Eli siis, intohimoni kohde on vanhat kotimaiset olutpullot joissa on etiketit paikoillaan. Olen valmis suorittamaan kohtuullisen korvauksen mikäli jolla kulla on myydä ko. tavaraa (mitään miljoonia en kylläkään ole valmis maksamaan). Keräilen ihan omaksi ilokseni ja pullot eivät mene jälleenmyyntiin.
Kokoelmani on tällä hetkellä noin 150 erilaista kotimaista 1/3 ltr olutpulloa joissa etiketit paikoillaan.
Harrastukseni oli poikki jonkin aikaa 70-80 luvulla ja minua kiinnostaisi myös tuon ajankohdan pullot.
Myös pelkät siistit etiketitkin käyvät, mutta en ole niiden päälle niin ihastunut.
Vanhat olutpullot/etiketit
6
4673
Vastaukset
- heräsi
Jobbarihan se siellä! Ei tavallisen keräilijän tarvitse vakuutella että tavara ei mene jälleen myyntiin!
- K:Eräilijä
En ole "jobbari".
Keräily harrastukseni olutpulloihin alkoi 70-luvun "villeinä vuosina" tuolloin tuli harrastettua "olutkulttuuria" ememmältikin. Lisäksi olin tuolloin työpaikassa, jossa jouduin käsittelemään kaupoista palautuvia tyhjiä olutpulloja/koreja. Sieltä tarttui mukaan paljon vanhoja, jopa 50-luvun "pullukka" pullojakin.
Kävi vain niin ikävästi, kun muutin pois kotoa, että kokoelmani jäi syntymäkotiini ja nuoremmat sisarukset olivat ehtineet viedä valtaosan kokoelmastani kauppaan vaihtopulloiksi. Mutta onneksi isäukko huomasi tapahtuman ja ehti sentään jotain pelastaa.
Itse vanhoja olutpulloja ei tahdo löytää esim. kirppareilta, ja "vanhan tavaran" kauppiaat pitää nillä aivan sikamaisia hintoja esim jostain 60-luvun pullosta 15-20€ on aivan liikaa.
- P. Yöräiijä
Vanha tämä sinun hakupyyntösi, mutta täällä olisi puhtaita "Toppilan Tumma" I Olut pulloja puukorissa 23 kpl. Etiketti on punainen ja kultareunuksella. Siinä on toppilan laiva. En tiedä pullojen ikää, mutta varmaan jostain 50 luvulta, koskapa ovat paljon leveämpiä kuin nykypullot. Myös puukori on vanha.
- O.Pullo
Minulla olisi neljä pulloa myydä : Lahden Tuoppi#
ja Lahden Sininen3 70-luvulta sekä Lahden Erikois1
ja Olvin1 60-luvun paksuolkaisia pulloja. Siistissä kunnossa! - peterapa
Mahtaisiko tästä mitään saada?
http://www.youtube.com/watch?v=c-faEdtRSRI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162326
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673