HAVANNANKOIRAA HANKKIVAT VAROKAA!

LegalHavana

Tarkoituksenani ei ole mustamaalata Havannankoiria kasvattavia,päinvastoin.
Haluan tuoda vakavan huoleni muidenkin tietoisuuteen.Etenkin että muut koiraa hankkivat välttyisivät kovalta pettymykseltä.
Olimme pitkään miettineet pienirotuisen koiran hankintaa.Etenkin kun asumme kerrostalossa kaupungissa.Näimme apula-lemmikkimyyntipalstalla ilmoituksen Havannankoiran pennusta.Soittaessani myyjälle kaikki vaikutti hyvälle.Pennut olivat tuotu Unkarista,niitä oli lähes 10kpl myyjän "nurkissa".Se miksi ei herännyt epäilyjä johtui pentujen myyjän asiallisuudesta,asuntokin oli siisti.Pennut olivat karanteenissa ollessaan saaneet pakolliset rok.ja sirut.Minua ei tuossa vaiheessa haitannut pentujen rekisteröimättömyys.Tämä oli kuulemma"yleinen tapa Unkarissa että puhd.rotuisia ei rekisteröidä".
Haimme siis pennun.
Jo 2 vkon kul.alkoivat pennun terveysongelmat näkyä.Royal Canin penturuoka tuli päivittäin ripulina ulos.Ulosteesta löytyi heisimatoja.Jouduimme vaiht.ruokaa el.lääk.suosituksesta.Taas sama ongelma,lisäksi alkoi oksentelu.Pentu oli voimaton ja väsynyt ja kärsi nestehukasta ripuloinnin vuoksi.Verikokeissa selvisi paha allergia,lääkäri totesi veriarvojen olleen huolestuttavat.Ruokintani jne.eivät olleet aiheuttaneet pennun sairautta,vaan huono huolenpito Unkarissa.
Pennullani on todettu myös vakava maksasuntti,joka vaatii yli 1000e leikkauksen.Leikkauksesta ei ole taetta,pentuni saattaa menehtyä.2kk aikana el.lääk.kuluihin on uponnut jo n.500e.
Raha ei ole pää-asia,vaan hyvinvoiva pentu.
Olen ottanut yhteyttä eri tahoihin ja ovat tietoisia Lahden havanna-bisneksestä.Ja että sairaita pentuja on enemmänkin.
Halusin jakaa kokemukseni ja toivon sydämestäni että pentubisnes loppuisi.
Älkää ostako havannanpentua hämäristä oloista.Vaatikaa AINA tiedot pennun emästä ja isästä.
Pyytäkää nähdä pennun vanhempien lääk.todistukset.Mikäli myyjä ei osaa vastata kysymyksiinne,on tod.näk.pentutehtailusta kyse!
Hyvää Syksyä!

23

23971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota tuonne yhteys

      http://www.toydogs.net/

      Kerro siellä puheenjohtajalle. Mainitse osoite josta pennun hait, pennun myyjän nimi jne.

      Älä välitä jos saat hieman tylyhkön vastauksen. Hän tietää mitä tehdä ja mihin instanssiin otta ayhteyttä. Hän tietää ehkä myös kuinka monta vastaavaa tapausta on nuiden myyjien koiruleilla ollut. Mitä enemmän ilmotuksia sen parempi.

      • LegalHavana

        Kiitos tuesta!Otan yhteyttä!


    • anitarules

      Kiitos tiedosta!
      Olen huomannut että näitä hämärä-heikkejä on liikkeellä.
      Itse asiassa olen ostanut paperittoman tuontikoiran.Mitään ongelmia ei ole ollut.
      Kyllä saa olla tarkkana mistä ostaa koiransa.
      Ei ole ostajan vika tässä systeemissä vaan on se pentutehtailijoiden vika!!

    • foxss

      Pentutehtailu nimenomaan pikkukoirien kohdalla on järkyttävän yleistä joka puolella. Helppoa rahaa. Olen itse hakenut paperittoman koiran ulkomailta, käynyt kasvattajan kotoa hakemassa ja todennut siellä olosuhteet asiallisiksi. Kääpiökoiria myydään joka markkinoilla autojen takakontista, köyhät niitä kasvattavat pihavajoissaan. Koira kun elää vaikka leivänkuorilla.

    • täks

      Ilmoita tyyppi myös verottajalle, kannattaa.Mutta on niitä suomalaisiakin kasvattajia,jotka tekevät pentuja mm.hammasvikaisilla ihan vaan "kokeeksi" ja seh'n on vikä jka periytyy,ostajat maksavat kuitenkin täyden hinnan...

      • lisäksi

        Ja toisinaan hammasvikaisia pentuja esiintyy sillon jos emä ja isä on lähisukua toisilleen.


    • Unkris

      Unkarin tuonti koirat eivät ole yleisesti paperittomia!!!! itselläni sieltä tuotuja terveitä paperillisia koiria, kaikki ok.

    • eläinystävä

      Havahtukaa ihmiset. Ostakaa pentu kasvattajalta. Kauppakirja on ehdottomasti vaadittava. Jos pennusta heti löytyy jotain todella vakavaa vikaa on rahat saatava takaisin tai kasvattaja kustantaa leikkaukset sun muut hoidot. Vastuuntuntoisia kasvattajia kyllä löytyy niin suomesta kuin ulkomailtakin.
      Pentutehtailijat voivat väärentää rokotuspaperit samoin myös koiran vanhempien paperit.
      Niin kauan kuin höynäytettäviä pentuostajia on, riittää myöskin näitä tehtailijoita.
      Kuinka monen pennun on vielä tuskaisesti kuoltava ennenkuin ihmiset todella tajuaa ettei ole kyse kuin rahasta.
      Pentujen tuskasta ja kivuista viis kunhan joku saa rahastettua sillä.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa !


    • !!!!!!!!

      Pentutehtailu jatkuu,koska aina vaan löytyy näköjään hölmöjä,jotka sen mahdollistaa.Vai ei "puhdasrotusia rekisteröidä Unkarissa"jessus,no tyhmyydestä sakotetaan!Ja ylipäätään,että etsii koiraa jostain "Apulasta"tms.on jo helvetin tyhmää touhua.

      • 2 koiran omistaja

        !!!!!!!!: Ja ylipäätään,että etsii koiraa jostain "Apulasta"tms.on jo helvetin tyhmää touhua.


      • on kunnollisiakin!!!
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        !!!!!!!!: Ja ylipäätään,että etsii koiraa jostain "Apulasta"tms.on jo helvetin tyhmää touhua.

        Jep, samaa mieltä. Itse olen ostanut apulan ilmoituksen kautta koiran, ihan kunnollinen oli.


      • Anonyymi
        on kunnollisiakin!!! kirjoitti:

        Jep, samaa mieltä. Itse olen ostanut apulan ilmoituksen kautta koiran, ihan kunnollinen oli.

        Ja minä useammankin. Terveitä hyviä koiria olleet.


    • huohhhhh

      Olen myös ostanut saman kuuloisesta paikasta lahdesta havannankoiran pennun. kertoiko myyjä mitään tyttärensä osuudesta koiriin? minkä niminen/nimisiä myyjät olivat? Myivätkö muita eläimiä?

    • havannalainen

      Keltaisessa pörssissä näyttää olevan bichon frisen pentuja myytäväna hinnat väliilä 200-350. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO!!! Jo hinta epäilyttää ja epäily vahvistuu, kun lukee ilmoituksen. Kyllä sen huomaa jo myynti-ilmoituksesta, jos kysymys on pentutehtailusta. Jos pennun normaalihinta on noin 1300, niin kuka myy noin halvalla? Itsellä havannankoira, josta maksettiin aikanaan normi hinta. Tehtiin kauppakirja, pentu oli rekisteröity, vanhemmat nähtävillä, kun kävimme tutustumassa. Saimme perusterveen ihanan koiran.

      • Pro koirat

    • sipi 3

      Olen ostanut havannankoiran joka oli tuotu unkarista.se on terve viksu ja viisas.Ei mitään ongelmia.Ei pidä yleistää jos olet saanut sairaan yksilön.Ei ainakaan ole sukurutsausta kuten joskus jalostetulla kirjakoiralla,oten lopeta mollaaminen.Myös mun tuttu otti koiran sieltä samaan aikaan ja terve,kuin pukki.

      • mietis nyt

        Jaa, niitäkö ei enää lähempää saa vai etkö jaksanut odotella hetkeä ?


    • Jepukka

      Olemme ostaneet meidän Jekku havanna pojan 2 vuotta sitten Lahdesta ja on ollut erittäin terve ja hyvä luonteinen. Minulla on myös huonoja kokemuksia koirista tosin oli cokkeri jolla oli luonnevika eli 2v ja novascotian noutaja jolla todettiin syöpä eli 2,5 vuotta, aina on yksilöitä pentueesta joilla ilmenee terveydillisiä vaivoja. Niin kuin meillä ihmisilläkin, jopa pienilläkin lapsilla on syöpää.

      • lahden kautta kotiin

        minunkin havannani on Unkarista. Koira on ollut aina terve kuin pukki. Maailman ihanin ja ystävällisin pieni kultani. Koira on tuotu suomeen laillisesti, eläinlääkärin tarkistama, rokotettuna, sirutettuna, madotettuna ja terveenä!


    • Anonyymi

      Asia on ongelmallinen. Koirien kanssa kannattaakin olla varovainen ja tarkkana kaikesta asiaan liittyvästä.

    • Anonyymi

      Syytä erityiseen tarkkuuteen tuon rodun suhteen on oltava. Eräässä kasvatuslinjassa on havaittu huolestuttavia vikoja sekä huomattavaa huolestuttavaa muutosta kehityksessä verrattuna muihin linjoihin. Kalliit operaatiot ja aloittajan mainitsemat kalliit toimenpiteet ovat tuossa linjasa arkipäivää. Moni onkin joutunut luopumaan koirastaan koska rahat eivät ole riittäneet. Kannattaa siis tarkkaan tutkia tai tutkituttaa koira, koska viallisia ja sairaita yksilöitä ei ole asianmukaisesti hoidettu vaan laitettu myyntiin rahan takia.

    • Anonyymi

      Meillä on cotton ja ollaan etsitty havanesen pentua sen kaveriksi. Kiven alla tuntuu pennut olevan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe