Sähkön kulutus 45 W ?

opiskeluaElämä

Laitteen mainoksessa ilmoitetaan, että sähön kulutus on ' 45 W ' . Nyt en ole varma, miten tulkita. Tarkoittaako se ehkä, että sähköä kuluu laitetta (tässä tapauksessa uusi tv) käytettäessä samoin, kuin olivat ennenwanhaiset hehkulamput ja niissä oli myös 40-wattinen, ja tämä tv olisi siis kuin polttaisin 45 W:n lamppua. ??

- Hämmästyn nimittäin, että on pieni kulutus tuommoinen. Minun varmastikin kannattaisi vaihtaa tämmönen tv vanhan rakkineeni tilalle...
(Ehkä tämä palsta ei ollut ihan nappiin kysyä, mutta tiedätte kuitenkin :) . Terv. 65-v Lady

14

3380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====>>

"Tarkoittaako se ehkä, että sähköä kuluu laitetta (tässä tapauksessa uusi tv) käytettäessä samoin, kuin olivat ennenwanhaiset hehkulamput ja niissä oli myös 40-wattinen, ja tämä tv olisi siis kuin polttaisin 45 W:n lamppua. ?? "

Joo, tarkoittaa.
      Plus se pikkuruinen kulutus, jos sammutettuna TV on aina valmiustilassa.

• 45W=45W

Mainoksessa ilmoitettu luku voi olla ihan mitä vaan.
      TV:n takana olevassa lapussa lukee se mitä kulutus on.
      45W tv:n kulutuksessa on ihan sama kuin 45W lampussa,jos sinulla sellainen on.

• ddrr444-

Kyllä se näin on, watti mikä watti.
      On myös kulutusmittareita,mutta halpismallit "valehtelevat" alhaisilla vattimäärillä(alle100w).

• opiskeluaElämä

Aloittaja kiittää edellä olevista vastauksista.
        Sitä minä just ihmettelein, että kulutus onkin vähäistä siihen nähden, mitä tässä viime vuodet taulu-teeveissä on ollut.

Minulla siis on taulu-tv, joka kuitenkin ostettu jo 2004 ja siihen sitten piankin jouduin hankkimaan erillisen digiboxin. Nyt tekee mieli uudistua tässä :) . Muistaisin, että tuolloin tämän LCD-taulu-tv 23" energian käytöksi olisi ilmoitettu joko 100 tai 200 W; en muista kumpi eikä asiaa löydy ohjekirjasestakaan, jotta vertaisin.

Mieleni nyt tekisi ostaa tämä laite :
        http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/UE22D5004XXE/samsung-22-led-tv-ue22d5004
        , vaikka entinenkin vielä toimii!

Olen tietoinen, että esim. Helsingin Energialaitos antaa lainaksi sähönkulutusmittaria, ehkä lainaan sen ensiksi.
        - Mietityttää tulevat sähkölaskut, rahojen riittävyys kaikkiin laskuihin tulevaisuudessa.

• ...

Vanha putki-TV:si menee piirit ja putket punaisena lämpöpatterista.

• Nykylämmitystä

Samoin osa uusista taulutelevisiosta toimii lämpöpattereina, plasmaTV:t jopa paremmin kuin viimeiset putki-TV:t. Todellinen energiasäästö uusilla litteillä televisioilla on huomattavasti pienempi kuin yleisesti luullaan eikä tilannetta yhtään paranna se että moni vie valmiustilassa yllättävänpaljon virtaa (sammutatko oman littutöllösi virtakytkimestä vai laitatko vain valmiustilaan?). Vanhat putkiTV:t useimmat sammuttavat virtakytkimestä vaikka niissäkin monesti olisi valmiustila, litteät sensijaan moni näyttää jättävän valmiustilaan kun "eihän valmiustila juuri virtaa kuluta".... eihän se, ei ainakaan ihan yhtäpaljoa kuin käyttö.

• opiskeluaElämä
        Nykylämmitystä kirjoitti:

Samoin osa uusista taulutelevisiosta toimii lämpöpattereina, plasmaTV:t jopa paremmin kuin viimeiset putki-TV:t. Todellinen energiasäästö uusilla litteillä televisioilla on huomattavasti pienempi kuin yleisesti luullaan eikä tilannetta yhtään paranna se että moni vie valmiustilassa yllättävänpaljon virtaa (sammutatko oman littutöllösi virtakytkimestä vai laitatko vain valmiustilaan?). Vanhat putkiTV:t useimmat sammuttavat virtakytkimestä vaikka niissäkin monesti olisi valmiustila, litteät sensijaan moni näyttää jättävän valmiustilaan kun "eihän valmiustila juuri virtaa kuluta".... eihän se, ei ainakaan ihan yhtäpaljoa kuin käyttö.

Joo, olen tietoinen - viittaan näihin kahteen edellä olevaan kommenttiin. Lämpöä, kuumuutta tämä nykyinen mokoma erittää; on siis nyt 7 v vanha LCD-taulu-tv 23". Ei toki enää putki-tv'tä.

PLUS otetaan huomioon, että se tarvitsee erillisen digiboxin, joka myös tarvii oman sähkönsä.

Eiköhän tuosta valmiustilassa pitämisestä ja senKIN sähön kulutuksesta nykyään jo ole niin paljon tiedotettu ja verkosta irroittamisen suosituksia annettu, että sen jo kaikki tietävät... Jotka haluavan vähänkin energiaa säästää.

• Naurus

Ei ole tuossa sähkönkulutuksen kannalta hätää, jos asut yhtään lähellä atomivoimalaa. Atomivoimalassa on automatiikka, joka välittömästi nostaa reaktorin tehoa, kun laitat television päälle.

• ---LED---

LED taustavalaistussa televisiossa hyvinkin mahdollista noin pieni kulutus!

• kertoi jo...

juuri näin...

Ja 100 tunnissa on mennyt 4,5kWh. Katso sähkölaskustasi paljonon on kWh hinta siellä suunnalla...

Mutta aika pieni kulutus ja koko ajan menossa pienempään päin...

• opiskeluaElämä

Tässä edellä kahdelle yllä olevalle aloittaja kommentoi vielä.
        Tuo tv, johon olen netin avulla tutustunut on nimenomaan led-LCD-taulu-tv, tosi slimmi, hoikka!

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/UE22D5004XXE/samsung-22-led-tv-ue22d5004

Teknisissä tiedoissa todell oli, jotta 45 W:n kulutus.
        Tuntui minustakin vähältä.

Aha, siis LED-taustavalo on päivän sana sekä tv:ssä että tietsikoissa.

Eiköskin vain hinnatkin ole mukavasti pudonneet! Ja ominaisuudet parantuneet. Mutta, se mikä nykyään on jännittävää, uuden tv:n kestoikä ja kunnollinen valmistaminen.

Jep, tuossa oli myös hyvä ohje: 100 h ja 4,5 kWh, voin laskea kulutuksen hinnan, mielenkiinnosta.

Ostopäätöstä pähkäillessä. Hei, oli kiva keskustella :) .

• dsfafsd
        opiskeluaElämä kirjoitti:

Tässä edellä kahdelle yllä olevalle aloittaja kommentoi vielä.
        Tuo tv, johon olen netin avulla tutustunut on nimenomaan led-LCD-taulu-tv, tosi slimmi, hoikka!

Teknisissä tiedoissa todell oli, jotta 45 W:n kulutus.
        Tuntui minustakin vähältä.

Aha, siis LED-taustavalo on päivän sana sekä tv:ssä että tietsikoissa.

Eiköskin vain hinnatkin ole mukavasti pudonneet! Ja ominaisuudet parantuneet. Mutta, se mikä nykyään on jännittävää, uuden tv:n kestoikä ja kunnollinen valmistaminen.

Jep, tuossa oli myös hyvä ohje: 100 h ja 4,5 kWh, voin laskea kulutuksen hinnan, mielenkiinnosta.

Ostopäätöstä pähkäillessä. Hei, oli kiva keskustella :) .

Hinta on pieni, mutta niin on telkkarikin. Eikä tuo sähkön kulutus kokoon suhteutettuna mikään kummoinen ole, vaikka ledit löytyykin. Oma 24 tuumainen tietokoneen kylmäkatodi näyttö ottaa 60W, joka vastaaa suunnilleen 60W hehkulamppua.

• einekulutapaljoa.

Meillä on 2kpl uusia LED telkkareita ja kulutukset on kuvan kirkkauden säädöistä riippuen:

19 tuumanen 230v/12v Finlux 20-30 wattia.
      46 tuumanen Samsung jossa pimeässä katsottaessa 38-45 wattia ja päiväsäädöllä 50-60 wattia.

Kulutusmittari näyttää 25w lampulla 24w ja 60w lampulla 58w ja 100w lampulla 97w.

• mmmkkkoo-

Olet saanut/ostanut hyvänlaatuisen mittarin,merkki??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe