MySQL vanhaan koneeseen? SQL-harjoittelu?

yleisesti ottaen ei onnistu ... minun pitäisi opettaa SQL-kieltä ja oppimateriaali on MySQL:lle (suunnilleen standardi SQL) tehty. Joten heräsi ajatus asentaa itselle ... turha haave?
- _asennuspaketti_ yli 200 MB, tein tilaa pistamalla ohjelmia
- asennus vaati uutta .NET frameworkia :(
- luovutin ... jokainen asennus käyttää tilaa varmuuskopioihin

googlaten selvisi että MS SQL Server Lite olisi ainakin pienemmällä asennuspaketilla, mutta eipä asentunut 1 GB vapaalla levytilalla

SQLite asentui mutta liian kaukana standardi-SQL:stä

1. harjoitteluratkaisu
http://www.webcheatsheet.com/sql/interactive_sql_tutorial/
http://sqlcourse2.com/ ja http://sqlcourse.com/
tarjoavat harjoittelumahdollisuuden valmiissa tietokannoissaan

2. harjoitteluratkaisu
http://www.free-webhosts.com/search-webhosts.php?START=1&SA=mysql luetteloi sivustoja, joille voi rakentaa omia tietokantoja, parhailla voi harjoitella jopa Python- ja Ruby-kieliä

5

397

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke

      Moi,
      Harjoitteletko jotakin koulun kurssia varten vai itseopiskeluna? Jos liittyy johonkin kurssiin, varmista onko oppilaitoksella jotain harjoittelukantaa jota pääsisi tarvittaessa käyttämään myös kotoa käsin. Se olisi mukavin vaihtoehto niin pääsit samaan ympäristöön, mihin materiaali on tarkoitettu.

      Harmi kun MySQL ei onnistunut! Se on monella tapaa ihan hyvä vaihtoehto, ei vähiten yleisyytensä vuoksi. MS SQL ei minun korvaani kuulosta yhtä hyvältä vaihtoehdolta, koska avoimen lähdekoodin kannan päälle (jota MS SQL siis ei ole) olisi kivampi jatkossa toteuttaa omia projektejaan.

      SQLitea olisin minäkin ehdottanut, mutta sitä ilmeisesti kokeilit jo. Mitä piirteitä siitä erityisesti puuttui? Se kuitenkin tukee lähes kaikkia SQL92-standardin piirteitä. Minä olen käyttänyt sitä opiskeluun ja tykkään kovasti ja olen muillekin suositellut. Hyvä käyttöliittymä sille on esimerkiksi Firefoxin lisäosana asentuva SQLite Manager, löytyy Firefoxin lisäosat-valikosta. Kätevä käyttää ja koko harjoittelukanta kulkee tarvittaessa vaikka usb-tikulla kodin ja koulun välillä.

      Harmi kun en osaa jeesata mitenkään konkreettisesti, mutta toivottavasti saat asiaa eteenpäin ja pääset treenaamaan!

    • OttoB

      XAMPP asentuu lähes itsestään. Sen mukana on SQLite-moottori ja voit rakentaa helposti SQL-pohjaisia tietokantasovelluksia (ainakin demoja).

    • Xammpille ääni täältäkin, turhaa työtä tehdä palvelin alusta loppuun, kun tuo virtuaali palvelin ajaa saman asian. Ja tietokantojahan voi ihan tuoda ja viedä suoraan mysql:ään.

    • ]QcB|uu$

      Postgresql taitaa olla tarkimmin SQL standardia noudattava.

    • FlexPete

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe