Olen 167cm/69kg 20-vuotias nainen. En ole mielestäni lihava, mutta painoindeksini mukaan ylipainon rajoilla. Tämä järkytti niin pahoin herkkää masentunutta mieltäni että aloitinpa alkuun terveellisen dieetin, eli ei herkkuja ja enemmän liikuntaa. No, enhän minä niistä herkuista saanut pidettyä näppejäni erossa, tuli sitten yksi ilta mässäiltyä oikein kunnolla ja helvetinmoinen morkkishan siitä tuli. Kadutti niin paljon että tulipa sitten mieleeni sairas ajatus oksentaa mässyt ulos ja unohtaa koko juttu. Mutta kuinkas kävikään, seuraavana päivänä sama juttu, ja taas seuraavana... Tänään ajattelin että nyt loppuu mässäilyt ja oksentelut, mutta ei. Äsken vedin sisuksiini 4 paahtoleipää marmeladilla, 3 korvapuustia, paljon mehua, keksejä ja karkkia... Ja samantien oksentamaan. En ole eläessäni sairastanut syömishäiriöitä, mietinpä vaan kun en itseäni tunne mitenkään "sairaaksi" vaikka olen jo ilmeisesti päästänyt helvetin irti... Mitä mieltä olette, mitä kannattaisi tehdä? Tiedän että en voi hillitä itseäni ja ahdan masuni täyteen kaikkea epäterveellistä, kuin minulla ei olisi omaa mieltä ollenkaan. En halua tehdä niin, mutta teen silti! Enkä todella haluaisi enää oksentaa, mikä siis neuvoksi?
Helvetti irti?
Mikä vaivaa?
1
124
Vastaukset
- vinkki.
Mikäli tuota ei ole jatkunut pitkään, siitä on mahdollista päästä irti myös omin avuin: muuta syömistottumuksiasi. älä kiellä itseltäsi herkkuja täysin vaan valitse viikolle "karkkipäivä". Syö pieniä aterioita tarpeeksi usein, jotta verensokeri pysyy tasaisena ja mieliteot pysyvät poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2324152Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 771085
- 59943
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921