirjoitti:

Eikä ku mielipiteen !!

Minä oon hyväsydäminen ihminen, tiedätkös - jaan mielipiteitä sinne sun tänne. Aina ei kaikki edes ehdi kysyyn ku mulla on jo hopialautaselta ojentaa =)

Tos on sulle --->
        http://www.youtube.com/watch?v=blIQdtizcoE&feature=related

Kauhijan hankalaa! Ja kesti niin pitkään, äänettömänä paljon parempi!
        Mutta mulla on vastalahja ;)))
        http://www.youtube.com/watch?v=68Jd8e08D3c

• rygseck

• rygseck kirjoitti:

Olen ylpeä voidessani esittää Sinulle tämän -->

http://www.youtube.com/watch?v=fkYi8cqLkN4

*jäin itse hämmentyneenä pohtimaan tuota sanomaa*

Mnjuu...näkemys on mun mielest isompi ja laajempi ajatus jostain asiasta, se kurkottaa usein tulevaisuuteenkiin.
        Tiedän tän, koska usein kaipaan eräältä ihmiseltä, jonka kanssa joskus joudun työskentelemään, hiukan pitemmälle menevää näkemystä.
        Mut hällä ei ole sellaista, hää elää täs päivässä.JA sen ihmisen mielipiteitä en todellakaan kaipaa ,)))
        Mielipide on toki menneestä, olevasta ja tulevasta, mut silti se on senhetikinen, sillä mielipide on juttu, joka muuttuu aika nopeesti. Kokemuspohjaisesti ja ilman kokemuspohjaa.
        Sillä tyhmälläkin on mielipide.Ikiomansa.
        Juu, näkemyksen julkituominen pakottaa muut mielipiteisiin, mut se ei ole ainoa sellainen, moni muukin asia laukaisee mielipiteen.
        Ainakin minä olen lähimenneisyydessä, oppinut pitämään mielipiteet omanani ;)))

• tii-na-...

no ei tietenkään oo mielipiteet oo omia tässäkin asiassa sun mielipitees on ihan väärä tottakai sun pitää olla samaa mieltä kun kaikkien muidenkin ainakin mun mielestä...

• Nooo, jos mielipiteesi on esimerkiksi että 2 2=5, voin kumota sen helpostikin, otetaan vaikka sormet avuksi...

Mutta jos mielipiteesi on esimerkiksi että BB-talo on kiinnostava, en taida pystyä mihinkään faktaan vetoamalla päätäsi kääntämään jos kerran puolesi olet noin valinnut...

• Joo, olen ehdottomasti sitä mieltä että BB-talo on kiinnostava.
        Ja toisekseen toikin yhteenlaskun tulos voi olla maapallolla noin, jossain tuolla avaruudessa voi tulla vääristymä siihenkin, eikä juttu olekaan noin suoraviivanen ;)))

• anjaniina_ kirjoitti:

Joo, olen ehdottomasti sitä mieltä että BB-talo on kiinnostava.
        Ja toisekseen toikin yhteenlaskun tulos voi olla maapallolla noin, jossain tuolla avaruudessa voi tulla vääristymä siihenkin, eikä juttu olekaan noin suoraviivanen ;)))

Valitettavasti koko tässä avaruudessa matematiikka taitaa olla sitä yhtä ja samaa. Se perustuu yhteisesti hyväksyttyihin sopimuksiin, niihin eivät voi kenenkään yksittäiset mielipiteet vaikuttaa, eikä tämä ole edes mielipiteeni vaan fakta.

Mielipiteitä esitetään asioista joista, kuten esimerkkini havainnollisti, ei ole tarvis luoda tuollaista matematiikan tai formaalin logiikan tapaista aksioomiin perustuvaa yhtenäistä järjestelmää.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Valitettavasti koko tässä avaruudessa matematiikka taitaa olla sitä yhtä ja samaa. Se perustuu yhteisesti hyväksyttyihin sopimuksiin, niihin eivät voi kenenkään yksittäiset mielipiteet vaikuttaa, eikä tämä ole edes mielipiteeni vaan fakta.

Mielipiteitä esitetään asioista joista, kuten esimerkkini havainnollisti, ei ole tarvis luoda tuollaista matematiikan tai formaalin logiikan tapaista aksioomiin perustuvaa yhtenäistä järjestelmää.

Juu juu, mut jos tajuat, niin mielipide syntyy senhetkisen tietämyksen varjolla.
        Niinkuin monesti on täälläkin koitettu osoittaa et monikin asia on ihmisen tekemää, vain joitta se osaisi hahmottaa maailmaa niin että maailma tuntuis turvalliselta. Ihmisen suppeen tietämyksen turvin ;)))
        Niin se ei silti välttämättä ole totuus,
        Meidän matematiikkamme ei mahdollisesti pde missään muualla ja meilläkin se on suht alkeellinen tiede josta puuttuu 99 %.
        Vai meinaatko et ihminen osaa ja pystyy hahmottamaan koko maailmankaikkeuden ihan faktisesti.Poisssulkien kaikki muut vaihtoehdot ja mahdolliset matemaattiset algotmit ja suureet ;))
        Avarruudessa ei kukaan ole sopinut tän planeetan ja sen asukkien kans mitään ;))

• anjaniina_ kirjoitti:

Juu juu, mut jos tajuat, niin mielipide syntyy senhetkisen tietämyksen varjolla.
        Niinkuin monesti on täälläkin koitettu osoittaa et monikin asia on ihmisen tekemää, vain joitta se osaisi hahmottaa maailmaa niin että maailma tuntuis turvalliselta. Ihmisen suppeen tietämyksen turvin ;)))
        Niin se ei silti välttämättä ole totuus,
        Meidän matematiikkamme ei mahdollisesti pde missään muualla ja meilläkin se on suht alkeellinen tiede josta puuttuu 99 %.
        Vai meinaatko et ihminen osaa ja pystyy hahmottamaan koko maailmankaikkeuden ihan faktisesti.Poisssulkien kaikki muut vaihtoehdot ja mahdolliset matemaattiset algotmit ja suureet ;))
        Avarruudessa ei kukaan ole sopinut tän planeetan ja sen asukkien kans mitään ;))

Mielipide ei tarvitse tietoa syntyäkseen. Eikä sitä tarvitse muiden edes tietää, silti se voi olla olemassa.

Et ole muuten tainnut liiemmin lukea matematiikkaa, tai logiikkaa, tai muutakaan vastaavaa... Matematiikkaa, logiikkaa tai muuta vastaavaa voi olla vain niiden olioiden kesken jotka ymmärtävät toisiaan.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Mielipide ei tarvitse tietoa syntyäkseen. Eikä sitä tarvitse muiden edes tietää, silti se voi olla olemassa.

Et ole muuten tainnut liiemmin lukea matematiikkaa, tai logiikkaa, tai muutakaan vastaavaa... Matematiikkaa, logiikkaa tai muuta vastaavaa voi olla vain niiden olioiden kesken jotka ymmärtävät toisiaan.

Huoh....juu, ei järkee jatkaa kun selvästikään et tajua mitä koitan sanoa ;)) mut ei se haittaa, meistä jokainen ajattelee omalla tavallaan ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Huoh....juu, ei järkee jatkaa kun selvästikään et tajua mitä koitan sanoa ;)) mut ei se haittaa, meistä jokainen ajattelee omalla tavallaan ;)

Tiedän kyllä mitä yrität sanoa mutta minä väitän sitä vastaan, siinä kärjistyy selvästi se mitä yritin alunperin havainnollistaa. Mielipiteitä ei ole järkevää pyhittää asioista jotka voi faktoin tarkistaa.

Jos keskustelemme, ei ole mitään mieltä olla kuuntelematta toista ja vain kukkua omaa agendaansa, se on ponttini. Kaikki alkaa kommunikaatiosta, siitä että yritetään ymmärtää. Sitä voidaan yrittää kaikkien ajateltavissa olevien olioiden ja maailmojen välillä.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä yrität sanoa mutta minä väitän sitä vastaan, siinä kärjistyy selvästi se mitä yritin alunperin havainnollistaa. Mielipiteitä ei ole järkevää pyhittää asioista jotka voi faktoin tarkistaa.

Jos keskustelemme, ei ole mitään mieltä olla kuuntelematta toista ja vain kukkua omaa agendaansa, se on ponttini. Kaikki alkaa kommunikaatiosta, siitä että yritetään ymmärtää. Sitä voidaan yrittää kaikkien ajateltavissa olevien olioiden ja maailmojen välillä.

Juu, mut jos abstrakti ajattelu ei kohtaa lainkaan? niin?
        Mistä sä tiedät mitä tapahtuu avaruudessa?
        ei ihmisen malli asioista siellä päde, me ollaan alkukantaisia eliöitä, jotka on just päässeet hajulle jostain alkeellisesta.
        Ei millään vois sanoa et tiedettäs kaikki,että tajuttas puoliakaan mitä ympärillämme tapahtuu.Ihminen on kuule niin rajallinen eliö, joka suuruudenhulluudessaan ehkä kuvittelee tietävänsä lopullisen totuuden mut on siitä yhtä kaukana kuin lumipallo helvetissä....?
        Jopa uusi alkuaineiden olomuotoja löytyy koko ajan, avaruudesta löytyy asioita joiden olemassaolosta ei tiedetty, uusia alkeishiukkasia löytyy koko ajan. Ja avaruus on se, joka määrittelee matematiikan,vai kuinka.Se juttu josta ollaan vasta alkuhajulla?
        Se mikä on ihmiselle faktaa nyt, on naurunaihe mahdollisesti 200 vuoden päästä, sen valossa mitä silloin tiedetään ja tajutaan?

• anjaniina_ kirjoitti:

ei ihmisen malli asioista siellä päde, me ollaan alkukantaisia eliöitä, jotka on just päässeet hajulle jostain alkeellisesta.
        Ei millään vois sanoa et tiedettäs kaikki,että tajuttas puoliakaan mitä ympärillämme tapahtuu.Ihminen on kuule niin rajallinen eliö, joka suuruudenhulluudessaan ehkä kuvittelee tietävänsä lopullisen totuuden mut on siitä yhtä kaukana kuin lumipallo helvetissä....?
        Jopa uusi alkuaineiden olomuotoja löytyy koko ajan, avaruudesta löytyy asioita joiden olemassaolosta ei tiedetty, uusia alkeishiukkasia löytyy koko ajan. Ja avaruus on se, joka määrittelee matematiikan,vai kuinka.Se juttu josta ollaan vasta alkuhajulla?
        Se mikä on ihmiselle faktaa nyt, on naurunaihe mahdollisesti 200 vuoden päästä, sen valossa mitä silloin tiedetään ja tajutaan?

Nyt tarvitaan sitä ymmärrystä.

Palataan noihin aiempiin esimerkkeihin. Jos mielipiteesi on että 2 2=5, ihan hyvä kunhan et paljasta sitä kenellekään. Heti kun esität sen ääneen muutut tyhmäksi, koska tuohan on asia joka voidaan tarkistaa, vaikka minkä ufon kanssa joka tietää mistä puhutaan kun käsitteet '2', ' ', '=', '4', '5' ovat kummallakin puhujalla samat. Eikä ole mitään järkeä keksiä noille käsitteille omia määritelmiä jos tarkoitus on sanoa niistä jotakin jollekin toiselle joka tuntee niiden tavanomaisen merkityksen. Eikä ole mieltä puhua niistä sellaiselle joka ei tiedä mistä puhutaan, jollet halua opettaa niitä sille. Eli kuten Hakkarainen: jos mielipide on typerä, paras pitää se vain omana tietonaan.

Sen sijaan BB-talosta voi pitää tai olla pitämättä, sitä ei voi kumota suuntaan tai toiseen, tosin sellainen keskustelu on aika tyhmää juupaseipäsjuttua...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Nyt tarvitaan sitä ymmärrystä.

Palataan noihin aiempiin esimerkkeihin. Jos mielipiteesi on että 2 2=5, ihan hyvä kunhan et paljasta sitä kenellekään. Heti kun esität sen ääneen muutut tyhmäksi, koska tuohan on asia joka voidaan tarkistaa, vaikka minkä ufon kanssa joka tietää mistä puhutaan kun käsitteet '2', ' ', '=', '4', '5' ovat kummallakin puhujalla samat. Eikä ole mitään järkeä keksiä noille käsitteille omia määritelmiä jos tarkoitus on sanoa niistä jotakin jollekin toiselle joka tuntee niiden tavanomaisen merkityksen. Eikä ole mieltä puhua niistä sellaiselle joka ei tiedä mistä puhutaan, jollet halua opettaa niitä sille. Eli kuten Hakkarainen: jos mielipide on typerä, paras pitää se vain omana tietonaan.

Sen sijaan BB-talosta voi pitää tai olla pitämättä, sitä ei voi kumota suuntaan tai toiseen, tosin sellainen keskustelu on aika tyhmää juupaseipäsjuttua...

Juu, ei ole meillä yhteistä ymmärrystä, ei auta vaik kuin koitan selittää, ei meidän ajatusmaailmat kohtaa.
        Sä olet sitä miettä et minkä ihminen on keksinyt on yleispätevää, ihan missä vaan.
        Avaruudesakin, jossa muut eliölajit ovat huikeesti meitä edellä (sillä et varmaan ole sitä mieltä et meidän planeetta on ainoa elämää omistava avaruudes)
        Minä puolestani asetan kyseenalaiseksi ihmisen "viisauden" ja hahmottamisen ;)))
        Ystävä hyvä, ihmisen määritelmät ympäristöstään ei päde muualla kuin täl maapallolla ja nyt.
        Min puolestani epäilen ihmisen keksintöjen yleispätevyyttä.
        Olen sitä mieltä et muutaman sadan vuoden jälkeen nauretaan näille meidän tän päivän määreille, päivä, aika, paino, matemaattiset funktiot...
        Sinä pidät absoluuttisena totuutena sitä minkä ihminen on tähän aikaan luonut...
        Minä en, minä epäilen et se on matematiikka joka on lapsenkengissään ;)))
        Mut en saa sua ymmärtämään ollenkaantätä funktioo joten lakkan yrittämästä.
        Joskus ihmisen on turvallisempi ajatella et kaikki mitä nyt tiedetään on lopullinen totuus, kuin et maailama ja aika olis muuttuva asia kaiken aikaa...

• Pirre*
        anjaniina_ kirjoitti:

Mutta silti 2 2 =4 :), ainakin niin kauan kuin se muuksi todistetaan..olettamuksien pohjalta ei voida tämänhetkisiä faktoja kumota, luulisin..

Sori että sekosin :), mutku jne..

• anjaniina_ kirjoitti:

Juu, ei ole meillä yhteistä ymmärrystä, ei auta vaik kuin koitan selittää, ei meidän ajatusmaailmat kohtaa.
        Sä olet sitä miettä et minkä ihminen on keksinyt on yleispätevää, ihan missä vaan.
        Avaruudesakin, jossa muut eliölajit ovat huikeesti meitä edellä (sillä et varmaan ole sitä mieltä et meidän planeetta on ainoa elämää omistava avaruudes)
        Minä puolestani asetan kyseenalaiseksi ihmisen "viisauden" ja hahmottamisen ;)))
        Ystävä hyvä, ihmisen määritelmät ympäristöstään ei päde muualla kuin täl maapallolla ja nyt.
        Min puolestani epäilen ihmisen keksintöjen yleispätevyyttä.
        Olen sitä mieltä et muutaman sadan vuoden jälkeen nauretaan näille meidän tän päivän määreille, päivä, aika, paino, matemaattiset funktiot...
        Sinä pidät absoluuttisena totuutena sitä minkä ihminen on tähän aikaan luonut...
        Minä en, minä epäilen et se on matematiikka joka on lapsenkengissään ;)))
        Mut en saa sua ymmärtämään ollenkaantätä funktioo joten lakkan yrittämästä.
        Joskus ihmisen on turvallisempi ajatella et kaikki mitä nyt tiedetään on lopullinen totuus, kuin et maailama ja aika olis muuttuva asia kaiken aikaa...

Sinä et ymmärrä alkuunkaan. Puhut aivan muusta asiasta. Se mitä puhun koskee mitä tahansa kommunikaatiota vaikka sikojen ja ufomiesten välillä kerrassaan ilman yhtään ihmistä, eläinsuojelijoita tai sirkkaliisaanttilaa.

Kysymys on kommunikaatiosta, viestinnästä, sanoista ja niiden merkityksestä. Se on sivuseikka mistä kieli on peräisin. Jotta pystyt (tai mikä tahansa olio, vaikka mustekala, pystyy) puhumaan yhteistä kieltä jonkun toisen (vaikka kiven) kanssa, sinun (eli mustekalan..) tai sen toisen (eli kivi) pitää opetella se, sen sanat ja niiden merkitykset. Eikä niitä voi mielivaltaisesti vaihdella muuksi. Se on häiriköintiä, täällä palstoilla hyvin yleistä mutta aina äärimmäisen epäsuosittua koska sellaisen hullun kanssa ei voi keskustella joka antaa lauseelle "tämä on tietokone" vaikka merkityksen "televisiosta ei tule hyviä ohjelmia". Eihän kukaan voi tietää mitä hän tarkoittaa milläkin sanalla.

Jos siis ilmaisee muille mielipiteen, pitää nöyrtyä käyttämään niitä sanoja ja niitä merkityksiä jotka muutkin ymmärtävät, vaikka kuinka itseriittoisesti pitäisi omaa mielipidettään Kumoamattomana Jumalan Sanana. Eihän sitä ole pakko myöntää jos toiset sanovat ääliöksi esimerkiksi jos menee mielipiteenään väittämään että 2 2=5 'koska on minun vuoroni olla oikeassa'.

Eli se kammoamasi totuus tulee siitä että sanojen merkitystä ei voi vaihdella mielivaltaisesti, niiden pitää olla sama puolin ja toisin. Ja siksi joku voi väittää mielipidettä vääräksi, jos siinä on rikottu noita yhteisiä sopimuksia ja hän pystyy näyttämään missä rike on tapahtunut.

Exä oli tässä asiassa aivan yhtä täydellinen pässi kuin se mitä sinä yrität esittää, aina väärässä mutta vetosi juuri tuohon argumenttiin: ei ole 'reilua' että olen aina oikeassa, hänen vuoronsa on olla tänään oikeassa ja niin Tallinna on Ruotsissa. Minä sitten siihen etttä onnea laivamatkalle...

Joten 22 vuotta ehdin jo hänen kanssaan tätä rautalankaa vääntää, kestätkö saman... Koeta arvata, tykkäänkö niistä jotka ylpeilevät tyhmyyydellään, ja kestätkö sen että yleistän hänen ja sinun tapauksesi koskemaan koko sukupuolta, jos nyt mennään taas esimerkkeihin mielipiteistä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Sinä et ymmärrä alkuunkaan. Puhut aivan muusta asiasta. Se mitä puhun koskee mitä tahansa kommunikaatiota vaikka sikojen ja ufomiesten välillä kerrassaan ilman yhtään ihmistä, eläinsuojelijoita tai sirkkaliisaanttilaa.

Kysymys on kommunikaatiosta, viestinnästä, sanoista ja niiden merkityksestä. Se on sivuseikka mistä kieli on peräisin. Jotta pystyt (tai mikä tahansa olio, vaikka mustekala, pystyy) puhumaan yhteistä kieltä jonkun toisen (vaikka kiven) kanssa, sinun (eli mustekalan..) tai sen toisen (eli kivi) pitää opetella se, sen sanat ja niiden merkitykset. Eikä niitä voi mielivaltaisesti vaihdella muuksi. Se on häiriköintiä, täällä palstoilla hyvin yleistä mutta aina äärimmäisen epäsuosittua koska sellaisen hullun kanssa ei voi keskustella joka antaa lauseelle "tämä on tietokone" vaikka merkityksen "televisiosta ei tule hyviä ohjelmia". Eihän kukaan voi tietää mitä hän tarkoittaa milläkin sanalla.

Jos siis ilmaisee muille mielipiteen, pitää nöyrtyä käyttämään niitä sanoja ja niitä merkityksiä jotka muutkin ymmärtävät, vaikka kuinka itseriittoisesti pitäisi omaa mielipidettään Kumoamattomana Jumalan Sanana. Eihän sitä ole pakko myöntää jos toiset sanovat ääliöksi esimerkiksi jos menee mielipiteenään väittämään että 2 2=5 'koska on minun vuoroni olla oikeassa'.

Eli se kammoamasi totuus tulee siitä että sanojen merkitystä ei voi vaihdella mielivaltaisesti, niiden pitää olla sama puolin ja toisin. Ja siksi joku voi väittää mielipidettä vääräksi, jos siinä on rikottu noita yhteisiä sopimuksia ja hän pystyy näyttämään missä rike on tapahtunut.

Exä oli tässä asiassa aivan yhtä täydellinen pässi kuin se mitä sinä yrität esittää, aina väärässä mutta vetosi juuri tuohon argumenttiin: ei ole 'reilua' että olen aina oikeassa, hänen vuoronsa on olla tänään oikeassa ja niin Tallinna on Ruotsissa. Minä sitten siihen etttä onnea laivamatkalle...

Joten 22 vuotta ehdin jo hänen kanssaan tätä rautalankaa vääntää, kestätkö saman... Koeta arvata, tykkäänkö niistä jotka ylpeilevät tyhmyyydellään, ja kestätkö sen että yleistän hänen ja sinun tapauksesi koskemaan koko sukupuolta, jos nyt mennään taas esimerkkeihin mielipiteistä...

Tingata voin kyl näkemyksistä, se on hauskaa, mutten lähde määrittelemään vastapuolen älykkyysosamäärää, kun ei ole siihen koulutusta.
        Vaikea on minun allekirjoittaa, että pitäisi yhteisellä sopimuksella sitoutua siihen, että sanalla on aina tietty sovittu merkitys.
        Sillä kieli jos mikä, muuttuu ja saa uusia sanoja ja merkityksiä.
        Joku streetslangi on alkanut yhdestä ihmisestä ja sen tunnistaa muutama ihminen siinä ympärillä...loppumaailma ei.
        Juu, tajuan kyllä että sinä puhut ihmisen ihmisille määrittelemistäa asioista, jotta ne olisivat yhteneväisiä, mut kun nekään ei ole ;)))
        Ehkäpä en tunne, enkä halua tuntea maailmaa sellaisena että se olis valmis ja muuttumaton, sillä muutos jos mikä on mielestäni pysyvää ;)))
        Enkä mä aio tästä tämän enempää vääntää, sillä tää on mun mielipiteeni.

• anjaniina_ kirjoitti:

Tingata voin kyl näkemyksistä, se on hauskaa, mutten lähde määrittelemään vastapuolen älykkyysosamäärää, kun ei ole siihen koulutusta.
        Vaikea on minun allekirjoittaa, että pitäisi yhteisellä sopimuksella sitoutua siihen, että sanalla on aina tietty sovittu merkitys.
        Sillä kieli jos mikä, muuttuu ja saa uusia sanoja ja merkityksiä.
        Joku streetslangi on alkanut yhdestä ihmisestä ja sen tunnistaa muutama ihminen siinä ympärillä...loppumaailma ei.
        Juu, tajuan kyllä että sinä puhut ihmisen ihmisille määrittelemistäa asioista, jotta ne olisivat yhteneväisiä, mut kun nekään ei ole ;)))
        Ehkäpä en tunne, enkä halua tuntea maailmaa sellaisena että se olis valmis ja muuttumaton, sillä muutos jos mikä on mielestäni pysyvää ;)))
        Enkä mä aio tästä tämän enempää vääntää, sillä tää on mun mielipiteeni.

Voi että. Maailmasta tai sen todellisuudesta ei nyt ole kysymys, vaan siitä että voidakseen keskustella kaksi oliota (ei välttämättä ihmisiä, vaikka seinäkello ja Mount Everest) tarvitsee yhteisen kielen.

Mielipiteellä ei ole mitään arvoa jos kukaan ei ymmärrä sitä.

Siihen ei riitä että huudat sitä sanskriitiksi. Jonkun pitää ymmärtää sinua. Minä ymmärrän muttet tahdo tunnustaa muille että ymmärrän. Kehitä hankalampi kieli jos haluat ettei sinua ymmärretä. Ja kun käytät kieltä jonka joku muukin osaa, hän voi väittää mielipidettäsi perustellusti vääräksi jos käytät kieltä väärin, tahattomasti tai tahallisesti.

Tiedän että provoat ja minä yritän analysoida antamasi esimerkin perusteella miten klassinen provo toimii.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Voi että. Maailmasta tai sen todellisuudesta ei nyt ole kysymys, vaan siitä että voidakseen keskustella kaksi oliota (ei välttämättä ihmisiä, vaikka seinäkello ja Mount Everest) tarvitsee yhteisen kielen.

Mielipiteellä ei ole mitään arvoa jos kukaan ei ymmärrä sitä.

Siihen ei riitä että huudat sitä sanskriitiksi. Jonkun pitää ymmärtää sinua. Minä ymmärrän muttet tahdo tunnustaa muille että ymmärrän. Kehitä hankalampi kieli jos haluat ettei sinua ymmärretä. Ja kun käytät kieltä jonka joku muukin osaa, hän voi väittää mielipidettäsi perustellusti vääräksi jos käytät kieltä väärin, tahattomasti tai tahallisesti.

Tiedän että provoat ja minä yritän analysoida antamasi esimerkin perusteella miten klassinen provo toimii.

Ongelma on siin et sulla on ennakkoajatus.
        Tuo Provoo.
        Joo joskus teen niin, saadakseni aikaan keskustelua.
        Mut sit taas, jos esitän mielipiteen, ei se ole provoa, se on oikeesti niinkuin ajattelen ja täs cases, ajattelen et ihmiskunta ottaa liian suuren roolin määritellesään itselleen miellyttäviä asioita ja päättäessään et tää nyt vaan on niin.
        Tosiasia on et meidän ymmärrys on vajavainen ja me käsitetään maailmaa vain omasta näkökulmastamme.
        Mut tosiasia on et nekin vanhat "totuudet " muutuu koko ajan. kun tiedemiehet löytää kaiken aikaa uutta.
        Daily mailin science osio olis sullekin kiva homma, siel on koko ajan tutkimusta siitä, miten ennen ajateltuja asioita, muuttuu koko ajan, uuden tutkimuksen valos..
        Miten sä saat kahdelle oliolla yhteisen kielen jos toinen käsittää asioita laajemmalti ja toinen pitäytyy omasta mielestään kiveenhakattuihin juttuihin, jotka on niin miellyttävä käsittää, ne kun on ja pysyy.Vaikka maailma ympärillä muuttuu koko ajan?

• anjaniina_ kirjoitti:

Ongelma on siin et sulla on ennakkoajatus.
        Tuo Provoo.
        Joo joskus teen niin, saadakseni aikaan keskustelua.
        Mut sit taas, jos esitän mielipiteen, ei se ole provoa, se on oikeesti niinkuin ajattelen ja täs cases, ajattelen et ihmiskunta ottaa liian suuren roolin määritellesään itselleen miellyttäviä asioita ja päättäessään et tää nyt vaan on niin.
        Tosiasia on et meidän ymmärrys on vajavainen ja me käsitetään maailmaa vain omasta näkökulmastamme.
        Mut tosiasia on et nekin vanhat "totuudet " muutuu koko ajan. kun tiedemiehet löytää kaiken aikaa uutta.
        Daily mailin science osio olis sullekin kiva homma, siel on koko ajan tutkimusta siitä, miten ennen ajateltuja asioita, muuttuu koko ajan, uuden tutkimuksen valos..
        Miten sä saat kahdelle oliolla yhteisen kielen jos toinen käsittää asioita laajemmalti ja toinen pitäytyy omasta mielestään kiveenhakattuihin juttuihin, jotka on niin miellyttävä käsittää, ne kun on ja pysyy.Vaikka maailma ympärillä muuttuu koko ajan?

No sekin on väärin.

Vastasin aloituksen kysymykseen, ja olen vastannut siihen vielä viimeisimmässäkin viestissä. Se, ettet halunnut puhua siitä mitä vastauksessani sanoin, osoitti että provoat. Se on havainto jonka tein vastauksistasi ja ymmärsin että haluat esittää sen omana esimerkkinäsi. Toki sitä samaa ovat nämä palstat muutenkin täynnä.

Se miten kaksi oliota joilla on asiaa toisilleen löytää yhteisen kielen on ihan heidän ongelmansa. Toisinaan onnistuu, toisinaan ei.

Mutta kun he ovat sen löytäneet, asia etenee, koska he voivat jatkossa kysyä toisiltaan 'mitä tarkoitat?' aina kun epäselvyyttä tulee.

Esimerkiksi jos olio väittää että '2 2=5', voi toinen vaatia että väittäjä näyttää vaikka sormin tai pikkukivin mitä hän tarkoittaa (just kuten alussa sanoin), ja jos käy ilmi että hän tarkoittaa '4' sanoessaan '5' niin asia on selvä kummallekin ja virhe voidaan korjata niin että jatkossa mielipiteestä ei johdeta vääriä jatkopäätelmiä. Tai että hän tarkoittikin '2' sanoessaan oikeastaan 2,3 ja vain pyöristi lähimpään kokonaislukuun, silloin 2,3 2,3 onkin 4,6 ja sama pyöristys antaa tulokseksi '5' mikä on perusteltu jos sen muistetaan olevan likiarvo kuten yhteenlaskun osatkin. Toki virhe tuli siitä että puhuttiin eksaktisti vaikka olisi pitänyt puhua likiarvoista. Virhe oli siis merkityksessä joka jätti ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tulkinnan mitä ei tarkoitettu.

Keskustelu ei ole provoilua jos haluaa tarkentaa mitä sanoillaan tarkoittaa ja tarvittaessa korjata viestinsä epäselvyydet, se on provoilua jos merkityksiä ei halua selvittää.

• yohuuhkaja kirjoitti:

No sekin on väärin.

Vastasin aloituksen kysymykseen, ja olen vastannut siihen vielä viimeisimmässäkin viestissä. Se, ettet halunnut puhua siitä mitä vastauksessani sanoin, osoitti että provoat. Se on havainto jonka tein vastauksistasi ja ymmärsin että haluat esittää sen omana esimerkkinäsi. Toki sitä samaa ovat nämä palstat muutenkin täynnä.

Se miten kaksi oliota joilla on asiaa toisilleen löytää yhteisen kielen on ihan heidän ongelmansa. Toisinaan onnistuu, toisinaan ei.

Mutta kun he ovat sen löytäneet, asia etenee, koska he voivat jatkossa kysyä toisiltaan 'mitä tarkoitat?' aina kun epäselvyyttä tulee.

Esimerkiksi jos olio väittää että '2 2=5', voi toinen vaatia että väittäjä näyttää vaikka sormin tai pikkukivin mitä hän tarkoittaa (just kuten alussa sanoin), ja jos käy ilmi että hän tarkoittaa '4' sanoessaan '5' niin asia on selvä kummallekin ja virhe voidaan korjata niin että jatkossa mielipiteestä ei johdeta vääriä jatkopäätelmiä. Tai että hän tarkoittikin '2' sanoessaan oikeastaan 2,3 ja vain pyöristi lähimpään kokonaislukuun, silloin 2,3 2,3 onkin 4,6 ja sama pyöristys antaa tulokseksi '5' mikä on perusteltu jos sen muistetaan olevan likiarvo kuten yhteenlaskun osatkin. Toki virhe tuli siitä että puhuttiin eksaktisti vaikka olisi pitänyt puhua likiarvoista. Virhe oli siis merkityksessä joka jätti ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tulkinnan mitä ei tarkoitettu.

Keskustelu ei ole provoilua jos haluaa tarkentaa mitä sanoillaan tarkoittaa ja tarvittaessa korjata viestinsä epäselvyydet, se on provoilua jos merkityksiä ei halua selvittää.

Juu juu,sä vastasit siihen mitä pidät omana totuutenas ;) Minä vastaan vähän toisella lailla ;)) Enkä edelleenkään halua lähteä henkilökohtaisten loukkausten tielle, joka näyttää olevan sinulle mieluisa polku.
        Et sinä voi tehdä päätöksiä minun puheistani kuin omakohtaiselta kannaltasi.
        Ehkä sinä koet provoksi sen, mitä vaikka kahdeksan kymmenestä ei koe sellaiseksi.
        Ikävästi koitat alentaa ja väittää joutavaksi minun näkökantaani?
        Vain siksi ettei se sovi sinun pirtaasi, siksi se on provoa eikä sitä kannata ottaa vakavasti tai käsitellä minun ajatuksiani sellaisina kuin ne ovat.

"Nooo, jos mielipiteesi on esimerkiksi että 2 2=5, voin kumota sen helpostikin, otetaan vaikka sormet avuksi...

Mutta jos mielipiteesi on esimerkiksi että BB-talo on kiinnostava, en taida pystyä mihinkään faktaan vetoamalla päätäsi kääntämään jos kerran puolesi olet noin valinnut... "

Ensimmäisen väittämän todistitkin jo itse vääräksi ja toisen väittämän olisit helpostikin pystynyt toteuttamaan, mutta se olisi vaatinut, että olisit perehtynyt ohjelmaan ja olisit kertonut minulle, mitä kaikkea negatiivista ajattelua se toteuttaa tässä yhteiskunnassa ;))

• anjaniina_ kirjoitti:

Juu juu,sä vastasit siihen mitä pidät omana totuutenas ;) Minä vastaan vähän toisella lailla ;)) Enkä edelleenkään halua lähteä henkilökohtaisten loukkausten tielle, joka näyttää olevan sinulle mieluisa polku.
        Et sinä voi tehdä päätöksiä minun puheistani kuin omakohtaiselta kannaltasi.
        Ehkä sinä koet provoksi sen, mitä vaikka kahdeksan kymmenestä ei koe sellaiseksi.
        Ikävästi koitat alentaa ja väittää joutavaksi minun näkökantaani?
        Vain siksi ettei se sovi sinun pirtaasi, siksi se on provoa eikä sitä kannata ottaa vakavasti tai käsitellä minun ajatuksiani sellaisina kuin ne ovat.

"Nooo, jos mielipiteesi on esimerkiksi että 2 2=5, voin kumota sen helpostikin, otetaan vaikka sormet avuksi...

Mutta jos mielipiteesi on esimerkiksi että BB-talo on kiinnostava, en taida pystyä mihinkään faktaan vetoamalla päätäsi kääntämään jos kerran puolesi olet noin valinnut... "

Ensimmäisen väittämän todistitkin jo itse vääräksi ja toisen väittämän olisit helpostikin pystynyt toteuttamaan, mutta se olisi vaatinut, että olisit perehtynyt ohjelmaan ja olisit kertonut minulle, mitä kaikkea negatiivista ajattelua se toteuttaa tässä yhteiskunnassa ;))

No mutta. Eikös klassista Suomi24-provoilua ole juuri se, että lukee viestin noin kuin taas teit? Henkilökohtaisuudet tuot nyt ihan itse mukaan ties monettako kertaa, pyytämättä. Se on tällä saitilla jo klisee, jonkinlainen keskustelun pakko-oire.

Ensimmäisen väitteeni yritin havainnollistaa todeksi juuri niin hyvin kuin sen voi todeksi havainnollistaa, vieläpä kahdella eri tavalla. Ikävä kyllä yrität viedä aiheen pois edelleen itse aloituksessa valitsemastasi. Sinä puhut väitteen totuusarvosta, minä taas siitä miten keskustelussa pyritään puhumaan samasta asiasta. Sinä et voi tietää mitään ensimmäisen mielipiteen totuusarvosta koska et ole kysynyt sen esittäjältä mitä hän sillä tarkoittaa. Jos sinulla on siitä eriävä mielipide, sinun pitää ottaa selvä siitä johtuuko ero semantiikasta vai virheellisestä logiikasta. Se ei onnistu kuin kysymällä. Ja jos poikkeamaa löytyy jommastakummasta, se on sellainen ominaisuus että se tekee mielipiteen 'vääräksi'. Se on siis korjattava jos keskustelua halutaan jatkaa.

Toinen väite on taas esimerkki väitelauseen ("mielipiteen") muodosta mihin ei ole mahdollista tarttua asia-argumentein. Sanat 'hyvä' ja 'huono' ja muutkin sen sukuiset sanat (esim. 'kiinnostava') mielipiteen osana pystyvät mitätöimään kaikki asiaperustaiset vastaväitteet koska ne ilmaisevat väitteen olevan subjektiivinen. "Minusta x" -tyypin mielipiteet ovat käytännössä yksinpuhelua.

• yohuuhkaja kirjoitti:

No mutta. Eikös klassista Suomi24-provoilua ole juuri se, että lukee viestin noin kuin taas teit? Henkilökohtaisuudet tuot nyt ihan itse mukaan ties monettako kertaa, pyytämättä. Se on tällä saitilla jo klisee, jonkinlainen keskustelun pakko-oire.

Ensimmäisen väitteeni yritin havainnollistaa todeksi juuri niin hyvin kuin sen voi todeksi havainnollistaa, vieläpä kahdella eri tavalla. Ikävä kyllä yrität viedä aiheen pois edelleen itse aloituksessa valitsemastasi. Sinä puhut väitteen totuusarvosta, minä taas siitä miten keskustelussa pyritään puhumaan samasta asiasta. Sinä et voi tietää mitään ensimmäisen mielipiteen totuusarvosta koska et ole kysynyt sen esittäjältä mitä hän sillä tarkoittaa. Jos sinulla on siitä eriävä mielipide, sinun pitää ottaa selvä siitä johtuuko ero semantiikasta vai virheellisestä logiikasta. Se ei onnistu kuin kysymällä. Ja jos poikkeamaa löytyy jommastakummasta, se on sellainen ominaisuus että se tekee mielipiteen 'vääräksi'. Se on siis korjattava jos keskustelua halutaan jatkaa.

Toinen väite on taas esimerkki väitelauseen ("mielipiteen") muodosta mihin ei ole mahdollista tarttua asia-argumentein. Sanat 'hyvä' ja 'huono' ja muutkin sen sukuiset sanat (esim. 'kiinnostava') mielipiteen osana pystyvät mitätöimään kaikki asiaperustaiset vastaväitteet koska ne ilmaisevat väitteen olevan subjektiivinen. "Minusta x" -tyypin mielipiteet ovat käytännössä yksinpuhelua.

Se että väität itse puhuvasi asiaa ja muiden puhuvan shittii, on taaskin vain sinun mielipiteesi,
        Eikä edes kovin yllättävä sellainen ;)))

• anjaniina_ kirjoitti:

Se että väität itse puhuvasi asiaa ja muiden puhuvan shittii, on taaskin vain sinun mielipiteesi,
        Eikä edes kovin yllättävä sellainen ;)))

Jaa jaa, odotan vielä kommenttejasi varsinaiseen aiheeseen...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa jaa, odotan vielä kommenttejasi varsinaiseen aiheeseen...

No siinähän sulla aika kuluu...
        Ihan mielenkiintoinen olis keskustella joskus kaikista tälläsit, mut livenä.
        Ikävä kyllä virtuaalikeskustelu ei anna samaa tyydytystä ja mun on myönnettävä etten pysty nyt oikein keskittyyn, tässä on ajatuksia hajottavia elementtejä ympärillä.
        Katsotaan vaik jos huomenne kerkeisin vastaamaan ajatuksen kanssa...
        Hauskaahan tällanen vääntö on ;))) mut vaatis sitä keskittymistä ;))

• anjaniina_ kirjoitti:

No siinähän sulla aika kuluu...
        Ihan mielenkiintoinen olis keskustella joskus kaikista tälläsit, mut livenä.
        Ikävä kyllä virtuaalikeskustelu ei anna samaa tyydytystä ja mun on myönnettävä etten pysty nyt oikein keskittyyn, tässä on ajatuksia hajottavia elementtejä ympärillä.
        Katsotaan vaik jos huomenne kerkeisin vastaamaan ajatuksen kanssa...
        Hauskaahan tällanen vääntö on ;))) mut vaatis sitä keskittymistä ;))

Mikäs tässä odotellessa, luen tai kirjoittelen tai harrastelen muuta sillä välin...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Mikäs tässä odotellessa, luen tai kirjoittelen tai harrastelen muuta sillä välin...

Sulle mun täytyy tulla hehkuttamaan, siis olen niin onnellinen.
        Täällä on tässä mun lähimetsässä kaks pähkinänakkelia ja olen niitä käynyt päivittäin seuraamassa.
        Mutta tänään.
        Mulla oli pähkinöitä mukana niinkun useinkin siellä on.
        Se tuli mun kädeltä ottamaan niitä.
        Uskomaton tunne kun se pieni lintu pyrähti siihen ja siinä istui ja otti pähkinöitä mun kädeltä.
        Olen nähnyt yhdeltä toiselta naiselta sen niitä ottavan, mutta nyt se tuli mun kädelle.
        Hypin suorastaan kärrynpyörää täällä :))

• tulisilla kirjoitti:

Sulle mun täytyy tulla hehkuttamaan, siis olen niin onnellinen.
        Täällä on tässä mun lähimetsässä kaks pähkinänakkelia ja olen niitä käynyt päivittäin seuraamassa.
        Mutta tänään.
        Mulla oli pähkinöitä mukana niinkun useinkin siellä on.
        Se tuli mun kädeltä ottamaan niitä.
        Uskomaton tunne kun se pieni lintu pyrähti siihen ja siinä istui ja otti pähkinöitä mun kädeltä.
        Olen nähnyt yhdeltä toiselta naiselta sen niitä ottavan, mutta nyt se tuli mun kädelle.
        Hypin suorastaan kärrynpyörää täällä :))

Mie tiijän ne nakkelit siellä. Kävin niitä katsomassa viimeksi elokuun alussa. Kuvia niistä tuli otettua jo aiemmin. Samoin kuin siitä oravasta joka roikkuu takavarpaistaan oksassa ja tyhjentää etuvarpaillaan lintulaudalta ruokaa minkä syö siinä ylösalaisin roikkuen...

Vekkuleita veijareita siellä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Mie tiijän ne nakkelit siellä. Kävin niitä katsomassa viimeksi elokuun alussa. Kuvia niistä tuli otettua jo aiemmin. Samoin kuin siitä oravasta joka roikkuu takavarpaistaan oksassa ja tyhjentää etuvarpaillaan lintulaudalta ruokaa minkä syö siinä ylösalaisin roikkuen...

Vekkuleita veijareita siellä...

No joo, noi oravat on ihan oma lukunsa. Niistä vois ihan kirjoittaa kirjan.
        Toisessa päässä metsää kun se lintulauta on kanto joka on toinen syöttöpaikka ja sinne vein eilen oraville ja liinnuille kans syötävää mutta se taistelu mikä tuli neljän oravan kesken. Siinä ei sanoja säästelty. Kuulin ihan uusia kirosanoja oravilta.
        Mutta yks niistä oli ylitse muiden, kun se oli kannolla niin muut vaan uhitteli. Sama kävi tänään kun se määrätty orava tulee paikalle niin muilla ei siihen ole asiaa.
        Tikkojakin siinä oli kolme tänään.
        Ja ne nakkelit :))
        Kas paratiisiksihan sanoin kun tänne muutin, tätä paikkaa.

• tulisilla kirjoitti:

No joo, noi oravat on ihan oma lukunsa. Niistä vois ihan kirjoittaa kirjan.
        Toisessa päässä metsää kun se lintulauta on kanto joka on toinen syöttöpaikka ja sinne vein eilen oraville ja liinnuille kans syötävää mutta se taistelu mikä tuli neljän oravan kesken. Siinä ei sanoja säästelty. Kuulin ihan uusia kirosanoja oravilta.
        Mutta yks niistä oli ylitse muiden, kun se oli kannolla niin muut vaan uhitteli. Sama kävi tänään kun se määrätty orava tulee paikalle niin muilla ei siihen ole asiaa.
        Tikkojakin siinä oli kolme tänään.
        Ja ne nakkelit :))
        Kas paratiisiksihan sanoin kun tänne muutin, tätä paikkaa.

Ainiiiiin, laitoin aikoinaan siitä oravasta pari kuvaa nettiinkin: http://arvieno.com/blog/2897159

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ainiiiiin, laitoin aikoinaan siitä oravasta pari kuvaa nettiinkin: http://arvieno.com/blog/2897159

:)))
        Siellähän olikin ihan tuttu kaveri.
        Ja ihan samoin elkein kun olen "häntä" seuraillut monta kertaa.
        Akrobaatti orava.

• Hyvin eritelty.
      Mielipide on jokaisen oma, kuinka validi ja vakavalla naamalla se on tehty, onkin eri juttu ;)))

• Joo ja nyt ainakin noi tutkimukset ton ruoan suhteen sekottaa ihmisiä minkä kerkiää.
      Mullakin on mielipide siitä kaikesta mitä ihmisen tulee syödä.
      Ja tänään kun kuuntelin vaihteeksi Heikkilää niin taas menee mettään mun ajatus.
      Mutta niin se menee silloinkin jos kuuntelen vastaväittelijää niinkun yks päivä.
      Mutta menköön omalla tavallani kuljen enkä tyrkytä tai opeta muita syömään niin kun ite teen.
      Kuollaan tässä kumminkin loppujen lopuks, luulisin.

Ja muuten sanoisin että totuuksia voi yleensä elämässä olla monta.
      Mulle mun totuus ja jollekin toiselle se totuus elämästä on ihan toisenlainen.

Mutta sitten jos mietitään että totuus ja valhe on vastakkaisia puolia niin siinä mennäänkin jo ihan eri teille.

Hmm taidan jatkaa pohtimista tuolla kauppojen hyllyjen välissä :))

• Sä siis käyt vaihtokauppaa mielipiteilläs?
        Vaihdat ne heti kun joku fiksumpi sattuu kohdalle....? *viattomasti*
        Ei mielipiteellä oikeastaan ole mitään tekemistä totuuden tai valheen kans, vale on vale, mut se ei ole milelipide?
        Tietysti oman totuuden pohjalta muodostaa mielipiteen...ehkä?

• Pirre*
        anjaniina_ kirjoitti:

Sä siis käyt vaihtokauppaa mielipiteilläs?
        Ei mielipiteellä oikeastaan ole mitään tekemistä totuuden tai valheen kans, vale on vale, mut se ei ole milelipide?

Eikös tiedon, oma totuus on..no jokaisella omanlaisensa..ellei perustu tutkittuun ja tieteellisesti todistetuun näyttöön..

• anjaniina_ kirjoitti:

Sä siis käyt vaihtokauppaa mielipiteilläs?

No en käy mitään vaihtokauppaa, mähän rämmin siellä mettässä sanovat nuo tutkijat ja hutkijat ihan mitä vaan.
        Tänään katson taas tähän karppaukseen liittyvän ohjelman A-talkin. Ihan piruuttani.
        Musta on kivaa kun noi viisaat taistelee keskenään mikä on oikea tapa.
        Mutta säälin ihmisiä jotka menee sekaisin niiden takia. Koska niitäkin on jotka uskoo tutkimuksiin.

Ja vielä sen verran että tuskin moni tekee mielipiteen valheen pohjallta, tai sitten se varmaan on vastaan sitä.
        Eli oma totuus on kyllä mielipiteiden takana.
        Äh äh sekoittaisko vielä vähän :))

• Minun mielestäni jokaisella saa olla oma ja itse valittu mielipide asioista, ja jokaisen mielipidettä tulisi kunnioittaa. Näkemysten taustalla voi kuitenkin olla virheellistä tai puutteellista taustatietoa, mikä vaikuttaa mielipiteeseen. Asialinjalla pysyminen on tarpeen, kun kohtaa mielipiteitä, joita on vaikea ymmärtää.

Tietokin on suhteellinen asia. Samasta asiasta voi olla monenlaista tietoa, ja on näkökulma- ja ymmärryskysymys, minkä tiedon kukin valitsee tärkeäksi ja mikä tieto sivuutetaan. Aika paljon näkee pyrkimystä muuttaa toisenlaiset mielipiteet oman näkemyksen mukaisiksi. Joskus on kyse pelkästä kilpailemisen ja oikeassa olemisen tarpeesta, tosiasioiden ollessa sivuseikka. Usein taustalta löytyy monenmoista oman edun tavoittelua.

Tuolla jo mainittiin nuo ruokatrendit. Sama ruoka-aine voidaan julistaa epäterveelliseksi ja yhtälailla terveelliseksi, ja tueksi löytyy aina jokin kapea-alainen tutkimus tai teoria. Ihmisen ravitsemuksessa vaikuttaa monia eri tekijöitä, ja yksilötasollakin löytyy erilaisia tarpeita ja ongelmia. Näkee paljon sellaista, että joku löytää itselleen ruokavalion, jolla ratkaisee jonkun henkilökohtaisen terveysongelmansa. Sen jälkeen omat valinnat halutaan osaksi kaikkien muidenkin ihmisten elämää. Pahimmillaan vääräuskoisia painostetaan ja syyllistetään.

Omalla mielipiteellä levittäytyminen taitaa olla normaalia laumakäyttäytymistä, mutta on aika rasittavaa joutua tuputuksen kohteeksi. Mun mielestä pitäis pystyä hyväksymään se, että asioista saa olla erilaisia mielipiteitä, ja että niistä voi keskustella ja kyseenalaistaakin ilman, että ajatuksena on pelkästään 'väärien' ajatusten kumoaminen.

• Oletkos koskaan kohdannut ihmistä joka käyttäytyy miltei uhkaavasti ja päälletulevasti, jollet suostu "ostamaan " hänen mielipidettään.
        Tai sellaista joka jaksaa vuosia kostaa sen, ettei oma oppi uponnut toiseen?

• anjaniina_ kirjoitti:

Oletkos koskaan kohdannut ihmistä joka käyttäytyy miltei uhkaavasti ja päälletulevasti, jollet suostu "ostamaan " hänen mielipidettään.
        Tai sellaista joka jaksaa vuosia kostaa sen, ettei oma oppi uponnut toiseen?

No tavallaan. Esimerkiksi siirtyminen laktovegetaariseen ruokavalioon oli piikki äitini lihassa, vaikka en enää asunut kotona. Hän nälvi minulle ruokavaliostani, ja yritti yllyttää kavereitani mukaansa ilkkumaan. Sitten hän leuhki, että hän voi laittaa ruokaani lihalientä kasvisliemen sijaan, enkä minä tiedä mitään. Äitini oli taitava ruuanlaittaja. Hän oli usein erään paikallisen pitoemännän apuna ruokapidoissa. Äitini ei ilmeisestikään tykännyt siitä, että minulla on omat ajatukset ruuasta, enkä ollut hänen kaltainen. Oikeastaan mun olis pitänyt ajatella äitini toivomalla tavalla ihan kaikessa. Äitini on aina ollut hieman ketku, ja hänellä on ollut tapana pelata likaista peliä ja kostaa vaivihkaa sen sijaan, että toimisi suoraan.

Tuollaista samaan muottiin tai ajatuksiin manipuloimista harjoitetaan paljonkin erilaisissa ihmisryhmissä. Rangaistuksena käytetään porukasta ulos sulkemista tai huumorin varjolla nälvimistä, niitä, mitä äitinikin harrasti. Sellainen puuhastelu on usein työpaikkakiusaamisen ja koulukiusaamisen kulmakivi, ja se pääsee jatkumaan sen vuoksi, että se on epämääräistä hiostusta, jota on vaikea määritellä selkeiksi teoiksi.

• sedna2003 kirjoitti:

No tavallaan. Esimerkiksi siirtyminen laktovegetaariseen ruokavalioon oli piikki äitini lihassa, vaikka en enää asunut kotona. Hän nälvi minulle ruokavaliostani, ja yritti yllyttää kavereitani mukaansa ilkkumaan. Sitten hän leuhki, että hän voi laittaa ruokaani lihalientä kasvisliemen sijaan, enkä minä tiedä mitään. Äitini oli taitava ruuanlaittaja. Hän oli usein erään paikallisen pitoemännän apuna ruokapidoissa. Äitini ei ilmeisestikään tykännyt siitä, että minulla on omat ajatukset ruuasta, enkä ollut hänen kaltainen. Oikeastaan mun olis pitänyt ajatella äitini toivomalla tavalla ihan kaikessa. Äitini on aina ollut hieman ketku, ja hänellä on ollut tapana pelata likaista peliä ja kostaa vaivihkaa sen sijaan, että toimisi suoraan.

Tuollaista samaan muottiin tai ajatuksiin manipuloimista harjoitetaan paljonkin erilaisissa ihmisryhmissä. Rangaistuksena käytetään porukasta ulos sulkemista tai huumorin varjolla nälvimistä, niitä, mitä äitinikin harrasti. Sellainen puuhastelu on usein työpaikkakiusaamisen ja koulukiusaamisen kulmakivi, ja se pääsee jatkumaan sen vuoksi, että se on epämääräistä hiostusta, jota on vaikea määritellä selkeiksi teoiksi.

Siinä se taitaa ollakin, oma mielipide yhdistettynä "agressiiviseen" luonteeseen on paha yhdistelmä.
        On kummallista ettei ihmiset vaan voi antaa toisten olla.
        Eikö se ole paljon kivempi kun ihmiset ON erillaisia? Eihän lapsestaan voi omaa muottiaan tehdä ja oisko se viisastakaan ;))))
        Joo totta, jossain vaiheessa se muuttuu syrjinnäksi ja kiusaamiseksi.

• anjaniina_ kirjoitti:

Siinä se taitaa ollakin, oma mielipide yhdistettynä "agressiiviseen" luonteeseen on paha yhdistelmä.
        On kummallista ettei ihmiset vaan voi antaa toisten olla.
        Eikö se ole paljon kivempi kun ihmiset ON erillaisia? Eihän lapsestaan voi omaa muottiaan tehdä ja oisko se viisastakaan ;))))
        Joo totta, jossain vaiheessa se muuttuu syrjinnäksi ja kiusaamiseksi.

Toi naamioitu agressiivisuus. Ympäristö tottuu sietämään ja hyväksymään sen tyyliin, että toi nyt vaan on sen luonteinen ihminen, ei sille mitään voi.

Nimenomaan on kivempaa kun ihmiset ovat erilaisia. Olis tosi ankeeta, jos kaikki ihmiset olis samaa mieltä kuin minä, ja ne puhuis samoja juttuja kuin minäkin. Ei olis mailmassa mitään uutta virikettä. Kuoliaaksihan siinä ikävystyis.

• sedna2003 kirjoitti:

Toi naamioitu agressiivisuus. Ympäristö tottuu sietämään ja hyväksymään sen tyyliin, että toi nyt vaan on sen luonteinen ihminen, ei sille mitään voi.

Nimenomaan on kivempaa kun ihmiset ovat erilaisia. Olis tosi ankeeta, jos kaikki ihmiset olis samaa mieltä kuin minä, ja ne puhuis samoja juttuja kuin minäkin. Ei olis mailmassa mitään uutta virikettä. Kuoliaaksihan siinä ikävystyis.

Niinpä.
        Minä olen kai profiloitunut sellaisena ihmisenä et matkustelen ja katselen.
        Niinpä ihmiset tulee innoissaan kertomaan omista matkoistaan tai matka-aikeistaan ;)))
        Sellasesta saa niin paljon itsekin irti, kun kuuntelee muidenkokemuksia.
        Kaikkee ei onneks tartte kantapään kautta oppia.
        Joo ja se agressiivisuus, siitä voi oppia poiskin.
        Mut joteskin sit taas, laitta miettiin et mitä ihminen on kokenut jos on jatkuvasti joku puolustusmode päällä.
        Ittellä samaa vikaa ja sitä miettii miten siitä pääsis pois...

• anjaniina_ kirjoitti:

Niinpä.
        Niinpä ihmiset tulee innoissaan kertomaan omista matkoistaan tai matka-aikeistaan ;)))
        Mut joteskin sit taas, laitta miettiin et mitä ihminen on kokenut jos on jatkuvasti joku puolustusmode päällä.

Aivan, tärkeä huomioon otettava asia on, että mitä ihminen on kokenut, ja yhtä tärkeä pointti on myös se, että agressiivisuudesta voi oppia pois. Aivan aivan. Toinen on toisessa kädessäni, toinen toisessa, ja yritän päättää kumpi painaa enemmän. Olen yrittänyt puntaroida jo monta vuotta, ja pähkäilen edelleen.

Mä olen ollut erityisen mieltynyt junalla matkustamiseen. Pitkillä matkoilla olen valinnut istumapaikan jonkun hyvin iäkkään ihmisen viereen. He kertovat mielellään kaikenlaisia asioita, ja matka taittuu rattoisasti, ja meitsilläkin on mahdollisuus kartuttaa omaa henkistä pääomaa. Nykyään junamatkailussa ei saa enää valita vierustoveria vapaasti, koska kaukojunien kaikki istumapaikat vahvistetaan etukäteen. Junamatkailu on mennyt liian ryppyotsaiseksi minun makuuni, eikä minun tulee enää matkustettua pidempiä matkoja junakyydillä.

• sedna2003 kirjoitti:

Aivan, tärkeä huomioon otettava asia on, että mitä ihminen on kokenut, ja yhtä tärkeä pointti on myös se, että agressiivisuudesta voi oppia pois. Aivan aivan. Toinen on toisessa kädessäni, toinen toisessa, ja yritän päättää kumpi painaa enemmän. Olen yrittänyt puntaroida jo monta vuotta, ja pähkäilen edelleen.

Mä olen ollut erityisen mieltynyt junalla matkustamiseen. Pitkillä matkoilla olen valinnut istumapaikan jonkun hyvin iäkkään ihmisen viereen. He kertovat mielellään kaikenlaisia asioita, ja matka taittuu rattoisasti, ja meitsilläkin on mahdollisuus kartuttaa omaa henkistä pääomaa. Nykyään junamatkailussa ei saa enää valita vierustoveria vapaasti, koska kaukojunien kaikki istumapaikat vahvistetaan etukäteen. Junamatkailu on mennyt liian ryppyotsaiseksi minun makuuni, eikä minun tulee enää matkustettua pidempiä matkoja junakyydillä.

Ah, sinäkinkö ;))) viimeks tulin Vierumäelle, niin viereen istahti vanhempi naisen, kauheet meikit, irtolisäkkeet ja koruja enemmän kuin laki sallii.
        Jopa minäkin olin epäluuloinen.
        Mut hää alko jutteleen, ja vot mikä ihminen.
        Oli kärsinyt tulpasta jalassa, tulossa yliopistollisesta.
        Tää rouva oli juossut maratoonii Kanarialla ja vaeltanut läpi koko Lapin ja Kainuun.
        Harrasti kaikenlaist yhteisöllistä vappaehtoishommaa.
        Ja olihan meillä hauskaa kun viel Lahdessa vaihdettiin junaa ja se meinas hajota.
        Viime talvena paras junamatkla oli kun lumet tukki raiteet ja ihmiset veti yhtäköyttä, kun vessat meni tukkoon ja ihmisiä vaihdettiin pimeillä seisakkeilla junasta toiseen, kun oli väärät junat jne...siinä oli sitä sellaista talkoohenkee, jota Suomessa oli joskus 40-50 vuotta sitten, kun kaikki autto toisiaan...

• anjaniina_ kirjoitti:

Ah, sinäkinkö ;))) viimeks tulin Vierumäelle, niin viereen istahti vanhempi naisen, kauheet meikit, irtolisäkkeet ja koruja enemmän kuin laki sallii.
        Jopa minäkin olin epäluuloinen.
        Mut hää alko jutteleen, ja vot mikä ihminen.
        Oli kärsinyt tulpasta jalassa, tulossa yliopistollisesta.
        Tää rouva oli juossut maratoonii Kanarialla ja vaeltanut läpi koko Lapin ja Kainuun.
        Harrasti kaikenlaist yhteisöllistä vappaehtoishommaa.
        Ja olihan meillä hauskaa kun viel Lahdessa vaihdettiin junaa ja se meinas hajota.
        Viime talvena paras junamatkla oli kun lumet tukki raiteet ja ihmiset veti yhtäköyttä, kun vessat meni tukkoon ja ihmisiä vaihdettiin pimeillä seisakkeilla junasta toiseen, kun oli väärät junat jne...siinä oli sitä sellaista talkoohenkee, jota Suomessa oli joskus 40-50 vuotta sitten, kun kaikki autto toisiaan...

Joo, jos johonkin ihmiseen kiinnittää jostain syystä huomion, niin lapsen lailla eikun tapauksesta selvää ottamaan.

Toi talkoohenki on tosiaankin lähes kadonnut. Ennen, kun kaikki tehtiin itse, tai oli pakko tehdä itse, niin talkoissa opittiin samalla kun autettiin kaveria. Sitten omissa talkoissa saatiin saatiin kavereilta apua. Olis ollut aika lohduton työmaa tehdä täysin kokemattomana kappaletavarasta rintamamiestalo ypöyksin, mutta talkoilla työ eteni, eikä tullut niin herkästi taisteluväsymystä.

Pitää lähteä aamulla auttamaan erästä tuttua muutossa. Puolyheksänjunalla olis lähtö, joten pitää alkaa pikkuhiljaa valmistautumaan. Kahvit keittimeen valmiustilaan, vaatteet riviin ja työkalut laukkuun. Se on moro nyt!

• sedna2003 kirjoitti:

Joo, jos johonkin ihmiseen kiinnittää jostain syystä huomion, niin lapsen lailla eikun tapauksesta selvää ottamaan.

Toi talkoohenki on tosiaankin lähes kadonnut. Ennen, kun kaikki tehtiin itse, tai oli pakko tehdä itse, niin talkoissa opittiin samalla kun autettiin kaveria. Sitten omissa talkoissa saatiin saatiin kavereilta apua. Olis ollut aika lohduton työmaa tehdä täysin kokemattomana kappaletavarasta rintamamiestalo ypöyksin, mutta talkoilla työ eteni, eikä tullut niin herkästi taisteluväsymystä.

Pitää lähteä aamulla auttamaan erästä tuttua muutossa. Puolyheksänjunalla olis lähtö, joten pitää alkaa pikkuhiljaa valmistautumaan. Kahvit keittimeen valmiustilaan, vaatteet riviin ja työkalut laukkuun. Se on moro nyt!

Hyvää muuttoo ;)
        Juh, ittekki kaipaisin tuollaista "tullaan kaikki yhteen" henkee aina silloin tällöin.
        Silloin on ihmisten motiivit puhtaat. Ja se tapahtuu kun ajat on kovat
        Turkissa kai koetaan tää nyt, siellä tulee lunta niskaan ihmisille, joilla ei ole ollenkaan suojaa tai vain kylmiä telttoja.
        Ei olis kiva...

• shadd duuff
        anjaniina_ kirjoitti:

Niinpä.

Mualima muuttuu, myö ei.

t. Savolaiset.

• Sanana.Mielipide, on mielnkiinotinen.
      Mieli on helppo ymmärtää...juu jokaisellaon oma mieli, muttapide?
      Eihän se pidä toisinaan kovinkaan pitkään.
      Mikähän olis etymologia joka tän sanan selittäs, anyone?

• peräti, mielenkiintoinen ;)))

• Putkivalo

Niin! Hyvä kysymys. Ja miten toiset voi jopa suuttua ja saada riitaa aiheiseksi mielipiteistä :/

Voisko se "pide" tulla siitä että mieltä pitää?

• Ninmut kun pidä?
        Sitään sanotaan et naisella on oikeus muuttaa mielipiteitään.
        Nomun miälest joka ihmisellä on, sillon kun uudet kokemukset osoittaa vanhat mielipiteet aikans eläneiks ,)))

• Putkivalo
        anjaniina_ kirjoitti:

Ninmut kun pidä?
        Sitään sanotaan et naisella on oikeus muuttaa mielipiteitään.
        Nomun miälest joka ihmisellä on, sillon kun uudet kokemukset osoittaa vanhat mielipiteet aikans eläneiks ,)))

No kun me naiset saadaan muuttaa mieltä, niin me muutetaan myös kieltä :))) Oisko mennyt jotenkin näin.
        Luolamies tuli metsästysretkeltään kotiin, rösähti nuotion eteen ja huusi muijalleen että "nylkeminen ja keittäminen on vaimon hommia, se on mun mielipide" jolloin vaimo savut leijuen korvista päätti ettei enää yhtään mielipidettä tähän luolaan, tästä pidän mieleni kiinni. Ja siitä päivästä lähtien sana "mielipide" oli jo vanhentunut ja takapajulainen, vaikka toiset vielä tänä päivänä pitää siitä kynsin hampain kiinni. Oikeesti sen kuuluisi olla Mielipitää.

Kyllä munkin mielestä saa muutta mielipiteitään, ja pitää, se on kasvun merkki kaikki :))

• Putkivalo kirjoitti:

No kun me naiset saadaan muuttaa mieltä, niin me muutetaan myös kieltä :))) Oisko mennyt jotenkin näin.
        Luolamies tuli metsästysretkeltään kotiin, rösähti nuotion eteen ja huusi muijalleen että "nylkeminen ja keittäminen on vaimon hommia, se on mun mielipide" jolloin vaimo savut leijuen korvista päätti ettei enää yhtään mielipidettä tähän luolaan, tästä pidän mieleni kiinni. Ja siitä päivästä lähtien sana "mielipide" oli jo vanhentunut ja takapajulainen, vaikka toiset vielä tänä päivänä pitää siitä kynsin hampain kiinni. Oikeesti sen kuuluisi olla Mielipitää.

Kyllä munkin mielestä saa muutta mielipiteitään, ja pitää, se on kasvun merkki kaikki :))

Niin onkin, ei voi sanoo , mä en koskaan ;))
        Juh, ehkä toi oli just se etymologia, jota enää ei ole, nyt on vaan äijien typeriä ...ajatuksia, joita kukaan ei pidä minään ;)))

• Mielipide ja mielipide. On asioita, joista ei voi olla kuin yksi oikea mielipide, ja asioita, joista voi olla montaa mieltä, eikä mikään ole väärä.
      Itsellä tahtoo olla aika jyrkkiäkin mielipiteitä, monista en periksi anna vaikka kuinka joku yrittäisi niitä kumota. Mutta onhan tuota joskus joutunut niska punoittaen toteamaan, että mielipiteeni jostain on ollut väärä, jopa typerä.

• Vitsitkös laittaa tähä sellasen jutskan, josta ei voi olla kuin yks ja ainoo oikee mielipide ;)))

• radamsa
        anjaniina_ kirjoitti:

Vitsitkös laittaa tähä sellasen jutskan, josta ei voi olla kuin yks ja ainoo oikee mielipide ;)))

Mielipiteeni ovat omiani ja yhdyn niihin täysin... :)

Viisas luopuu tyhmyydestään,
        tyhmä ei luovu mistään.

• radamsa kirjoitti:

Mielipiteeni ovat omiani ja yhdyn niihin täysin... :)

Viisas luopuu tyhmyydestään,
        tyhmä ei luovu mistään.

Melkoisen hyvin sanottu.
        Paitsi jos on viisas, kuinka voi luopua tyhmyydestään,jota ei ole...

• anjaniina_ kirjoitti:

Vitsitkös laittaa tähä sellasen jutskan, josta ei voi olla kuin yks ja ainoo oikee mielipide ;)))

Olen kyllä sitä mieltä, että syksy on pirun paljon pimeämpää aikaa kuin kevät. Voitko kumota mielipiteeni?
        Noh, juuh. Sepä taitaakin olla pelkkää faktaa, ei mielipide;)
        Mutta kun sanon, että kevät on mukavampaa aikaa kuin syksy, et voi kumota sitäkään, sehän on minun mielipiteeni. Voit vain esittää eriävän mielipiteen, oman mielipiteesi, syksy on kevättä parempi.

Niin, mielipide on mielipide ja fakta on faktaa. Mutta kyllähän sitä joskus tekisi hieman mieli yrittää jonkun mielipidettä kumotakkin siellä mielipiteen ja faktan rajamailla, kun se "mielipide ei oikein sovi omaan arvomaailmaan. Vaikka pyrkimys olisikin kunnioittaa myös erilaisia mielipiteitä.

Mutta aina löytyy niitä, joille omasta mielipiteestä poikkeavaa mielipidettä on mahdotonta hyväksyä. Parempia esimerkkejä, kuin tältä palstalta, löytyy mm. autoilupalstalta. Taas on ajankohtaista tuo ikuinen juupas-eipäs väittely nasta- ja kitkarenkaista.

• mies-vm56 kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että syksy on pirun paljon pimeämpää aikaa kuin kevät. Voitko kumota mielipiteeni?
        Noh, juuh. Sepä taitaakin olla pelkkää faktaa, ei mielipide;)
        Mutta kun sanon, että kevät on mukavampaa aikaa kuin syksy, et voi kumota sitäkään, sehän on minun mielipiteeni. Voit vain esittää eriävän mielipiteen, oman mielipiteesi, syksy on kevättä parempi.

Niin, mielipide on mielipide ja fakta on faktaa. Mutta kyllähän sitä joskus tekisi hieman mieli yrittää jonkun mielipidettä kumotakkin siellä mielipiteen ja faktan rajamailla, kun se "mielipide ei oikein sovi omaan arvomaailmaan. Vaikka pyrkimys olisikin kunnioittaa myös erilaisia mielipiteitä.

Mutta aina löytyy niitä, joille omasta mielipiteestä poikkeavaa mielipidettä on mahdotonta hyväksyä. Parempia esimerkkejä, kuin tältä palstalta, löytyy mm. autoilupalstalta. Taas on ajankohtaista tuo ikuinen juupas-eipäs väittely nasta- ja kitkarenkaista.

Ainahan mä voin sanoo sulle et sun mielipide on arsesta ;))) jos oon törkee, mut en haluu olla ;))
        Mut oleks koskaa miettiny miks ihmiset kuluttaa niin paljon aikaa yrittämällä kumota toisen mielipiteen?
        Auttaako se maailmaa jos kaikki on samaa mieltä, vai ketä se helpottaa ;)))

• anjaniina_ kirjoitti:

Ainahan mä voin sanoo sulle et sun mielipide on arsesta ;))) jos oon törkee, mut en haluu olla ;))
        Mut oleks koskaa miettiny miks ihmiset kuluttaa niin paljon aikaa yrittämällä kumota toisen mielipiteen?
        Auttaako se maailmaa jos kaikki on samaa mieltä, vai ketä se helpottaa ;)))

Ei varmasti auta maailmaa, jos kaikki ovat yhtä ja samaa mieltä. Sittenhän voisi jäädä moni hyvä asia vallan huomaamatta.

