yleisesti ottaen ei onnistu ... minun pitäisi opettaa SQL-kieltä ja oppimateriaali on MySQL:lle (suunnilleen standardi SQL) tehty. Joten heräsi ajatus asentaa itselle ... turha haave?
- _asennuspaketti_ yli 200 MB, tein tilaa pistamalla ohjelmia
- asennus vaati uutta .NET frameworkia :(
- luovutin ... jokainen asennus käyttää tilaa varmuuskopioihin
googlaten selvisi että MS SQL Server Lite olisi ainakin pienemmällä asennuspaketilla, mutta eipä asentunut 1 GB vapaalla levytilalla
SQLite asentui mutta liian kaukana standardi-SQL:stä
1. harjoitteluratkaisu
http://www.webcheatsheet.com/sql/interactive_sql_tutorial/
http://sqlcourse2.com/ ja http://sqlcourse.com/
tarjoavat harjoittelumahdollisuuden valmiissa tietokannoissaan
2. harjoitteluratkaisu
http://www.free-webhosts.com/search-webhosts.php?START=1&SA=mysql luetteloi sivustoja, joille voi rakentaa omia tietokantoja, parhailla voi harjoitella jopa Python- ja Ruby-kieliä
MySQL vanhaan koneeseen? SQL-harjoittelu?
5
397
Vastaukset
- sakke
Moi,
Harjoitteletko jotakin koulun kurssia varten vai itseopiskeluna? Jos liittyy johonkin kurssiin, varmista onko oppilaitoksella jotain harjoittelukantaa jota pääsisi tarvittaessa käyttämään myös kotoa käsin. Se olisi mukavin vaihtoehto niin pääsit samaan ympäristöön, mihin materiaali on tarkoitettu.
Harmi kun MySQL ei onnistunut! Se on monella tapaa ihan hyvä vaihtoehto, ei vähiten yleisyytensä vuoksi. MS SQL ei minun korvaani kuulosta yhtä hyvältä vaihtoehdolta, koska avoimen lähdekoodin kannan päälle (jota MS SQL siis ei ole) olisi kivampi jatkossa toteuttaa omia projektejaan.
SQLitea olisin minäkin ehdottanut, mutta sitä ilmeisesti kokeilit jo. Mitä piirteitä siitä erityisesti puuttui? Se kuitenkin tukee lähes kaikkia SQL92-standardin piirteitä. Minä olen käyttänyt sitä opiskeluun ja tykkään kovasti ja olen muillekin suositellut. Hyvä käyttöliittymä sille on esimerkiksi Firefoxin lisäosana asentuva SQLite Manager, löytyy Firefoxin lisäosat-valikosta. Kätevä käyttää ja koko harjoittelukanta kulkee tarvittaessa vaikka usb-tikulla kodin ja koulun välillä.
Harmi kun en osaa jeesata mitenkään konkreettisesti, mutta toivottavasti saat asiaa eteenpäin ja pääset treenaamaan! - OttoB
XAMPP asentuu lähes itsestään. Sen mukana on SQLite-moottori ja voit rakentaa helposti SQL-pohjaisia tietokantasovelluksia (ainakin demoja).
Xammpille ääni täältäkin, turhaa työtä tehdä palvelin alusta loppuun, kun tuo virtuaali palvelin ajaa saman asian. Ja tietokantojahan voi ihan tuoda ja viedä suoraan mysql:ään.
- ]QcB|uu$
Postgresql taitaa olla tarkimmin SQL standardia noudattava.
- FlexPete
Kannattaa testata myös tätä:
http://www.firebirdsql.org/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683