Jos ja kun vatsatauti iskee Vietnamissa, kuulema sen saa rauhoittumaan paikallisesta "apteekista" saatavalla lääkkeellä.
Onko tarkempaa tietoa?
Kokemuksia?
Paikallinen vatsalääke
5
814
Vastaukset
- carbon.
On. Ostat hiilitabletteja apteekista purkillisen ja popsit ne tai sekoitat veteen ja juot. Auttaa varmasti jos ei ole joku salmonella kyseessä.
- JK
Hiilitabletit on huono vaihtoehto, jos käytät samanaikaisesti muuta lääkitystä vatsataudin hoitoon hiili estää lääkkeen imeytymisen ja neutraloi lääkkeen.Hiiltä käytetään yleisesti mm. lääkemyrkytys tapauksissa.
Vietnamissa on apteekkeja, mutta kannattaa katsoa joku apteekki , joka on esim. sairaalan yhetydessä tai jonkun klinikan yhteydessä,sillä Vietnamissa liikkuu paljon väärennettyjä lääkkeitä ja esim. Saigonissa on pieniä "apteekkeja" paljon ja et voi olla varma mitä ostat ja saat.
Vietnamista saa apteekista myös antibiootteja ilman reseptiä ja löytyy vatsatautiin liittyen myös nestehukkaan suola/sokeri jauhetta, joka liotetaan veteen. - -vietcongi-
Ei siihen vatsataudin hoitoon tarvita mitään muuta lääkitystä kuin nuo hiilitabletit. Asun Vietnamissa ja olen kokeillut monenlaisia vaihtoehtoja "turistiripuliin" ja tuo hiilitablettikuuri on ainoa joka toimii satavarmasti. Jos ei auta niin sitten on kyseessä joku pöpö joka vaatii antibioottikuurin. Esim. Ciproxin 2 kertaa 500 mg päivässä viikon ajan.
- 15+98
Mies meni lääkäriin pahan vatsataudin takia, sai rohdot ja lähti takaisin kotiin. Myöhemmin lääkäri huomaa erheensä ja soittaa potilaalleen:
- Pahoittelen erehdystä, määräsin teille vahingossa masennuslääkkeitä!
Langan päässä on hetki hiljaista, kunnes epäonninen potilas vastaa:
- Kyllä tässä jo vähän ihmettelinkin, kun olen istunut jo viisi tuntia paskat housuissa eikä vituta yhtään! - hhhjhsajdhjdhdj
Varoituksen sana hiilitableteista. Niitä ei pahemmin suositella esim. ripulin hoitoon, koska estävät muiden lääkeaineiden imeytymisen.
Mihin hiilitabletit nykyaikana oikeasti on tarkoitettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892