Saatan saada vihat päälleni, mutta

... tänään menen kysymään "epäilemältäni" kissanomistajalta eläimen elämän edellytyksistä. En ole varma, jotta onko kissa hänen, mutta kysymällähän se selviää.

Hatuttaa ihan yli kaiken, kun otetaan kissa ja siitä ei sitten huolehdita. Mun puolesta kissat saavat liikkua vapaana ja ei haittaa pätkääkään, vaikka ne koisivat auton konepellillä ja käyvät paskalla kukkapenkeissä. Mä voin syöttää ja halia niitä, mutta kotiini en voi ottaa. Meillä on ärhäkkä bortsu (ajanut joskus ilveksen pois ja ilveshän on kissa) ja häkkilintuja, joten kissa sinne ei sovi. Se, joka kissan on ottanut on vastuussa kissan hyvinvoinnista. Jos kerta ei ole edellytyksiä pitää, niin sitten siitä pitää osata luopua, eikä jättää heitteille. Ainakin vähintään tarjota ruoka ja lämmin, puhdas nukkumasija.

Tämä nuori kissa (hampaista päätellen) on pyörinyt viikonajan nurkissa. Olen ruokkinut sitä isännän kielloista huolimati. Se tulee iltasella noin klo 21.00-22.00 ja aamusella noin 4.50-5.00, eli olettaa sopii, että se on yöt ulkona. Se odottaa, että ovi aukeaa ja tulen ulos. Se kiehnää (etenkin tuulikaapin ovenpieliä), naukuu ja hyppää syliin. Se ei millään suostuisi siihen, että nostan sen maahan. Tällainen kostea parin asteen lämpötilahan on kissalle aivan kamala (kuten myös monille muille villieläimille).

Käyn tänään kysymässä, jotta onko kissa sen, kenen oletan sen olevan (naapurit kertoneet). Jos on, niin sanon pari valittua sanaa ja jos taas ei ole niin loukutan sen ja vien löytöeläintalon huoleksi. En aio jättää sitä talveen yksin.

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdffsdffs

VIE ELÄINKOTIIN HETI KUN NÄÄT KISSAN!

Kamalaa luettavaa tälläinen. Vaikka sattumalta olisitkin väärässä (mitä en usko) ja kissa voisi hyvin, niin silti eläinkotiin. Kissanpentuhan kuolee tuonne pihalle, eivät ne vielä osaa saalistaa tai pitää itsestään huolta. Kesykissojen turkkikaan ei myös kestä kylmää säätä samalla lailla kuin villikissojen.

Minä veisin kissan suoraan viranomaisille ja menisin sitten vasta ilmoittamaan mahd. omistajille tai laittamaan lappuja pylväisiin, että kissa löydetty ja viety turvaan.... Saavatpahan itse sitten selitellä viranomaisille, miksi ovat eläintään kohdelleet kaltoin.

Tuollaisilta pois eläimet kunnon ihmisille!!!!

Ihanaa, että olet näin huolehtivainen ollut ja aiot tehdä hyvän teon :) vihaa et täältä ainakaan saa niskaasi - päinvastoin!

• Rohkaisin mieleni ja menin kysymään asiaa. Vähän mua ekaksi hävetti. Koppasin kissan kainaloon ja lähdettiin matkaan. Isäntä koitti mua estellä sanoin, että "ei kait sitä pidä toisten asioihin puuttua". Kissa sylissä kuitenkin linkutin asiaa peräämään. Eilisenkin yön se kissa vietti ulkona. Ai mistä tiedän? No katos, kun mun koipi on paketissa ja sitä jomottaa aina silloin tällöin niin vaan ketusti ja kävin tupakilla vielä puolen yön jälkeen ja kissa tuli sylkkyyn istumaan.

Kysyin kissa sylissä, jotta onko kissa hänen. Tämä henkilö sanoi, että on. Hän oli ottanut löytökissan ja ei tiennyt kissan historiaa. Hän kiitti mua, kun tulin reilusti ja asiallisesti kertomaan, että "kotitus" ei ole onnistunut toivotulla tavalla.

Homma on siis hanskassa ja hanskat eivät ole hukassa.

• fddds

Nonni! Hyvin tehty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      908
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      872
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      872
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      789
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      745
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      730
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    Aihe