ilmainen näöntarkastus

jussi

Täytyisi käydä näöntarkastuksessa kun edelliskerrasta on jo vierähtänyt aikaa.
Kuinka paljon mahtaa maksaa? Olisiko ilmaisia näöntarkastuksia? Tietääkö kukaan, saako tampereella opiskelijana esimerkiksi ilmaisen näöntarkastuksen jostain liikkeestä?

10

34012

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Jos YTHS:n palveluita voit käyttää, niin hae lappu jossa näkyy mitkä liikkeet ovat yhteistyössä eli näöntarkastus ilmainen. Silmäasemat ainakin tais olla.

• eepu

nissenillä ainakin on opiskelijoille näöntarkastus 0e.

• opiskelija

Näöntarkastus on yleensä ilmainen, jos ostat uudet linssit tai lasit tai piilarit. Yths:n piiriin kuuluville useat optikot tekevät ilmaiseksi ja muille pelkkä näöntarkastus maksaa käsittääkseni noin 20 euroa, tuskin ainakaan enempää.

• oskari N
        opiskelija kirjoitti:

Näöntarkastus on yleensä ilmainen, jos ostat uudet linssit tai lasit tai piilarit. Yths:n piiriin kuuluville useat optikot tekevät ilmaiseksi ja muille pelkkä näöntarkastus maksaa käsittääkseni noin 20 euroa, tuskin ainakaan enempää.

Jep. Yths:llä ilmainen ja tosiaan noin 20 euroa muuten eli ei konkurssiin aja. Kts.

http://www.silmalasit.org/naontarkistus/

• maiju

YTHS:n asiakkaat saavat ympäri Suomea ilmaisen näöntarkastuksen Instrumentarium-liikkeistä. Muidenkin liikkeiden kanssa YTHS:llä on paikkakuntakohtaisia sopimuksia. Silmälasireseptiään ei kylläkään tarkastuksen jälkeen välttämättä saa heti itselleen, vaikka opiskelija olisikin, jollei sitä tajua erikseen pyytää. Minullekin Instrumentariumissa ilmoitettiin ensin itsestään selvänä järjestelynä, että he säilyttäisivät tietojani itsellään, kunnes tulisin ostamaan lasini juuri heiltä.

• Petetty

Instrun "ilmainen näöntarkastus" ei olekkaan ilmainen vaan siihen sisältyy pakote ostaa myös silmälasit. Että silleen.

• Favoopticin tilaaja

Pd:een saa vasta sitten kuin ostaa silmälasit. Yleensä Pd on ihmisellä muuttumaton, jonka saa nyysittyä vanhoista silmälasiresepteistä?

Minusta Intsru on kusetusta...kun he jättävät reseptistä ilmoittamatta kaikkein oleellisen eli Pd:een!!!

Kuka ostaa heiltä lasit, jotka maksavat satoja euroja suhteessa Favoopticilta ostettuihin laseihin!!!!???

• mä vaan

Reseptiin merkitään yleensä refraktio eli silmälasimääritys. En ole missään nähnyt pd:n sisältyvät reseptiin ja luulen että se sinulle annetaan jos niin haluat. Oleellisin tieto mielestäni on kuitenkin silmäläsimääritys eikä pd.
        Optikkoliikkeistä saat kokonaisvaltaisen palvelun (nt, kehysesittely, mitoitus,huolto), josta maksat sitten hiukan enemmän. Netistä tilatessasi sinä teet periaatteessa kaiken tuon, joten hintakin on alhaisempi....

• @@
        mä vaan kirjoitti:

Reseptiin merkitään yleensä refraktio eli silmälasimääritys. En ole missään nähnyt pd:n sisältyvät reseptiin ja luulen että se sinulle annetaan jos niin haluat. Oleellisin tieto mielestäni on kuitenkin silmäläsimääritys eikä pd.
        Optikkoliikkeistä saat kokonaisvaltaisen palvelun (nt, kehysesittely, mitoitus,huolto), josta maksat sitten hiukan enemmän. Netistä tilatessasi sinä teet periaatteessa kaiken tuon, joten hintakin on alhaisempi....

Edelliselle tiedoksi. Refraktio ei ole sama kuin silmälasimääritys. Silmälasimääritys tehdään refraktioon perustuen lasien käyttötarkoituksen mukaan.

• Optisenalan erikoism

Noin puhuu "asiantuntija"!!!!!!!!!! Kyllä pd muuttuu elinaikana hyvinkin paljon......... Vauvana pd on ihan eri kuin aikuisena, kasvavassa iässä olevilla lapsilla pd voi muuttua hyvinkin nopeasti! Toiseks pd ei todellakaan ole sama asia kuin kv! Jotta näin...................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe