Oletko tyytyväinen nykyiseen elämääsi? Jos sun pitäisi pisteyttää elämäsi 1-10, paljonko antaisit? Jos sitä kymppiä ei tullut, mitä muuttaisit? Vai pitääkö elämässä edes tavoitella sitä 10? Jos annat 10, onko elämä sitten siinä, vaan roikkumista reunasta kiinni?
t. Kyselyikäinen.
Elämään tyytyväinen?
124
1229
Vastaukset
Olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen.
Ehkä se luku olisi 8, jos mietin ihan numeroida tyytyväisyyttäni.
Yks mikä nostaisi olisi kun pääsisin takaisin siihen katkeamattomaan kolmivuoroon koska siinä jäi aikaa toipua kaiksta vuoroistan ja nimenomaan yövuorosta.
Tää katkeava kolmivuoro on senverran rankka että työaikoina olen melko väsynyt jatkuvasti.
Mutta oikeestikin jos se olisi tasan kymppi niin sitten ei olis enää mitään tekemistä elämässä ja kaikki olis koettu, näin vois ajatella, niin en kait halua ihan sinne päästäkään.
Mukavaa kun pitää jotain aina mietiskellä ja muuttaakin elämässään.
Ehkä haluankin pitää tuon kasin arvoisen elämän.
Tai sitten jos vielä jotain parempaa on tulossa en pistä vastaankaan :))- Putkivalo
Nyt tultiin mulle tuntemattomalle alueelle... mitä eroa on katkeamattomalla ja katkeavalla kolmivuorolla? Vuorotyö ylipäänsä on varmasti rankkaa, joten 8 tuntuu siihen nähden suht korkealtakin :)
Niin mäkin vähän kanssa ajattelin, että jos kaikki on hyvin, niin voiko se enää paremmaksi muuttua? Ja kauanko siitä jaksaa nauttia ennen kuin taas unohtuu että mitä se elämä olikaan ennen kymppiä. Jaksaakohan silloin pysyä enää nöyränä elämänsä suhteen, vai tuleeko vastoinkäymisistä ihan liian isot.
Tuo loppu oli kiva :))) Putkivalo kirjoitti:
Nyt tultiin mulle tuntemattomalle alueelle... mitä eroa on katkeamattomalla ja katkeavalla kolmivuorolla? Vuorotyö ylipäänsä on varmasti rankkaa, joten 8 tuntuu siihen nähden suht korkealtakin :)
Niin mäkin vähän kanssa ajattelin, että jos kaikki on hyvin, niin voiko se enää paremmaksi muuttua? Ja kauanko siitä jaksaa nauttia ennen kuin taas unohtuu että mitä se elämä olikaan ennen kymppiä. Jaksaakohan silloin pysyä enää nöyränä elämänsä suhteen, vai tuleeko vastoinkäymisistä ihan liian isot.
Tuo loppu oli kiva :)))Katkeava kolivuoro kestää viikon ja viikonloput on vapaat.
Painetaan viis päivää peräkkäin aina sitä yhtä ja samaa vuoroa.
Katkeamattoman malleja on vaikka kuinka paljon. Siinä tehdään viikonloptkin töitä ja vapaat sattuu sitten välillä viikolle ja välillä viikonlopulle.
Meillä se menee kaks aamua kaks iltaa ja kaks yötä ja neljä vapaata.
Ja se menee niin nopeesti tuo työaikakin ettei kerkee aina perässä pysymään.
Ja tohon loppuun, kukas sitä nyt kieltää hyvän tulemasta?
Olen kyllä tosin nähnyt niitäkin, siinä on sitten kaduttu jälkeenpäin että miks kielsin.
Usein se kuitenkin vaatii myös muuttumista tai asioiden muuttamista. Moni elää mieluummin vanhassa ja tutussa helvetissä kun lähtee uuden hyvän elämän perään, se on valintakysymys.- Putkivalo
tulisilla kirjoitti:
Katkeava kolivuoro kestää viikon ja viikonloput on vapaat.
Painetaan viis päivää peräkkäin aina sitä yhtä ja samaa vuoroa.
Katkeamattoman malleja on vaikka kuinka paljon. Siinä tehdään viikonloptkin töitä ja vapaat sattuu sitten välillä viikolle ja välillä viikonlopulle.
Meillä se menee kaks aamua kaks iltaa ja kaks yötä ja neljä vapaata.
Ja se menee niin nopeesti tuo työaikakin ettei kerkee aina perässä pysymään.
Ja tohon loppuun, kukas sitä nyt kieltää hyvän tulemasta?
Olen kyllä tosin nähnyt niitäkin, siinä on sitten kaduttu jälkeenpäin että miks kielsin.
Usein se kuitenkin vaatii myös muuttumista tai asioiden muuttamista. Moni elää mieluummin vanhassa ja tutussa helvetissä kun lähtee uuden hyvän elämän perään, se on valintakysymys.Just! Nyt tajusin. On se varmasti helpompaa elää samanlaisessa rytmissä kuin muutkin kansalaiset, saa perheen kanssa yhteistä vapaata. Hoito-alalla työtahti taitaa olla aika tappavaa laatua :/ Tsemppiä ja jaksamisia sinne.
Se on niin totta, ihminen haluaisi uudistusta ja muuttumista, mutta samalla se pelottaa. Se on vähän kuin vanhan auton vaihto. Tietää mikä risukasa se on, mutta seuraavan vioista ei ole hajuakaan. Mutta varma voi olla, että niitä on kuitenkin! :)) - Putkivalo
Putkivalo kirjoitti:
Just! Nyt tajusin. On se varmasti helpompaa elää samanlaisessa rytmissä kuin muutkin kansalaiset, saa perheen kanssa yhteistä vapaata. Hoito-alalla työtahti taitaa olla aika tappavaa laatua :/ Tsemppiä ja jaksamisia sinne.
Se on niin totta, ihminen haluaisi uudistusta ja muuttumista, mutta samalla se pelottaa. Se on vähän kuin vanhan auton vaihto. Tietää mikä risukasa se on, mutta seuraavan vioista ei ole hajuakaan. Mutta varma voi olla, että niitä on kuitenkin! :))Ja vielä... ehkä se vanha auto ei vielä ole niin huonossa kunnossa että sen tarttis vaihtaa tai romuttaa. Se ei ole ohi ennenkuin se on ohi :) Niin että jos siitä vanhasta helvetistään ei pääse pois, se ei ehkä ole vielä tarpeeksi kuuma hlvetti.
Varmaan ysi.
Se yks jää puuttumaan siitä, etten ole vapaa tekemään niinkuin haluaisin, vaan olen vielä hetken kiinni oravanpyöräs ;)))
Se kymppä on silloin kun ajattelee että on tehnyt parhaansa, puskenut hiukka rajoja ja kokeillut asioita, joita halusi.Sellasiakin joita ei halunnut ;)))
Vaikka kuoro on huutanut vieressä, ettet sä osaa, et sä pysty...
No nyt on pystytty, mut jälkensä jättää ainainen kilpaileminenkin ittensä kans.
Nyt ei enää tartte päteä, nyt voi vaan olla ja tehdä niitä juttuja joita haluaa.
Vuosi pitäs vielä jaksaa ja sit mä olen kai aikas vapaa ,)))
On niitäkin ihmisii jotka vaan istuu ja odottaa, että elämä olis ohi, tavalla tai toisella ja että joku muu tekis elämää koskevat päätökset.
Minä otin päätöksenteon aikoinaan omiin käsiini kun huomasin että muuten mennään väärään suuntaan.
Ja nyt on kaikki hyvin ;)- Putkivalo
Niin, totta.. kyllä se kymppi-raja vois olla juuri siinä, vähän niin kuin odotusten ylittäminen :) Ja osaan samaistua siinä mielessä, että en minäkään aikoinaan luullut että omat unelmat olisi voineet toteutua, en nähnyt sellaista ratkaisua. Ja täällä ollaan! Kaikki hyvin ja elämä alkaa rullata, se on palkinto.
Silti on vähän tyhjä olo sellaisen ison tempauksen jälkeen, niin pitkään on puskenut jotain tiettyä päämäärää maalina, ja sitten kun tulee maaliin on se fiilis että oliko tää nyt tässä? On niin tottunut puskemaan. Mihin seuraavaksi? Miten sun on käynyt, ootko menossa päin seuraavaa maalia, vai osaatko vaan ottaa rennosti ja nauttia maaliin tulemisesta?
Aika hauskaa muuten, miten melkein aina löytyy sellaisia jotka epäilee, haluavat vissiin säästää sut. Vai kateusko sen tekee.. Putkivalo kirjoitti:
Niin, totta.. kyllä se kymppi-raja vois olla juuri siinä, vähän niin kuin odotusten ylittäminen :) Ja osaan samaistua siinä mielessä, että en minäkään aikoinaan luullut että omat unelmat olisi voineet toteutua, en nähnyt sellaista ratkaisua. Ja täällä ollaan! Kaikki hyvin ja elämä alkaa rullata, se on palkinto.
Silti on vähän tyhjä olo sellaisen ison tempauksen jälkeen, niin pitkään on puskenut jotain tiettyä päämäärää maalina, ja sitten kun tulee maaliin on se fiilis että oliko tää nyt tässä? On niin tottunut puskemaan. Mihin seuraavaksi? Miten sun on käynyt, ootko menossa päin seuraavaa maalia, vai osaatko vaan ottaa rennosti ja nauttia maaliin tulemisesta?
Aika hauskaa muuten, miten melkein aina löytyy sellaisia jotka epäilee, haluavat vissiin säästää sut. Vai kateusko sen tekee..Kateellisia piisaa aina.Vaan ei niille mitään voi.Siispä sellasist ei kannata huolehtia.
Toisaalta, ne käy huvista ;)))
Päämäärään pääsy, hmm...
Mä luulen et se päämäärä vaihtuu vanhemmiten.
Tai siis, miten sen selittäs...
Nuorempana niitä päämääriä on, sit kun niitä saavuttaa, ni se jotenkin vaihtuu siihen et elämän ajattelee jotenkin toisin.Että se onkin jokainen päivä, joka merkitsee.
Jutut vaihtuu sellasiks et on kiva olla terve ja loppujen lopuks ei paljon tartte.
Et vaikka ajomatka aamusella on laatuaikaa, omaa aikaa.
Nuorempana ei olis esim polkupyörällä lähteny ajamaan.Oli muka kiire pois ja takas.
Sitä nappaa hetkiä itselleen ;)))
Mutta päämääriä pitää olla.Yks huippu toisensa jälkeen.
Tärkeintä on todistaa itselleen, ei niinkään muille.
Näistä tarttee joskus turista, lasin yli , vaikka ens kesänä ;)))- Putkivalo
anjaniina_ kirjoitti:
Kateellisia piisaa aina.Vaan ei niille mitään voi.Siispä sellasist ei kannata huolehtia.
Päämäärään pääsy, hmm...
Nuorempana niitä päämääriä on, sit kun niitä saavuttaa, ni se jotenkin vaihtuu siihen et elämän ajattelee jotenkin toisin.Että se onkin jokainen päivä, joka merkitsee.
Jutut vaihtuu sellasiks et on kiva olla terve ja loppujen lopuks ei paljon tartte.
Nuorempana ei olis esim polkupyörällä lähteny ajamaan.Oli muka kiire pois ja takas.
Näistä tarttee joskus turista, lasin yli , vaikka ens kesänä ;)))Niin. Nuorena sitä vaan haluaa saavuttaa kaikkea, ja tässä vaiheessa vaan pitää kiinni ;D On tottunut juoksemaan jotain kiinni koko ajan, suorittaa.
Tuli mieleen että nuorena olin kuin Amerika. Kaikkea piti olla paljon, tuntuvaa, isosti. Sitten muutin Tiibetiin, elämä muuttui henkiseksi, vähän ankeaksi ja karuksi, hlvetin tuuliseksi :)) Oisk kivaa asua sademetsässä. Orkideana jossain korkeassa puussa ;)))
Kyllä mä tunnistan nuo hetket. Oikeastaan parhaat hetket päivässä on sellaiset jossa ei muuta kuin vain minä ja se hetki, ei mitään hälinää tai pahaa omatuntoa. Niin kuin lenkki. Tai kun naapurin kanssa käydään kaupassa ja joudun aina vähän odottamaan. Kun en voi tilanteelle mitään, istun vaan ja tyhjennän pään, katselen ihmisiä ja mietin niiden elämää. Naapuri on pahoillaan kun hän odotuttaa mua, mutta mulle se on laatuaikaa.
Joo, turistaan silleen vähintäänkin silmälasien yli ;DD - suopursu juuri minä
anjaniina_ kirjoitti:
Kateellisia piisaa aina.Vaan ei niille mitään voi.Siispä sellasist ei kannata huolehtia.
Päämäärään pääsy, hmm...
Näistä tarttee joskus turista, lasin yli , vaikka ens kesänä ;)))Olen eläkkeellä oleva nainen ja ajatukset ovat toiset kuin nuorena, minulla on aikuiset lapset jotka käyvät usein vaikka asuvat eripaikkakunnalla, olen tyytyväinen vaikka on nivelrikko joka haittaa liikumistani juuri siksi tämä netti on minulle tärkeä olen saanut täältä ystäviä joiden kanssa kirjoittelen ja skypettelen myös siskojeni kanssa joista toinen asuu Ruotsissa ovat nuorempia ja mielestäni tarkkailevat terveyttäni,nuorena haluaa olla nuori ja vanhempana ei siihen kiinnitä huomiota koska tietää ettei mitään voi muuttaa.
- Papitar
suopursu juuri minä kirjoitti:
Olen eläkkeellä oleva nainen ja ajatukset ovat toiset kuin nuorena, minulla on aikuiset lapset jotka käyvät usein vaikka asuvat eripaikkakunnalla, olen tyytyväinen vaikka on nivelrikko joka haittaa liikumistani juuri siksi tämä netti on minulle tärkeä olen saanut täältä ystäviä joiden kanssa kirjoittelen ja skypettelen myös siskojeni kanssa joista toinen asuu Ruotsissa ovat nuorempia ja mielestäni tarkkailevat terveyttäni,nuorena haluaa olla nuori ja vanhempana ei siihen kiinnitä huomiota koska tietää ettei mitään voi muuttaa.
Ihmettelen miksi ette hyväksy minua jäseneksi onko syynä ikä ?
tekin vanhenette. Vai sekö että sanoin kuinka tärkeää tämä minulle on, lähettäkää uusi nimimerkki jonka hyväksytte - nainen 62 vuotias
suopursu juuri minä kirjoitti:
Olen eläkkeellä oleva nainen ja ajatukset ovat toiset kuin nuorena, minulla on aikuiset lapset jotka käyvät usein vaikka asuvat eripaikkakunnalla, olen tyytyväinen vaikka on nivelrikko joka haittaa liikumistani juuri siksi tämä netti on minulle tärkeä olen saanut täältä ystäviä joiden kanssa kirjoittelen ja skypettelen myös siskojeni kanssa joista toinen asuu Ruotsissa ovat nuorempia ja mielestäni tarkkailevat terveyttäni,nuorena haluaa olla nuori ja vanhempana ei siihen kiinnitä huomiota koska tietää ettei mitään voi muuttaa.
Minä pääsin juuri eläkkeelle 62 vuotiaana . On kaikenlaisia sairauksia joista johtuen olen välillä väsynyt . Käyn kuitenkin joka päivä pienen kävelylenkin että pysyisin pirteänä . Teen käsitöitä päivittäin . Ystäviä on vähän . Lapset käy silloin tällöin kylässä. Asun yksin . Kaipaisin ystäviä Suomesta . Asun ulkomailla . Ehkä joku haluais kirjoitella kanssani . Niin miehet kuin naiset voivat kirjoittaa minulle .
- ...
V-käyrä
Mä olen aikanani piirtänyt V-käyrää. Siitä nägee graafin muodossa, miten milloinkin on. Itsellä oli asteikko /- 10. Eli kun meni plusswan puolelle, silloin meni hyvin. Ja kun meni miinukselle, silloin meni huonosti. 0 nyt oli, että ei oikein mennyt mitenkään. Piirsin sitä muistaaksenki oppikoulun kolmannen luokan, käytännössä laikkina koulupäivinä.
Harmi, että vihkot menneet hukkaan, materiaali oli kattava katsaus murrosikäisen nuoren tunneteasosta. Sen muista, aika harvinaista oli, että plussalla mentiin. Lähinnä perjantaisin, kun odotteli viikonloppua ja oli jotain suunnitelmia. Jotenkin mun asteikko oli silleen, että plus kymppi on jotain, mitä ei voikkaan saavuttaa ja -10 olisi ollut se piste, mkä olisi merkitty viimeiseksi pisteeksi ennen hirteen hyppäämistä.
Tämänskaalan valossa nyt V- käyrä on ehkä luokkaa miinus 3-4.
Sun numeroarvoja ajarellen olisiko sitten 4.
=DW=- Putkivalo
Tuo oli aika hyvä idea tuleville teineille täällä. Sitä mielialavaihtelua on silloin, ja täälläkin on poitsu tainnut käydä pakkasen puolella :/ Muistatko yhtään, tuliko itelles yhtään pahempi fiilis siitä kun piirtelit käyrää alaspäin? Oliko se muistutus siitä että nyt mennään päin hlvettiä, vai oliko se vaan ikään kuin toteamus?
Aika alhaalla sun skaala on tällä hetkellä. Paremmin ehkä se miinuskäyrä kuvaa sen. Koetko että sulla on hallinta mennyt omasta elämästä? Ettet voi ite vaikuttaa suuntaan? Eipä tähän oo pakko vastata, aika henk.kohtaisia kyselen. Ehkä siksi kun joskus oli sellainen fiilis itellänikin, etten ite voinut vaikuttaa.
Onnen avaimet ( ? ) ohjelma.
Seurasimme ko. ohjelmaa jokunen aika sitten ja teimme itsekriittisesti ohjelman ohessa esitetyn testin.
Psyykaamatta mihinkään suuntaan oli tulokseni 0 - 100 asteikolla
- onni 78
- onnen taito 79
- olosuhteet 83
Joten vähemmän on jäänyt tyytymättömyyden puolelle.
Edes viime kuukausien häslinki ei ole oleellisesti muuttanut tuntemuksiani.
Melkeinpä päin vastoin.
Nyt osaan entistä paremmin arvostaa viimeisiä 10 / 14 vuotta jotka olen saanut elää tyydyttävässä suhteessa, täysin terveenä ja erittäin hyväkuntoisena.
Mutta nyt näyttää siinäkin suhteessa valoisalta.
Ainoa elämästäni puuttuva asia ovat lastenlapset.- Putkivalo
Jaha, löytyy sellainenkin ohjelma :) mä en kattele muuta kuin koirakuiskaaja ja idolseja, ja sen hetken onneni onkin huipussaan :))
Mietinkin hetken ennen kuin laitoin avauksen, että pitäiskö skaalan laittaa 1-100. Siihen mahtuu enemmän vivahteita. Mitä se onnen taito pitää sisällään? Olosuhteet tarkoittaa ympäristöä, sitä materiaa? Jotenkin tuntuu vähän epäreilulta että se vaikuttaa, köyhäkin ihminen kun voi olla onnellinen.
Joskus ehkä pitää ollakin onnen notkahduksiakin, että tajuaa miten ihana elämä voi olla kun niitä ei ole :) Putkivalo kirjoitti:
Jaha, löytyy sellainenkin ohjelma :) mä en kattele muuta kuin koirakuiskaaja ja idolseja, ja sen hetken onneni onkin huipussaan :))
Mietinkin hetken ennen kuin laitoin avauksen, että pitäiskö skaalan laittaa 1-100. Siihen mahtuu enemmän vivahteita. Mitä se onnen taito pitää sisällään? Olosuhteet tarkoittaa ympäristöä, sitä materiaa? Jotenkin tuntuu vähän epäreilulta että se vaikuttaa, köyhäkin ihminen kun voi olla onnellinen.
Joskus ehkä pitää ollakin onnen notkahduksiakin, että tajuaa miten ihana elämä voi olla kun niitä ei ole :)Ohjelma esitettiin muutama vuosi sitten.
Testi muodostui joukosta monivalintakysymyksiä joista ainakin osa oli toisensa pois sulkevia.
En muista enää.
Olosuhteet?
Asiahan on täysin suhteellinen.
Kyse on vain todellisuuden ja tavoitteiden suhteesta. Eihän absoluuttisella vauraudella oie mitään tekemistä tyytyväisyyden kanssa.
Mottoni: Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita.
Suhteuttaa omat, todelliset tarpeensa omiin mahdollisuuksiinsa.
Senecaa hieman sinne päin: Rikas ei ole se jolla paljon on vaan se jolta vähän puuttuu.
Tämän toistosta voi sättiä vapaasti!- Putkivalo
laiska-lasse kirjoitti:
Ohjelma esitettiin muutama vuosi sitten.
Testi muodostui joukosta monivalintakysymyksiä joista ainakin osa oli toisensa pois sulkevia.
En muista enää.
Olosuhteet?
Asiahan on täysin suhteellinen.
Kyse on vain todellisuuden ja tavoitteiden suhteesta. Eihän absoluuttisella vauraudella oie mitään tekemistä tyytyväisyyden kanssa.
Mottoni: Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita.
Suhteuttaa omat, todelliset tarpeensa omiin mahdollisuuksiinsa.
Senecaa hieman sinne päin: Rikas ei ole se jolla paljon on vaan se jolta vähän puuttuu.
Tämän toistosta voi sättiä vapaasti!Ihan hyvä motto :)) tuli mieleen yksi mun lemppareista jonka bongasin näiltä sivuilta joskus vuonna ööö... "jos se toimii, älä koske siihen". Tuossa sun motossa oli vähän sitä samaa: älä sorki tai se saattaa ruveta haisemaan :)) Monestihan se meneekin niin, että ihan liikaa miettii ja pähkäilee päivänselviä asioita. Elämä rullais paljon stressittömämpänä ilman sitä.
Silti. Joskus pitää katsoa kartasta missä on, jotta osaa suunnata oikeaan osoitteeseen..
Aika hyvä tuo vimppa. En sano vastaan :)
- 9+
vaikka ei olisi mitään.
- Putkivalo
Tasapainoinen ihminen? Osaat ottaa ilon irti siitä missä sitä on, etkä murehdi turhia?
Entistä työkaveriani lainatakseni elämänlaatuni on muuten ihan kiitettävällä tasolla vaan seksuaalisuus ainoastaan tyydyttävällä! :) ....no joo, ei nyt mitään isompaa valittamisen aihetta ja kokolailla olen elämääni tyytyväinen. Muutos on mahdollisuus ja omat mahdollisuuteni olen yrittänyt hyödyntää. Avoimin mielin ja ennakkoluulottomasti kun kulkee niin uusia mahdollisuuksia avautuu koko ajan. Välillä kun tulee lunta tupaan niin sekin kuuluu asiaan ja on oikeastaan annettu tilaisuus oppia....mistähän minä tämänkin olen lukenut? ;))
Summa summarum, sanotaan sitten 9 ja epätäydellisen ihmisen on ihan turha täydellisyytä edes tavoitella!- Putkivalo
Heh :))) Mun ajatukset menee vähän samaan kaavaan, ja taas toisaalta, jos en elää suhteessa ja seksuaalisuus on tyydyttävää (tuliks tuohon nyt joku kirjain liikaa..), niin kumpaa kättä mun pitää torua? Vaiko välineitä ;D Kröhm. Mihin me jäätiinkään...
Sä luet viisaita juttuja :))) Onhan se muutos mahdollisuus, hyvin sanottu. On se myöskin epävarmuuselementti ja sitä kautta turvattomuus. Toisaalta, niin kuin Anjuska sanoi, jos taistelee ja saavuttaa jotain niin... Putkivalo kirjoitti:
Heh :))) Mun ajatukset menee vähän samaan kaavaan, ja taas toisaalta, jos en elää suhteessa ja seksuaalisuus on tyydyttävää (tuliks tuohon nyt joku kirjain liikaa..), niin kumpaa kättä mun pitää torua? Vaiko välineitä ;D Kröhm. Mihin me jäätiinkään...
Sä luet viisaita juttuja :))) Onhan se muutos mahdollisuus, hyvin sanottu. On se myöskin epävarmuuselementti ja sitä kautta turvattomuus. Toisaalta, niin kuin Anjuska sanoi, jos taistelee ja saavuttaa jotain niin...Ihimnen on turvallisuushakuinen oli joka muutospelon takia on valmis sopeutumaan melkein mihin vaan vaikkapa parisuhdeväkivaltaan tai ylistressaavaan työhön. Kuitenkin irtaantuminen entisestä saattaisi olla parasta mitä elämänlaatunsa parantamiseksi voisi tehdä. Taudikuvaan liittyy yleensä vielä omien mahdollisuuksien vähätteleminen ja uhkien liioittelu.
Kun edellisessä työpaikassani oltiin käynnistämässä laajoja yt-neuvotteluja aloin miettiä uutta työtä. Koska lähentelin jo viittäkymppiä arvoin mahdollisuuteni heikoiksi. Kuitenkin pääsin ensimmäiseen hakemaani työpaikkaan työkokemukseni ansiosta. Uudessa työpaikassa hetken oltuani vasta huomasin kuinka täysin kyllästynyt edelliseen olin. Kaikenlisäksi minulla oli mahdollisuus osittain muokata itse työni sisältöä ja nyt koen tekeväni sitä, mitä olen aina halunnut tehdä.
Iskelmälaulajja Aki Mäki oli ennen tehdastyössä mutta tuli irtisanotuksi kuten moni muu. Kokemuksestaan hän teki laulun Asenteella. "Miks elämämme muutoksi vastustammekaan, oikein asennoituen ne vielä johtaa parempaan!"
http://www.youtube.com/watch?v=Wt5cdlo2GCs- Putkivalo
norMix kirjoitti:
Ihimnen on turvallisuushakuinen oli joka muutospelon takia on valmis sopeutumaan melkein mihin vaan vaikkapa parisuhdeväkivaltaan tai ylistressaavaan työhön. Kuitenkin irtaantuminen entisestä saattaisi olla parasta mitä elämänlaatunsa parantamiseksi voisi tehdä. Taudikuvaan liittyy yleensä vielä omien mahdollisuuksien vähätteleminen ja uhkien liioittelu.
Kun edellisessä työpaikassani oltiin käynnistämässä laajoja yt-neuvotteluja aloin miettiä uutta työtä. Koska lähentelin jo viittäkymppiä arvoin mahdollisuuteni heikoiksi. Kuitenkin pääsin ensimmäiseen hakemaani työpaikkaan työkokemukseni ansiosta. Uudessa työpaikassa hetken oltuani vasta huomasin kuinka täysin kyllästynyt edelliseen olin. Kaikenlisäksi minulla oli mahdollisuus osittain muokata itse työni sisältöä ja nyt koen tekeväni sitä, mitä olen aina halunnut tehdä.
Iskelmälaulajja Aki Mäki oli ennen tehdastyössä mutta tuli irtisanotuksi kuten moni muu. Kokemuksestaan hän teki laulun Asenteella. "Miks elämämme muutoksi vastustammekaan, oikein asennoituen ne vielä johtaa parempaan!"
http://www.youtube.com/watch?v=Wt5cdlo2GCsViisaita sanoja. Ja taas toisaalta voisin sanoa että jokaisella asialla on hyvät ja huonot puolet. Jos menee niin huonosti, ettei hyviä puolia enää näe, se puhuu tietty muutoksen puolesta. Mutta missä se raja noin muuten kulkee? Itsekullakin, missäkin tilanteessa. Se on kuin se ikivanha rukous, pitäisi osata tajuta minkä kanssa pitää vaan oppia elämään, mitä voi muuttaa ja millä lailla. Tunnistanko ne? Tuosta lauseestasi "nyt koen tekeväni sitä, mitä olen aina halunnut tehdä" - tunnistanko edes mitä haluan? Ja taas toisaalta, tuskin sen tunnistan jos vaan täällä istun ja surkuttelen mun seiskaa :/
Hyvät sanat tuossa kappaleessa. Putkivalo kirjoitti:
Viisaita sanoja. Ja taas toisaalta voisin sanoa että jokaisella asialla on hyvät ja huonot puolet. Jos menee niin huonosti, ettei hyviä puolia enää näe, se puhuu tietty muutoksen puolesta. Mutta missä se raja noin muuten kulkee? Itsekullakin, missäkin tilanteessa. Se on kuin se ikivanha rukous, pitäisi osata tajuta minkä kanssa pitää vaan oppia elämään, mitä voi muuttaa ja millä lailla. Tunnistanko ne? Tuosta lauseestasi "nyt koen tekeväni sitä, mitä olen aina halunnut tehdä" - tunnistanko edes mitä haluan? Ja taas toisaalta, tuskin sen tunnistan jos vaan täällä istun ja surkuttelen mun seiskaa :/
Hyvät sanat tuossa kappaleessa.Hyvä kysymyksiä, joihin ei ole mitään yksiselitteisen oikeita vastauksia. Eräs minuun ison vaikutuksen tehneistä kirjoista on Paul Coelhon Alkemisti. Kirjasta pari poimintaa:
Jokainen tuntee nuorena elämäntiensä. Siinä vaiheessa kaikki on selvää ja mahdollista eivätkä ihmiset pelkää unelmoida tai toteuttaa toiveitaan. Mutta kun aika kuluu, jokin mystinen voima alkaa toistaa ihmiselle, että elämäntietä ei voi seurata.
Elämäntietään seuraava osaa kaiken minkä tarvitseekin osata. Unelman tekee mahdottomaksi yksi ainoa asia, epäonnistumisen pelko.Putkivalo kirjoitti:
Viisaita sanoja. Ja taas toisaalta voisin sanoa että jokaisella asialla on hyvät ja huonot puolet. Jos menee niin huonosti, ettei hyviä puolia enää näe, se puhuu tietty muutoksen puolesta. Mutta missä se raja noin muuten kulkee? Itsekullakin, missäkin tilanteessa. Se on kuin se ikivanha rukous, pitäisi osata tajuta minkä kanssa pitää vaan oppia elämään, mitä voi muuttaa ja millä lailla. Tunnistanko ne? Tuosta lauseestasi "nyt koen tekeväni sitä, mitä olen aina halunnut tehdä" - tunnistanko edes mitä haluan? Ja taas toisaalta, tuskin sen tunnistan jos vaan täällä istun ja surkuttelen mun seiskaa :/
Hyvät sanat tuossa kappaleessa.Tai tarkkaanottaen vastaukset ovat lähempänä kuin luuletkaan, löydät ne sisimmästäsi!
norMix kirjoitti:
Ihimnen on turvallisuushakuinen oli joka muutospelon takia on valmis sopeutumaan melkein mihin vaan vaikkapa parisuhdeväkivaltaan tai ylistressaavaan työhön. Kuitenkin irtaantuminen entisestä saattaisi olla parasta mitä elämänlaatunsa parantamiseksi voisi tehdä. Taudikuvaan liittyy yleensä vielä omien mahdollisuuksien vähätteleminen ja uhkien liioittelu.
http://www.youtube.com/watch?v=Wt5cdlo2GCsNäinhän se pitkälti menee .Rohkeutta muutokseen pitää löytyä itseltä .
- Putkivalo
norMix kirjoitti:
Tai tarkkaanottaen vastaukset ovat lähempänä kuin luuletkaan, löydät ne sisimmästäsi!
Niin, kuinka se menikään.. näe sydämellä :)) Pitää lainata se kirja, kiitos siitäkin vinkistä :)
Mä tykkäsin tuosta: "Unelman tekee mahdottomaksi yksi ainoa asia, epäonnistumisen pelko". Olet varmasti taas asian ytimessä. Putkivalo kirjoitti:
Niin, kuinka se menikään.. näe sydämellä :)) Pitää lainata se kirja, kiitos siitäkin vinkistä :)
Mä tykkäsin tuosta: "Unelman tekee mahdottomaksi yksi ainoa asia, epäonnistumisen pelko". Olet varmasti taas asian ytimessä.Hienoa, sinä alat oppia! :))
Vaikka lainatuilla lauseilla ollaan liikenteessä niin yleensä se mihin uskoo jää parhaiten mieleen. PAljon pienemmissäkin asioioissa kuin unelmien saavuttamisessa olen huomannut pätevän saman lainalaisuuden, epäonnistumisen pelko on tavoitteen saavuttamisen este...kuten myös laiskuus! :) Ihminen kykenee saavuttamaan ja oppimaan melkein mitä vaan jos haluaa ja uskaltaa yrittää. Tottakai välillä epäonnistuu, mutta sekin on osa oppimista ja yksi vaihe tavoitteen saavuttamisessa.
Tarinan mukaan Edison yritäessään löytää riittävän kestävän materiaalin sähkölapmun hehkulangaksi kokeili kymmeniä eri aineita. Laboratorioapulainen totesi tuskastuneena ties kuinka monennen kokeilun jälkeen, että taas turha koe. Edison kuittasi että päivastoin, taas löysimme uuden tähän tarkoitukseen sopimattoman materiaalin! :)- Putkivalo
norMix kirjoitti:
Hienoa, sinä alat oppia! :))
Vaikka lainatuilla lauseilla ollaan liikenteessä niin yleensä se mihin uskoo jää parhaiten mieleen. PAljon pienemmissäkin asioioissa kuin unelmien saavuttamisessa olen huomannut pätevän saman lainalaisuuden, epäonnistumisen pelko on tavoitteen saavuttamisen este...kuten myös laiskuus! :) Ihminen kykenee saavuttamaan ja oppimaan melkein mitä vaan jos haluaa ja uskaltaa yrittää. Tottakai välillä epäonnistuu, mutta sekin on osa oppimista ja yksi vaihe tavoitteen saavuttamisessa.
Tarinan mukaan Edison yritäessään löytää riittävän kestävän materiaalin sähkölapmun hehkulangaksi kokeili kymmeniä eri aineita. Laboratorioapulainen totesi tuskastuneena ties kuinka monennen kokeilun jälkeen, että taas turha koe. Edison kuittasi että päivastoin, taas löysimme uuden tähän tarkoitukseen sopimattoman materiaalin! :)Iltaa mr. Positiivisuus :))) Onhan se niin, että itse voi valita mihin keskittyy, huonoihin vai hyviin puoliin. Edison tapaus oli aika hyvä ja valaiseva ;))
Njou.. myönnän itse että olen mukavuudenhaluinen. Tiedän mitä tämä nykyinen elämä vaatii, ja että mä hallitsen sen jotenkuten, vaikkei se tyydytäkään. Se kai tässä mättää. Niin kauan että tilaisuus menee ohi... hehheh.
Paljon ajattelemisen aihetta tämä ketju on antanut, sekin jo auttaa askeleen eteenpäin kun edes tunnistaa missä ongelma on. Putkivalo kirjoitti:
Iltaa mr. Positiivisuus :))) Onhan se niin, että itse voi valita mihin keskittyy, huonoihin vai hyviin puoliin. Edison tapaus oli aika hyvä ja valaiseva ;))
Njou.. myönnän itse että olen mukavuudenhaluinen. Tiedän mitä tämä nykyinen elämä vaatii, ja että mä hallitsen sen jotenkuten, vaikkei se tyydytäkään. Se kai tässä mättää. Niin kauan että tilaisuus menee ohi... hehheh.
Paljon ajattelemisen aihetta tämä ketju on antanut, sekin jo auttaa askeleen eteenpäin kun edes tunnistaa missä ongelma on.Good Evening Ms. Reality! :))
Optimistisuus/pessimistisyys ei liene ihan puhdas valintakysymys, perimällä ja ennen kaikkea aiemmilla elämänkokemuksilla on iso merkitys. Tottakai itseään voi halutessaan yrittää kouluttaa kohti optimistisemaa elmänasennetta. Ja vaihe vaiheelta sekin etenee kuin mikä tahansa oppiminen.
Tutkimuksia on joka lähtöön, mutta tässä yksi uunituore, joka tuo esiin liikunnan merkityksen tulevisuudenuskon kannalta.
https://www.uef.fi/uef/vaitostiedotteet1;jsessionid=0E125594A14DF5EF85727CA2215B8EE1?p_p_id=101_INSTANCE_iQ9J&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=5&p_p_col_count=7&_101_INSTANCE_iQ9J_struts_action=/asset_publisher/view_content&_101_INSTANCE_iQ9J_urlTitle=20111008-valtosen&_101_INSTANCE_iQ9J_type=content&redirect=/uef
Itse olen viimevuosina lisännyt liikunnan määrää merkittävästi ja väittäisin tuon ainakin omalta osaltani pitävän paikkansa.
Mukavuudenhalua/muutospelkoa meissä on enemmän tai vähemmän kaikissa. Toisaalta ainakin tunnemme olevamme sidottuja nykyiseen elämäämme lastemme ja muiden velvollisuuksiemme kautta. Suurta kunnioitusta tunnen näitä harvoja kohtaan, jotka uskaltautuvat irrottautua oravanpyörästä ja hypätä tuntemattomaan lapset mukanaan velvollisuutensa taakse jättäen tyyliin johtajasta luomuviljelijäksi. Tai sitten myyvät omaisuutensa ja ostavat rahoilla purjeveneen lähteäkseen purjehtimaan vuosiksi ympäri maailmaa.
PS Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen (J.K. Paasikivi)! :)- Putkivalo
norMix kirjoitti:
Good Evening Ms. Reality! :))
Optimistisuus/pessimistisyys ei liene ihan puhdas valintakysymys, perimällä ja ennen kaikkea aiemmilla elämänkokemuksilla on iso merkitys. Tottakai itseään voi halutessaan yrittää kouluttaa kohti optimistisemaa elmänasennetta. Ja vaihe vaiheelta sekin etenee kuin mikä tahansa oppiminen.
Tutkimuksia on joka lähtöön, mutta tässä yksi uunituore, joka tuo esiin liikunnan merkityksen tulevisuudenuskon kannalta.
https://www.uef.fi/uef/vaitostiedotteet1;jsessionid=0E125594A14DF5EF85727CA2215B8EE1?p_p_id=101_INSTANCE_iQ9J&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=5&p_p_col_count=7&_101_INSTANCE_iQ9J_struts_action=/asset_publisher/view_content&_101_INSTANCE_iQ9J_urlTitle=20111008-valtosen&_101_INSTANCE_iQ9J_type=content&redirect=/uef
Itse olen viimevuosina lisännyt liikunnan määrää merkittävästi ja väittäisin tuon ainakin omalta osaltani pitävän paikkansa.
Mukavuudenhalua/muutospelkoa meissä on enemmän tai vähemmän kaikissa. Toisaalta ainakin tunnemme olevamme sidottuja nykyiseen elämäämme lastemme ja muiden velvollisuuksiemme kautta. Suurta kunnioitusta tunnen näitä harvoja kohtaan, jotka uskaltautuvat irrottautua oravanpyörästä ja hypätä tuntemattomaan lapset mukanaan velvollisuutensa taakse jättäen tyyliin johtajasta luomuviljelijäksi. Tai sitten myyvät omaisuutensa ja ostavat rahoilla purjeveneen lähteäkseen purjehtimaan vuosiksi ympäri maailmaa.
PS Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen (J.K. Paasikivi)! :)Ja Pyhää päivää sulle!
Onhan se Ms. Valtonen oikeassa, miksi pitäisi vaatia että joku muu huolehtii meidän terveydestä, kun emme itse sitä tee. On niin helppo laiminlyödä itseään, ja sitten raahautua lääkäriin kun sauna, terva ja viina ei autakaan. Saisin minäkin ottaa itteäni niskasta kiinni, nukun huonosti, syön mitä sattuu :/
Seikkailukin on tietysti kivaa. Toisaalta elämä ei ehkä ole kiinni kaikista suurista tunteista? Vaan enemmänkin niistä joka hetken pysähtymisistä, lasten äänet, koiran kuono, tuuli ja sade. Ja ne on suht samat ympäri maailmaa. Putkivalo kirjoitti:
Ja Pyhää päivää sulle!
Onhan se Ms. Valtonen oikeassa, miksi pitäisi vaatia että joku muu huolehtii meidän terveydestä, kun emme itse sitä tee. On niin helppo laiminlyödä itseään, ja sitten raahautua lääkäriin kun sauna, terva ja viina ei autakaan. Saisin minäkin ottaa itteäni niskasta kiinni, nukun huonosti, syön mitä sattuu :/
Seikkailukin on tietysti kivaa. Toisaalta elämä ei ehkä ole kiinni kaikista suurista tunteista? Vaan enemmänkin niistä joka hetken pysähtymisistä, lasten äänet, koiran kuono, tuuli ja sade. Ja ne on suht samat ympäri maailmaa.Ja arkiset ehtoot sulle!
Oletkohan nyt liiankin ankara itsellesi? Harva kai nyt näydellisen oikeaoppista ja terveellistä elämää viettää! Ja onko elämä enää hauskaa jos AINA syö terveellisesti, AINA menee ajoissa nukkumaan, AINA käy päivittäin lenkillä, AINA on positiivinen...?:))
Vaan harvinaisen oikeassa ole elämän pienien hetkien merkityksestä, sillä ne loppujen lopuksi tekevät elämästä elämisen arvoisen. Turhan moni elää ns. sitku-elää. SItku viikonloppu alkaa, sitku pääsen lomalle, sitku on saatu asuntolaina maksettua, sitku lapset ovat aikuisia, sitku on päästy eläkkeelle....ja sitten kuolinvuoteella ihmetellään mihin se elämä oikein meni? Vaan jotta meidän ei tarvitsisi katua ihan kaikkea mitä muiden kannattaa lukea seuraava linkki!
http://www.iltasanomat.fi/terveys/naita-asioita-ihmiset-katuvat-kuolinvuoteellaan/art-1288422028337.html
- rygseck
Olis 9½, mut ku... mun sisko ja paras kaveri sairastu vakavasti tos vuos sitte kesäl...
Hänellä on puhuminen aika vaikeaa vielä ja muutenkin... toipuminen ei sujunu ihan niin ku olis pitäny.
Mä oon ku orpo piru vieraas helvetis, ilman häntä :(
Nyt ei tuu numeroo...- Putkivalo
Rankkaa :/// nyt ei voi muuta kuin rutata.
Joskus miettinyt kyllä, että kun yhteiskunnalla on niin paljon resursseja ja välineitä millä kuntouttaa ihmisiä, ja tuntuu että aikuisten kohdalla käytetään ehkä murto-osa niistä. Lasten kannalta tilanne on niin paljon parempi, heidän eteen tehdään töitä, ja nopeasti. Niin kuin kuuluukin.
No joo, ei tässä valittamista ole. Vapaa toimittajuus päättyy ensi viikolla ja pitkästä aikaa menen palkalliseen ansiotyöhön ja sain vielä haluamani työn, joten pahkaaks tässä. Viimeisen lehtiartikkelini kirjoitin eilen ja sitten en tee niitä hommia enää vähään aikaan muuten kuin tilaustyönä.
Numeroa en tälle nyt kuitenkaan anna, koska homman aloitan vasta tiistaina. Työtovereista ei ole ongelmaa, sillä tunnen ainoa työtoverini oikein hyvin jo vuosien ajalta.
Mitä sitten rakkauselämään tulee, sitä ei nyt ole, mutta ei sillä nyt niin väliäkään ole. Sitä joko on tai ei ole, ei sitä voi päättää, että nyt mä rakastun. Sitäkin on yritetty huonolla menestyksellä.
Jos asia on ajankohtainen vielä viikon kuluttua, voin antaa työpäivän päätteksi numeronkin.:-)- Putkivalo
Onnittelut :) Palkallinen ansiotyö on varmaan stressittömämpää kuin freelancerilla? Tulee edes rahat säännöllisesti, jos ei jutut :) Jännittääkö?
Niin, ei sydäntä voi käskeä, ihan turha. Vai päätäkö siinä pitää pomottaa, eikä sisäelimiä ;) Väkisin yrittämisestä tulee vaan huono fiilis. Voisko rakastuneena tulla 10 arvo? Vaikka olis vähän rampa ja köyhäkin. Aika lähellä ainakin :)) Silloin ei hetken huomaa vaikka taivas putoaisi niskaan. Putkivalo kirjoitti:
Onnittelut :) Palkallinen ansiotyö on varmaan stressittömämpää kuin freelancerilla? Tulee edes rahat säännöllisesti, jos ei jutut :) Jännittääkö?
Niin, ei sydäntä voi käskeä, ihan turha. Vai päätäkö siinä pitää pomottaa, eikä sisäelimiä ;) Väkisin yrittämisestä tulee vaan huono fiilis. Voisko rakastuneena tulla 10 arvo? Vaikka olis vähän rampa ja köyhäkin. Aika lähellä ainakin :)) Silloin ei hetken huomaa vaikka taivas putoaisi niskaan.No, tämä homma on ainakin hiilijalanjäljeltään ok. Työmatka on 50 m ja työajat hmmmmm......inhimilliset. Kolme kertaa viikossa menee kuuteen tai seitsemään, mutta silloin mennäänkin töihin vasta klo 11:00.:-))
Jos sitä salama iskisi taivaalta, niin voisihan sitä ainakin vähän aikaa antaa kympin vaikka kaikille.:-DDDD Joo, mutta se ei täällä kävele vastaan, täältä pitää päästä pois vähän väljemmille vesille.- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
No, tämä homma on ainakin hiilijalanjäljeltään ok. Työmatka on 50 m ja työajat hmmmmm......inhimilliset. Kolme kertaa viikossa menee kuuteen tai seitsemään, mutta silloin mennäänkin töihin vasta klo 11:00.:-))
Jos sitä salama iskisi taivaalta, niin voisihan sitä ainakin vähän aikaa antaa kympin vaikka kaikille.:-DDDD Joo, mutta se ei täällä kävele vastaan, täältä pitää päästä pois vähän väljemmille vesille.Mulla on saman verran työmatkaa, joudun sen jopa pitkittämään jotta koira saa lannoitettua pientareet ;))
Huh, luulis että kaksvuorotyöt ovat rankkoja ;D
Merenneitojako se saalistaa! Sitten joutuu menemään kylläkin Tanskaan asti :) Putkivalo kirjoitti:
Mulla on saman verran työmatkaa, joudun sen jopa pitkittämään jotta koira saa lannoitettua pientareet ;))
Huh, luulis että kaksvuorotyöt ovat rankkoja ;D
Merenneitojako se saalistaa! Sitten joutuu menemään kylläkin Tanskaan asti :)Olen käynyt köbiksessä about parikymmentä kertaa, ei se siellä ainakaan vastaan tullut, mutta silloin olinkin tiukasti aviossa ja a strait man.:-DD
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Olen käynyt köbiksessä about parikymmentä kertaa, ei se siellä ainakaan vastaan tullut, mutta silloin olinkin tiukasti aviossa ja a strait man.:-DD
Sitten vaan uusi matka :)) äkkiä! Ennen kuin ne menee talviunille ;) Paitsi se on sen verran kaukana, että voit joutua neidonryöstöä harrastamaan.
Putkivalo kirjoitti:
Sitten vaan uusi matka :)) äkkiä! Ennen kuin ne menee talviunille ;) Paitsi se on sen verran kaukana, että voit joutua neidonryöstöä harrastamaan.
Mä kävin siellä ennen työasioissa, kun meidän firman pääkonttori oli siellä ennen kuin se siirrettiin Brysseliin. Ei ole ollut sinne asiaa viime vuosina. Sen sijaan kävin pari vuotta sitten matkalla Norjassa ja siellä oli kivaa.:-)
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Mä kävin siellä ennen työasioissa, kun meidän firman pääkonttori oli siellä ennen kuin se siirrettiin Brysseliin. Ei ole ollut sinne asiaa viime vuosina. Sen sijaan kävin pari vuotta sitten matkalla Norjassa ja siellä oli kivaa.:-)
Sulla menee paremmin kuin mulla. Mä oon onnellinen jos pääsen postissa käymään ;D Se on se huono puoli kun kotinurkilla tekee töitä, maailma käy pieneksi.
Putkivalo kirjoitti:
Sulla menee paremmin kuin mulla. Mä oon onnellinen jos pääsen postissa käymään ;D Se on se huono puoli kun kotinurkilla tekee töitä, maailma käy pieneksi.
No sun täytyy ottaa se takaisin lomalla. Mene silloin vähän kirkonkylää kauemmas. Me lähdetään Evolle ensi kesänä vaeltamaan. Mun kaksi tytärtäni tulee Belgiasta sikäläisine puolisoineen, jotka ovat ihan pähkinöinä päästä Suomeen vaeltamaan ja tyttäretkin ovat innoissaan, kun pääsee vanhaan kotimaahansa vähän muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle.
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
No sun täytyy ottaa se takaisin lomalla. Mene silloin vähän kirkonkylää kauemmas. Me lähdetään Evolle ensi kesänä vaeltamaan. Mun kaksi tytärtäni tulee Belgiasta sikäläisine puolisoineen, jotka ovat ihan pähkinöinä päästä Suomeen vaeltamaan ja tyttäretkin ovat innoissaan, kun pääsee vanhaan kotimaahansa vähän muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle.
Kyllä mä joka lomalla reissaan eksoottiseen maahan, Kasvimaahan :)) muualle tää hellan ja jalan välinen kettinki ei vielä yllä ;)
Kuulostaa mahtavalta reissulta! Noin on varmasti kiva mennä, isomman porukan, ja lisäksi rakkaiden kanssa :) Putkivalo kirjoitti:
Kyllä mä joka lomalla reissaan eksoottiseen maahan, Kasvimaahan :)) muualle tää hellan ja jalan välinen kettinki ei vielä yllä ;)
Kuulostaa mahtavalta reissulta! Noin on varmasti kiva mennä, isomman porukan, ja lisäksi rakkaiden kanssa :)Kasvimaa tuntuu aika eksoottiselta, missä päin maailmaa se on? :-DD
- Putkivalo
Teotwawki kirjoitti:
Kasvimaa tuntuu aika eksoottiselta, missä päin maailmaa se on? :-DD
Se on kolme kilsaa meidän postista :)))
No jaa, tyydyttävä seiska tai kasi. Arvosana on hitaassa nousussa.
Yksi iso virhe on aikoinaan tullut tehtyä eikä siinä mitään, virheitä sattuu. Toivottavasti jää viimeiseksi...- Putkivalo
Noususuhdanteet on aina kivat vaiheet :)
Virhe vissiin tarkoittaa että pitää oppia jotain, ja jos teet sen toistamiseen, luulit vaan oppivasi ekalla kerralla. Silloin pitää istua alas ja miettiä mitä missas viimeksi. Ite oon vähän siinä tilanteessa :) Onneksi sä et ole! Tai vielä ehtii.. :))) Höh älä luulekaan et se virhe ois viimeinen. Ne on niin hyvin itävää laatua nääs:) virheet meinaan.:D
Putkivalo kirjoitti:
Noususuhdanteet on aina kivat vaiheet :)
Virhe vissiin tarkoittaa että pitää oppia jotain, ja jos teet sen toistamiseen, luulit vaan oppivasi ekalla kerralla. Silloin pitää istua alas ja miettiä mitä missas viimeksi. Ite oon vähän siinä tilanteessa :) Onneksi sä et ole! Tai vielä ehtii.. :)))Juu, viisauteeni en liikoja luota, mutta ylpeyteni taitaa estää tehokkaammin tekemästä samaa mokaa toistamiseen. Valitettavasti se ei osaa varoittaa uusista...
Irkka kirjoitti:
Höh älä luulekaan et se virhe ois viimeinen. Ne on niin hyvin itävää laatua nääs:) virheet meinaan.:D
Noo, optimisti toivoo, vaikkei mikään varmaa ole...
- Putkivalo
yohuuhkaja kirjoitti:
Juu, viisauteeni en liikoja luota, mutta ylpeyteni taitaa estää tehokkaammin tekemästä samaa mokaa toistamiseen. Valitettavasti se ei osaa varoittaa uusista...
Jeah, mä tunnen sen tyypin :) Ylpeyden. Se osaa olla paras kaveri ja pahin vihollinen. Joskus se suojelee, ja siihen suojelemiseen on aina mukava jälkikäteen viitata :))
- Rimmir tänään
Olen tyytyväinen. Kyllä kait pisteytyksellä taitaa mennä ysipuoleen. En tavoittele sitä kymppiä koska näin , juuri tänään, kaikki on hyvin. Hieman pelottaa koskakohan tämä mahtava olotila katkeaa.
Miksiköhän piti valita toinen nimimerkki, Suomi24 mielestä RIMMIR olen varattu, ja sehän ei pidä paikkaansa. ;)- Putkivalo
Oho! Oisko joku voinut rekata sun nikkisi?? Ootko katsonut?
http://mina.suomi24.fi/rimmir#page=1&tab=1
Näköjään on :/
Aika ihana olotila :) vaikka tuossa tuo pelkovarjo onkin. Mutta noinhan se käytännössä menee, ihmisen on vaikea pysyä nykyhetkessä, aina pitää olla askeleen edellä. Entäs jos aattelet että loppuu se kuitenkin joskus, joten nautitaan nyt?
- Ich bin...
Täytyy olla tyytyväinen siihen, mitä on ja mullahan on paljon, joten annan 9 . Jää jotain tavoiteltavaakin vielä...
Nyt on ihan kympin fiilis rankan treenin jälkeen. Oikeastaan tämä elämä on ihan mukavaa. Tässä ja nyt.
Oletko sinä tyytyväinen elämääsi?- Putkivalo
Ichku :) Tuossa oli viisautta. Ehkä pitäisikin enemmän laskea hetkiä ja niiden kymppejä, kuin mitata sitä yleisonnea.
Mun yleispisteet menee 7 puolelle. Ois tippunut alemmaksikin, mutta jos voin nauraa 800 euron (pojan tekemään) tekstarilaskuun, niin ei kai mulla silloin kauhean huonosti mene :))) Stressiä sais olla vähemmän kotitöistä, duunit vois olla jotain mihin aamulla menee mielellään (vähän kuin lapsilla koulu ;)) ja ikävä on aivan pers..sanonko. On sellainen yleisapeus päällänsä.
Ei se silti tarkoita sitä että olisin onneton. Tuo sun muistutus pienistä hetkistä on ihan paikallaan, ja ne mä hallitsen. Sitäpaitsi, jos se nyt on keskivaihetta, niin eihän se tästä voi kuin nousta :)) - Ich bin...
Putkivalo kirjoitti:
Ichku :) Tuossa oli viisautta. Ehkä pitäisikin enemmän laskea hetkiä ja niiden kymppejä, kuin mitata sitä yleisonnea.
Mun yleispisteet menee 7 puolelle. Ois tippunut alemmaksikin, mutta jos voin nauraa 800 euron (pojan tekemään) tekstarilaskuun, niin ei kai mulla silloin kauhean huonosti mene :))) Stressiä sais olla vähemmän kotitöistä, duunit vois olla jotain mihin aamulla menee mielellään (vähän kuin lapsilla koulu ;)) ja ikävä on aivan pers..sanonko. On sellainen yleisapeus päällänsä.
Ei se silti tarkoita sitä että olisin onneton. Tuo sun muistutus pienistä hetkistä on ihan paikallaan, ja ne mä hallitsen. Sitäpaitsi, jos se nyt on keskivaihetta, niin eihän se tästä voi kuin nousta :))Huomenta!
Elät siis seiskan arvoista eli tyydyttävää elämää - kuitenkin.
Tuo yleisapeus pitäisi nyt saada jotenkin karkotettua, sillä onhan alakulo ainakin pidemmän päälle kuluttava tunne, se elämänilon vastakohta.
Määrään sulle lääkkeen tuohon apeuteen. Kunnon hörönauru kerran päivässä. Hihitä ja hohota. Ilo auttaa eheytymään ja nauru/huumori lisäävät elinvoimaa.
http://www.youtube.com/watch?v=26a8JITwImQ&feature=related
ps. Tunnen ja tiedän ikävän tuskasi. Lääke on olemassa, mutta vaikeasti saatavissa. I know. - Putkivalo
Ich bin... kirjoitti:
Huomenta!
Elät siis seiskan arvoista eli tyydyttävää elämää - kuitenkin.
Tuo yleisapeus pitäisi nyt saada jotenkin karkotettua, sillä onhan alakulo ainakin pidemmän päälle kuluttava tunne, se elämänilon vastakohta.
Määrään sulle lääkkeen tuohon apeuteen. Kunnon hörönauru kerran päivässä. Hihitä ja hohota. Ilo auttaa eheytymään ja nauru/huumori lisäävät elinvoimaa.
http://www.youtube.com/watch?v=26a8JITwImQ&feature=related
ps. Tunnen ja tiedän ikävän tuskasi. Lääke on olemassa, mutta vaikeasti saatavissa. I know.Huomenta :)
Hah! Aivan ihana :DDD se sulhasen nauru oli kyllä tarttuvaa :)))
Oot kyllä oikeassa, ei auta itkut markkinoilla, joko pitää tehdä jotain tai muuten vaan päästä yli. Niskasta kiinni...
I know you know :)
vastausikäisenä saanen mainita että en usko kymppejä olevankaan jos meidän ihmisten mittarilla mitataan.
Mutta toki, keskusteluna kiva aihe, muttaisin tietenkin ymmärryskykyäni.- Lintumies!
Minulla on ikävä niitä kesiä, kun muuttolintuja
oli Suomessa. Ikäviä olivat kesäyöt ilman lau-
lurastasta ja satakieltä.
Pääskysiä parhaana lintuaikana taivaalla 6 kpl.
Muina kesinä olis ollut 60!
Ikävä oli myös kimalaisia ja kukkakärpäsiä.
Yksi kesäpäivä kierreltiin Etelä-Suomessa
hyönteisiä hakien. Tulos: Tammisaaressa yksi
kukkakärpänen.
Oli minulle surullinen kesä. - Putkivalo
Just heitin tuonne sekaan että voisko rakastuminen olla se kymppi :)) on se ainakin aika eufoorinen tila. Vai onko tässä mulla käynyt niin, että aika kultaa muistot ;))) Ei nyt silti niin, että sitä pitää tavoittaa vain jotta saisi sen 10n. Riittäähän se vähempikin. Ja tuleehan silloinkin joskus arki ja murheet eteen, ei kympistä pääse kuin alaspäin.
- Putkivalo
Lintumies! kirjoitti:
Minulla on ikävä niitä kesiä, kun muuttolintuja
oli Suomessa. Ikäviä olivat kesäyöt ilman lau-
lurastasta ja satakieltä.
Pääskysiä parhaana lintuaikana taivaalla 6 kpl.
Muina kesinä olis ollut 60!
Ikävä oli myös kimalaisia ja kukkakärpäsiä.
Yksi kesäpäivä kierreltiin Etelä-Suomessa
hyönteisiä hakien. Tulos: Tammisaaressa yksi
kukkakärpänen.
Oli minulle surullinen kesä.No mutta, sä oot vaan ollut väärässä paikassa, meillä on kyllä ollut vaikka mitä kärpäsiä, laulurastaita ja tiitiäisiä. Älä heitä toivoa kaivoon! Harmaahaikarankin näin, niitä ei ennen ole ollut.
Putkivalo kirjoitti:
Just heitin tuonne sekaan että voisko rakastuminen olla se kymppi :)) on se ainakin aika eufoorinen tila. Vai onko tässä mulla käynyt niin, että aika kultaa muistot ;))) Ei nyt silti niin, että sitä pitää tavoittaa vain jotta saisi sen 10n. Riittäähän se vähempikin. Ja tuleehan silloinkin joskus arki ja murheet eteen, ei kympistä pääse kuin alaspäin.
Pitää laittaa sana kiertää, et sais sulle nyt jostain kaivettua sen eufoorisen tilan:D Laita vähän vinkkejä mieltymyksistä ulkonäön ja muiden ominaisuuksien suhteen.
- Lintumies!
Putkivalo kirjoitti:
No mutta, sä oot vaan ollut väärässä paikassa, meillä on kyllä ollut vaikka mitä kärpäsiä, laulurastaita ja tiitiäisiä. Älä heitä toivoa kaivoon! Harmaahaikarankin näin, niitä ei ennen ole ollut.
Tuo hyönteis- ja hyönteissyöjäkato koskee
koko pohjoista pallonpuoliskoa.
Sinä -putkivalo-, asut tietenkin jossain päi-
väntasaajan seutuvilla.
Tarkista asia kuukkelilta! - Putkivalo
Lintumies! kirjoitti:
Tuo hyönteis- ja hyönteissyöjäkato koskee
koko pohjoista pallonpuoliskoa.
Sinä -putkivalo-, asut tietenkin jossain päi-
väntasaajan seutuvilla.
Tarkista asia kuukkelilta!Emmä sua epäile :) Oiskinko eksynyt noin kauas kotoa kuin päiväntasaajalle? Vai onko maapallo niin pahasti kallellaan että se raja on muuttunut?
Siitä ei muuten ole montaa vuotta aikaa kun näin meillä pääkallokiitäjän. Viime vuonna meillä oli joku ihan outo perhonenkin, iso ja mustanruskea. Ei ollut se normaali surusiipimikälie, minkä keväisin näkee. Niitä en muuten ole nähnyt aikoihin. Ehkä olet sittenkin oikeassa... :) - Putkivalo
Irkka kirjoitti:
Pitää laittaa sana kiertää, et sais sulle nyt jostain kaivettua sen eufoorisen tilan:D Laita vähän vinkkejä mieltymyksistä ulkonäön ja muiden ominaisuuksien suhteen.
Hehhe :D No jos mä sanon nimen, niin riittäks se? ;D
Putkivalo kirjoitti:
Hehhe :D No jos mä sanon nimen, niin riittäks se? ;D
Kuitenkin laittasit Matti Virtanen. Ennenkuin kaikki saman nimiset ois läpi käyty, olisit jo niin koukku selkä mummo ettet ymmärtäs miehistä enää mitään. Ja muistiskin olis jo niin huono et koko rumba pitäs aloittaa alusta kun loppu alkas häämöttää:D Joten parempi luopua koko ehdotuksesta ;)
- Eipä puhuta!
Putkivalo kirjoitti:
Emmä sua epäile :) Oiskinko eksynyt noin kauas kotoa kuin päiväntasaajalle? Vai onko maapallo niin pahasti kallellaan että se raja on muuttunut?
Siitä ei muuten ole montaa vuotta aikaa kun näin meillä pääkallokiitäjän. Viime vuonna meillä oli joku ihan outo perhonenkin, iso ja mustanruskea. Ei ollut se normaali surusiipimikälie, minkä keväisin näkee. Niitä en muuten ole nähnyt aikoihin. Ehkä olet sittenkin oikeassa... :)Yhden havainnon olen tehnyt koskien autoilua. Joudun työni vuoksi matkustamaan paljon autolla. Kesäisin tankkauksen yhteydessä olen yleensä joutunut pesemään auton tuulilasin puhtaaksi kuolleista hyönteisistä. Erityisesti tänä kesänä olen havainnut että tarvetta tuulilasin pesuun ei ole. Lasin pinnasta ei löydy yhtään jälkeä hyönteisistä. Eilen ajoin Tampere-Helsinki-Tampere. Tuulilasista löytyi tasan yksi kuollut hyönteinen 400 km ajon jälkeen.
Hiljaisuus ei vallitse vain puutarhassa, se näkyy kaikkialla. Jotenkin pahaenteistä - Putkivalo
Eipä puhuta! kirjoitti:
Yhden havainnon olen tehnyt koskien autoilua. Joudun työni vuoksi matkustamaan paljon autolla. Kesäisin tankkauksen yhteydessä olen yleensä joutunut pesemään auton tuulilasin puhtaaksi kuolleista hyönteisistä. Erityisesti tänä kesänä olen havainnut että tarvetta tuulilasin pesuun ei ole. Lasin pinnasta ei löydy yhtään jälkeä hyönteisistä. Eilen ajoin Tampere-Helsinki-Tampere. Tuulilasista löytyi tasan yksi kuollut hyönteinen 400 km ajon jälkeen.
Hiljaisuus ei vallitse vain puutarhassa, se näkyy kaikkialla. Jotenkin pahaenteistäMutta eikö tähän aikaan kaikki ötökät oo jo syöty talven varalle?
- Putkivalo
Irkka kirjoitti:
Kuitenkin laittasit Matti Virtanen. Ennenkuin kaikki saman nimiset ois läpi käyty, olisit jo niin koukku selkä mummo ettet ymmärtäs miehistä enää mitään. Ja muistiskin olis jo niin huono et koko rumba pitäs aloittaa alusta kun loppu alkas häämöttää:D Joten parempi luopua koko ehdotuksesta ;)
;D Juu, loppupelissä siitä tulisi kuitenkin Vitti Martanen tai jotain, ja se ois ihan yhtä hukuksissa kuin nytkin :))))
Jokseenkin tyytyväinen. Ainahan sitä nyt pientä hiomista pitää olla. Muuten ei tietäis elävänsäkään;) Varmaan 8½ ois aika liki.
- Putkivalo
:)) ehkä se on just noin, ja kärsimyshän tunnetusti kaunistaa ;D Njäh, silmälumetta kaikki, vain jotta nielisimme kiltisti kaiken pas... pa... pahan :))
Putkivalo kirjoitti:
:)) ehkä se on just noin, ja kärsimyshän tunnetusti kaunistaa ;D Njäh, silmälumetta kaikki, vain jotta nielisimme kiltisti kaiken pas... pa... pahan :))
Nyt on pakko jo katsoa peilistä et miten se kauneus häikäisee:D Tummat lasit pitää kai varmuudeks laittaa silmille:))
- Putkivalo
Irkka kirjoitti:
Nyt on pakko jo katsoa peilistä et miten se kauneus häikäisee:D Tummat lasit pitää kai varmuudeks laittaa silmille:))
:DD Laita! Tai peitä vaikka se peili ensin jollain :)))
- .
5
Olen onnellinen, että olen hengissä. Siinäpä se. Se on ollut monesti muiden, kuin minun harkinnassa.
Olkaa onnekkaita, joilla ei terveyden kanssa ole pahempaa taistelua.- Putkivalo
Olet kyllä oikeassa. Niin monta kertaa tajuaa vasta mitä on silloin vasta kun joutuu siitä luopumaan. Kiitos muistutuksesta.
Siinä onkin syytä onneen. Terveyttä joko on tai ei ,eikä sitä voi valita kumpaan joukkoon kuulut. Tsemppiä sulle!
Tyytyväisyyden perusteita?
Moni näyttää materialisoivan sen.
Kyse on silloin vertaamisesta. Kunhan itsellä on hieman, tai paljon paremmin kuin ympäristöllä niin pakkoham on olla tyytväinen tai suorastaan onnellinen?
Joku liittää tyytyväisyyden sosiaalisiin suhteisiin tai painottaa parisuhteen merkitystä. Hyvä niin.
Harva liittää selkeästi itsensä toteuttamista tyytyväisyyteen. Jotkut kyllä.
Jne. Jne.
Terveyden suhteen vaikuttaa vallitsevan yksimielisyys.
Tietenkin terveiden on syytä olla tyytyväisiä olotilaansa.
Terveyden pysyväkään menetys ei välttämättä merkitse elämänasenteen etumerkin vaihtumista.
Muutoksen yllättäessä on luonnollisena seurauksena tyytymättömyyden tai pettymyksen jakso mutta sen jälkeen aikaisemmin vallinnut mieliala palannee?
Kyllä kroonikkokin voi olla onnellinen.
Ohimenevästä ja pitempiaikaisen vakavasta sairastumisesta puhumattakaan.
Taidan olla tyytymätön taipumukseeni kaivata alkeellista analysointia asioihin.- Putkivalo
Silloin jos ei ikinä ole kokenut todellista köyhyyttä, kun edes ruokaan ei ole aina varaa, ja joutuu miettimään missä järjestyksessä laskut maksetaan, on helppo sanoa ettei materia tee onnelliseksi :) Ei se raha sinänsä takaa sitä että elämänlaatu olisi henkisesti mitenkään kymppiluokkaa, mutta kyllä se helpottaa elämää kummasti.
Olen kyllä läheltä nähnyt senkin, (ihan niin kuin sanoit) kuinka ihminen aina vaan sopeutuu vaikka terveys menis. Paitsi silloin alkuaikoina kun sen kanssa taistelee, silloin on mun mielestä oikeutettu suremaan menetettyä terveyttä. Niin kuin joku täällä tekikin. Nuorempana on tietty helpompaa taistella vastaan, korvata elämän muilla alueilla, miten käy näin vanhemmiten? Pienikin notkahdus saatta tarkoittaa ettei siitä enää nousekaan, ja tulee helposti jaksamisongelmia, henkisiä vaikeuksia.
Se onkin minusta ainut sellainen josta en enää näe että ihminen voi silti olla onnellinen, kun mielenterveys menee :/ Putkivalo kirjoitti:
Silloin jos ei ikinä ole kokenut todellista köyhyyttä, kun edes ruokaan ei ole aina varaa, ja joutuu miettimään missä järjestyksessä laskut maksetaan, on helppo sanoa ettei materia tee onnelliseksi :) Ei se raha sinänsä takaa sitä että elämänlaatu olisi henkisesti mitenkään kymppiluokkaa, mutta kyllä se helpottaa elämää kummasti.
Olen kyllä läheltä nähnyt senkin, (ihan niin kuin sanoit) kuinka ihminen aina vaan sopeutuu vaikka terveys menis. Paitsi silloin alkuaikoina kun sen kanssa taistelee, silloin on mun mielestä oikeutettu suremaan menetettyä terveyttä. Niin kuin joku täällä tekikin. Nuorempana on tietty helpompaa taistella vastaan, korvata elämän muilla alueilla, miten käy näin vanhemmiten? Pienikin notkahdus saatta tarkoittaa ettei siitä enää nousekaan, ja tulee helposti jaksamisongelmia, henkisiä vaikeuksia.
Se onkin minusta ainut sellainen josta en enää näe että ihminen voi silti olla onnellinen, kun mielenterveys menee :/Raha ei tee tyytyväiseksi!
Se ainoastaan poistaa tyytymättömyyden aiheita. Kenellä mitäkin.
Huolimatta todellisen puutteen kausista ja yhdestä, täydellisestä, pakollisesta nälkäkuurista en kuitenkaan osaa asettaa mammonaa millekään jalustalle.
Tarpeiden mitoittaminen omiin mahdollisuuksiin antaa perustyytyväisyyden.
Vertailukohtien hakeminen ympäristöstä tyytymättömyyden.
Tai, jossakin tapauksessa, sairaalloisen omahyväisyyden tunteen.- Putkivalo
laiska-lasse kirjoitti:
Raha ei tee tyytyväiseksi!
Se ainoastaan poistaa tyytymättömyyden aiheita. Kenellä mitäkin.
Huolimatta todellisen puutteen kausista ja yhdestä, täydellisestä, pakollisesta nälkäkuurista en kuitenkaan osaa asettaa mammonaa millekään jalustalle.
Tarpeiden mitoittaminen omiin mahdollisuuksiin antaa perustyytyväisyyden.
Vertailukohtien hakeminen ympäristöstä tyytymättömyyden.
Tai, jossakin tapauksessa, sairaalloisen omahyväisyyden tunteen.Hehheh tuolle lopulle :)))
Väittäisin että mielenrauha antaa myös aika monta pistettä, olipa eri osa-alueet elämässä millä tolalla vaan. Sitä vaan sitten hakemaan. Tuntisko k-kaupan Väiski sen tuotteen.
tuota terveys /sairaus pointia mietin samalta kantilta. Ei niistä kumpikaan tarkoita itsestään selvyyttä puoleen tai toiseen. Vähän sama juttu kun puhutaan lapsi on tervetullut on kumpaa sukupuolta tahansa kunhan on terve. Jos ei ole ns. terve eikö juuri silloin tarvitse enemmän rakkautta/välittämistä ja huolenpitoa ? Ja tarkoittaako kärjistettynä et parempi et ei syntyskään? Haluammeko vain täydellistä??
- Putkivalo
Ja toiselta on paremmat edellytykset sopeutua kuin toiset. Tietty sen tien valitsee itse, mutta osaako ihminen valita tietoisesti sen, miten reagoi...
Joskus elämä on vuoristorataa.. silloin vois numerot vaihdella, kovinkin, päivittäinkin!
Vaikeita kyselet nainen ;) Tarkoitat varmasti yleisemmin, kuin osaan ajatella.
Jos en oo tyytyväinen, syy on yleensä omien korvien välissä.
Asenteissa, jossain.. mutta kaikki perusasiat on hyvin.. silti en ala numeroida..enkä tee sitä kiusallani.. ;)- Putkivalo
Niin, kuinkas sun aivonystyröiden kanssa kävisi ellei sulla olis mut ;))) Mä tarkoitin yleisesti ja yksityisesti, kokonaisuutta ja osa-alueita. Ihan kaikkea. Jotkut osa-alueet on niin tärkeät että niiden "huonokuntoisuus" heijastuu koko elämään. Puhumattakaan siitä että parit alueet olisi retuperällä, vaikka vain hitusen. Näin niin kuin yksilöimättä mun osa-alueita :))
Anna ny... ;)))) Putkivalo kirjoitti:
Niin, kuinkas sun aivonystyröiden kanssa kävisi ellei sulla olis mut ;))) Mä tarkoitin yleisesti ja yksityisesti, kokonaisuutta ja osa-alueita. Ihan kaikkea. Jotkut osa-alueet on niin tärkeät että niiden "huonokuntoisuus" heijastuu koko elämään. Puhumattakaan siitä että parit alueet olisi retuperällä, vaikka vain hitusen. Näin niin kuin yksilöimättä mun osa-alueita :))
Anna ny... ;))))Tänään 7,5, huomenna on toisin.. uskon että tulee enempi ;))
- Putkivalo
Sibone kirjoitti:
Tänään 7,5, huomenna on toisin.. uskon että tulee enempi ;))
:))) yllätit mut, aattelin ettei tuu numeroa :)
Mä toivon että sulle tulee huomenna 8,5. Oisko niitä lentäviä tähtiä tuolla ulkona vielä... näin yhden tänään jo.
Taidan antaa 8 ja jos ajattelen oikein myönteisesti, niin sitten se on 8 1/2. Hyvät pisteet annan asioista, että aivot pelaavat, saan nukuttua hyvin, minulla on katto pään päällä ja ruokaa sekä suht.koht. terve.
Kai se tyytyväisyys rakentuu sen mukaan, kuinka realistiset ovat tavoitteet.- Putkivalo
Ah, tuo viimeinen lause! Kyllä se varmaan noin on. Odotukset debet ja kredit menee miinuksen puolelle, ei ole balansissa :) Aika ajoin onkin hyvä palata tekemään sellaista missä aivot lepää, eikä ole muita odotuksia kuin päästä ajoissa rakkaan tyynyn luo.
Putkivalo kirjoitti:
Ah, tuo viimeinen lause! Kyllä se varmaan noin on. Odotukset debet ja kredit menee miinuksen puolelle, ei ole balansissa :) Aika ajoin onkin hyvä palata tekemään sellaista missä aivot lepää, eikä ole muita odotuksia kuin päästä ajoissa rakkaan tyynyn luo.
Voi olla, että pisteet nousevat kymppiin. Löysin itselleni "pullukan", jos se on kaikin puolin sopiva yksilö, niin siirtyy vielä tässä kuussa pressujen alle hoiviini ;).
- Putkivalo
brutsparklingwine kirjoitti:
Voi olla, että pisteet nousevat kymppiin. Löysin itselleni "pullukan", jos se on kaikin puolin sopiva yksilö, niin siirtyy vielä tässä kuussa pressujen alle hoiviini ;).
Ylileveä hymy loistaa täällä :)))))))))))) Kohta saatkin heittää brutsparklingwinen nokkaan ja antaa nimen! Pidän peukkuja kympin puolesta...
- brutsparklingwine"
Putkivalo kirjoitti:
Ylileveä hymy loistaa täällä :)))))))))))) Kohta saatkin heittää brutsparklingwinen nokkaan ja antaa nimen! Pidän peukkuja kympin puolesta...
Kirjoitin juuri anjaniinalle, että tämä vastaa voimakasta rakastumisen tunnetta. Sen jälkeen puuttuu elämästä se pieni koira :). Veneen ostan lähinnä taitojen opettelua varten eli jos jossakin vaiheessa käy liian hankalaksi pitää, niin myyn sen sitten eteenpäin. Näin olen yrittänyt järkeillä..
- Putkivalo
brutsparklingwine" kirjoitti:
Kirjoitin juuri anjaniinalle, että tämä vastaa voimakasta rakastumisen tunnetta. Sen jälkeen puuttuu elämästä se pieni koira :). Veneen ostan lähinnä taitojen opettelua varten eli jos jossakin vaiheessa käy liian hankalaksi pitää, niin myyn sen sitten eteenpäin. Näin olen yrittänyt järkeillä..
Kuulostaa siltä että sun on annettava sille miehen nimi ;)))
Järkeviä perusteita. Ja varmasti helpompaa myydä kesällä kuin syksyllä, eli voit saada vielä omat rahat pois kokonaan. Tai pitää leikkimökkinä takapihalla :))) Putkivalo kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sun on annettava sille miehen nimi ;)))
Järkeviä perusteita. Ja varmasti helpompaa myydä kesällä kuin syksyllä, eli voit saada vielä omat rahat pois kokonaan. Tai pitää leikkimökkinä takapihalla :)))Siinä on lämmitin, joten tarpeen tullen voin muuttaa sinne asustelemaan. Voittaa aina veneen alla asustelun :)). No, ensi viikolla tilanne ratkeaa.. Toisaalta tämän jälkeen ei ole mitään isompaa hankittavaa.
- Putkivalo
brutsparklingwine kirjoitti:
Siinä on lämmitin, joten tarpeen tullen voin muuttaa sinne asustelemaan. Voittaa aina veneen alla asustelun :)). No, ensi viikolla tilanne ratkeaa.. Toisaalta tämän jälkeen ei ole mitään isompaa hankittavaa.
;D niin voittaakin! Sulla on muutama jännä hetki ny!
Olen tyytyväinen elämääni tänään. Huomisesta en tiedä. Saattaa olla, että onneni on ylimmillään huomenna toisen terveyttäni koskevan vuosikontrollin jälkeen.
Tänään on perhosia vatsassa vaikka tunnen olevani fyysisesti vahva.
Asteikossa mitattuna elämäni on 5 -10 välillä riippuen päivistä.- Putkivalo
Toivon että pointsit huomenna on 10 . Ei ihme jos on perhosia.
- Korppis*
Putkivalo kirjoitti:
Toivon että pointsit huomenna on 10 . Ei ihme jos on perhosia.
Putkis!
Olin niin täpinässäni aamupäivällä kun kiirehdin suolarahoja kokoon keräämään, että päivät meni sekaisin. Pitää odottaa vielä torstaille saadakseni sielunrauhan ; )
Muutoin valtakunnassa kaikki hyvin. - Putkivalo
Korppis* kirjoitti:
Putkis!
Olin niin täpinässäni aamupäivällä kun kiirehdin suolarahoja kokoon keräämään, että päivät meni sekaisin. Pitää odottaa vielä torstaille saadakseni sielunrauhan ; )
Muutoin valtakunnassa kaikki hyvin.No just. Tuosta hyvästä menee sakkoja. Huomiseksi 9 pistettä, torstaiksi 10 ja perjantaina toivon että saatkin nauttia mahdottomat 10½ :))
Putkivalo kirjoitti:
No just. Tuosta hyvästä menee sakkoja. Huomiseksi 9 pistettä, torstaiksi 10 ja perjantaina toivon että saatkin nauttia mahdottomat 10½ :))
Perjantaina on korvessa kekrijuhla. Kajaanijoella linnanraunioitten kuppeella poltetaan kekripukki perinteisin rituaalein. Sieltä onkin sitten mukava kipaista lämmittelemään nurkkapubiin viinilasilliselle.
- Putkivalo
korpikirjailija kirjoitti:
Perjantaina on korvessa kekrijuhla. Kajaanijoella linnanraunioitten kuppeella poltetaan kekripukki perinteisin rituaalein. Sieltä onkin sitten mukava kipaista lämmittelemään nurkkapubiin viinilasilliselle.
Oijj tuo kuulostaa mukavalta! Mä oon ite säästänyt polttopuita takapihaan, jos sais lapset grillaamaan ja istumaan glögin verran siellä pimeässä. Veikkaan etten onnistu, pimumme pelkää pimeää.
Ainakin käydään Tammisaaressa suvumme haudoilla. Otin niiden hoidon itselleni tässä loppukesästä, ja yllätyin että isäni oli todella helpottuneen oloinen - joku hoitaa niitä kun häntä ei enää ole :/ Sitä kai se "lapsuus" tässä iässä tarkoittaa, että näyttää että kantaa vastuuta ihan kaikissa asioissa, että pärjätään kaikin puolin. Putkivalo kirjoitti:
Oijj tuo kuulostaa mukavalta! Mä oon ite säästänyt polttopuita takapihaan, jos sais lapset grillaamaan ja istumaan glögin verran siellä pimeässä. Veikkaan etten onnistu, pimumme pelkää pimeää.
Ainakin käydään Tammisaaressa suvumme haudoilla. Otin niiden hoidon itselleni tässä loppukesästä, ja yllätyin että isäni oli todella helpottuneen oloinen - joku hoitaa niitä kun häntä ei enää ole :/ Sitä kai se "lapsuus" tässä iässä tarkoittaa, että näyttää että kantaa vastuuta ihan kaikissa asioissa, että pärjätään kaikin puolin.Olen T E R V E ! 10 piteen olotila on levittäytynyt keholleni.
Huomenna aamusta vien auton huoltoon. Emäntä ja black beauty kehräävät samaan tahtiin ; )korpikirjailija kirjoitti:
Olen T E R V E ! 10 piteen olotila on levittäytynyt keholleni.
Huomenna aamusta vien auton huoltoon. Emäntä ja black beauty kehräävät samaan tahtiin ; )Vedän väliin tähän keskusteluunne,onnittelut saamistasi hyvistä uutisista!
- Putkivalo
Olen T E R V E ! 10 piteen olotila on levittäytynyt keholleni.
Huomenna aamusta vien auton huoltoon. Emäntä ja black beauty kehräävät samaan tahtiin ; )Se on kuule nyt niin, että joudut kestämään ruttauksen. Ihana uutinen :)))))) Onnea!
Putkivalo kirjoitti:
Se on kuule nyt niin, että joudut kestämään ruttauksen. Ihana uutinen :)))))) Onnea!
Kiitos Irkka ja Putkis ; )
Olen ollut koko päivän hyvin herkällä tuulella. Ajoin mökille hakemaan autini talvirenkaita. Istuin pirtissä tovin äidin ja isän valokuva kädessäni ja itkin. Voi kun saisin painaa pääni äidin syliin ja tuntea kun hän silittää hiuksiani. Tuli valtavan ikävä takaisin turvalliseen lapsuuteen.
Tietty ylireakointi kuuluu tähän "taudinkuvaan" kun odottaa viikkoja tietää, että kontrolli lähestyy, tuntee, että on terve vaan pelkää siitä huolimatta.
Kun palasin kaupunkiin ostin sievän calluna roswithan ja hautakynttilöitä. Käyn lauantaina vanhempieni haudalla.
Elämä jatkuu ; )- Putkivalo
Olen ollut koko päivän hyvin herkällä tuulella. Ajoin mökille hakemaan autini talvirenkaita. Istuin pirtissä tovin äidin ja isän valokuva kädessäni ja itkin. Voi kun saisin painaa pääni äidin syliin ja tuntea kun hän silittää hiuksiani. Tuli valtavan ikävä takaisin turvalliseen lapsuuteen.
Tietty ylireakointi kuuluu tähän "taudinkuvaan" kun odottaa viikkoja tietää, että kontrolli lähestyy, tuntee, että on terve vaan pelkää siitä huolimatta.
Kun palasin kaupunkiin ostin sievän calluna roswithan ja hautakynttilöitä. Käyn lauantaina vanhempieni haudalla.
Elämä jatkuu ; )Niisk. Tuo kuvaa todella hyvin mitä kävit läpi. Kun itse elämä luo turvattomuutta.
Jatkukoon :) korpikirjailija kirjoitti:
Elämä jatkuu ; )Noita herkkispäiviä tulee välillä. Yleensä silloin kun on mahdollisuus pysähtyä kuuntelemaan hiljaisuutta/elämää. Harvinainen viikonloppu vapaa. Illalla hölkkäsin pimeässä ja sumussa. Tunsin itseni omituiseksi, mutta onnelliseksi. Klo oli 20 -21 paikkella. Nautin hiljaisuudesta ja pimeydestä ympärilläni. Ajatukset kulki omia polkujaan .Sellainenkin ajatus tuli mieleen et oon joskus juossu korpigallerian ohi. Asutkohan sä sellaisessa? Todellisuudessa asioilla ei liene mitään yhtettä keskenään:))
Tänään kävely/uinti reissu. Illemmalla kynttilän vienti avanto kaverin haudalle. Kynttilät myös kaikille edesmenneille rakkailleni jotka on haudattu eripuolille maata.
Hyvää pyhäinpäivää ja viikonloppua.Irkka kirjoitti:
Noita herkkispäiviä tulee välillä. Yleensä silloin kun on mahdollisuus pysähtyä kuuntelemaan hiljaisuutta/elämää. Harvinainen viikonloppu vapaa. Illalla hölkkäsin pimeässä ja sumussa. Tunsin itseni omituiseksi, mutta onnelliseksi. Klo oli 20 -21 paikkella. Nautin hiljaisuudesta ja pimeydestä ympärilläni. Ajatukset kulki omia polkujaan .Sellainenkin ajatus tuli mieleen et oon joskus juossu korpigallerian ohi. Asutkohan sä sellaisessa? Todellisuudessa asioilla ei liene mitään yhtettä keskenään:))
Tänään kävely/uinti reissu. Illemmalla kynttilän vienti avanto kaverin haudalle. Kynttilät myös kaikille edesmenneille rakkailleni jotka on haudattu eripuolille maata.
Hyvää pyhäinpäivää ja viikonloppua.Tuolla ylenpänä kirjoitin, että meillä on perjantaina kekrijuhla. Mutta viikko oli kaikinpuolin sekava tunnemyrskyineen ja sotkin päivät ja juhlat.
Tänään juhlimme kekriä ; ). Lähden kolmen maissa P:n kanssa haudoille. Olen tehnyt kanervista, sammaleista ja kuivatuista ohran ja kauranlyhteistä hautakoristeita. Sytytämme kynttilöitä.
Tein printeistä karjalanpaistia, jota syömme hautuumaakeikan jälkeen.
Elämä hymyilee vaikka taivas pysyy harmaana.korpikirjailija kirjoitti:
Tuolla ylenpänä kirjoitin, että meillä on perjantaina kekrijuhla. Mutta viikko oli kaikinpuolin sekava tunnemyrskyineen ja sotkin päivät ja juhlat.
Tänään juhlimme kekriä ; ). Lähden kolmen maissa P:n kanssa haudoille. Olen tehnyt kanervista, sammaleista ja kuivatuista ohran ja kauranlyhteistä hautakoristeita. Sytytämme kynttilöitä.
Tein printeistä karjalanpaistia, jota syömme hautuumaakeikan jälkeen.
Elämä hymyilee vaikka taivas pysyy harmaana.Ai niin kysyit korpiglleriasta ; ) Asun keskellä kaupunkia ja korpi sanana kuvaa Kainuuta ja sen jylhiä maisemia ja rakkautta synnyinseudulleni.
Korven tyttö olen vaikka asun osan vuodesta Hollannissa ja kiertelen ja kaartelen Euroopan cityjä ; )
Olen tyytyväinen elämääni. Eikä siihen oikeestaan vaikuta paljon mikään asia. Jos on flunssaa niin väsyttää. Joskus on kivaa ja joskus ottaa päähän, mutta nekin on vain elämää. Joskus ei huvita mikään, joskus on täys vauhti päällä, mutta sekin on sitä elämää, johon olen tyytyväinen.
Perinteinen 10een yltävä kouluarvostelu on ryhmäsuhteista, eli gaussin käyrään perustuvaa toisiin vertaamista. 1-5 oli tavoitesuhteista. En mä nyt ole noita tavoitteitakaan asettanut. 1-3 arvostelu taitaa olla myös tavoitesuhteista. Jätän numeroarvostelun epäsopivana väliin.- Putkivalo
Ehkä tämä keski-iän leppoisuuskin perustuu siihen, ettei tarvi tavoitteita olla :) Ei mullakaan ole niitä pahemmin, kasvattaa tätä jälkikasvua, ja toisaalta, kasvaa ne joka tapauksessa. Vähän suunnaton se elämä on kylläkin, kun on tottunut siihen että on päämäärää.
Putkivalo kirjoitti:
Ehkä tämä keski-iän leppoisuuskin perustuu siihen, ettei tarvi tavoitteita olla :) Ei mullakaan ole niitä pahemmin, kasvattaa tätä jälkikasvua, ja toisaalta, kasvaa ne joka tapauksessa. Vähän suunnaton se elämä on kylläkin, kun on tottunut siihen että on päämäärää.
Mun täytyy nyt tunnustaa, että mulla ei ole tainnut koskaan olla päämääriä. Ja suunta on aina ollut sinne tänne.
- Putkivalo
sedna2003 kirjoitti:
Mun täytyy nyt tunnustaa, että mulla ei ole tainnut koskaan olla päämääriä. Ja suunta on aina ollut sinne tänne.
Kuulostaa vapaasieluiselta :) eipä sitten varmaan petykään niin paljon, jos ei maaliin ikinä saavu.
Mietiskelin jo eilen että mistä se syvä tyytyväisyys oikein tuleekaan.
ja sama jatkuu vielä tänään.
Tässä hetkessä on kaikki hyvin.
Itsellä on hyvä olla ja omilla on kaikki hyvin nyt.- Putkivalo
Jos se on tyyni ennen myrskyä? Tyyni myrskyn jälkeen? :)) Ei vais, kai tässä iässä jo pitäisi osata nauttia elämästä, hakkaamatta päätä seinään tai tavoittelematta kuuta.
Putkivalo kirjoitti:
Jos se on tyyni ennen myrskyä? Tyyni myrskyn jälkeen? :)) Ei vais, kai tässä iässä jo pitäisi osata nauttia elämästä, hakkaamatta päätä seinään tai tavoittelematta kuuta.
Voi olla tyyntä myrskyn edellä, ei tiedä ))
Tai sitten se on se kun elämässää tosi vaikeita juttuja käynyt läpi niin oikeasti ei tarvii niin paljon ihmeitä onnelliseen elämään.
Eli juuri ei tavoittele sitä kuuta.
Tai sitten yksinkertaisesti olen vain niin pirun tylsä tyyppi jonka ei tarttekoko ajan etsiä jotain extremeä :)- Putkivalo
tulisilla kirjoitti:
Voi olla tyyntä myrskyn edellä, ei tiedä ))
Tai sitten se on se kun elämässää tosi vaikeita juttuja käynyt läpi niin oikeasti ei tarvii niin paljon ihmeitä onnelliseen elämään.
Eli juuri ei tavoittele sitä kuuta.
Tai sitten yksinkertaisesti olen vain niin pirun tylsä tyyppi jonka ei tarttekoko ajan etsiä jotain extremeä :)Tai ehkä se ei ole tylsyyttä se, vaan tosiasioiden tunnustamista :)
Sä oot ihan oikeassa, kun on joskus ollut isompi kriisi, osaa olla kiitollinen siitä kun sitä ei ole :)) se suhteuttaa mukavasti asioita. Kriisin bonuspuolia :) Putkivalo kirjoitti:
Tai ehkä se ei ole tylsyyttä se, vaan tosiasioiden tunnustamista :)
Sä oot ihan oikeassa, kun on joskus ollut isompi kriisi, osaa olla kiitollinen siitä kun sitä ei ole :)) se suhteuttaa mukavasti asioita. Kriisin bonuspuolia :)Niin on, kriiseistä kyllä löytää hyvääkin jos osaa ja haluaa etsiä.
Ykskaks huomasin elämässäni yhden jännän jutun.
Monestihan ihminen saa sitä mitä tilaa, jos vaan osaa tilata oikein.
Mulla on monta kokemusta siitä että olen saanut) löytänyt prikulleen sen mitä olen etsinyt, mutta usein pienellä viiveellä.
Noh. Mulla oli sellainen aika että punainen väri alkoi kiinnostamaan.
Systeri kuto mulle ihanan pitkän punaisen villatakin ja seuraavaksi hommasin punaisen divaanin.
Olen aina ollut arka punaisen suhteen ennen.
Sitten tuli se tilaanne etten pystynyt enää elämään entisessä asunnossani joten alkoi uuden kodin metsästys.
Sitten löysin netin kautta tämän.
Tulin katsomaan no paratiisi lähti ihan rappusilta ja levittäytyy kauas.
Asteltiin sisään ja asunnon muoto ja huoneet on juuri mun.
Mutta kas kummaa osuu yksi seinä silmiin, se on punainen päälle liimattu sellainen tapetti jossa on pieniä lintuja oksalla hyvin hillitty vaalealla pohjalla punaiset kuviot.
Eli se seinän punaisuus tulee sieltä tapetin reunoilta.
Ja sitten toinen seinä on sellainen pätkä.
Muuri on toiselta puolelta punainen ja toinen puoli taas harmaa.
Mutta juuri se että kaikki tässä asunnossa natsas mun mieleeni.
Ja jos ei edellisessä asunnossa olis sitä hajuongelmaa tullut niin olisin varmaan vielä siellä, koska vuokra oli tosi edullinen.
Mutta vaikka maksan nyt enemmän niin en takaisin muuttaisi.
Pisteytetty elämä? Jos aloitan ihan siitä ykkösestä sitten ja vedetään koko numerosarja läpi yhden päivän osalta sillä huomistahan en voi pisteyttää. Eilisen voin, mutta oikeastaan en kokonaan vielä tätäkään päivää, koska ainakin minulla se on ihan kesken, Monta tuntia vielä käyttämättä puhumattakaan minuuteista saatika sekunneista. Aamu alkoi ihan kybällä. Koira ulos halusi tai ei, kone auki, tee valumaan, leiville rasvan lisäksi juustoa, kinkkua, tomaattia, kurkkua ja voileipäpikkelsiä, koira sisään, hammaspesu, aamupisu, naaman pesu, vaatteet päälle ja siitä nelosvaihteella kaatamaan mukiin teetä. Villasukkaloin hissukseen huoneeseen numero 1, jota myös olkkariksi kutsutaan ja laskin kaksi esinettä olkkarin pöydälle. Yksi muki ja yksi leivällinen lautanen. Istuin nelosen malliseen nojatuoliini ja tuijotin 0 mallista leipääni, johon oli tullut ahdettua viisi kerrosta tarvikkeita enkä siis uskonut voivani avata suutani niin suureksi nollaksi, että leipä mahtuisi ilman katastrofia purukalustoni väliin. Joten poistin kerroksista kaksi syödäkseni ne erikseen.
Samalla naputtelin koneelle vähintäänkin kahdeksan sanaa ja avasin telkkarin, josta tulee ohjelmaa ainakin kymmeneltä kanavalta. Nyt tuli jo niin monta numeroa tälle päivälle, että säästän loput huomiselle. Mikä se kysymys muuyen olikaan?- Putkivalo
Senkin näsä :D
Tiedänhän mä, että jotkut osa-alueet elämässä voi mennä jopa pakkasen puolelle välillä :/ Kunnes toiset alueet nostaa sen ja korjaa keskiarvon. Tiedän senkin, että ne jotka oikeesti kokee miinuksia välillä, ei niistä puhu. Putkivalo kirjoitti:
Senkin näsä :D
Tiedänhän mä, että jotkut osa-alueet elämässä voi mennä jopa pakkasen puolelle välillä :/ Kunnes toiset alueet nostaa sen ja korjaa keskiarvon. Tiedän senkin, että ne jotka oikeesti kokee miinuksia välillä, ei niistä puhu.Jos koskaan ei ole keljua niin mukavakaan ei tunnu miltään!
Pohjakosketuksista puhuminen lienee niin epätavallista että se hämmentää kanssaihmisiä.
Esim. työttömyys, kännissä vieraalla autolla törmäily yms.
Ehkä parisuhteen kipeistä kohdista puhuminen on kulttuurillemme vierasta?
X-puolisojaan anonyymeinä haukkujia tuntuu riittävän mutta vallitsevan tilanteen kasvokkain moittiminen vaatinee jo hyvää kaveruutta?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244172Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111223Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657