Apua ratkaisuun

Sakari 62 vuotta

Minulla on pc, joka pitäisi vaihtaa uuteen. Olen ajatellut siirtyväni Appleen, mutta hiukan pelottaa onko sen käytön oppiminen kovin vaikeaa.
Olen tottunut pc office ohjelmiin ja windowsiin, ja käytän aika paljon myös excell laskentaa ja Corel Drawta sekä surffaan netissä.

Haluaisin neuvoja ratkaisun tekoon. Kumman tahansa ostan niin sen tulisi kestää mahdollisimman pitkään.

11

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rr

      Mäkkiin saa ihan sen tutun Microsoftinkin Officen sekä tutut selaimet Operan, Firefoxin ja Google Chromen.

      Mainitsemasi Corel Draw:n saatavuudesta en tiedä, mutta grafiikkaohjelmistoja löytyy ilmaiseksikin pilvin pimein myös mäkille.

      Käytön oppiminen on helppoa.

      -Rr

      • Kyllä, helppoa on ja apua netissä riittää, kun Macin ongelmatkin on yleensä helppoja ja nopeita ratkaista.

        Harva katuu Maciin siirtymistä, tosin katujiakin on, mutta vähän. Yleisempi taivastelun aihe on, miksi ei siirrytty jo aiemmin.


    • Jos et pelaa pc pelejä tai jos et välitä korkeasta hinnasta, niin Mac on sinun.

    • kukuwertr2354

      Apple on ylihintainen. Samalla hinnalla saa tehokkaamman Windows pc:n. Lisäksi makit nykyään hukkuvat haitakkeisiin. Tästä syystä makiin asennetaan salainen virustorjunta.

      • rt46545545

        Näin on manit pois.


      • hihihihihihihihihihi

        Aihurja aihurja, osta uus almanakka ei maksa paljoa.


    • yuiyoiuo
    • seppo 49v

      Huomaatkos, katkerat apple-vihaajat kömpii koloistaan kuin kiukkuiset pikkupeikot kun joku kysyy macista...;=)

      Suomessa jo joka kymmenes käyttää maccia, muutama vuosi sitten joka sadas, eli olet tulossa vauhdilla kasvavaan iloiseen tietokoneenkäyttäjä porukkaan.

    • Näinhän se on macin rauta on ylihintaista, mutta käyttöjärjestelmä ylivertainen jos windowsia vertaa.

      Itse käytän pc:tä osittain pelaamisenkin takia. Tosin molemmat on tulleet tutuksi.
      Kynnys ei oikeastaan ole suuri siirtyä macin käyttäjäksi.

    • Makkipytty

      Joo. CorelDraw näkyy maksavan 500$- påivitys 200$ Winukalle.Makista ei etusivulla
      puhuttu mitään.
      Tuskin tuon Makin käyttö net niin kauhean vaikeata voi olla koska kaikenmaailman iAaliotkin niitä hankkivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe