MySQL vanhaan koneeseen? SQL-harjoittelu?

yleisesti ottaen ei onnistu ... minun pitäisi opettaa SQL-kieltä ja oppimateriaali on MySQL:lle (suunnilleen standardi SQL) tehty. Joten heräsi ajatus asentaa itselle ... turha haave?
- _asennuspaketti_ yli 200 MB, tein tilaa pistamalla ohjelmia
- asennus vaati uutta .NET frameworkia :(
- luovutin ... jokainen asennus käyttää tilaa varmuuskopioihin

googlaten selvisi että MS SQL Server Lite olisi ainakin pienemmällä asennuspaketilla, mutta eipä asentunut 1 GB vapaalla levytilalla

SQLite asentui mutta liian kaukana standardi-SQL:stä

1. harjoitteluratkaisu
http://www.webcheatsheet.com/sql/interactive_sql_tutorial/
http://sqlcourse2.com/ ja http://sqlcourse.com/
tarjoavat harjoittelumahdollisuuden valmiissa tietokannoissaan

2. harjoitteluratkaisu
http://www.free-webhosts.com/search-webhosts.php?START=1&SA=mysql luetteloi sivustoja, joille voi rakentaa omia tietokantoja, parhailla voi harjoitella jopa Python- ja Ruby-kieliä

5

400

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke

Moi,
      Harjoitteletko jotakin koulun kurssia varten vai itseopiskeluna? Jos liittyy johonkin kurssiin, varmista onko oppilaitoksella jotain harjoittelukantaa jota pääsisi tarvittaessa käyttämään myös kotoa käsin. Se olisi mukavin vaihtoehto niin pääsit samaan ympäristöön, mihin materiaali on tarkoitettu.

Harmi kun MySQL ei onnistunut! Se on monella tapaa ihan hyvä vaihtoehto, ei vähiten yleisyytensä vuoksi. MS SQL ei minun korvaani kuulosta yhtä hyvältä vaihtoehdolta, koska avoimen lähdekoodin kannan päälle (jota MS SQL siis ei ole) olisi kivampi jatkossa toteuttaa omia projektejaan.

SQLitea olisin minäkin ehdottanut, mutta sitä ilmeisesti kokeilit jo. Mitä piirteitä siitä erityisesti puuttui? Se kuitenkin tukee lähes kaikkia SQL92-standardin piirteitä. Minä olen käyttänyt sitä opiskeluun ja tykkään kovasti ja olen muillekin suositellut. Hyvä käyttöliittymä sille on esimerkiksi Firefoxin lisäosana asentuva SQLite Manager, löytyy Firefoxin lisäosat-valikosta. Kätevä käyttää ja koko harjoittelukanta kulkee tarvittaessa vaikka usb-tikulla kodin ja koulun välillä.

Harmi kun en osaa jeesata mitenkään konkreettisesti, mutta toivottavasti saat asiaa eteenpäin ja pääset treenaamaan!

• OttoB

XAMPP asentuu lähes itsestään. Sen mukana on SQLite-moottori ja voit rakentaa helposti SQL-pohjaisia tietokantasovelluksia (ainakin demoja).

• Xammpille ääni täältäkin, turhaa työtä tehdä palvelin alusta loppuun, kun tuo virtuaali palvelin ajaa saman asian. Ja tietokantojahan voi ihan tuoda ja viedä suoraan mysql:ään.

• ]QcB|uu$

Postgresql taitaa olla tarkimmin SQL standardia noudattava.

• FlexPete

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1335
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1219
    3. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1111
    4. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      63
      1100
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      986
    6. 63
      881
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      851
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      667
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      31
      614
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      530
    12. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    13. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      529
    14. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      520
    15. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      498
    16. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      469
    17. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      465
    18. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      451
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      423
    Aihe