http://keskustelu.suomi24.fi/node/10198440#comment-51787849
Kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) on tehnyt budjettialoitteen.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Kansan Uutiset.
Hakkarainen haluaa, että nuoret työttömät laitetaan töihin. Nuorelle kerrottaisiin firma, jossa hän pakertaisi töitä 1-2 viikkoa kuukaudessa.
Nuorelle ei maksettaisi erillistä palkkaa, mutta työnantaja voi maksaa palkkaa ”halutessaan ja havaitessaan työntekijän hyväksi”.
Kyse olisi kokeilusta Hakkaraisen kotiseuduilla Viitasaaren, Pihtiputaan ja Kinnulan alueilla.
Työhallinnon tehtäväksi jäisi etsiä kokeiluun sopivia yrityksiä ja valtiolle tulisi vain työvoimahallinnon kuluja.
Hakkarainen haluaisi 100 000 euroa siihen, että se ”osoitetaan työmarkkinatuella, työttömyyskorvauksella tai ilman työmarkkinaoikeutta olevan työssäkäyntivelvoitteen tutkimiseen ja kokeiluun”.
Kyse on Hakkaraisen omasta budjettialoitteesta, mutta puolueen tapaan lähes kaikki muut perussuomalaiset allekirjoittavat toistensa aloitteet. Pakkotyöaloitteen on allekirjoittanut kaikkiaan 30 perussuomalaista.
Sama porukka tuki myös Hakkaraisen toista budjettialoitetta.
Hakkarainen halusi 2,4 miljoonaa euroa kantatie 77 kunnostamiseen Viitasaarella välillä Taimoniemi-Keitele. Hakkaraisen mukaan tie on huonossa kunnossa ja sieltä tulee raaka-aineita Keiteleen sahalle, ER-sahalle ja Äänekosken tehtaille, ja tiellä on sattunut paljon onnettomuuksia.
Hakkaraisen sukusaha ei sijaitse tämän tien varressa.
Budjettialoitteita tehdään satoja, ja niistä vain muutama toteutuu, opposition kansanedustajalla mahdollisuudet ovat vielä pienemmät.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/teuvo-hakkarainen-nuoret-tyottomat-pakkotoihin/art-1288423633160.html
Hakkarainen otti minulta
7
251
Vastaukset
- Uusi persu
Eikös ne ole siellä meidän valitsemana ja toivoisin, että Kokkolan seudun päättäjätkin edes yrittäisivät parantaa hakemalla rahoitusta vaikkapa juuri teiden kunnostukseen. Kaikesta en tykkää esim. tuosta ns. pakkotyöstä.
- Joskuskin
Hakkaraisen saha ja paikkakuntien isännät tarvitsevat kipeästi ilmaista työvoimaa. Mistä sitä helpommin saisi?
- minä runkkaan
salaa. T :jake
- Hiki helmeilee
Hakkarainen on sairauslomalla nyt.
Moraalinen krapula on iskenyt yllättäen, ei edes krapularyyppy auta siihen.- HOHHHOOIJAA
Olen jo kymmenen vuotta ollut sitä mieltä,että kaikki nuoret,työhön kykenevät pitäis pakottaa aamusta klo:08.00 vähintään 4 h tekemään töitä työttyymyysrahaa vastaan! Töitä riittää::Vanhusten ulkoiluttaminen ,auttaminen kotitöissä,ulkohommat ym.
Kaupungin ulkotyöt:Roskien kerääminen,risusavotat ym. Lastentarhoissa ulkona lasten
peräänkatseminen ,siivoukset ym!!!!!
Järki käteen! Ei ennenkään oo makaamisesta maksettu! - Tosirealisti Kokkola
HOHHHOOIJAA kirjoitti:
Olen jo kymmenen vuotta ollut sitä mieltä,että kaikki nuoret,työhön kykenevät pitäis pakottaa aamusta klo:08.00 vähintään 4 h tekemään töitä työttyymyysrahaa vastaan! Töitä riittää::Vanhusten ulkoiluttaminen ,auttaminen kotitöissä,ulkohommat ym.
Kaupungin ulkotyöt:Roskien kerääminen,risusavotat ym. Lastentarhoissa ulkona lasten
peräänkatseminen ,siivoukset ym!!!!!
Järki käteen! Ei ennenkään oo makaamisesta maksettu!Olet oikeassa. Mutta kun töitä kyselemään tullut poikaporukka "pakotetaan" jonkin/jonkun taholta olemaan kesäpäivät vain "vapaalla", niin minkäs teet.
Alkukesästä 1911 tuli iltamyöhällä omakotitaloni ovelle kolme koulupoikaa kysyen että olisko töitä tarjolla. Sanoin, että kyllä noin reippaille miehenaluille työtä riittää. Tulkaa huomenna klo 13.00.
Hyvin hommat alkoivat ja maksoin vajaan tunnin työstä kullekin 5 euroa ja mehut ja keksit työn ohessa ( 20 senttiä "hyvän työn boonusta kullekin").
Kuinkas kävikään. Jopa tällä palstalla kirjoitettiin, että on se omakotitalon asujan helppo olla kun "naapurin" pojat tekevät pihatyöt.
Voihan s...... mitä kateellisuutta.
Näin yhden pojista myöhemmin kaupan pihalla. Kysyessäni että miksei enää työt kiinnosta, sain vastaukseksi vain mutinaa...että ku ollaan oltu matkoilla ja ja kun että kun..... Eli näin hullu on nykyinen Suomen yhteiskunta...
Itse opin tietysti työnteon kotona 1960-luvulla ja sen ja opiskelun ohessa naapureiden vanhuksia avustaen. Palkkana oli päivän urakasta jopa 5 markkaa "koppa perunoita"... - Tosirealisti Kokkola
Tosirealisti Kokkola kirjoitti:
Olet oikeassa. Mutta kun töitä kyselemään tullut poikaporukka "pakotetaan" jonkin/jonkun taholta olemaan kesäpäivät vain "vapaalla", niin minkäs teet.
Alkukesästä 1911 tuli iltamyöhällä omakotitaloni ovelle kolme koulupoikaa kysyen että olisko töitä tarjolla. Sanoin, että kyllä noin reippaille miehenaluille työtä riittää. Tulkaa huomenna klo 13.00.
Hyvin hommat alkoivat ja maksoin vajaan tunnin työstä kullekin 5 euroa ja mehut ja keksit työn ohessa ( 20 senttiä "hyvän työn boonusta kullekin").
Kuinkas kävikään. Jopa tällä palstalla kirjoitettiin, että on se omakotitalon asujan helppo olla kun "naapurin" pojat tekevät pihatyöt.
Voihan s...... mitä kateellisuutta.
Näin yhden pojista myöhemmin kaupan pihalla. Kysyessäni että miksei enää työt kiinnosta, sain vastaukseksi vain mutinaa...että ku ollaan oltu matkoilla ja ja kun että kun..... Eli näin hullu on nykyinen Suomen yhteiskunta...
Itse opin tietysti työnteon kotona 1960-luvulla ja sen ja opiskelun ohessa naapureiden vanhuksia avustaen. Palkkana oli päivän urakasta jopa 5 markkaa "koppa perunoita"...Sori lyöntivirhe muistellessani 1960 -lukua.
Tapahtui tänä vuonna 2011!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522