Todella harmittava uutinen, että Austrian Airlines lopettaa marraskuussa lennot Helsinkiin. Helsinki-Vantaan lentoyhtiötarjonta kurjistuu koko ajan. Aiemmin Helsinkiin lentäneistä yhtiöistä Suomen markkinoilta ovat poistuneet jo mm. Air France, Swiss, Iberia ja Brussels airlines. Nyt joukkon liitetään siis Austrian, joka tarjosi Helsingistä hyvät yhteydet wienin kautta Balkanille, Lähi-Itään ja Aasiaan. Viime vuosina uusia tulokkaita ovat olleet vain TAP ja Turkish.
Austrian jättää Helsinki-antaan
8
304
Vastaukset
- 4664
Samaa olen pari päivää harmitellut. Joulumatkaan tulee nyt mutka Saksan kautta, mikä ei muuten haittaa, mutta kun siihen aikaan vuodesta on usein lumimyräköitä ja lennot myöhästelevät, niin suora yhteys olisi ollut mukavampi.
- Ollaan vaan aika pie
Hämmästyttävä juttu, kun täällä vielä Finnair repii tolkuttoman kalliita hintoja ja jokainen halpalentoyhtiökin haluaa aloittaa toiminnan täällä varsinaisessa kultakaivoksessa....
Sääli etteivät ole pyytäneet omaan businekseen neuvoja tältä palstalta.
Minusta tuo on hyvä esimerkki kuinka 5,4 miljoonan porukasta ei vaan saada riittävästi hilloa kaikille yrittäjille. Ja siitäkin osa vielä itkee, kun lentoja ei tehdä paikkakunnan omalta huippusuositulta lentokentältä, joka olisi vielä parempi kultakaivos, jos vaan joku juntti lentoyhtiön TJ sen tajuaisi. - low cost?
> jokainen halpalentoyhtiökin haluaa aloittaa toiminnan täällä varsinaisessa kultakaivoksessa....
No ei nyt ainakaan Helsinki-Vantaan palveluhinnastoa katsellen. Olisi tuo palvelu korkeampi kuin lipun kokonaishinta. - 9+20
Ei nuo periaatteessa ole poistuneet, myyvät lippunsa Helsingistä code share -lentoina.
Austrianin päätös lopettaa liikenne on harmittava. Jatkossa Wieniin mennään Lufthansan lennolla välilaskun kautta? Täältä ei pääse ilman välilaskua yhtän minnekään kohtuu hinnoilla!- 13+5
Ainakaan omien viime vuosien kokemusten perusteella Austrian ei ollut mitenkään erityisen halpa suorilla Wienin lennoilla. Usein jopa Finnairilla pääsi halvemmalla ja luonnollisesti erilaisilla välilaskullisilla yhteyksillä. Toki kaikki kilpailu on asiakkaan kannalta hyvästä, eli siinä mielessä harmi. Ja kuten aloittaja sanoi, Austrianilla oli edullisia ja käteviä vaihtoyhteyksiä siihen suuntaan Eurooppaa. Ja Wien on yksi parhaista vaihtokentistä kokoluokassaan. Jäämme kaipaamaan, mutta tosiasia on, että reittejä tulee ja menee. Tällaisina taloudellisina aikoina enimmäkseen menee.
- 9+20
Noh, mitäs miinuksia täällä jaellaan... Noiden yhtiöiden lippuja/lentotarjouksia pystyy edelleen ostamaan. Austrian Airlines kuuluu Lufthansaan, joten hyvinkin mahdollista että Wieniin lennetään Lufthansan väreissä esim. Munchenin kautta jatkossa.
Järjestäen kaikki lennot mitä mä olen katsonut Helsinki-Vantaalta on välilaskullisia. Jos menet AirBalticilla pyörähdät Riiassa, SAS:lla menet Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, Lufthansalla mm. Muncheniin tai Frankfurtiin, Czech Airlines käyttää Prahassa, AirFrance Pariisissa, KLM Amesterdamissa jne.
- Kuosmanen 2.0
Austrian lopettaa lentonsa vain talveksi ja palaa keväämmällä takaisin.
- some correction
ja sehän on austrian arrows joka hoitanut lennot...ja swiss ei ole edes koskaan lentänyt suomeen...se oli aikoinaan swissair joka lensi suomeen.
myöskään iberia ei ole lentänyt suomeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993