No enpä nyt ole miettinyt syitä joidenkin tarpeeseen kumota toisen mielipide. Ehkä joku uskoo niin vahvasti omaan mielipiteeseensä ainoana oikeana, että ei kerta kaikkiaan voi hyväksyä muuta mielipidettä. Ja ehkä joku toinen vain pyrkii korostamaan omaa minäänsä yrittämällä mitätöidä toisen mielipiteen.

• Pirre*

Jos joku sanoo mielipiteenään että esim. peruna on punajuuri..voin kumota sen, ja siksi koska tiedämme että peruna ei voi olla punajuuri :)

Ja että miksikö..no olisihan hullua yhtyä tuollaiseen mielipiteeseen..:)

• Putkivalo

Mielipiteitä joista ei voi olla eri mieltä:

Pitää pyrkiä maailmanrauhaan
      HIV pitää poistaa maan kamaralta
      Hyvä ja terveellinen ruoka on hyvää
      Nettikeskustelut on kivoja, paitsi että nettikeskustelut on syvältä.
      Lapsikuolleisuus pitää estää
      Vihdoinkin perjantai
      Putkivalo on ihana
      Työttömyys pitäisi poistaa
      Lapsille vähemmän nettiä

Ja nyt sitten vaan nyökkäämään ;D

• Äläs höpötä.
        Hiv on tarpeellinen, samoin muutkin taudit, ne rajoittaa ihmiskuntaa jota on jo muuteskin liian paljon.
        Samoin maailmanrauha päästää lajin leveneen liikaa.
        Misk lapsikuolleisuus pitää estää, on kai parempi että lapsi kuolee, kuin että jää kitumaan.Ihminen yrittää kääntää luonnonkarsinnan päälaelleen, se tietää huonompilaatuisia eliöitä.
        Hyvä ja terveellinen ruoka on yäks, ihanan pizza ja kebabrulla on nam.
        Pärkkele että on jo perjantai, aika menee liian lujaa, kohta on marraskuu.
        Ja putkis on sorkkarauta. Hähä...

• Putkivalo
        anjaniina_ kirjoitti:

Äläs höpötä.
        Hiv on tarpeellinen, samoin muutkin taudit, ne rajoittaa ihmiskuntaa jota on jo muuteskin liian paljon.
        Samoin maailmanrauha päästää lajin leveneen liikaa.
        Misk lapsikuolleisuus pitää estää, on kai parempi että lapsi kuolee, kuin että jää kitumaan.Ihminen yrittää kääntää luonnonkarsinnan päälaelleen, se tietää huonompilaatuisia eliöitä.
        Hyvä ja terveellinen ruoka on yäks, ihanan pizza ja kebabrulla on nam.
        Pärkkele että on jo perjantai, aika menee liian lujaa, kohta on marraskuu.
        Ja putkis on sorkkarauta. Hähä...

No just. Noniin. Noin helposti se sitten ampui kaikki alas. Ihan lonkalta veti ;D

Entäs tää:
        Jokaisella päivällisellä pitäis olla jälkkäri :P

• Putkivalo kirjoitti:

No just. Noniin. Noin helposti se sitten ampui kaikki alas. Ihan lonkalta veti ;D

Entäs tää:
        Jokaisella päivällisellä pitäis olla jälkkäri :P

No ei kyl...yhdelläkään ;)
        *Menee vetään lonkkaa *

• Putkivalo

• Putkivalo
        Putkivalo kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=cUfE-CckLgY&NR=1
        Mutta tuo tyttö on paras, ihan kuin sillä ei olis käsissä niveliä. Ehkä sillä ei olekaan?

Ja näillä taas on rullat jalkojen alla.

Näähän fuskaa kaikki! Se on mun mielipide ;))
        http://www.youtube.com/watch?v=4g6hR5kG748

• Putkivalo kirjoitti:

Ja näillä taas on rullat jalkojen alla.

Näähän fuskaa kaikki! Se on mun mielipide ;))
        http://www.youtube.com/watch?v=4g6hR5kG748

shufflea ;) joo, niillä tarttee olla ;))) mut tuollai kyl pysyy laihana ;)) on muutes aikas energiaa kuluttava tanssin muoto...fuck the zumba ;)))

• Putkivalo
        anjaniina_ kirjoitti:

shufflea ;) joo, niillä tarttee olla ;))) mut tuollai kyl pysyy laihana ;)) on muutes aikas energiaa kuluttava tanssin muoto...fuck the zumba ;)))

;DD niinpä, zumba on mennyttä kalua!

Me ollaan muksujen kanssa harjoiteltu shufflea ja jumpstylea, miten ne saakin sen näyttämään niin helpolta. Montakohan tennaripohjaa kuluu shuffle-tanssijalta vuodessa?
        http://www.youtube.com/watch?v=z5vjyS7d-eo

• Putkivalo
        anjaniina_ kirjoitti:

peräti fgfc820

Uuden musiikin löytäminen on aika kivaa. Miksi pysyä vanhassa ja tutussa kun voi löytää uuden maailman. Kun kuitenkin on vaan musasta kyse, se uusikin maailma on aika turvallinen.

• Putkivalo kirjoitti:

Uuden musiikin löytäminen on aika kivaa. Miksi pysyä vanhassa ja tutussa kun voi löytää uuden maailman. Kun kuitenkin on vaan musasta kyse, se uusikin maailma on aika turvallinen.

Mnjoh....
        Yön tunteina katselin ja kuuntelin, näyttäs siltä et industrialin ja goottien raja hämärtyy cybergoottien kohdalla.
        Eli gooteista on suora askel industrialiin ;))))
        Dawn of Ashes meni lataukseen ;))) ja Eluveitie uusiksi ;)))uuskiksi ;)))

• Putkivalo kirjoitti:

;DD niinpä, zumba on mennyttä kalua!

Me ollaan muksujen kanssa harjoiteltu shufflea ja jumpstylea, miten ne saakin sen näyttämään niin helpolta. Montakohan tennaripohjaa kuluu shuffle-tanssijalta vuodessa?
        http://www.youtube.com/watch?v=z5vjyS7d-eo

Varmaan aikaslailla ;) laitat sit videon kun osaatte ;)))
        DQ kans, ei sillä ole mitään oikeutta lintsata, nelijalkasufflesta ;)))

• Kyllähän sitä tulee lokeroitua paljonkin toisen mielipiteitä sen oman käsityskyvyn
      seurauksena. Niin sitä tekee itsensäkin kohdalla.
      Mutta toisaalta keskustelun avain on eriävyys ajatuksissa, se suo kasvun mahdollisuuden oivaltamisessa ja näin lisää
      elinvoimaa vähentäen turhia suppeasta näkökulmasta johtuvia negatiivisia
      mielentiloja.
      Ja jonkinlainen säännöstöhän tulee olla jotta kokisimme jonkinlaista turvaa?
      Emme taitaisi selvitä kovinkaan hyvin ilman sopeutumista ympäristöön.
      Surkeaahan on vain se jos olemme mielestämme tosi matalalla tasolla näissä mielipiteissä ja keskusteluissa.
      Moni nuori käydessään tälläkin palstalla varmaan miettii uudelleen kuvitelmiaan aikuisuuden kypsistä... :)

• No varmasti, mut en kyl tajuu miks ne vierailis palstalla 50?
        "suppeasta näkökulmasta johtuvia negatiivisia
        mielentiloja."
        Jännästi sanottu, mun pitää oikein pohtia tätä.
        Eiks suppea näkökulma vois pitää ihmisen autuaallisen onnellisenakin?

• anjaniina_ kirjoitti:

No varmasti, mut en kyl tajuu miks ne vierailis palstalla 50?
        "suppeasta näkökulmasta johtuvia negatiivisia
        mielentiloja."
        Jännästi sanottu, mun pitää oikein pohtia tätä.
        Eiks suppea näkökulma vois pitää ihmisen autuaallisen onnellisenakin?

Kyllä täällä on joskus vieraillu jostain syystä nuorempiakin ja joskus ihan neuvojakin saadakseen.
        Joo tolla suppealla näkökulmalla oman käsitykseni mukaan usein maailma ei ole kovinkaan helppotajuinen eikä mukavakaan paikka. Tietämättään voi esim.vaikkapa kokea suurta tuskaa kun ihmettelee "kapeasti" yleisen mittakaavan mukaan tajuttavia asioita, mutta kun esim. joillekin selviää että jaa lukihäiriö, jaa MS-tauti jne... niin kuva laajenee ja helpotus tulee vaikka se tuo uusia haasteitakin, osasinkohan kuvata yhtään ajatustani.
        Kyllä se tuo suppeus onneakin ja autuasta,esim. olen erittäin onnellinen siitä että voin elää ajatellen huomisenkin tulevan aikanaan, ahdistaisi valtavasti jos tietäisin siitä enemmän..... :)

• se pyörii sittenkin

Tietysti voin. Sanon vaan asiallisesti ja auktoritäärisesti että ikävä kyllä olet väärässä, kyllä asia on näin miten minä sen sanon. Tarkemmat tiedot löytyy googlettamalla. :)

No oikeasti, jos mielipide perustuu tämänhetkiseen tieteelliseen totuuteen, niin silloin se on fakta eikä mielipide.

Esim. 2 2 = 4 on tämänhetkinen totuus tällä pallolla, MUTTA jos oletetaan että muualla on myös elämää, se voi olla siellä jotain muuta. Tuo kaava saattaa tulevaisuudessa muuttua myös täällä, vaikka kuin muuta nyt väitetään. Maapallokin oli pitkään litteä eikä pyörinyt, ja kukas se pääsi hengestään kun väitti muuta. Että semmoista.

• Adria ejk.

Ei kai oma mielipide ole väärä, miksi olisi ja miksi sen toisi julki. Eri asia kuinka yleisesti hyväksyttävä se on.,

• ????????????

Tuota, mitähän sanoit? tarkentaisitko?

• Adria ejk
        ???????????? kirjoitti:

Tuota, mitähän sanoit? tarkentaisitko?

Niin, jos mä olen jostain jotain mieltä, niin olen. Miksi sanoisin kättelyssä olevani väärässä. Hyväksyn kyllä jos joku mielipiteeni järkevästi korjaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe