Saatan saada vihat päälleni, mutta

... tänään menen kysymään "epäilemältäni" kissanomistajalta eläimen elämän edellytyksistä. En ole varma, jotta onko kissa hänen, mutta kysymällähän se selviää.

Hatuttaa ihan yli kaiken, kun otetaan kissa ja siitä ei sitten huolehdita. Mun puolesta kissat saavat liikkua vapaana ja ei haittaa pätkääkään, vaikka ne koisivat auton konepellillä ja käyvät paskalla kukkapenkeissä. Mä voin syöttää ja halia niitä, mutta kotiini en voi ottaa. Meillä on ärhäkkä bortsu (ajanut joskus ilveksen pois ja ilveshän on kissa) ja häkkilintuja, joten kissa sinne ei sovi. Se, joka kissan on ottanut on vastuussa kissan hyvinvoinnista. Jos kerta ei ole edellytyksiä pitää, niin sitten siitä pitää osata luopua, eikä jättää heitteille. Ainakin vähintään tarjota ruoka ja lämmin, puhdas nukkumasija.

Tämä nuori kissa (hampaista päätellen) on pyörinyt viikonajan nurkissa. Olen ruokkinut sitä isännän kielloista huolimati. Se tulee iltasella noin klo 21.00-22.00 ja aamusella noin 4.50-5.00, eli olettaa sopii, että se on yöt ulkona. Se odottaa, että ovi aukeaa ja tulen ulos. Se kiehnää (etenkin tuulikaapin ovenpieliä), naukuu ja hyppää syliin. Se ei millään suostuisi siihen, että nostan sen maahan. Tällainen kostea parin asteen lämpötilahan on kissalle aivan kamala (kuten myös monille muille villieläimille).

Käyn tänään kysymässä, jotta onko kissa sen, kenen oletan sen olevan (naapurit kertoneet). Jos on, niin sanon pari valittua sanaa ja jos taas ei ole niin loukutan sen ja vien löytöeläintalon huoleksi. En aio jättää sitä talveen yksin.

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdffsdffs

VIE ELÄINKOTIIN HETI KUN NÄÄT KISSAN!

Kamalaa luettavaa tälläinen. Vaikka sattumalta olisitkin väärässä (mitä en usko) ja kissa voisi hyvin, niin silti eläinkotiin. Kissanpentuhan kuolee tuonne pihalle, eivät ne vielä osaa saalistaa tai pitää itsestään huolta. Kesykissojen turkkikaan ei myös kestä kylmää säätä samalla lailla kuin villikissojen.

Minä veisin kissan suoraan viranomaisille ja menisin sitten vasta ilmoittamaan mahd. omistajille tai laittamaan lappuja pylväisiin, että kissa löydetty ja viety turvaan.... Saavatpahan itse sitten selitellä viranomaisille, miksi ovat eläintään kohdelleet kaltoin.

Tuollaisilta pois eläimet kunnon ihmisille!!!!

Ihanaa, että olet näin huolehtivainen ollut ja aiot tehdä hyvän teon :) vihaa et täältä ainakaan saa niskaasi - päinvastoin!

• Rohkaisin mieleni ja menin kysymään asiaa. Vähän mua ekaksi hävetti. Koppasin kissan kainaloon ja lähdettiin matkaan. Isäntä koitti mua estellä sanoin, että "ei kait sitä pidä toisten asioihin puuttua". Kissa sylissä kuitenkin linkutin asiaa peräämään. Eilisenkin yön se kissa vietti ulkona. Ai mistä tiedän? No katos, kun mun koipi on paketissa ja sitä jomottaa aina silloin tällöin niin vaan ketusti ja kävin tupakilla vielä puolen yön jälkeen ja kissa tuli sylkkyyn istumaan.

Kysyin kissa sylissä, jotta onko kissa hänen. Tämä henkilö sanoi, että on. Hän oli ottanut löytökissan ja ei tiennyt kissan historiaa. Hän kiitti mua, kun tulin reilusti ja asiallisesti kertomaan, että "kotitus" ei ole onnistunut toivotulla tavalla.

Homma on siis hanskassa ja hanskat eivät ole hukassa.

• fddds

Nonni! Hyvin tehty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      65
      2171
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1803
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1420
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1404
    5. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1044
    6. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      997
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      92
      965
    8. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      136
      892
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      882
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      71
      850
    Aihe